Ga naar inhoud

Wanneer weer koken en boodschappen doen?


Guusje78

Aanbevolen berichten

Hoi dames,

Ik weet dat je de eerste weken na een borstvergroting niet zwaar mag tillen enzo maar ik vroeg me af wanneer je weer kan gaan koken? En dan bijv wel het afgieten en zware werk uitbesteden.

Hetzelfde geldt voor boodschappen doen. Alles 1 voor 1 in de kar doen en daarna in de tassen zal vast wel mogen als de zware tas vervogend door iemand anders in de auto wordt gezet toch?

Ik wil zo graag wat gaan doen.. daarbij is/was mijn chirurg heeel makkelijk en mocht ik al behoorlijk snel alles weer en daar was mijn vriend bij.. Die heeft dat gesprek dus als referentie kader en dat is niet erg gelijk aan wat 'algemene leefregels' na een borst vergroting zijn.. Beetje dubbel dus. Hij wil me niet teveel laten doen en doet nu ook met liefde alles in huis maar denkt ook dat ik dingen al sneller mag dan hier voorgeschreven staan omdat mijn chirurg zo makkelijk is.. Wil me niet aanstellen maar ook niks beschadigen.. Wanneer kan ik weer gaan koken enzo? Zonder zwaar tillen? 

Liefs Guusje78

Link naar reactie
Delen op andere sites

He!

De eerste week deed m'n vriend alles in huis en met de kleine. De tweede week gaat het echt elke dag een stukje beter. Toen begon ik langzaam zelf wat dingen in huis weer te doen. Sopdoek over de tafels, wasje opvouwen etc. En vanaf  week 3 deed ik op de zware boodschappen tillen, me dochter tillen, stofzuigen en strijken alles weer. Neemt niet weg dat ik geen pijntjes voelde hoor maar stil zitten kon ik echt niet haha. Vanaf week 4 ging ik weer aan het werk, ben vz in een verpleeghuis. Je voelt zelf het beste wat je wel en niet kunt.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Je mag best koken ( wel idd de pannen af laten gieten door iemand anders) een was opvouwen, vaatwasser inruimen etc, zolang je maar niet teveel reikt.

Hier op het forum houden we toch liever de oudere regels aan, en we zien inderdaad dat er steeds meer pc's zeggen dat je dingen eerder mag, en uiteraard moet je dan naar je pc luisteren, maar wij vinden toch wel dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn, je geneest maar 1 keer dan kun je het maar beter gelijk goed doen, en het is niet zo, als je geen pijn voelt dat je dan alles mag, ook gaat heel vaak "luister naar je lichaam "niet op, want op het moment dat jij dus last gaat krijgen heb je al teveel gedaan.

Wat je dus 6 weken niet mag: repeterende bewegingen, stofzuigen, dweilen, strijken,ramen zemen,aanrecht of tafel afnemen met een natte doek ( deze laatste 2 lijken zo simpel, maar zijn wel repeterende bewegingen) 

Niet zwaar tillen, niet met de ellebogen boven de schouders,niet bukken.

Het gaat hier maar om 6 weken, en het zou zonde zijn als je door teveel en te snel dingen doen, complicaties zou krijgen, en dan met name dat je op de lange termijn kans zou hebben op bijv. overmatige kapselvorming.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Desert-Rose:

He meis, 

Je mag best koken ( wel idd de pannen af laten gieten door iemand anders) een was opvouwen, vaatwasser inruimen etc, zolang je maar niet teveel reikt.

Hier op het forum houden we toch liever de oudere regels aan, en we zien inderdaad dat er steeds meer pc's zeggen dat je dingen eerder mag, en uiteraard moet je dan naar je pc luisteren, maar wij vinden toch wel dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn, je geneest maar 1 keer dan kun je het maar beter gelijk goed doen, en het is niet zo, als je geen pijn voelt dat je dan alles mag, ook gaat heel vaak "luister naar je lichaam "niet op, want op het moment dat jij dus last gaat krijgen heb je al teveel gedaan.

Wat je dus 6 weken niet mag: repeterende bewegingen, stofzuigen, dweilen, strijken,ramen zemen,aanrecht of tafel afnemen met een natte doek ( deze laatste 2 lijken zo simpel, maar zijn wel repeterende bewegingen) 

Niet zwaar tillen, niet met de ellebogen boven de schouders,niet bukken.

Het gaat hier maar om 6 weken, en het zou zonde zijn als je door teveel en te snel dingen doen, complicaties zou krijgen, en dan met name dat je op de lange termijn kans zou hebben op bijv. overmatige kapselvorming.

xx

Super fijn antwoord! Dankjewel x

Ik zal hier dan inderdaad zoveel mogelijk rekening mee houden en mijn vriend ook proberen te informeren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.