Ga naar inhoud

26WHV : 26 januari 2017 : Dr. Schwencke : Deventer Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Op 19-12-2016 om 22:25 zei Solange:

@26WHV ik ben aangenaam verrast dat je dit aan de verpleegkundige kan voorleggen, in België bestaat deze mogelijkheid niet. Je weet goed wat je wilt, dat is knap. Ik wens jou heel veel succes met de operatie! Groetjes, Solange

@Solange Bij welke dokter ben jij geweest  of ga je ?

Ik ga 5 januari binnen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie
10 uur geleden zei 26WHV:

Hallo Allemaal,

Wat ik mij heel erg afvraag is, hoe voelt het "gewicht" van de verkleinde borsten. Reageert je lichaam (rug, nek, schouders) daar gelijk op?

Is dat raar met lopen?

Ik loop nu nogal voorover, en mijn schouders zijn gespannen.

Is het ook zo dat je straks automatisch iets naar achteren gaat hangen?

Groetjes

 

 

 

Ik merk dat ik nu veel meer rechtop loop. Nek en schouders voelen veel minder gespannen. Voor mij voelde het gelijk alsof ik een rugzak had afgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei 26WHV:

@lovertje het lijkt mij ook zo'n verademing dat je ook borsten hebt, als je geen BH aan hebt!

 

Ja dat is het ook dat ze gewoon zitten waar ze horen te zitten en dat er n8et vanalles naar beneden valt hangt als je je bh uittrekt. Maar ik doe trouw mijn bh wel aan sinds kort pas s nachts niet meer. Heb ook vast een shockabsorber gekocht voor als ik weer ga sporten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik liep ook steeds meer voorover omdat ze zo zwaar waren en als ik rechtop liep vielen ze helemaal op. Nu ben ik weer trots en loop rechtop ze mogen weer gezien worden. ik had er vooral last van met sporten maar dat doe ik nog niet dus verder weet ik het nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey 26whv,

Ik ben zelf nu net 2 week po. Vanaf de eerste dag zo'n verlichting met je schouders en nek.. heerlijk!! Het is een groot verschil, die zware hangende borsten (in mijn geval) en nu een paar wat netjes op plek zit en weer vrolijk vooruit staat.. heel erg wennen en kan er naar blijven kijken.. ondanks alles heel erg blij dat ik ze heb laten verkleinen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook k ben heel erg blij. De eerste paar dagen dacht ik wel waar ben ik aan begonnen, maar dat had meer te maken met het feit dat ik moest wennen aan het niets zelf kunnen doen, manier van slapen etc. 

Het mooie aan een bvk is dat je iedere dag een stuk sterker wordt en dat je het ook bewust merkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-12-2016 om 23:04 zei 26WHV:

@lovertje het lijkt mij ook zo'n verademing dat je ook borsten hebt, als je geen BH aan hebt!

 

Je bedoelt ipv dat alles naar beneden hangt en aan je nek spieren trekt. Heerlijk! Voor het eerst doorstaan ze de potloodtest :lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik lees hier op het forum veel ervaringen van anderen over de pijn van de littekens.

In het ziekenhuis vertelde de verpleegkundige, dat als het straks pijn doet om je bh te dragen op de littekens, je dan heel goed eerst zo'n strak hema hemdje onder je BH moet doen.

Dat het daardoor beter draagbaar zal zijn.

Ik ga het straks na mijn operatie uitproberen, en ik wil het graag met jullie delen.

Wie weet heeft iemand er iets aan :-)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@26WHV

He meis,

Ik heb even je topics samengevoegd,zo heb je alles bij elkaar staan en blijft het zowel voor jou als voor ons overzichtelijk, alle verdere updates, vragen en ook dadelijk je operatie verslag kun je allemaal hier in dit topic neerzetten.

Ook heb ik je titel aangepast, kun je mij alleen nog vertellen door welke pc je geholpen word, dan kan ik dat ook nog even vermelden.

Nu lekker aftellen

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei 26WHV:

Hi,

Ik lees hier op het forum veel ervaringen van anderen over de pijn van de littekens.

In het ziekenhuis vertelde de verpleegkundige, dat als het straks pijn doet om je bh te dragen op de littekens, je dan heel goed eerst zo'n strak hema hemdje onder je BH moet doen.

Dat het daardoor beter draagbaar zal zijn.

Ik ga het straks na mijn operatie uitproberen, en ik wil het graag met jullie delen.

Wie weet heeft iemand er iets aan :-)

Groetjes

Ik heb helemaal geen pijn aan mijn littekens. Voor mij is het geen probleem om een beugelbeha  te dragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei 26WHV:

@Desert-Rose dank je wel, ben nog beetje zoekende!

Fijn @LiaLa dat jij daar geen last van hebt. Ik weet ook niet hoor of dat straks na de operatie pijnlijk is, maar misschien zijn er wel anderen die daarmee te maken hebben / krijgen. Dan geef ik graag deze tip door!!

Uiteraard, we zijn er om elkaar te helpen. Ik wilde je alleen geruststellen dat een beugelbeha niet pijnlijk is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi,

Begin een beetje zenuwachtig te worden, en probeer me goed voor te bereiden.

Wat dragen jullie in het zh na de operatie, als je op bed ligt.

 

En wat draag je de periode thuis??

Ik moet namelijk wel trainingsjasje kopen, denk ik. Heb ik er aan een genoeg??

 

En wat stop je nog meer in je koffer?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei 26WHV:

Hi,

Begin een beetje zenuwachtig te worden, en probeer me goed voor te bereiden.

Wat dragen jullie in het zh na de operatie, als je op bed ligt.

 

En wat draag je de periode thuis??

Ik moet namelijk wel trainingsjasje kopen, denk ik. Heb ik er aan een genoeg??

 

En wat stop je nog meer in je koffer?

 

Groetjes

Als je op bed ligt, heb je eigenlijk alleen een onderbroek aan. Je borsten worden ingepakt. Toen ik naar huis ging de volgende dag had ik ook een trainingspak aan. Dat was wel zo makkelijk. De eerste 3 dagen heb ik het nodig gehad om iets met voorsluiting te hebben, daarna kon ik alweer voorzichtig een trui aandoen. 

 

Ik had zoveel meegenomen maar ik kwam nergens aan toe. Na de operatie ging ik slapen en de volgende ochtend kon ik al vroeg naar huis. Je zou eventueel een tablet of boek mee kunnen nemen voor vermaak. Oordoppen zijn heel handig. Heb je al een bh of krijg je die van het zh?

 

Succes he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, oke. Neem ook maar makkelijke broek mee, want ik moet minstens 2 nachten blijven in het ziekenhuis zei de chirurg.

Ik lees hier van velen dat ze gelijk of snel naar huis mogen.

Maar misschien valt dat bij mij ook mee!

 

Ik heb een BH van het zh, die moet ik onder het kussen leggen van het operatie bed. Die doen ze bij mij aan na de operatie is mij vertelt...

 

Nog een rare vraag, ik sta in mijn houding voorover. En heb daardoor ook druk op de ribben, hebben hier meer vrouwen last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hallo Allemaal,

Ik ben ondertussen geopereerd, en ben heel blij dat ik het heb gedaan! Was heftig in het ziekenhuis, want tijdens de operatie ben ik veel bloed verloren. Dus ben de dagen erna paar keer flauw gevallen. Na 2 nachten naar huis, en nu fijn een week herstel achter de rug. Ik ben heel blij, als ik zie waar ik vandaan kom. Ik wil graag foto toevoegen maar ik weet niet hoe dat moet. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me beetje onzeker, het herstel van de borsten is ongelijk. Zal dat nog bij trekken? Of zal dit de definitieve vorm worden....ik weet het, het is nog maar een week geleden, maar ik zie bij anderen niet zoveel verschil. Zie foto in mijn album....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei 26WHV:

Ik voel me beetje onzeker, het herstel van de borsten is ongelijk. Zal dat nog bij trekken? Of zal dit de definitieve vorm worden....ik weet het, het is nog maar een week geleden, maar ik zie bij anderen niet zoveel verschil. Zie foto in mijn album....

 

He meis, 

 

Dat er nu nog een verschil tussen je borsten zit is echt normaal,je borstweefsel moet nu een plekje gaan zoeken, en daar gaat tijd overheen, en ook als er bijv in de ene borst net iets meer gedaan is dan in de andere, zie je ook verschil door vocht.

 

Geef het echt de tijd,want je borsten gaan zeker nog heel erg veel veranderen qua vorm, ronding etc.

 

Ik heb ook even je topics samengevoegd,zo hoef je er nu maar 1 bij te houden en dat is zowel voor jou als voor ons overzichtelijker.

Probeer niet al te veel in de stress te gaan zitten, maak 1 keer per week foto's zo kun je de veranderingen goed bij houden.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei 26WHV:

Dank je wel, heb je de foto gezien? Links 450 gram eraf en Rechts 400 gram eraf!

 

Ik heb je foto gezien, en voor zo kort po vind ik het er heel erg mooi uitzien, en in het begin zien borsten er heel vaak een beetje hoekig uit, ook zijn het 2 aparte wonden die elk op hun eigen manier en tempo genezen, de huid staat nu ook nog heel strak, er zit nog vocht, hechtingen, en dit maakt echt dat je verschil in grote en vorm ziet.

 

Er is natuurlijk zoveel gebeurt in je borsten en het genezingsproces is in volle gang.

Als je dadelijk iets langer po bent, zul je echt gaan zien dat alles gaat veranderen, en kijk niet al te veel naar andere foto's, want iedereen met een bvk heeft toch een andere voor situatie, de 1 heeft iets bredere borsten, de ander weer iets meer hang, noem maar op, dus je moet niet gaan vergelijken, daar wordt je alleen maar onzeker van, en je hebt er echt niets aan meis.

 

Het is geduld hebben, goed de sport bh blijven dragen,en probeer verder het een heel klein beetje los te laten, en over een paar weken zul je versteld staan van het verschil, want dit is echt nog niet de  definitieve vorm.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.