Ga naar inhoud

Misspe : 9 november 2016 : Dr. Hermens : JBZ


Aanbevolen berichten

Woensdag 9 november was het eindelijk zover. Mijn implantaten gingen vervangen worden. Iets waar ik al jaren naar uitkeek maar steeds voor me uit schoof. Ik heb op m'n 18e mijn borsten laten vergroten (280cc op de borstspier). Helaas kreeg ik aan mijn linkerborst vrij snel kapselvorming. En best extreem. Die borst was keihard. De rechterborst was tot een jaar geleden prima maar helaas ging het bij die ook mis. Omdat het naast lastig ook pijnlijk is moest er iets aan gebeuren. Het toeval wil dat mijn moeder hetzelfde heeft. Dus... samen naar het ziekenhuis (JBZ).

Ongeveer een half jaar geleden hadden we een afspraak met dr. Hermens. Hier kregen we beide te horen dat de operatie zelf vergoed zou worden en dat we alleen de implantaten zelf moesten betalen. Ik zou van 280cc naar ongeveer 325 gaan (dit ivm met opgerekte huid). Ik heb duidelijk gezegd dat ik ze liever niet groter wil. Ik heb weinig vet en ben vrij smal). Dr. Hermens stelde me gerust: het wordt onder de borstspier en optisch is er geen verschil. Dit omdat mijn oude borsten als het ware 2 stenen/ballen zijn en alles is gecentreerd. Bij mn nieuwe borsten verspreidt die cc zich meer. Ook zou hij proberen de borsten wat naar elkaar toe te brengen. Bij mijn moeder zou het op de borstspier gaan plaatsvinden en ongeveer 350cc. Zelfde verhaal verder. Spannend! Mega zin in!!

9 november was het zover. We moesten ons allebei om 7 uur s ochtends melden. Ik zou eerst aan de beurt zijn. Na de vaste riedel (bloed prikken, kamer opzoeken, uitkleden, kalmeringspil, enz). was ik aan de beurt. Dr. Hermens kwam nog even kijken. Ik heb nog duidelijk gezegd: niet te groot! En daar ging ik. Narcose viel mee. Het wakker worden ook. Wel pijn aan mn armen. Denk doordat je onder de operatie met je armen gespreidt ligt. Ik heb nog best lang geslapen en werd wakker zonder pijn. Super blij mee want ik was op het ergste voorbereid. Ondertussen was mn moeder aan de beurt. Die kreeg net voor de operatie nog te horen dat ze toch onder de spier gingen plaatsen. Oei. Spannend. Zij kwam een paar uur later terug met heel veel pijn. Balen. Verder de hele dag beetje gedoezeld en helaas paar x overgeven van de narcose.

We moesten 1 nacht blijven en de volgende ochtend met drains naar huis. M'n moeder had nog steeds erg veel pijn en heeft zelfs morfine gekregen. Vond ik erg zielig. Ook werd net voordat we naar huis gingen het verband eraf gehaald en zagen we bij mn moeder dat de borsten erg ongelijk waren. Daar schrik je toch even van. Maar dat is blijkbaar 'normaal'.  Bij mij zag het er al zeer goed uit! Juppie. 

Eenmaal thuis ging het nog steeds heel goed. Wel erg moe en brak en beurs maar dat hoort er allemaal bij!

ondertussen zijn we 2 weken verder! Na 6 dagen mochten de drains eruit (thank god)  en kon ik wat beter slapen. Zelfs een beetje op mijn zij. Van alle pijn is tot nu toe de rugpijn het ergst geweest. En ik ben erg huilerig. Maar ik laat het maar gebeuren. Ik ben er zoooooo blij mee! In die 2 weken heb ik niks gedaan. Bank hangen en Netflixen. Ben wel een beetje bang dat ik iets te vaak dat kopje uit een bovenkastje heb gepakt maar alles voelt goed dus misschien niet al te veel stressen. Ben zoooo bang voor kapselvorming. Met mijn moeder gaat het nog steeds niet zo goed. Veel pijn. Denk de leeftijd. Wel zijn de borsten bijna gelijk! 

Omdat ik zelf graag jullie verhalen lees heb ik besloten de mijne ook te delen. Vrijdag ga ik weer werken. Vind ik erg spannend maar ik ga het rustig aan doen. Tot snel!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op BF @Misspe :) 

Balen om te lezen dat jij en je moeder snel last hebben van kapselvorming :( Mag ik vragen hoelang jullie de protheses erin hebben gehad? En heeft jullie PC ook alternatieven besproken hoe dit te voorkomen nu? Denk aan andere protheses die je nu wellicht heb gehad? ..was niet duidelijk in je verhaal.

En bedoel je onder de spier, dual plane of geheel onder spier? Niet dat beide technieken pijnloos zijn hihi. Iedereen herstelt anders hierin.  En Fijn dat jij er niet zoveel last van hebt. ( ik was ook een van de gelukkigen) Hopelijk gaat het inmiddels beter met je moeder? Wel leuk zn ervaring met je ma haha, hoor je niet vaak. 

Sterkte met werk, rustig opbouwen idd en op je bewegingen letten!!! Zo zonde als je het kapsel proces wat 6 weken duurt onderbreekt. Moet goed herstellen!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2016 om 19:38 zei BrownieG:

Welkom op BF @Misspe :) 

Balen om te lezen dat jij en je moeder snel last hebben van kapselvorming :( Mag ik vragen hoelang jullie de protheses erin hebben gehad? En heeft jullie PC ook alternatieven besproken hoe dit te voorkomen nu? Denk aan andere protheses die je nu wellicht heb gehad? ..was niet duidelijk in je verhaal.

En bedoel je onder de spier, dual plane of geheel onder spier? Niet dat beide technieken pijnloos zijn hihi. Iedereen herstelt anders hierin.  En Fijn dat jij er niet zoveel last van hebt. ( ik was ook een van de gelukkigen) Hopelijk gaat het inmiddels beter met je moeder? Wel leuk zn ervaring met je ma haha, hoor je niet vaak. 

Sterkte met werk, rustig opbouwen idd en op je bewegingen letten!!! Zo zonde als je het kapsel proces wat 6 weken duurt onderbreekt. Moet goed herstellen!

xx

Hi @BrownieG,

leuk dat je reageert! Bij ons allebei geheel onder de spier! En ik heb ze 16 jaar gehad! Dus best lang. Mn moeder weet ik niet exact maar die heeft helaas al 3x een wissel gehad. Steeds óp de borstspier. Nu dus voor het eerst eronder. Hopelijk blijft het nu goed. Ze heeft wel gezegd: nooooooit meer. De arts heeft alleen gezegd: RUST!! 2 weken en daarna weer voorzichtig werken. Niet tillen en na 6 weken pas sporten. Daar houd ik me braaf aan. Fijn dat jij ook niet veel pijn had. M'n zus had extreem veel pijn. Maar bij haar ging het via de oksel. Misschien pijnlijker? Voor nu vind ik de rugpijn nog steeds het ergst. Vrijdag begonnen met werken. Moe! Maar zo grappig dat hier zo veel dames verzameld zijn! Er gaat een wereld voor me open. Ik baal dat ik het niet voor de operatie heb ontdekt. 

Met mn moedere gaat het wat beter. Maar het gaat langzaam. Borsten zijn ondertussen gelijk. Volgende week donderdag controle! 

Fijne avond! Ik ga jou verhaaltjes even lezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Misspe hey hey,

16 jaar is idd best lang alhoewel ik soms wel lees dat sommige ze langer hebben en er geen last van hebben. Altijd lastig te voorspellen met overmatige kapselvorming. Hopelijk zal dit nu minder aanwezig zijn onder de spier! Rustig het proces in gaan de komende weken. Je rugpijn zal minderen maar is wel herkenbaar. Je loopt waarschijnlijk ook als een voorzichtig oud vrouwtje en het slapen is ook effe wennen in het begin. En dat met werk lijkt mij ook vermoeiend. 

Zal ongetwijfeld een verschil in herstel zijn voor je moeder als je ze nu opeens onder de spier krijgt ipv op de spier. Hopelijk is ze ondanks de pijn toch tevreden over haar boobs. Ik vraag mezelf soms ook wel af als ik straks een bepaalde leeftijd heb er nog steeds voor kies of met platte boobs het bejaardehuis in gaat :45: Moet er nu effe niet aan denken whahaha 

Onder je oksel zal gok ik bij iedereen ook anders zijn mbt pijn en herstel. Lijkt mij meer ongemakkelijk omdat je dus de wonden bij iedere beweging zal voelen en plus dat als je wisselt ze er toch via de borstplooi uit moeten. De PC heeft er dan beter kijk op en de ruimte om ( groter) in te plaatsen. Maar dat zal zij tzt wel horen als zij wenst te wisselen. En wie weet zijn de technieken ook weer anders tegen die tijd..who knows! 

Yep, het is een echte tietenwereld hier hihihi, maar zoals je leest heb je er nu ook veel aan. Leer zelf ook nog steeds bij en hang nog steeds rond :) 

Succes beide op jullie controle xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Misspe:

@BrownieG heb jij ook onder de borstspier? Las hier ergens dat jij een mooi verslag hebt bijgehouden. Kan ik dat ergens zien? Ik ben zooooo benieuwd hoe het er bij mij uit komt te zien. Ben nu heel blij maar ben bang dat ze veel kleiner worden!

Klopt! Zal je zo toevoegen bij mijn tietenreis. Tja, je zal het vast weten van je vorige BV maar pas als ze zijn ingedaald en zachter zijn, kun je pas wat zeggen. Het is nu zo lastig om de boel in te schatten als je zo kort po bent. De protheses moeten nog indalen/ huid en weefsel moet zich nog herstellen/ proces van vormen is gaande/ volume moet nog zichtbaar worden...tijd en geduld helaas hihi

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen zijn we 27 dagen po en het gaat goed! Werken vind ik niet zo prettig. Bang dat ik te veel doe maar ik ben eigen baas dus waar mogelijk ga ik lekker wat eerder naar huis. Slapen gaat stukken beter. Ik kan op mijn rechterzij slapen. Links helaas nog absoluut niet. Dat doet pijn. Maar ik lig het meest op mijn rug. Mn borsten zijn nog heel gevoelig en mijn linkerborst ook flink blauw. Heb sinds een week de Anna Carefix aan. Deze zit fijn maar strak! Heb m s nachts niet aan. Dat vind ik niet fijn. Hebben meerdere mensen dit? Aan de onderkant van mn linkerborst zitten wat bobbeltjes. Deze schieten weg en bij mn litteken zit een wat harder knobbeltje. Donderdag heb ik mn eerste controle. Zin in eigenlijk. Toch fijn om te horen hoe het gaat. Ik laat ze met trots aan iedereen zien :-) Super blij mee. Na 17 jaar eindelijk weer zachte mooie borsten. Fijn weekendje allemaal.... x

p.s wil wel foto's uploaden maar ff uitvogelen hoe dat moet. Handiger op de pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Misspe effe bijlezen hier :) 

Lekker weekendje zit er weer op helaas. Klinkt goed allemaal daar :) Dat hard knobbeltje op/ernaast je litteken kan best je litteken weefsel zijn. Deze zal langzamer hand zachter worden. Mocht dit nou hard blijven aanvoelen dan zou je in overleg met je PC dit NA je 6 herstelweken langzaam kunnen masseren. En die wegschietende bobbeltjes kan best nog je protheses/vocht of klieren zijn die je voelt maar zouden moeten afnemen naarmate de protheses op hun plek gaan zitten ( gok ik )

Mag jij zonder bh al slapen? Zou er eigenlijk wel voor kiezen want je borsten hebben er toch wel behoefte aan in dit stadium. Misschien anders een andere bh kopen die lekker zit en dan met een tussenstukje ertussen? 

Succes bij je controle as donderdag xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Misspe:

@BrownieG dat heb je goed! Slaap snachts met losse bh. Idd fijner. Heel benieuwd donderdag. Ga alles vragen. Wat weten jullie veel! Moeten jullie iets mee doen! En ik heb een - bij m'n profiel... why?! Hahaha Hoe lang is t bij jou geleden allemaal? Xx

Hm. iemand heeft jou een negatieve waardering gegeven zo te zien.. Denk echter dat dat een foutje is hoor...
Ik kan zien wie het gedaan heeft, en lijkt me niet dat ze dat expres gedaan heeft :)

Ik zie wel dat je het bericht van @BrownieG verkeerd interpreteert.. Zij bedoeld dat het beter is om wel met een bh te slapen, die dicht is.. Dat je dan beter een bh kunt halen die beter zit. Met losse bh slapen is meestal nog niet aan te raden na nog geen 4 weken po.. Tenzij je pc anders geadviseerd heeft :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Misspe:

@BrownieG dat heb je goed! Slaap snachts met losse bh. Idd fijner. Heel benieuwd donderdag. Ga alles vragen. Wat weten jullie veel! Moeten jullie iets mee doen! En ik heb een - bij m'n profiel... why?! Hahaha Hoe lang is t bij jou geleden allemaal? Xx

:45: bedoel idd die tieten van je insnoeren tijdens het slapen whahahaah..juist omdat je nu nog van alles voelt ( tenzij PC idd anders adviseert) Ik heb echt heeeel Lang met sportbh geslapen omdat ik juist merkte dat m'n borsten er rust in vonden. Gewoon een bh zoeken die lekker zit ;) 

...die wijsheid leer je hier wel hoor...veel lezen..en leren van elkaar...zou zeggen...blijf hangen hier :45: 

zal je toevoegen aan m'n album, staat een tietenreis op hihi ( Bijna 1,5 jaar trotse bezitser van een paar Nio's) 

xx

28 minuten geleden zei best_boobie:

Hm. iemand heeft jou een negatieve waardering gegeven zo te zien.. Denk echter dat dat een foutje is hoor...
Ik kan zien wie het gedaan heeft, en lijkt me niet dat ze dat expres gedaan heeft :)

Wasn't me maar corrigeer hem wel :45: hoppaaaa

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 4 weken en 1 dag po en naar Dr. Hermens geweest voor een controle en alles prima :-)  Ik moet nog 4 weken mijn sportbh dragen. Liefst ook s nachts zodat de borstjes goed op z'n plek blijven zitten. Dus dat doen we dan braaf. Alles voelt zoals het moet voelen. Blijft spannend... bang dat overmatig kapselvorming terug komt maar daar gaan we niet vanuit. Verder zijn m'n tepels extreem gevoel (vooral met kou!!!) maar dat wordt nog beter zei hij. Dussss over een jaar terug komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Misspe zo dat is vlot gegaan en je hoef niet meer terug te komen :35: Die tepels leiden nog effe een eigen leven maar dat gaat idd vast goed komen met de tijd. Weer heb je nu ook niet echt mee he hihi. We gaan er gewoon positief voor en er vanuit dat overmatige kapsel nu wegblijft!! Ondertussen ook alles goed met je moeder?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Misspe:

Jaaaa @BrownieG zag dat je effe wat minder online was. Is ook druk nu! En duur! :huh: Super pijn aan m'n borsten de laatste dagen... zal 't komen doordat ik weer fulltime werk? xxx

Oh jee, klinkt niet goed "super pijn" ..je gebruikt je spier nu weer wat actiever dus dat zou best de reden kunnen zijn. Je bent tenslotte nog maar 5 weken en je borsten geven wel aan dat ze nog herstellende zijn. 

Je kan dit dus monitoren door een rustmoment in te nemen en te kijken of dit afneemt. En had al eerder gezegd maar misschien een andere sportbh aanschaffen die comfortabel zit? Die je zowel overdag als s'nachts kunt dragen...dus die echt lekker zit. 

Als de pijnen blijven aanhouden zou ik wel je PC hierover informeren. Maar kijk het effe aan want klinkt niet onbekend in de oren zo kort po nog. 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei BrownieG:

Oh jee, klinkt niet goed "super pijn" ..je gebruikt je spier nu weer wat actiever dus dat zou best de reden kunnen zijn. Je bent tenslotte nog maar 5 weken en je borsten geven wel aan dat ze nog herstellende zijn. 

Je kan dit dus monitoren door een rustmoment in te nemen en te kijken of dit afneemt. En had al eerder gezegd maar misschien een andere sportbh aanschaffen die comfortabel zit? Die je zowel overdag als s'nachts kunt dragen...dus die echt lekker zit. 

Als de pijnen blijven aanhouden zou ik wel je PC hierover informeren. Maar kijk het effe aan want klinkt niet onbekend in de oren zo kort po nog. 

Xx

Ja heb morgen dagje vrij genomen. Leek me ook effe goed. En ik heb nog steeds de Anna Carefix aan. Zit ondertussen lekker. Ook snachts :-). Thanx voor je info. Lief. xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.