Ga naar inhoud

cat82 : 26 februari 2017 : Dr. Grabietz : MFIV


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Wat ontzettend leuk dat er een forum is waar je al je vragen en twijfels en vooral waar je kunt delen hoe je operatie is verlopen en waar je tegen aanloopt.

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben 34 jaar en moeder van een heel leuk kindje. Ik ben al jaren werkzaam in de modebranche/Marketing/inkoop/verkoop, en doe dit werk met veel plezier. 

Na een stressvolle periode in mijn leven besloten mijn borsten van de stress te "krimpen" van 75c naar een a cup. Tijdens mijn zwangerschap zag ik ze weer groeien naar een volle D cup. (Wauw die maat vond ik echt super). Helaas is dat natuurlijk niet zo gebleven zeker niet na het geven van borstvoeding. 

Ik heb al jaren de wens om een borstvergroting te nemen, maar eigenlijk nooit de knoop echt durven door hakken. 

Tot nu......ik ga het doen! Alleen de vraag is nog bij wie? Welke kliniek is goed, welke pc doet wat hij beloofd. Wat is beter waterbasis of siliconen? Moet je bij meerdere klinieken langs voor een consult? Er spoken veel vragen door mijn hoofd, het enige wat ik al wel zeker weet is dat ik graag een volle 75 D cup wil met hoog profiel achter de borstspier. Dat is al een goed begin lijkt mij, haha  

Het is echt erg fijn dat deze forum zoveel informatie bevat en jullie eerlijk over jullie ervaringen vertellen op die manier is het maken van een keuze makkelijker, bedankt daarvoor! 

Als jullie tips hebben dan verneem ik die graag!

 

liefs,

 

Cat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cat82

He meis, en welkom.

De oriëntatie periode is altijd behoorlijk zwaar,en er komen dan allerlei vragen in je op,en dat kan het verwarrend maken, maar hier is voldoende info te vinden over pc's, klinieken etc.

Het beste is inderdaad om bij verschillende pc's een consult te doen, omdat iedere pc zijn of haar eigen werkwijze, adviezen, plaatsing etc heeft, en kies je bijvoorbeeld voor Monobloc Hydrogel dan zijn er maar een aantal pc's die daar mee werken.

Zowel silicone als Monobloc hebben voor en nadelen,en dat zijn ook dingen die je voor jezelf dan op een rijtje moet zetten, en ook de vraag, waar voel jij je zelf prettig bij. Monobloc kan bijv eerder scheuren/ lekkage, dit merk je wel direct want als er een  scheur in komt loopt de prothese leeg en bij lekkage welt je borst op, heeft wel eerder de neiging dat je rimpels of plooien kunt gaa zien,en word daardoor liever dual plane geplaatst, en in verhouding met silicone protheses zijn ze vrij breed met relatief weinig projectie, en als laatste kan niet samen met bepaalde medicijnen.

Siliconen kunnen bijv eerder zweten,iets eerder overmatige kapselvorming geven,en bij een ruptuur heb je dat vaak niet gelijk in de gaten. Maar deze protheses hebben wel weer veel meer keuze qua cc en profielen, dus je hebt gewoon meer opties.

Daarbij komt toch ook wel dat de protheses aan de dag van vandaag steeds beter worden,en de risico's minder, maar moeten wel genoemd worden, omdat je nooit 100 % zekerheid hebt.

De meeste protheses geven ook 10 jaar of langer garantie op rupturen etc. Dit is bij ieder merk anders, maar een pc kan jou zo de informatie daarover geven.

Ik zou gewoon eens goed lezen hier en dan een keuze maken welke pc's  jou aanspreken en dan daar een consult gaan plannen.

Pc's die hier goed bekend staan zijn oa: Dr. Nio,  Dr. van Selms  ( deze werken in het OLVG en heb je wel een verwijskaart nodig aangezien dit een ziekenhuis is,        Dr, Straten en dan aan te raden om direct via zijn eigen kliniek Heyendael te gaan.

In Belgie Dr. Plovier, Dr. Verdonck en Dr. Demeyere is ook een goede maar deze plaatst eigenlijk alleen voor de spier, mits het echt niet anders kan.

Via de zoekbalk zou ik eens gaan kijken naar deze verschillende pc's

En heb je nog vragen, shoot .

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Beste Desert-Rosé,

 

Ik heb de afgelopen periode veel gelezen en bekeken op dit fantastische forum. Jouw berichtje gaf ook super veel informatie!

 

Gisteren had ik mijn eerste consult bij Dhr Verdonck, wat een aardige sympathieke man! De passie was echt leuk!

Het viel hem op dat ik precies wist wat ik wou en wat er mogelijk was voor mij. Ik heb toen vol trots over dit fantastische forum verteld en dat de meiden zo open en eerlijk zijn tegenelkaar. 

 

Na de intake en het passen wist ik het zeker, bij hem ga ik mijn vergroting doen!

 

Ik krijg 350 cc (heb nu een kleine cup b ), mentor High Profil. Hij mailt mij morgen de data door waarop ik geopereerd zou kunnen worden. Ik had aangegeven dit zo snel mogelijk te willen. 

 

Ik moet alleen eerst nog een echografie laten doen, al gaf hij wel direct aan dat ik mij geen zorgen moest maken omdat hij niks had gevoel maar dit een standaard procedure is. Ik denk dat ik daarvoor het borstkankerziekenhuis voor ga bellen, ze zijn daar echt erg aardig en je krijgt direct de uitslag. 

 

Dhr Verdonck gaf aan dat ik een niet al te strakke sportbh moest aanschaffen die o.a bij de hunkermoller te koop is. 

Ik zelf twijfel of ik voor een post-operatieve bh moet gaan of die van hunkermoller (welke level moet je daar van nemen, 3 ? ). 

 

Zodra ik mijn operatie-datum heb zal ik dit direct hier melden. Ik hoop dat de meisjes die twijfelen of nog zoekend zijn ook iets aan mijn verhaal zullen hebben. En ik denk dat jullie steun ook onmisbaar zal zijn straks na mijn eigen operatie. Want hoe blij ik ook ben, ik kijk wel als een berg op tegen de operatie zelf en de pijn daarna.......

 

Veel liefs,

 

Cat

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cat82

 

Wat fijn dat je je zo op je gemak voelt en het vertrouwen helemaal hebt in Dr. Verdonck, dit is ook heel erg belangrijk, er moet echt een klik zijn, want een pc kan nog zo goed zijn, als jij je niet op je gemak voelt, dan is dat een teken dat die arts niet de juiste is voor jou. En super om te horen dat het hem opviel dat je er al zoveel vanaf wist.

 

Bij Dr. Verdonck moet je inderdaad vooraf een echo laten maken,vraag dan wel even een verwijskaart aan je huisarts anders draai je zelf voor de kosten op.

 

Ik zou zelf nog niet teveel bh's kopen,want de eerste 2 weken krijg je bij hem verband, en als je dan al een bh hebt, dan kun je die niet meer ruilen.

Dus ik zou na de operatie,een paar dagen voordat je terug gaat voor controle en het verband er dus af gaat, een aantal verschillende bh's in een paar maten kopen, die kun je dan meenemen en degene die niet passen kun je dan nog retourneren.

 

Als je een sport bh koopt moet je een level 3 nemen, deze geeft voldoende steun, ook is het belangrijk dat de schouderbandjes verstelbaar zijn en dat de bh non padded is.

Een post operatieve bh mag ook, maar kijk dan ook wel even goed welke je neemt,je zou dan kunnen kiezen voor de Carefix Mary, hierbij kun je zowel de voorsluiting als de schouderbandjes verstellen.

 

Dan heb je ook nog de Anita Active,ook met voorsluiting ( deze kan maar op 1 stand) en heeft ook verstelbare schouderbandjes.

Uiteraard kun je ook even gaan kijken bij de Hunkemoller.

 

Dan kun je er het beste nog  een andere bijkopen als degene die je vaak draagt in de was zit, en dan kun je kiezen voor bijv de Hema Heavy non padded sport bh,of de Triumph Tri Action Workout.

 

Dit zijn allemaal bh's met een goede ondersteuning.deze laatste 2 hebben een achtersluiting.

 

De eerste 3 tot 5 dagen is de pijn meestal het hevigste, maar met de goede pijnstilling rol je er over het algemeen goed doorheen. Na de operatie mag je me altijd een pb sturen als je een medicatie schema nodig hebt. 

 

Nu even afwachten voor een datum en dan kun je af gaan tellen.

 

xxx

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Desert-Rose bedankt voor je berichtje. Er is veel veranderd sinds mijn laatste bericht. Dhr Verdonck opereert alleen maar op donderdag en vrijdag, die dagen zijn helaas onmogelijk voor mij (ivm oppas o.a). Ook twijfelde ik erg aan de maximale cc die Verdonck had aangeraden. 

 

Ik heb doen Diana Gabriels gebeld en kon al super snel terecht voor een intake. De consulate was erg vriendelijk (werkt er al jaren) Desiree van den bout. Het was een ontspannen en gezellige intake. 

Daaruit is gekomen dat ik 400cc HP dual plane, van mentor krijg. Ik heb nu een 75 B (kleine), heb eigenlijk geen idee op welke maat ik zo zal eindigen. Weet jij dat ongeveer? Ik ben 175cm  en 60 kilo, ik verwacht zelf een 75D á 75E (kleine). 

Ik heb a.s woensdag een consult met de chirurg Dhr P.Grabietz. Hij zal mij ook gaan opereren. 

 

Maar dan nu het belangrijkste nieuws. Ik word 22 februari geopereerd!!!!!!!!! De datum staat vast en de factuur is voldaan! 

 

Heel erg bedankt voor je steun en adviezen tot nu toe. Die zijn erg waardevol voor mij!

 

Veel Liefs,

 

Cat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cat82

 

He meis, 

 

Heel graag gedaan hoor,fijn dat je iets aan de adviezen hebt.

 

Dat is zeker ineens een hele andere wending, maar je hebt gelijk, als jij er door bepaalde omstandigheden niet voor 100 % achter staat,dan moet je het niet doen, en zoals je dus gedaan hebt, op zoek naar een andere pc.

 

En gelijk een datum, super. heb ook gelijk je titel aangepast en je topic verhuisd,dit topic kun je ook na je operatie blijven gebruiken, zodat je alles netjes bij elkaar hebt staan.

 

Denk dat je toch wel uit kunt gaan komen op een  E of een F in bh, en dat zal er uit zien als een D.

Prothese borsten hebben altijd een grotere bh maat dan dat je borsten eruit zien in je blootje.

 

Bij deze kliniek moet je wel vooraf een sport bh kopen, dus je kunt gaan shoppen.

 

Nu alvast beginnen met de voorbereidingen, en heel veel succes met je consult woensdag, schrijf ook nu nog even al je vragen op, en neem foto mee van wat jij mooi vind, want af en toe kan een pc een heel ander advies geven dan een consulente.

 

xxx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose Ja, klopt. Toen Dhr Verdonck meldde dat hij mij niet hoefde te zien op de nacontrole, dat ik naar de huisarts kon voelde mij dat niet echt goed. Waarom wil een chirurg niet zijn eigen werk controleren. 

 

Ik heb de bh's al besteld! Ik had nog geïnformeerd welke maat ik moest kopen, dat moest een L zijn. Ik kon toen mijn glimlach moeilijk onderdrukken. Yessssss ik krijg borsten!!

 

Volgens de kliniek wordt ik geopereerd in Vlaardingen ipv Amstelveen. 

Door dit forum heb ik eigenlijk geen vragen meer voor de chirurg haha. Alles is dankzij de verhalen hier al beantwoord en jouw informatie daar kan echt geen chirurg aan tippen hahahah! 

 

 

Xxxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cat82

 

Oh dat is zeker raar,het komt wel eens voor dat je bijv voor de hechtingen langs je huisarts kunt, maar geen nacontrole heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.

 

Ja meid, het gaat echt gebeuren, je krijgt echt borsten!

 

Ik heb de kliniek aangepast in de titel,haha wat vind ik dit een mooi compliment,dank je wel meis, :blush:

Maar je wilt toch wel weten of het echt 400 cc gaat worden,en zo zullen er nog wel een paar vragen zijn.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Vrouwtje85 

 

Ja het is zeker spannend! Wat gaaf dat jij een dag later mag!

Er klaar voor zijn, is een groot woord. Wel voor het feit dat ik woensdag wakker wordt met mooie volle borsten. Klaar voor de operatie en de pijn zelf, nog niet helemaal hahaha. 

 

Maar één ding staat vast, dit wordt onze zomer :)

Eindelijk leuke bikini's en lingerie, geen gedoe meer met toch niet zo mooi vallende jurken. 

 

Ben jij erg zenuwachtig en al klaar voor je grote dag? 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt zeker onze zomer. :) 

 

ik ben nog niet helemaal klaar, wil van het weekend nog even extra kussens en een bedtafeltje aanschaffen :) lijkt me wel handig.

zenuwachtig ben ik eigenlijk nog helemaal niet. Wel heel erg benieuwd naar hoeveel pijn ik ga krijgen en hoelang het duurt voor ik weer een beetje mens ben :lol:

 

de tijd kan mij niet snel genoeg gaan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee,

 

Ik ben afgelopen zaterdag geopereerd door patrice Gabrietz! Totaal geen pijn gehad alleen wat druk op de borst... ik heb voor de borstspier maar het is al met al allemaal meegevallen.

 

Hij leverd prachtige borsten af en is een hele vriendelijke man! Kanniet wachten tot ik ook bhs mag gaan shoppen!

 

Groetjes Annabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose Helaas de operatie datum is verplaatst. Fout in hun boeking. De chirurg heeft ziekenhuisdienst op 22 februari en kan dan onmogelijk opereren. De meiden hebben zich wel hard gemaakt voor ons en hebben met moeite kunnen regelen dat we (alle meiden die ook die dag moesten) op zondag 26 februari worden geopereerd in Vlaardingen. 

 

Anders zou het pas halverwege maart worden :o 

 

Ik hoop dat er nu geen wijzigingen meer zullen plaatsvinden, is beetje teleurstellend zo vooral als je alles al hebt geregeld.

 

@Vrouwtje85 jij bent nu eerder dan mij aan de beurt haha. Laat je mij even weten hoe het is gegaan?

 

@Annabel934 Wat fijn om te horen. Hij is inderdaad een hele vriendelijke man! Hij was ook bijzonder eerlijk over alle voor en tegens van de operatie. Hij gaat proberen de 400cc te zetten als dat echt niet zo gaan passen de 350cc dual plane (dat wordt even pijn lijden haha). Echt heerlijk voor jou dat je herstel zo soepel verloopt! 

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei cat82:

@Desert-Rose Helaas de operatie datum is verplaatst. Fout in hun boeking. De chirurg heeft ziekenhuisdienst op 22 februari en kan dan onmogelijk opereren. De meiden hebben zich wel hard gemaakt voor ons en hebben met moeite kunnen regelen dat we (alle meiden die ook die dag moesten) op zondag 26 februari worden geopereerd in Vlaardingen. 

 

Anders zou het pas halverwege maart worden :o 

 

Ik hoop dat er nu geen wijzigingen meer zullen plaatsvinden, is beetje teleurstellend zo vooral als je alles al hebt geregeld.

 

@Vrouwtje85 jij bent nu eerder dan mij aan de beurt haha. Laat je mij even weten hoe het is gegaan?

 

@Annabel934 Wat fijn om te horen. Hij is inderdaad een hele vriendelijke man! Hij was ook bijzonder eerlijk over alle voor en tegens van de operatie. Hij gaat proberen de 400cc te zetten als dat echt niet zo gaan passen de 350cc dual plane (dat wordt even pijn lijden haha). Echt heerlijk voor jou dat je herstel zo soepel verloopt! 

 

Xxx

Ohh wat balen zeg. Gelukkig maar een paar dagen en geen weken.  Ik heb vorige week ook nog gebeld om te vragen of Mn datum nog wel vast stond. Dat was tot nu toe gelukkig nog wel zo. 

Ik hou je op de hoogte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid, 

 

ik zou je even op de hoogte houden.

ik ben nu nog in de kliniek, mag morgen om 09.00 weg.

 

net na de operatie dacht ik toen ik naar Mn sportbh keek die hadden echt wel wat groter gemogen. 

Maar ik mocht ze net even zonder zien en zien er echt super mooi uit. Heb er ook echt totaal geen pijn aan.

heb ook de wond op Mn buik gezien, wat heeft van der weij dat supermooi gedaan zeg. Ben zo blij! 

Die pijn is ook nog heel goed draaglijk, maar denk wel dat dat nog erger gaat worden.

 

super lieve mensen ook hier, je kan je hier over 3 daagjes gerust over geven. 

 

Tot zover even Mn verslagje, zal van de week een uitgebreid verslag in Mn topic onder Mommy make over zetten .

 

groetjes  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vrouwtje85 Van harte gefeliciteerd met je mooie nieuwe borsten!!! Ben echt super blij voor je dat het zo goed is gaan en je nu al tevreden bent over je borsten en buik!

 

Ik ga voor je duimen dat de pijn zo blijft als hij nu is. 

 

Heb eergisteren een berichtje gekregen dat ik mij om 10:00 moet melden, heb veel vertrouwen in dr Grabietz. De zenuwen zullen wel gezonde zenuwen zijn :P

 

Heel erg bedankt voor je berichtje, goed om te horen dat ze daar super lief zijn (een hele geruststelling). 

 

Zorg goed voor jezelf. En laat je de aankomende periode maar lekker verwennen! 

 

Ik ga je uitgebreide verslag van de week ook lezen! 

 

Slaap lekker voor zo. 

 

 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel!! @miss24 @Vrouwtje85

 

Ik moest mij vandaag om 10u melden, ik was er een half uurtje vroeger. Leuke lieve dame nam alles bij de balie nog een keertje met mij door. Wat er ging gebeuren en wat de richtlijnen en protocollen waren. 

 

Daarna was het wachten, maar omdat het super gezellig was in de wachtkamer vloog te tijd voorbij en werden de zenuwen minder. 

 

Om half 11 mocht ik naar dr Gabrietz, hij was vrolijk en grappig. Ik werd afgetekend en we bespraken snel nog het aantal cc. 

 

Ik mocht nog even ontspannen met een warme deken in mijn zeer charmante operatie outfitje tot ze mij kwamen halen om mee te nemen naar de OK

 

Ik had verwacht als dokter bibber op de Ok te liggen(ivm zenuwen) maar dat was niet het geval. 

Dr Gabrietz zat heel ontspannen te wachten en we hebben nog even wat geklets tot ik wat duizelig werd ivm de narcose. 

 

Toen ik wakker werd, zei dr Gabrietz dat het goed was gegaan. En lachend: heb je kanonnen al gezien!?? Mooi zijn ze hoor. 

 

De 400cc paste er net in (lucky me)! 

Ik schijn de pijn wel volgens het boekje te doen (druk op de borsten met uitstraalde pijn naar de armen).

 

Ik ben heerlijk opgewarmd in de uitslaapkamer met een soort warme föhn onder de dekens. Die dame daar was ook super aardig. De meiden die geopteerd waren overigens ook, ik kan niet anders zeggen dat het erg gezellig was. 

Helaas blijk ik allergisch voor de extra pijnstilling dus ik doe het alleen met paracetamol en doe het echt rustig aan (heb ook eigenlijk geen andere keuze, kom niet zelfstandig van de bank of uit mijn bed haha). Over 5 á 14 dagen ziet het leven er weer anders uit. 

 

Ik ben erg blij met mijn twee mooie "kanonnen" :P maar het echte genieten zal wel gaan komen als de bus klaar is om over mij heen te rijden haha. Ik geloof dat, dat de beste beschrijving is van hoe ik mij nu voel. 

 

Ik ben benieuwd naar de eerste nacht, ik zal jullie op de hoogte houden!

 

Liefs,

 

Cat. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei cat82:

Dank jullie wel!! @miss24 @Vrouwtje85

 

Ik moest mij vandaag om 10u melden, ik was er een half uurtje vroeger. Leuke lieve dame nam alles bij de balie nog een keertje met mij door. Wat er ging gebeuren en wat de richtlijnen en protocollen waren. 

 

Daarna was het wachten, maar omdat het super gezellig was in de wachtkamer vloog te tijd voorbij en werden de zenuwen minder. 

 

Om half 11 mocht ik naar dr Gabrietz, hij was vrolijk en grappig. Ik werd afgetekend en we bespraken snel nog het aantal cc. 

 

Ik mocht nog even ontspannen met een warme deken in mijn zeer charmante operatie outfitje tot ze mij kwamen halen om mee te nemen naar de OK

 

Ik had verwacht als dokter bibber op de Ok te liggen(ivm zenuwen) maar dat was niet het geval. 

Dr Gabrietz zat heel ontspannen te wachten en we hebben nog even wat geklets tot ik wat duizelig werd ivm de narcose. 

 

Toen ik wakker werd, zei dr Gabrietz dat het goed was gegaan. En lachend: heb je kanonnen al gezien!?? Mooi zijn ze hoor. 

 

De 400cc paste er net in (lucky me)! 

Ik schijn de pijn wel volgens het boekje te doen (druk op de borsten met uitstraalde pijn naar de armen).

 

Ik ben heerlijk opgewarmd in de uitslaapkamer met een soort warme föhn onder de dekens. Die dame daar was ook super aardig. De meiden die geopteerd waren overigens ook, ik kan niet anders zeggen dat het erg gezellig was. 

Helaas blijk ik allergisch voor de extra pijnstilling dus ik doe het alleen met paracetamol en doe het echt rustig aan (heb ook eigenlijk geen andere keuze, kom niet zelfstandig van de bank of uit mijn bed haha). Over 5 á 14 dagen ziet het leven er weer anders uit. 

 

Ik ben erg blij met mijn twee mooie "kanonnen" :P maar het echte genieten zal wel gaan komen als de bus klaar is om over mij heen te rijden haha. Ik geloof dat, dat de beste beschrijving is van hoe ik mij nu voel. 

 

Ik ben benieuwd naar de eerste nacht, ik zal jullie op de hoogte houden!

 

Liefs,

 

Cat. 

 

Hey meid, 

 

gefeliciteerd met je nieuwe boobies.

 

fijn dat je het allemaal zo goed ervaren hebt, nu "even" door de pijn heen en dan gaan genieten.

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@miss24 dat hou ik mij zelf ook nu voor haha. Over 14 dagen kijk ik er anders naar dan nu. Nu is het min of meer even overleven. 

Mijn moeder is net langs geweest om mijn haren te wassen, is toch wel lekker om je weer fris te voelen. 

 

Heb iig de eerste 24 uur nu achter de rug zonder koorts!!! Dus dat kunnen we afvinken :)

Ik denk dat ik het iets lichter had in geschat (dacht de keizersnede vond ik wel meevallen :P ). Dit is toch andere koek. 

 

Verloopt jouw herstel helemaal naar wens?

 

@Vrouwtje85 Gaat het goed met je herstel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.