Ga naar inhoud

Babylief : 3 februari 2017 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb lang zitten twijfelen of het bij gewoon lezen zou blijven op dit forum of dan toch actief mee te posten. :) Gezien mijn operatie ondertussen gepland staat en het leuk is om wat steun te krijgen van 'lotgenoten' stel ik mijzelf graag even voor. 

Ik ben 27 en een mama van 2 kleine kindjes. Toen ik 16 werd bleef ik mij maar afvragen waar mijn borsten bleven en begon constant met vergelijken en hopen dat de mijne nog zouden groeien... Maar dat bleef uit - alleen tijdens mijn twee borstvoedingen had ik even het gelukzalige gevoel van een iets grotere borst - maar nadien alleen maar nog kleiner en platter geworden. :( Gezien er geen kindjes meer komen heb ik voor mezelf gekozen en de knoop doorgehakt : ik kies ervoor om mij beter en mooier in mijn vel te voelen en terug te kunnen gaan zwemmen want nu schaam ik mij dood. :(

Hopelijk krijg ik hier de tips en steun dat ik zoek! :) Ik ga nog een topic openen in borstverslagen gezien mijn datum al vastligt. (3 februari).

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik ben 27 en een mama van 2 kleine kindjes. Na mijn twee borstvoedingen schiet er niets meer over dus heb ik nu voor mezelf durven kiezen. Ik verlang tot ik zonder schaamte weer in bikini kan bvb. :)

Mijn operatie is al een tijd op 3 februari gepland (dus het wachten is nu bijna over voor mij - nog een dikke maand - spannend!!!) in Lichtaart bij Dr. Verdonck in BBC.

Ik ben al twee keer gaan passen maar nog aan het twijfelen! Ik ben 1.61cm en slank, 46.5 kg. Hij raad mij 250cc aan en volgens de tabel komt 10,5cm overeen met 250cc dus in proportie. Tijdens de passessie ziet dat er ook perfect uit maar lees zo weinig mensen die maar zoveel cc krijgen en dat doet mij twijfelen. Daarenboven lees ik heel vaak dat ze ze te klein vinden en al zeker met kledij aan... Ik heb 275 cc gepast en dat lijkt mij net te groot (motiva) maar heeft geen tussenmaat daarin. Maar gezien het snel went en ik geen spijt wil hebben van te klein / te groot twijfel ik dus erg. :) iemand tips? Ik lees dat best_boobie soms kan helpen hiermee? 

Hopelijk krijg ik hier de tips en steun dat ik zoek! :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, en welkom, 

Klopt die voeg ik net samen,zo heb je alles netjes bij elkaar staan, ook dadelijk na je operatie kun je in dit topic je verslag neerzetten.

Normaal gesproken passen we de titel van een voorstel topic aan,als er een operatie datum bejend is,  maar omdat jij beide had aangemaakt, voegen we deze dan samen, zo blijft het zowel voor jou als voor ons overzichtelijk.

Nu lekker aftellen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Babylief, 

Super dat je de knoop hebt doorgehakt. Onze verhalen lijken trouwens op mekaar en ik ben ook 3 februari aan de beurt bij dr. Verdonck.

Over de maat ga ik je geen advies geven, daar zijn hier andere dames meer voor geschikt. Ik twijfel voor mezelf ook heel erg over de maat. Ik heb schrik dat het te groot en onnatuurlijk wordt. Maar ik wil ook geen spijt achteraf dat het te klein wordt. Herkenbaar zeker?

Op website v motiva zijn er trouwens heel wat voor en na foto's te vinden in alle maten. Misschien heb je daar wat aan.

Spannend aftellen!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zanne Waar wordt jij geopereerd, ook in Lichtaart? Héél herkenbaar. Terwijl ik dacht dat ik er wel snel uit zou zijn want alles dat een beetje meer is dan nu, is al toch al beter, dacht ik. :) Na de eerste keer passen was ik heel erg overtuigd, en eigenlijk na de tweede keer passen ook (voor 250cc dan) net omdat dat heel natuurlijk oogt. Maar ik heb schrik dat de pasmodellen dan toch niet exact uitvallen zoals het in het echt zou zijn... Ik heb dat ook al geregeld gelezen. En dan bij de tweede pasbeurt vond ik 275cc al niet meer gigantisch en bij de eerste keer wel... Dus over snel wennen gesproken. ;)

Neem jij Motiva? Want ik zie dat ik Motiva zei maar ik bedoelde Mentor. En daar heb je helaas geen 265cc in... 

@dvm verkeerdelijk motiva gezegd, ik bedoelde mentor. :)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij wordt het ook Lichtaart. Alles wat meer is dan nu is idd mooi meegenomen. Maar de prijs is dezelfde, dan kunnen we het beter meteen goed aanpakken ^_^ Ik ben er wel aan uit Motiva te nemen.

Ik denk dat we pas een week voordien de juiste maat moeten doorgeven. Nog tijd genoeg om te twijfelen dus :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zanne@Babylief, ik heb de maat pas doorgegeven toen ik praktisch op de operatietafel lag! Dr. Verdonck kwam langs toen ik al aan het infuus lag om te vragen voor welke ik nu precies wilde gaan. :blink: Tijdens het consult hebben we twee opties besproken: 300cc en 320cc. Dat zou bij mij een kleine/normale D zijn of een volle D en ik wilde eigenlijk wel dat laatste. :rolleyes:

Dus toen ik daar lag, vroeg ik nogmaals wat hij me zou aanraden en het antwoord was: 'Wil je een super natuurlijk resultaat, dan ga je voor 300cc. Mag het ietsje voller, dan 320cc.' 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Het verhaal lijkt ook sterk op dat van mij! :)

Ik heb mijn ingreep pas gepland in april.. maar ik heb de knoop doorgehakt en hier wordt het Motiva 275cc. Na het eerste consult heb ik alles goed opgezocht en vanalles vergeleken. Veel foto's bekeken... :D Vorige maandag terug op consult geweest voor te passen en nog wat extra uitleg. Ik had toen duidelijk aangegeven dat ik echt nog twijfelde over de maat en het natuurlijk ogen enzo.. Toen zei hij dat 275cc voor mij echt nog natuurlijk ging zijn. Zijn ervaring bij twijfelen was ook dat je beter de maat groter neemt omdat er velen nadien toch een beetje spijt hadden wanneer ze de maat kleiner hadden genomen. Het went ook snel.. 

Uiteindelijk maakt het qua prijs niet uit .. ik ben dan ook een beetje van mening dat het al vrij veel geld is dus kan ik het maar beter ineens goed laten doen met de maat die ik wil ipv nadien spijt te hebben..

Succes met je keuze! Voor mij zal het aftellen nog eventjes duren ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tinny Ik vind mijn weg nog niet in foto's vinden / bekijken hier op het forum met gelijkaardige maten, zal er mij nog moeten in verdiepen. Van mij was de opmerking wel dat 250 perfect was voor mijn huid en bij 275cc mijn vel wat ging oprekken maar dat het wel kon. Daarom twijfel ik nog het meest - als ik dan voor die maat groter kies en je ziet dan de rand van de prothese fel of ik krijg striemen of zo? :unsure: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Babylief ik denk dat dat wel meevalt, al heb ik daar helemaal geen ervaring mee natuurlijk! Maar heb wel het idee dat Dr. Verdonck heel goed weet wat wel/niet goed bij je postuur en lichaam past. En als hij aangeeft dat het wel kan, dan denk ik ook dat het geen problemen zal geven :)

Ik ben in ieder geval blij dat ik voor de iets grotere ben gegaan. Heb het nog steeds niet gezien, aangezien alles nog ingepakt zit in dat elastische steunverband, maar voor wat ik er van kan maken vind ik het heel mooi in verhouding met m'n lichaam!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames, ben ook in november in lichtaart geopereerd? de dag voor mijn datum heb ik ook uiteindelijk de knoop pas doorgehakt wat betreft cc, heb motiva 300 cc.  Een week na de operatie vond ik ze meer dan groot genoeg maar nu is alles ontzwollen en zit alles al goed op zijn plaats. wou het ook natuurlijk laten ogen en het resultaat is ook wel zo? dus Dr Verdonck heeft me het juiste advies gegeven. ( maar nu toegegeven had ik ze precies toch wat meer volumineuzer gehad ;-). )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Babylief ik begrijp je twijfel zeer goed! Na mijn eerste consult was ik het noorden kwijt wat betreft merk, maat, grootte, ...

je vind inderdaad weinig foto's van 255/275. De meesten zijn allemaal groter. Als je in de albums helemaal naar het begin gaat.. daar vind ik dat er veel tussen staan met die maat. 

Dr Verdonck had ook gezegd tegen mij dat ik kon kiezen tussen 255 of 275. Beiden gingen zeker nog natuurlijk ogen omdat ik groot ben. Ik heb nu niets.. volledig plat.. de enige vorm dat je ziet is mn voorgevormde bh.. dus qua veloverschot.. niets:/ 

als je wat opzoekwerk doet rond de merken dan weet je dat motiva gebruikt wordt vooral bij menen die weinig veloverschot hebben. Daar zie je veel minder de randen van de prothese omdat die de vorm aannemen naarmate je ligt, draait, zit, ... tov sebbin die gebruikt wordt bij dames die borsten hebben gehad en door bv borstvoeding "theezakjes" hebben gekregen.. (ik bedoel dit echt niet beledigend!!) maar als je bijvoorbeeld sebbin neemt en je gaat vrij groot dan is de kans groter dat je idd die randen gaat zien en dat het "ballen" gaan zijn.. bij motiva zou je iets groter kunnen gaan zonder dat het onnatuurlijk wordt. Nu dit is ook maar hetgeen ik gevonden heb met mijn opzoekwerk op internet eh.. Dr Verdonck heeft dit wat bevestigd.

ik hoop dat de uitleg je wat kan helpen met je keuze.. het is idd niet gemakkelijk en iets waar je zeker van moet zijn! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tinny Ik heb nu veel fotoalbums bekeken en ook eens de raad van best_boobie gevraagd gezien ze wel wat weet van al die maten, merken en tabellen. Mijn keuze zal gaan naar 250cc mentor omdat die bij mijn lichaamsbouw best zal passen, de 275cc is voornamelijk breder en zullen randen eerder zichtbaar kunnen worden, die heeft ook niet veel meer projectie. Bij motiva zou de 275cc zelf iets kleiner ogen dan de 250cc van mentor dus vandaar ook mijn besluit. :) Blij dat ik eruit ben, nu hopen dat het herstel goed gaat en resultaat mooi zal zijn. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Babylief:

@Tinny Ik heb nu veel fotoalbums bekeken en ook eens de raad van best_boobie gevraagd gezien ze wel wat weet van al die maten, merken en tabellen. Mijn keuze zal gaan naar 250cc mentor omdat die bij mijn lichaamsbouw best zal passen, de 275cc is voornamelijk breder en zullen randen eerder zichtbaar kunnen worden, die heeft ook niet veel meer projectie. Bij motiva zou de 275cc zelf iets kleiner ogen dan de 250cc van mentor dus vandaar ook mijn besluit. :) Blij dat ik eruit ben, nu hopen dat het herstel goed gaat en resultaat mooi zal zijn. :) 

@Babylief

hoi hoi

net even meegelezen en vind dat dit wel een goeie keuze is, om te gaan voor de 250 cc. Ik vind het nog altijd het mooiste als het in proportie is met het lichaam en aan je lengte en gewicht te horen ben je niet al te breed. Ik ben op 23 december geopereerd door dr Verdonck en heb 350 cc motivas achter de spier. Meer kon er niet in. Ik ben 1m70 en weeg 72 kilo(beetje chubby hah) Ik ben blij dat er niet meer inzit aan de ene kant want voor mij zou dat miss te breed zijn. Ik had een grote A, B75 en zou nu op een kleine D uitkomen. Het is nog maar een weekje dus ik zit nog volledig ingepakt en kan de maat niet inschatten, maar m'n vriend zegt dat het serieuze grote dames zijn :D. 1 deze dagen zal ik een foto nemen en deze online posten. 

Succes alvast met je operatie en veel boobiesgenot gewenst :D. 

Lieve groetjes 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei twijfelgeval92:

@Babylief

hoi hoi

net even meegelezen en vind dat dit wel een goeie keuze is, om te gaan voor de 250 cc. Ik vind het nog altijd het mooiste als het in proportie is met het lichaam en aan je lengte en gewicht te horen ben je niet al te breed. Ik ben op 23 december geopereerd door dr Verdonck en heb 350 cc motivas achter de spier. Meer kon er niet in. Ik ben 1m70 en weeg 72 kilo(beetje chubby hah) Ik ben blij dat er niet meer inzit aan de ene kant want voor mij zou dat miss te breed zijn. Ik had een grote A, B75 en zou nu op een kleine D uitkomen. Het is nog maar een weekje dus ik zit nog volledig ingepakt en kan de maat niet inschatten, maar m'n vriend zegt dat het serieuze grote dames zijn :D. 1 deze dagen zal ik een foto nemen en deze online posten. 

Succes alvast met je operatie en veel boobiesgenot gewenst :D. 

Lieve groetjes 

Xxx

@twijfelgeval92

Bedankt! Elke bevestiging doet deugd. :) succes met het 'uitpakken' ervan binnenkort, haha! :)

Hoe lang duurde de operatie zelf en wanneer mocht je weer naar huis? Ik ben dat al vergeten wat hij vertelde en niet genoteerd. 

Viel de pijn mee de eerste dagen? Zo met de feestdagen.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Babylief:

@twijfelgeval92

Bedankt! Elke bevestiging doet deugd. :) succes met het 'uitpakken' ervan binnenkort, haha! :)

Hoe lang duurde de operatie zelf en wanneer mocht je weer naar huis? Ik ben dat al vergeten wat hij vertelde en niet genoteerd. 

Viel de pijn mee de eerste dagen? Zo met de feestdagen.. :)

De operatie duurde 45 min en dan blijf je nog een 1u - 2u dat ze je bloeddruk controleren, misselijkheid enz. Ik heb een slechte maag en mijn bloeddruk is ook al niet te goed dus ik ben 1u30 min langer gebleven dan anderen bv. De dag zelf viel alles mee. Het geval dat je door een bulldozer overreden bent en grote tieten heeft achtergelaten haha. Maar het gevoel is als een heel grote spierstijfheid aanj borstspieren. Het viel goed mee met de feestdagen. Wel een beetje een ongemakkelijk gevoel doordat ik niet thuis kon rusten, maar ik heb vooral in de zetel gelegen bij de familie en iedereen was lief. Ik kon rechtzitten, had gewoon veel pijn en ben dinsdag naar de huisdokter gegaan voor zwaardere pijnstillers (ik mocht niet alles nemen van de voorgeschreven medicatie door mijn gevoelige maag) en met de nieuwe pijnstillers was het meteeeeen veel beter, kon al wat meer bewegen en doen. De pijn verschilt van dame tot dame en van aantal cc's en voor of achter de spier. Heb hier al gelezen van een dame met veeel meer cc of van mij en die ging na 5 dagen werken. Iedereen verschilt, maar de pijn ben ik eigenlijk al snel vergeten omdat ik nog altijd zo gelukkig ben met mijn nieuw stel borsten. Verlang nog meer naar zaterdag om ze te zien! 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 27-12-2016 om 07:38 zei Babylief:

@Tinny Ik vind mijn weg nog niet in foto's vinden / bekijken hier op het forum met gelijkaardige maten, zal er mij nog moeten in verdiepen. Van mij was de opmerking wel dat 250 perfect was voor mijn huid en bij 275cc mijn vel wat ging oprekken maar dat het wel kon. Daarom twijfel ik nog het meest - als ik dan voor die maat groter kies en je ziet dan de rand van de prothese fel of ik krijg striemen of zo? :unsure: 

Idem bij mij! Kreeg ook dezelfde opmerking van Verdonck en twijfel ook nog steeds tss zelfde 2 maten...

Heb ook schrik dat 275 net te groot gaat ogen bij mij :huh:

Moeilijk hé. Wat een luxe-problem :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellie737 Gezien je al eerder zegt 'schrik om te groot' zou ik het advies van Verdonck volgen, voor mezelf heb ik dan die beslissing genomen en heb er sinds dien niet meer over getwijfeld. :) Ik stuur je eens het berichtje van Best_boobie dat op mij van toepassing is maar misschien ook voor jou, dat heeft mijn keuze bepaald. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zo, de operatie van gisteren zit erop!

 

Gisteren viel de pijn al bij al wel mee  en heb behoorlijk geslapen maar rechtkomen was wel heel moeilijk. Ik wou mijn vriend niet wekken en het is wel gelukt maar vraag mij dan af of ik daar iets verkeerd mee doe met zelf doen? Ik werk wel op mijn buikspieren dus op zich... en in de kliniek hielpen ze mij ook niet superhard met rechtkomen dus denken jullie dat het geen kwaad kan? Ben bang dat er wondjes open raken misschien?

De pijn is wel aanwezig, wat ik wel verwachtte maar kan mij moeilijk inbeelden dat het na 4 dagen al beter zou zijn. :D De dag van de operatie zelf telt niet mee als 'PO' veronderstel ik? Ben over de middag geopereerd dus al een halve dag en nacht 'overleefd'.

 

Ik kan pas over twee weken zien hoe ze eruit zien, wel heel erg benieuwd natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wel blij dat het eerste al achter de rug is. Ik had wel totaal geen zenuwen, heel vreemd voor mijn doen. :P enkel wel klappertanden op de operatietafel omdat het daar zoooo koud was. Ik ga er op moeten letten dat ik veel rust want als ik rechtsta en wandel heb ik niet zoveel last. Wel wat kortademig en voel wel als ik moet zitten maar valt goed mee tot nu toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.