Ga naar inhoud

Help! Ontsteking


Anna1982Marie

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Anna1982Marie:

Vanochtend m'n Kids naar school gebracht ik deed thuis mijn jas uit en voelde veel nattigheid , grote vlek met wondvocht! Ik heb de kliniek gebeld en idd er is geen arts dus zou ik vanuit lelystad naar Barendrecht moeten voor beoordeling door Diana

Dus ik maar huisarts gebeld ik kon snel komen . Wondvocht is helder en heb nog steeds verder geen infectie verschijnselen 

Door blijven gaan met antibiotica en zalf

Heb net een mail gestuurd met foto's naar dr Hupkens zelf 

Het feit dat het helder is en toch een weg naar buiten vind is eigenlijk beter dan dat het zich inwendig ophoopt en opstapelt, is natuurlijk wel verschieten voor jou!! Verder heb je al medicatie om het te bestrijden, ik blijf duimen dat het vanzelf goed komt! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste Reactie
27 minuten geleden zei Anna1982Marie:

Vanochtend m'n Kids naar school gebracht ik deed thuis mijn jas uit en voelde veel nattigheid , grote vlek met wondvocht! Ik heb de kliniek gebeld en idd er is geen arts dus zou ik vanuit lelystad naar Barendrecht moeten voor beoordeling door Diana

Dus ik maar huisarts gebeld ik kon snel komen . Wondvocht is helder en heb nog steeds verder geen infectie verschijnselen 

Door blijven gaan met antibiotica en zalf

Heb net een mail gestuurd met foto's naar dr Hupkens zelf 

Wat akelig zeg.. Pff hoezo is er geen arts? Ik zou idd ook niet helemaal vanuit Lelystad naar Barendrecht gaan voor een beoordeling door Diana, zij is geen arts noch verpleegkundige noch enige vorm van medicus... 

Goed dat je foto's naar Hupkens hebt gestuurd, ben benieuwd wat hij zegt. 

Je bent dus al bij de huisarts geweest net? Sterkte ermee! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd bij huisarts. Schrok me rot was zoveel en blijft druppelen

Ik moest verder gaan met spoelen en de zalf erop 

Ben ook erg benieuwd naar mening hupkens zelf 

Assistente DG zei ik kan hem wel mailen maar dan zegt hij ik moet het toch zien. Ik denk dat hij genoeg kennis heeft om op basis van mijn verhaal plus de fotos een oordeel kan geven 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Anna1982Marie:

Ja idd bij huisarts. Schrok me rot was zoveel en blijft druppelen

Ik moest verder gaan met spoelen en de zalf erop 

Ben ook erg benieuwd naar mening hupkens zelf 

Assistente DG zei ik kan hem wel mailen maar dan zegt hij ik moet het toch zien. Ik denk dat hij genoeg kennis heeft om op basis van mijn verhaal plus de fotos een oordeel kan geven 

 

he meis, 

Ten eerste denk ik dat je er toch op moet staan dat je gewoon door Hupkens of een andere pc gezien word morgen. En DG heeft er geen verstand van, dus daar hoef je echt niet naar toe. Dit hoort bij nazorg,en nazorg is een pc.

Hoe ziet de wond er nu uit ?

Heb je het idee dat de wond ook nu sinds dat je het vocht bent gaan zien groter is geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er niet echt lekker uit. Heb ook zalf gesmeerd dus zal hier ook in zitten , huid eromheen wat vuriger 

Hupkens blijkt met vakantie tot weekend 

Ben benieuwd of hij op m'n mail reageert, verder ben ik alleen en voor mij erg lastig om lang stuk auto te rijden want tijdens de korte stukjes vandaag veel lekken 

Wondvocht is nog helder, huisarts drukte op de wond deed geen pijn dus denk niet dat ontsteking zit in de borst maar dat is natuurlijk toch afwachten 

Ik zou eigenlijk morgen weer beginnen op het werk maar uitgesteld 

Wacht zondag eerst m'n afspraak af 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

meis , ik zou zeggen, stoppen met de zalf, bellen naar kliniek en er op staan dat je word gezien door een collega van Hupkens.en niet wachten tot hij terug is, dit word van kwaad tot erger en dan ga je toch niet tot zondag wachten dat duurt veel te lang, je moet NU gezien worden.

Je ziet dat de borst gaat glanzen en staat strak,is een teken van zwelling.

Auto rijden moet je niet gaan doen, geen vriendin of buurvrouw die mee kan.

Het is toch gewoon van de gekke dat je niet bij een pc terecht kan meis,dus niet naar Diana, maar een pc, er zijn er meerdere die voor haar werken.

Echt hoor, hier moet je niet langer mee door blijven lopen, nu gaan bellen.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt helemaal waar. De infectie kan in een zeer korte tijd, lees een aantal uurtjes, explosief vemenigvuldigen en idd je borst is heel strak. Echt, je moet niet langer wachten. Desnoods ga je vanavond naar de huisartsenpost met een beetje geluk zit je zo bij de eerste hulp. 

En Diana is helemaal niet kundig,  geen medische achtergrond, verspil je energie niet daaraan. 

Ze moeten je ergens gaan helpen nu. Heeel veel sterkte xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Nonky:

Ja echt helemaal waar. De infectie kan in een zeer korte tijd, lees een aantal uurtjes, explosief vemenigvuldigen en idd je borst is heel strak. Echt, je moet niet langer wachten. Desnoods ga je vanavond naar de huisartsenpost met een beetje geluk zit je zo bij de eerste hulp. 

En Diana is helemaal niet kundig,  geen medische achtergrond, verspil je energie niet daaraan. 

Ze moeten je ergens gaan helpen nu. Heeel veel sterkte xxx

Ja alleen het grote probleem is als je dus in een kliniek bent geholpen, moet je ook terug naar die kliniek, want een HAP of SEH gaan zich daar over het algemeen niet in mengen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is DG voor Hupkens maar een bijbaantje, hij is namelijk werkzaam in het Radboud UMC. Vreselijk dat je niet gewoon naar een pc kan nu. Wellicht via je huisarts nog doorverwijzing naar een pc in het ziekenhuis. Op de afdeling plastische chirurgie hebben ze elke dag te maken met ontstoken wonden. Mijn schoonzus werkt daar en heeft voor mij zelfs van die speciale buisjes met vloeistof meegenomen om de wond te spoelen. Gelukkig zit het bij jou echt alleen maar op het wondje, is het niks inwendigs en ga je nog niet dood van de pijn.. maar in het ziekenhuis zou dit niet zo'n uitdaging voor artsen mogen zijn en het kost waarschijnlijk 2 minuten om ernaar te kijken. Nogmaals schandalig hoe DG hiermee omgaat. Zou het wel echt rustig aan doen, dan heeft de wond het ook wat minder zwaar. Sterke iig!

Liefs^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei M1993:

Volgens mij is DG voor Hupkens maar een bijbaantje, hij is namelijk werkzaam in het Radboud UMC. Vreselijk dat je niet gewoon naar een pc kan nu. Wellicht via je huisarts nog doorverwijzing naar een pc in het ziekenhuis. Op de afdeling plastische chirurgie hebben ze elke dag te maken met ontstoken wonden. Mijn schoonzus werkt daar en heeft voor mij zelfs van die speciale buisjes met vloeistof meegenomen om de wond te spoelen. Gelukkig zit het bij jou echt alleen maar op het wondje, is het niks inwendigs en ga je nog niet dood van de pijn.. maar in het ziekenhuis zou dit niet zo'n uitdaging voor artsen mogen zijn en het kost waarschijnlijk 2 minuten om ernaar te kijken. Nogmaals schandalig hoe DG hiermee omgaat. Zou het wel echt rustig aan doen, dan heeft de wond het ook wat minder zwaar. Sterke iig!

Liefs^_^

Klopt idd dat hij ook daar werkzaam is, maar dat moet niet uitmaken,hij heeft de eindverantwoording, zo simpel is het gewoon, en anders hoort hij te zorgen dat ze gezien word door een collega., want een ziekenhuis elders, gaat zich niet bemoeien met zaken van een andere pc, die gaan daar echt de vingers niet aan branden.

En zo op de foto is het heel lastig te beoordelen of het puur de wond is of dat het ook dieper zit,en ik vind het ook persoonlijk niet aan ons om er een oordeel over te geven, wij zijn hier geen van allen pc of wondverpleegkundige en ik vind ook dat je heel voorzichtig moet zijn met uitspraken dat het alleen puur de wond is,want je weet niet wat er wellicht van binnen speelt.

En ik bedoel dit niet als een aanval,maar meer als een kleine waarschuwing dat wij niet op de stoel van een pc mogen gaan zitten.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Desert-Rose:

Klopt idd dat hij ook daar werkzaam is, maar dat moet niet uitmaken,hij heeft de eindverantwoording, zo simpel is het gewoon, en anders hoort hij te zorgen dat ze gezien word door een collega., want een ziekenhuis elders, gaat zich niet bemoeien met zaken van een andere pc, die gaan daar echt de vingers niet aan branden.

En zo op de foto is het heel lastig te beoordelen of het puur de wond is of dat het ook dieper zit,en ik vind het ook persoonlijk niet aan ons om er een oordeel over te geven, wij zijn hier geen van allen pc of wondverpleegkundige en ik vind ook dat je heel voorzichtig moet zijn met uitspraken dat het alleen puur de wond is,want je weet niet wat er wellicht van binnen speelt.

En ik bedoel dit niet als een aanval,maar meer als een kleine waarschuwing dat wij niet op de stoel van een pc mogen gaan zitten.

xx

Wat ik ermee wilde zeggen is dat Hupkens een zeer kundig arts is, maar dat DG eindverantwoordlijke is voor wat er gaande is. Hupkens zal niet 5 dagen werkzaam zijn voor DG en zij zullen daar afspraken in hebben gemaakt hoe om te gaan met patiënten waar complicaties bij optreden. Denk dus ook dat zij ervoor moet zorgen dat ze gezien wordt door een pc. En wat ik al las was dat al was vastgesteld dat de wond alleen aan het oppervlak zat. Snap je punt, maar wilde zeker niet op de stoel van de pc gaan zitten. Mijn punt was meer dat ik vind dat ze recht heeft gezien te worden door een pc. Of dat nou Hupkens is of een andere pc van DG.

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei M1993:

Wat ik ermee wilde zeggen is dat Hupkens een zeer kundig arts is, maar dat DG eindverantwoordlijke is voor wat er gaande is. Hupkens zal niet 5 dagen werkzaam zijn voor DG en zij zullen daar afspraken in hebben gemaakt hoe om te gaan met patiënten waar complicaties bij optreden. Denk dus ook dat zij ervoor moet zorgen dat ze gezien wordt door een pc. En wat ik al las was dat al was vastgesteld dat de wond alleen aan het oppervlak zat. Snap je punt, maar wilde zeker niet op de stoel van de pc gaan zitten. Mijn punt was meer dat ik vind dat ze recht heeft gezien te worden door een pc. Of dat nou Hupkens is of een andere pc van DG.

XX

Aan de deskundigheid van Hupkens twijfel ik ook geen moment,laat daar geen misverstand over zijn.Wat betreft het feit dat ze gezien moet worden door een pc,daar heb je gelijk in, en dat gaf ik ook eerder al aan in een bovenstaand bericht.

Dat de wond waarschijnlijk alleen van buiten zit/zat is vastgesteld door een ha, en niet door een pc, en daar wringt ook de schoen,want een aantal huisartsen zijn niet geheel thuis in borstvergrotingen. Maar fijn dat je begrijpt dat het mij meer gaat om het voorzichtig zijn met bepaalde uitspraken op medisch vlak.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Desert-Rose:

Aan de deskundigheid van Hupkens twijfel ik ook geen moment,laat daar geen misverstand over zijn.Wat betreft het feit dat ze gezien moet worden door een pc,daar heb je gelijk in, en dat gaf ik ook eerder al aan in een bovenstaand bericht.

Dat de wond waarschijnlijk alleen van buiten zit/zat is vastgesteld door een ha, en niet door een pc, en daar wringt ook de schoen,want een aantal huisartsen zijn niet geheel thuis in borstvergrotingen. Maar fijn dat je begrijpt dat het mij meer gaat om het voorzichtig zijn met bepaalde uitspraken op medisch vlak.

xx

Nee begrijp je punt helemaal! Laten we maar gewoon met z'n allen hopen dat het probleem snel verholpen is^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er niet echt lekker uit. Heb ook zalf gesmeerd dus zal hier ook in zitten , huid eromheen wat vuriger 

Hupkens blijkt met vakantie tot weekend 

Ben benieuwd of hij op m'n mail reageert, verder ben ik alleen en voor mij erg lastig om lang stuk auto te rijden want tijdens de korte stukjes vandaag veel lekken 

Wondvocht is nog helder, huisarts drukte op de wond deed geen pijn dus denk niet dat ontsteking zit in de borst maar dat is natuurlijk toch afwachten 

Ik zou eigenlijk morgen weer beginnen op het werk maar uitgesteld 

Wacht zondag eerst m'n afspraak af 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, nee werken is zeker niet te doen. Je hebt ook rust nodig. Balen hoor....... Maar je hebt ook geen koorts, ik ben geen arts maar dat lijkt me positief.... 

Tja dan maar ff wachten tot morgen. Heb je ook echt een gaatje in je litteken? Er zit nu zalf in/op neem ik aan? En het is niet groter geworden de rode plek? 

ik ben benieuwd naar het advies van Hupkens... Hou je taai hoor! 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2016 om 09:19 zei Anna1982Marie:

Ziet er niet echt lekker uit. Heb ook zalf gesmeerd dus zal hier ook in zitten , huid eromheen wat vuriger 

Hupkens blijkt met vakantie tot weekend 

Ben benieuwd of hij op m'n mail reageert, verder ben ik alleen en voor mij erg lastig om lang stuk auto te rijden want tijdens de korte stukjes vandaag veel lekken 

Wondvocht is nog helder, huisarts drukte op de wond deed geen pijn dus denk niet dat ontsteking zit in de borst maar dat is natuurlijk toch afwachten 

Ik zou eigenlijk morgen weer beginnen op het werk maar uitgesteld 

Wacht zondag eerst m'n afspraak af 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Begrijp ik goed dat je vandaag een afspraak had? Hoe ging het? Hoe gaat het met je ontsteking? Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.