Ga naar inhoud

Na 4 maanden 1 verdikte borst die ook weer slikt


Gast Hanna

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar iemand die mijn klachten herkend.

6 maanden geleden heb ik een borstvergroting gehad.

alles was prima verlopen zonder problemen.

Ook het herstel ging wonderbaarlijk goed.

Ik was helemaal happy en vroeg me af waarom ik het niet veel eerder had gedaan.

Na 4.5 maand werd van de 1 op andere dag 1 van mijn borsten erg dik en hard.

Deze verstarde helemaal de prothese trok erg naar boven en naar buiten toe.

Tot aan mijn sleutelbeen was de zwelling.

Ik ben direct naar de kliniek gegaan echter was er geen borst chirurg aanwezig.

Ik had een antibiotica kuurtje gekregen deze genomen en paar dagen later telefonisch contact met mijn eigen pc.

Na een aantal dagen was de borst weer rustiger, nog wel harder maar dit verdween weer na loop van tijd.

De borst was weer geheel in de zelfde staat als voorheen en als mijn andere borst.

Helaas na een week ofzo weer hetzelfde verhaal.

Per mail contact gehad en foto's gestuurd.

Het was normaal dat het asymetrisch herstelde en zou niet veel te betekenen hebben.

Dagen later borst weer normaal.

tot ......... ja helaas heb dit nu voor de 4e keer.

Had vorige week mijn eindcontrole dit was natuurlijk niet ok.

Hebben een ego en punctie laten doen maar de borst was op dat moment niet heel slecht.

Uit het onderzoek blijkt het vocht vrij te zijn van bacteriën.

Mijn pc heeft geen enkel idee wat het nu is.

Ook collega's kennen het niet.

Bof ik even.

Ben opzoek naar iets herkenbaars maar kan nergens een soort gelijk verhaal vinden.

Alsvorens ik beslis wat nu te doen zou ik graag toch eerst de oorzaak weten.

 

Is er iemand die dit verhaal herkent ?

ik weet niet of er ook pc op dit forum zitten, maar wellicht mocht het zo zijn u uit ervaring mij in de goede richting kan helpen.

 

Hoop snel wijzer te worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hanna hoi en Welkom op BF :) 

Jammer om je verhaal te lezen en idd vreemd. Ik dacht gelijk aan vochtborsten maar dat is dus toch bij jouw uitgesloten dus? Ik zelf heb dus binnen de 6 maanden wel last van een "opblaastiet" gehad en is daarna niet meer voorgekomen. ( cupverschil) Dit was toch een gevolg van meer actief zijn en kennelijk ineens teveel gas erop gegeven want heb daarna erop gelet ondanks dat ik meer mocht. Is ook daarna niet meer voorgekomen en heb tot heel Lang de sportbh zowel overdag en s'nachts aangehad. 

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar heb deze vraag ook toen neergelegd in het topic van dr Bruekers/pagina 4 

Ik kan me wel voorstellen dat als dit vaker gebeurt je wel weten waar het vandaan komt. Ik lees ook wel eens dat protheses soms te breed zijn waardoor er soms sympthomen van zwelling/vocht en pijn een rol kan spelen....mja, Ik mag ervan uit gaan dat je PC dit ook onderzocht heeft. Mocht dit nou verergeren of nog steeds voorkomen, en je PC weet het niet meer.. ..zou een Second Opinion bij een andere arts misschien kunnen helpen? Althans, dat is wat mij te binnen schiet als je PC het niet weet ( en collega's ook niet)

Setrkte daar en misschien volgen er nog reactie's of tips xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Nee.. eigenlijk heb ik dezelfde ideeen als Brownie.. Vocht, maar dat is dus uitgesloten? Maar je hebt wel steeds antibiotica gehad he? En daarmee ging het over, toch? Of is het ook zonder antibiotica over gegaan?
Welke pc's hebben er al allemaal naar gekeken, of wie heeft er een oordeel over gedaan? Misschien dat we kunnen meedenken over waar je evt nog naartoe kunt voor een Second opinion anders...

En idd.. prothesen die te breed zijn, kunnen ook wel ongeveer dit soort klachten geven, maar dan zou je het aan beide borsten moeten hebben, neem ik aan..
Hoeveel cc heb je? en hoe zijn ze geplaatst? Dual plane of voor de spier? Oh en welk merk en liefst ook profile.. Misschien dat je een kaartje mee gekregen hebt waar deze gegevens opstaan :) 

Dr. Bruekers zou je wel eens kunnen vragen idd, in het topic dat BrownieG hierboven al neergezet heeft.. Hij is niet meer zo heel veel online, maar je zou het wel eens kunnen proberen. Misschien dat hij een plausibele verklaring geeft...

Balen dit.. vind het ook een raar fenomeen..
Heb je verder nergens last van als het gebeurd? Of heb je iets bepaalds gedaan? Iets dat je bijvoorbeeld maar eens in de zoveel tijd doet?

xxx BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel @BrownieG en  @best_boobie voor jullie reactie.

Ik heb de vraag neergelegd bij dr Bruekers, maar volgens mij is deze niet meer zo actief op het moment op dit forum.

Ik ben ook voornemens om een second opinion te laten doen.

Alvorens we drastische beslissingen gaan nemen.

Het is erg jammer dat dit nu gebeurd, was er echt erg blij mee de eerste maanden.

Dacht ook de eerste keer zal teveel hebben gedaan en toen het wegtrok was ik opgelucht.

Nu voor de 4e maal begin ik em behoorlijk te knijpen en ben bang dat er wat ernstigs aan de hand is.

Hopelijk komt er nog een reactie van iemand die dit ook heeft gehad.

Op het forum kan ik verder op geen enkele zoek opdracht iets herkenbaars vinden.

Blijkbaar toch een bijzondere verschijning.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt, Bruekers is niet meer zo actief.. Maar wie weet dat ie een dezer dagen nog eens inlogt..

Ik ren hier al 5 jaar rond, en heb het nooit eerder voorbij zien komen.. kan me dus ook moeilijk voorstellen dat zich iemand meld hihi, maar goed, wie weet. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Mijn andere vragen zijn niet te beantwoorden, of beantwoordt je liever niet? Mag hoor, maar vroeg het me af :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dual plane mentor anatomisch 445.

Antibiotica was meer preventief bij de eerste keer was mijn eigen pc op vakantie.

En nu na de punctie ter preventie.

Door een pc gezien toen die geen borsten doet dus hij kon er ook niets mee.

Mijn eigen pc heeft het alleen op foto's gezien en in een slinkend stadium.

Heb getracht een afspraak te maken, maar ten eerste is de borst niet altijd zo, mijn pc is maar 2 dagen aanwezig, ik woon 2 uur rijden enkele reis van de kliniek vandaan, en zit ook nog met werk en kinderen was niet in elkaar te krijgen in het gezwollen stadium.

In eerste instantie zag mijn pc ook niet direct een probleem.

Pas bij de eindcontrole en na herhaaldelijk daarvoor te hebben gemaild zag deze pas de noodzaak van de situatie.

En dat dit niets te maken had met herstel.

Mijn pc heeft het nog voorgelegd aan collega pc's dit zal telefonisch of per mail zijn gegaan.

Ik ben opzoek naar een goede pc die zeer ervaren is, ook met complicaties.

Te grote prothese tja, zou kunnen, niet alle borsten zijn het zelfde zou kunnen dat het bij deze net niet past eigenlijk.

Maar goed de eerste maanden nergens last van zag er werkelijk prachtig uit.

Mooi zacht noem maar op.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft dus idd vreemd...

Sja.. een pc die goed is, ook in complicaties..
Je moet het als pc ook maar net een keer meegemaakt hebben en tot een oplossing gekomen zijn he.. Sommige dingen zijn niet standaard.

Ik zou zo even niemand kunnen noemen.. Weet ook niet wie het al beoordeeld hebben.

Hoop dat er een oplossing te vinden is!
Succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hanna Klinkt alsof je bent geholpen in een ziekenhuis als er een arts eerst heeft gekeken die geen borsten doet? Wie is je PC dan ( sorry, beetje nieuwsgierig nu :P) als je dit wil delen natuurlijk. ... Second opinion zou ik Nio proberen? Heeft expertise in huis maar idd dit moet wel bij hem voorgekomen zijn om er wat van te zeggen. ( OLVG west of Parkkliniek Rdam ) 

1 uur geleden zei Hanna:

Alvorens we drastische beslissingen gaan nemen.

Zoals?? 

Zou sowieso een tijdje leven in de sportbh en kijken of dit wil helpen? Geen idee hoor maar het zal misschien kunnen bijdragen aan het herstel. Hou ons op de hoogte want ben benieuwd hoe dit afloopt.

xx

@best_boobie thankssss xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog ff zitten denken..
Wilde daarnet ook al zeggen, ga eens naar Nio (omdat hij gewoon heel erg goed bekend staat hier op het forum) maar vond het van de andere kant ook weer erg makkelijk om hem weer te noemen.. Ik heb namelijk geen idee of hij er ervaring mee heeft...
Een andere pc waaraan ik zat te denken is dr. van Selms. Hij is al een wat oudere pc, en misschien heeft hij in zijn langere loopbaan wel eerder zo een geval gehad.. Ik zou dus bijna zeggen: ga eens bij hem voor een opinie. Hij zit in het OLVG-west, in Amsterdam. (Ik weet niet welke regio je zoekt of dat de regio überhaupt uitmaakt)

Je prothese is 13 cm breed, 13,5 cm hoog en heeft 5,5 cm projectie. Geen idee hoe jouw postuur is, en of deze prothese dus misschien idd te breed is voor je.. De breedte van je eigen borst is bepalend voor wat er in je borst past.

Maar zoals ik al eerder aangaf, vroeg ik me af of je je kunt herinneren of je iets anders gedaan hebt, voordat het begon. Iets dat misschien kan veroorzaken dat er iets gebeurde in je borst..
Is je borst trouwens rood als het opzwelt, of warm? Of zit je tijdens of voor je menstruatie als het gebeurt?

Een MRI zou waarschijnlijk meer uitwijzen kunnen dan een echo.. maar of je dan net dat vocht hebt, op het moment dat je de mri hebt, dat is natuurlijk de vraag..

Welk soort bh's draag je? Vaker push up?

Ik zit even te brainstormen, want vraag me toch af waar het vandaan kan komen. Misschien met wat antwoorden van jouw kant, dat de situatie wat duidelijker wordt..
 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.