Ga naar inhoud

BL en BV na 2 weken 1 borst opgezet iemand ervaring?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

10 november heb ik na lang denken en wachten een borstlift en borstvergroting gehad (275). 

Helaas veel pijn en vooral links meer pijn dan rechts.  Rustig aan gedaan en dacht iets herstellende te zijn. Tot donderdagavond, in een hele korte tijd (30min) mijn linkerborst ineens enorm opgezet!!!!( enige wat ik gedaan had was met hulp jas aangetrokken)

Ik kon mijn linkerarm amper bewegen en meteen veel pijn. De zwelling was echt enorm, maar geen rode vlekken of koorts. Vrijdag had ik een controle afspraak bij de pc en de hechtingen zouden verwijderd worden, daarom besloot ik niet meteen te bellen maar pijnstillend te nemen. 

Vriidag ochtend is de zwelling heel lichtjes afgenomen 10/15%. S middags bij pc, hij dacht niet aan een bloeding of infectie ivm geen koorts. Ben wel enorm moe!!! Hij wilde spoedig een afspraak voor echo, maandag Moet ik naar het Zkh hiervoor en dinsdag hoor ik hoe of wat. Hij durfde niet meteen een punctie te doen omdat hij ook in de prothese zou kunnen prikken. Vandaar de uitslag van de echo afwachten. Hij dacht aan vocht of cyste..... maar ja waar kan dat ineens zo snel vandaan komen!!??

 Ik maak me toch wel behoorlijk veel zorgen, heeft iemand dit ook mee gemaakt of ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Oef, dat is schrikken idd..

Heel eerlijk gezegd, zonder het oordeel van je pc te willen ondermijnen, denk ik wel eerder aan een bloeding hoor..
Als iets zo snel opzwelt (en gelukkig ook weer stopt vanzelf, anders zou het niet de dag erna 10-15% afgenomen zijn) dan zou ik haast zeggen: 99% kans op bloeding.. ook na 2 weken kan dat nog gebeuren helaas..

Bij een bloeding, hoeft ook niet persé koorts te ontstaan.

Hoe is het nu met de zwelling, is het van gisteren op vandaag weer verminderd?

Houd je ons op de hoogte wat ze zien op de echo?
Zou wel ff extra rustig aan doen, geen bloedverdunnende medicatie nemen en ook geen alcohol drinken. Even om alle extra risico op een bloeding uit te sluiten

Succes!!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

bedankt voor je reactie best_boobie

ik dacht zelf ook aan een bloeding maar mijn man zei als het een bloeding is dan zie je toch ook een blauwe plek?

en wat gaan ze doen mocht het bloed zijn? En hoe kan dat ineens komen? 

De zwelling lijkt hetzelfde alleen nu verder naar de zijkant en onder kant gezakt.

 

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Nou, je hoeft niet meteen iets blauws te zien bij een bloeding. Dit kan nog gebeuren een paar dagen na de bloeding, zelfs nog na een week.
Het vocht zakt ook langzaam naar beneden en opzij, net als dat er nu bij jou gebeurd, en de verkleuring kan dus later nog komen... Niet schrikken dus als dat nog gebeurt :) 

NOrmaal gesproken ruimt het lichaam dit zelf op, tenzij het te veel is.. Maar het risico om te opereren is vaak groter (weer kans op infectie, wel het normale risico uiteraard, maar meer risico dan wanneer de wond gesloten blijft) dan de kans dat het lichaam niet alle bloed opgeruimd krijgt... Dus ligt er maar net aan waar de voorkeur van je pc ligt, als hij ziet hoe het er uit ziet en wat er aan de hand is.

Sja.. hoe komt dat opeens.. een bloedvaatje dat toch een kleine beschadiging opgelopen heeft bij de operatie en door een bepaalde beweging open gegaan is? Een adertje dat gewoon gesprongen is (zoals je ook wel eens in een oog hebt)? Misschien door bloedverdunners die je evt geslikt hebt? Of medicatie die bloedverdunnend kan werken.. Of iets anders bloedverdunnends..

Het is heel moeilijk te zeggen hoe het precies gebeurt is bij jou.. De kans op nog een nabloeding is in ieder geval stukken kleiner nu..

Ben benieuwd wat er morgen uit gaat komen!

Houd je ons op de hoogte?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er veel ervaring mee begrijp ik?

zelf ook mee gemaakt?

morgen echo en dinsdag uitslag bij de pc,ben ook erg benieuwd.

achteraf gezien had ik niet moeten afwachten en donderdag meteen moeten bellen maar ja helaas beetje eigenwijs geweest.

ik houd jullie op de hoogte 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Lotte85:

Je hebt er veel ervaring mee begrijp ik?

zelf ook mee gemaakt?

morgen echo en dinsdag uitslag bij de pc,ben ook erg benieuwd.

achteraf gezien had ik niet moeten afwachten en donderdag meteen moeten bellen maar ja helaas beetje eigenwijs geweest.

ik houd jullie op de hoogte 

 

xxx

Gelukkig geen ervaring mee, maar ik zit wel al 4,5 jaar op dit forum en kom dus veel tegen.. Daarnaast heb ik een medische achtergrond :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

vanmorgen de echo gehad.

Radioloog zag nu vocht, wilde eigenlijk ook een mammografie maken maar dat is niet verstandig nu. Hij had het nog nooit gezien dat iemand na 2,5 week ineens veel vocht had. Hij zei dat hij dit meestal pas na jaren zo heeft gezien. Verder heeft hij geen uitspraak gedaan omdat het niet zijn 'ding' is. 

Morgenochtend afspraak bij de chirurg dus dat afwachten.
Maar ben wel al iets gerust gesteld gelukkig!

Blijf me nog wel steeds afvragen waarom er ineens vocht in zou kunnen komen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Lotte85:

Hallo, 

vanmorgen de echo gehad.

Radioloog zag nu vocht, wilde eigenlijk ook een mammografie maken maar dat is niet verstandig nu. Hij had het nog nooit gezien dat iemand na 2,5 week ineens veel vocht had. Hij zei dat hij dit meestal pas na jaren zo heeft gezien. Verder heeft hij geen uitspraak gedaan omdat het niet zijn 'ding' is. 

Morgenochtend afspraak bij de chirurg dus dat afwachten.
Maar ben wel al iets gerust gesteld gelukkig!

Blijf me nog wel steeds afvragen waarom er ineens vocht in zou kunnen komen???

Hm.. gaf hij dan specifiek 'vocht' aan.. of kan dat vocht ook bloed zijn?

Als het vocht is, is dat wel apart idd.. een bloeding zou je eerder verwachten....

Ben wel echt benieuwd nu wat je chirurg morgen gaat zeggen!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de pc, gelukkig goed nieuws! Er is alleen vocht gezien, hoe het kan is voor de chirurg ook een raadsel. Gelukkig wordt het vocht de laatste dagen ook steeds minder, dus mijn lijf is het zelf aan het opruimen wat positief is. De pijn wordt ook minder.
Pfff hele opluchting!!
Wel extra controles en als het weer erger wordt meteen bellen en niet afwachten!

Nu weer verder met het totale herstel want heb zoiezo nog veel last. Branderig, spieren die pijnlijk zijn en alles nog gespannen en gevoelig.
Ook nog steeds heel moe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.