Ga naar inhoud

26WHV : 26 januari 2017 : Dr. Schwencke : Deventer Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hi,

Ik wil me graag voorstellen aan jullie, ik ben een moeder van 3 kinderen (10, 8 en 5 jaar) en krijg op medisch advies van de HA een borstverkleining. De vergoeding van de verzekering is inmiddels binnen.

De operatie gaat plaatsvinden op 26 Januari in het Deventer Ziekenhuis, mijn PC is Mw. Swencke, iemand ervaringen met haar?

Ik ben opzoek naar informatie, zie heel erg tegen de operatie op, en aan de andere kant kan ik niet wachten tot het zover is.

Het is een weloverwogen keuze van jaren, die nu toch echt werkelijkheid gaat worden:-)

Ik ben nog erg zoekende hoe de site werkt, maar word wel heel blij van alle informatie en ervaringen die ik hier vind. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie

He meis, en welkom.

En wat goed dat je voor een bvk gaat, en je de goedkeuring binnen hebt,zal na de operatie een hele last van je schouders af vallen.

Via de zoekbalk of de categorie operatie verslagen borstverkleining kun je redelijk wat informatie vinden, Deze arts zegt mij eigenlijk niets,en er is 1 keer dat de pc genoemd is in een topic maar dat is al flink wat jaren geleden.

Ik heb je titel aangepast en topic verhuisd, in dit topic kun je nu alle updates, vragen en na je operatie ook je verslag neer zetten als je dat leuk vind.

Nu lekker af gaan tellen,en het went redelijk snel hier op het forum, dus kijk gewoon lekker op je gemak.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Welkom hier. Zeker spannend. Er valt hier genoeg informatie te halen. Ik ben 2 maanden geleden geopereerd. Helaas heb ik iets langer nodig om te herstellen maar ondanks dat heb ik er zeker geen spijt van. Welke maat heb je nu en waar hoop je op uit te komen. Bij mij is er vooral gelift, dat alleen voelt al alsof je een rugzak hebt afgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Liala voor je reactie, wat vreselijk vervelend voor je dat het herstel langer duurt.

Heb je ook veel pijn?

Ik heb zelf maat 85E, soms F cup.

Maar mijn borsten zijn vooral zwaar. Ik hoop dat ik uitkom op een kleine C cup, ze zijn er nu "altijd"!! bij alles wat ik doe zitten ze mij in de weg :-(

Ik ben al beetje zoekende naar vrouwen, die ook een kleine C cup hebben gekregen na de operatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei 26WHV:

Bedankt Liala voor je reactie, wat vreselijk vervelend voor je dat het herstel langer duurt.

Heb je ook veel pijn?

Ik heb zelf maat 85E, soms F cup.

Maar mijn borsten zijn vooral zwaar. Ik hoop dat ik uitkom op een kleine C cup, ze zijn er nu "altijd"!! bij alles wat ik doe zitten ze mij in de weg :-(

Ik ben al beetje zoekende naar vrouwen, die ook een kleine C cup hebben gekregen na de operatie..

Nee geen pijn, ben vooral moe. Maar misschien speelt de narcose daarin ook nog wel een rol. Mijn lijf is wel vaker wat trager. En ach straks is alles weer vergeten. Voorheen stelde ik me veel ergere complicaties voor. @Linnie37 heeft denk ik zo'n beetje de maat die jij graag wil. Ik kom af van 75F soms G en heb nu 75E. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey goed dat je voor bvk hebt gekozen. Ik ben 6 weken geleden geopereerd  en het viel me echt 100 procent mee. En ik had er ook nog een prothesewissel bij. Echt voor pijn hoef je niet bang te zijn daar zorgen ze wel voor. Ik was banger voor het resultaat. Maar ik vind ze mooier dan verwacht ook herstel gaat goed. Mijn fotoos en van vele andere staan onder fotoos borstverkleiningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik speur het hele forum af naar info, maar kan nog niet alles vinden. Afgelopen week afspraak gehad bij de Mama Care in het zh, dat was fijn. We hebben bh bekeken die ik direct na de operatie aan krijg. Heel veel verdere info gekregen voor na de operatie, en tijd daarna thuis. Ze gaf ook aan dat er zoals ze nu kon inschatten ongeveer 300-400 gram per borst verkleind kan worden. Nu is mijn vraag hoe zal dat eruit zien. Ik heb nu een E/F cup. Ze heeft nog wel foto's laten zien, maar ben vooral opzoek naar ervaring:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo 26WHV,

Het is heel moeilijk een inschatting te maken van de cup. Elk figuur is immers anders. Het heeft vooral te maken met de breedte van je borsten. Je kan het ook moeilijk vergelijken met foto's van andere vrouwen omdat hun bouw dus anders is. Als je nu een E/F cup hebt, dan denk ik dan je op een D uit komt, maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen. De meeste vrouwen houden een C of D cup over.

Nog veel succes met je borstverkleining!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan je dit mooi zien, alle borsten zijn even groot maar hebben toch een andere cupmaat vanwege de omvangmaat. Ik ben van 75F / 70G naar 75E / 80C gegaan. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo 26WHV, 

Je wou graag meer informatie over een borstverkleining. Als je borsten niet te groot zijn (vb E-cup), zoek dan zeker een arts die de verticale littekentechniek toepast (beperkte littekens). Het duurt iets langer (6 maanden) alvorens de uiteindelijke vorm duidelijk is, maar de borsten hebben nadien een mooiere projectie, terwijl bij de ankertechniek de borsten een platter uitzicht hebben.

In Nederland passen ze deze techniek toe in de Bergman¨kliniek. In België is Dr. Van Renterghem (Belgilei, Antwerpen) hierin een grote expert.

Bij de ankertechniek zijn de littekens veel groter en de wonden onder mijn borsten hebben zeer veel pijn gedaan. Nu zelfs, 3 jaar na mijn borstverkleining met de ankertechniek, jeuken de littekens onder mijn borsten nog zeer fel, terwijl ik geen last heb van het verticale litteken. Een minderheid van de pc's past deze techniek toe omdat ze iets moeilijker is en het veel ervaring vraagt. Ik heb mij spijtig genoeg te weinig geïnformeerd voor de ingreep. De verticale techniek was afgesproken maar op het moment dat de chirurg mijn borsten begon af te tekenen, zei hij dat hij toch anders ging snijden. Ik ben toen te weinig assertief geweest. 

Voordelen van een borstverkleining: het sporten gaat gemakkelijker, je draagt minder gewicht mee, je krijgt geen (negatieve) opmerkingen meer, sommige kleren passen beter.

Nadelen van een borstverkleining: het gevoel in de borsten is veel minder en de tepels kunnen nadien zeer pijnlijk zijn, dit alles kan je seksueel leven sterk (negatief) beïnvloeden, je zou je minder vrouwelijk kunnen voelen (dit gevoel is zeer persoonlijk). Je moet de littekens erbij nemen.

Denk er zeer goed over na, doe het niet voor anderen en volg in de eerste plaats je diepe gevoel! 

Lieve groetjes, 

Solange

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Solange, bedankt voor je reactie. Ik zal het aan de verpleegkundige voorleggen. Ik heb een email van haar gekregen. Ze staat mij nu en straks na de  operatie 24 uur per dag bij. Bij twijfel mag haar mailen. Ze kijkt meedere malen per dag haar mail. De operatie is een weloverwogen beslissing. Ik heb zware borsten, veel weefsel zei de PC. Ik ga er veel gemak van ondervinden als er gewicht afgaat. Ik doe het zeker niet voor ander, maar echt voor mijzelf. Ben alleen info aan het verzamelen voor nu en straks. En zoek dan natuurlijk vergelijking en ervaring! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei 26WHV:

@Solange, bedankt voor je reactie. Ik zal het aan de verpleegkundige voorleggen. Ik heb een email van haar gekregen. Ze staat mij nu en straks na de  operatie 24 uur per dag bij. Bij twijfel mag haar mailen. Ze kijkt meedere malen per dag haar mail. De operatie is een weloverwogen beslissing. Ik heb zware borsten, veel weefsel zei de PC. Ik ga er veel gemak van ondervinden als er gewicht afgaat. Ik doe het zeker niet voor ander, maar echt voor mijzelf. Ben alleen info aan het verzamelen voor nu en straks. En zoek dan natuurlijk vergelijking en ervaring! 

@26WHV ik ben aangenaam verrast dat je dit aan de verpleegkundige kan voorleggen, in België bestaat deze mogelijkheid niet. Je weet goed wat je wilt, dat is knap. Ik wens jou heel veel succes met de operatie! Groetjes, Solange

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook blij dat ik het gedaan heb beter littekens dan hangtieten. De littekens vervagen nog een heel eind. Ben nu bijna 8 wkn po en is echt mooi genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

Wat ik mij heel erg afvraag is, hoe voelt het "gewicht" van de verkleinde borsten. Reageert je lichaam (rug, nek, schouders) daar gelijk op?

Is dat raar met lopen?

Ik loop nu nogal voorover, en mijn schouders zijn gespannen.

Is het ook zo dat je straks automatisch iets naar achteren gaat hangen?

Groetjes

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.