Ga naar inhoud

Joisie : 13 december 2016 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hallo ervaringsdeskundigen!

 

Ik ben 25 jaar oud en besluit na 10 jaar twijfelen, toch onder het mes te gaan (mijn motto is namelijk; in een gezond lichaam snijd je niet).

Ook omdat mijn naasten getroffen zijn met borstkanker, heb ik geprobeerd vrede te hebben met mijn gezonde, maar lege B-cupje.

Ik had gehoopt dat mijn onzekerheid over mijn borsten, met de jaren zou slijten en ik hier vrede mee zou krijgen. Echter is dit niet het geval en ik blijf ongelukkig als ik naar mijn boezem kijk.

Ik heb daarom alsnog besloten om onder het mes te gaan en heb twee consulten gehad, bij Velthuis Kliniek bij dr Mooijen en bij Kliniek Heyendael bij dr Straten.

Bij de tweede kliniek kreeg ik veel meer inhoudelijke informatie over de BV en kreeg ik te horen dat ik na de operatie, de hele dag op de afdeling kon blijven met verpleging. Waar bij Velthuis kliniek gekeken werd hoe je uit de narcose kwam en 2u later weer in de auto terug naar huis kan zitten. Althans, zo bracht mvr Mooijen dit.

Ik was ervan overtuigd bij Velthuis Kliniek onder het mes te gaan, maar volg mijn gevoel en laat mijn 13 december opereren bij Fransje bij kliniek Heyendael!

Nu heb ik ongeveer 2 weken terug de aflevering gezien bij zorg.nu over siliconen en ben toch best geschrokken. Ik wist dat er risico's waren, maar werd hier toch even met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik heb oprecht getwijfeld om de operatie te cancelen. Maargoed, ik ben nogal een doemdenker van mezelf en probeer te relativeren. Want het feit blijft, dat dit al jaren een wens is en ik het risico wil nemen.

Ik vroeg mij daarom af of jullie je hierin herkennen, de dames die onder het mes gaan, of al jaren siliconen hebben?

Ik hoop dat mijn lichaam de lichaamsvreemde siliconen accepteert (ben nogal een probleemgeval met chronische migraine en zware medicatie) en ik ga ervanuit zeker iedere 10 jaar een prothesewissel te moeten ondergaan om risico's te beperken.

Nogal persoonlijk en lang gezwets, maar uiteindelijk spookt dit wel door mijn hoofd. Hopelijk kunnen jullie mij tips of adviezen geven!

Ik ben overigens 1.73, 61 kg en heb nu een lege 75B. Fransje gaat 400CC High profile ronde protheses plaatsten (dual plane).

En als het past, zelfs 425 CC, because I love big boobies:wub:!

 

Liefs Joisie!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! :) 

Ik snap jouw twijfels zeer zeker. Het is ook allemaal super spannend en een beetje eng misschien, zelfs als je die aflevering van 2 weken geleden niet gezien hebt. 

Zelf ben ik op 15 augustus door Straten geopereerd en ik heb geen moment spijt gehad! Ik ben er zo ontzettend blij mee! Voor mij is het alle pijntjes (de eerste dagen) dubbel en dwars waard geweest!

Mocht je vragen hebben, kun je me altijd een persoonlijk bericht sturen!

 

Alvast heel veel succes!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Ik denk dat twijfel er bij hoort,en natuurlijk helpt zo'n uitzending er dan niet aan mee, en er zal best een kern van waarheid in het hele verhaal zitten, maar ieder jaar is er ophef, maar tot op de dag van vandaag is er ondanks onderzoek nog niet vastgesteld dat siliconen "gevaarlijk"zijn. Wel kan er een iets groter risico bestaan als vrouwen al een auto-immuun ziekte hebben

,Een prothese die iets minder kans geeft op dit soort risico's is de Monobloc Hydrogel, maar niet veel artsen werken daarmee,maar ook deze protheses hebben weer nadelen. 

En ik snap helemaal dat jij extra twijfelt omdat je naaste zijn getroffen door borstkanker, maar toch is dan de ontevredenheid over je borsten sterker dan de angst, en ik denk ook inderdaad dat je gewoon die droom werkelijkheid moet laten worden.

Het gebeurt eigenlijk bijna nooit dat siliconen protheses niet worden geaccepteerd, dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

En een wissel word meestal aangeraden tussen de 10 en 15 jaar.

Ik heb je topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je nu verder al je updates, vragen en na je operatie je verslag neer zetten.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, 

Ik begrijp je twijfel. Nu mijn operatie nadert komt dat gevoel bij mij ook wel eens omhoog. Ik word 12 dec geopereerd door Frans en had bij hem gelijk een heel goed gevoel en ga die achterna. Angst doet bevriezen en helpt me niet. Op naar onze mooie boobs! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Wat goed om te horen @neen004 dat je zo tevreden bent, ik heb ook zeker een goed gevoel bij Dr. Straten!

Fijn dat je ik je meer dingen mag vragen indien deze opkomen.

Bedankt voor je informatieve woorden @Desert-Rose en voor het verhuizen van mijn topic, ben nogal een dummie op dit forum.

Lopen we elkaar net mis @Gabi, het aftellen is begonnen voor ons! Mijn vriend heeft dezelfde gedachtegang als jij, ik ben nogal een peinzer. Maar ik probeer niet meer stil te staan bij alle mogelijke risico's. Zoals jij zegt: op naar onze mooie boobs!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joisie Het is inderdaad beangstigend, overal op internet en op zulke uitzendingen kom je negatieve dingen tegen over Siliconen... Ik stel me gerust met het idee dat er reeds 50 jaar ervaring is en dat de laatste jaren gezondheid heel hoog in het vaandel wordt gedragen dus hoe dan ook zullen ze hun best doen de allerbeste kwaliteit aan te bieden. Bedenk hoeveel vrouwen er zijn die ons reeds zijn voorgegaan (en dat zijn er heel wat!)? Als je dan nadenkt over hoeveel stoffen er zijn in ons dagdagelijks gebruik die eigenlijk ook niet goed zijn maar waar met geen woord over wordt gerept  (mini- oestrogenen in plastic, hormonen in vlees, straling van telefoons etc). Ik ben niet iemand die met voorgenoemde factoren bezig is, maar het is om een vergelijking te maken om bij stil te staan. Als dan een nieuw stel borsten ons of jou gelukkig maakt? Ik heb de keuze gemaakt het te doen met het 'risico' waar ze ons zo voor waarschuwen, maar ben er zeker van dat me dat gelukkig maakt. :)

Ik hoop dat je eruit komt en er vooral van kan genieten, eender welke keuze je maakt! Veel succes meid! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gabi leuk! Ik heb inmiddels op aanraden van de kliniek, de Triumph Tri Action gekocht. Omdat ik 400 cc of 425 cc laat plaatsen, raadde zij mij aan om een 75D en 75E aan te schaffen. Heb ze even gepast qua omvang en ze zitten erg comfortabel. Na mijn operatie haal ik nog de Heavy Sports van de Hema erbij. En jij?

@dvm helemaal mee eens, soms moet je niet alles overdenken! Wel goed om weer even relativerende woorden te horen, thnx! Heb jij een operatie in de planning staan en zo ja, wat zijn de plannen dan? Hopelijk zijn wij er beide helemaal gelukkig mee;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Joisie:

@Gabi leuk! Ik heb inmiddels op aanraden van de kliniek, de Triumph Tri Action gekocht. Omdat ik 400 cc of 425 cc laat plaatsen, raadde zij mij aan om een 75D en 75E aan te schaffen. Heb ze even gepast qua omvang en ze zitten erg comfortabel. Na mijn operatie haal ik nog de Heavy Sports van de Hema erbij. En jij?

@dvm helemaal mee eens, soms moet je niet alles overdenken! Wel goed om weer even relativerende woorden te horen, thnx! Heb jij een operatie in de planning staan en zo ja, wat zijn de plannen dan? Hopelijk zijn wij er beide helemaal gelukkig mee;)

 

 

Ik heb een verslag geschreven dus je kan het daarin terugvinden ;) zal je ook even toevoegen aan m'n fotoalbum! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Gabi:

@Joisie die twee maten ga ik ook bestellen. In welke winkel heb jij ze gepast? Heb je normaal ook omtrek 75? 

Ik heb ze gepast in de Livera. Erg fijn personeel ook, vermeld dat het om een BV gaat. De dame die mij hielp heeft er daarom voor gezorgd dat ik 21 dagen retourrecht heb i.p.v. 14. Normaal heb ik die omtrek ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei dvm:

Ik heb een verslag geschreven dus je kan het daarin terugvinden ;) zal je ook even toevoegen aan m'n fotoalbum! 

Dankjewel. Wat een beauty's zeg, prachtig! Hopelijk wordt je tweede week PO een beetje dragelijker;) De eerste week kun je in ieder geval afstrepen. Fijn herstel gewenst meid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoii

 

Wat leuk!! Ik ben maandag geopereerd door Frans en ik kan je vertellen het is echt een fantastische kliniek. Zo'n onwijs goed opgeleid team en allemaal lieve en leuke mensen je voelt je gelijk op je gemak. Je zou even mijn operatie verslag kunnen lezen. Ik ben vandaag 5 dagen po. En voel me echt prima heb me pijnstiller al verminderd werd de volgende dag gelijk gebeld hoe het ging en gelijk een afspraak gemaakt voor controle. Ik moet me 8 dec weer melden om te kijken hoe het ervoor staat. Ik voel me prima dus verwacht weinig geks. 

Jou verhaal sluit echt een beetje aan op die van mij. Maar doe gewoon waar jij je goed bij voelt. 

Leef er lekker naar toe en geniet. 

Ps ik had een 75a en heb ook 400cc gekregen en heb de Triumph 75D dat is bij mij de perfecte maat. 

Liefs xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Toos:

Hoi hoii

 

Wat leuk!! Ik ben maandag geopereerd door Frans en ik kan je vertellen het is echt een fantastische kliniek. Zo'n onwijs goed opgeleid team en allemaal lieve en leuke mensen je voelt je gelijk op je gemak. Je zou even mijn operatie verslag kunnen lezen. Ik ben vandaag 5 dagen po. En voel me echt prima heb me pijnstiller al verminderd werd de volgende dag gelijk gebeld hoe het ging en gelijk een afspraak gemaakt voor controle. Ik moet me 8 dec weer melden om te kijken hoe het ervoor staat. Ik voel me prima dus verwacht weinig geks. 

Jou verhaal sluit echt een beetje aan op die van mij. Maar doe gewoon waar jij je goed bij voelt. 

Leef er lekker naar toe en geniet. 

Ps ik had een 75a en heb ook 400cc gekregen en heb de Triumph 75D dat is bij mij de perfecte maat. 

Liefs xxx

Hey meid,

Wat goed om te horen dat jij ook zo'n prettig gevoel hebt bij de kliniek. Fijn zeg, dat je tot nu toe een goed herstel hebt, lekker van genieten. En hoe onwerkelijk is het om borsten te hebben?;) Dankzij jullie positieve verhalen begin ik er telkens meer zin in te krijgen en minder vrees. Je leeft maar één keer!

Ik ga je volgen. Heel veel succes alvast met je controle en hou je taai. En als je foto's hebt of gaat uploaden, ben ik natuurlijk héél nieuwsgierig:)

Veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei misagi:

Ik ga jullie ook volgen als dat mag @Joisie en @Gabi :) Ik ga volgende week een afspraak maken voor een consult bij Frans. Heel veel succes alvast! Het schiet al op voor jullie nu

Natuurlijk, daar is dit forum voor! Spannend, ook nog een tweede consult gepland? Dit is wel aan te raden, dan ben je echt zeker van je zaak wat betreft plastisch chirurg;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Joisie:

Natuurlijk, daar is dit forum voor! Spannend, ook nog een tweede consult gepland? Dit is wel aan te raden, dan ben je echt zeker van je zaak wat betreft plastisch chirurg;)

Dank je :)

Nee nog niet maar ga ik nog wel even doen. Bedankt voor de tip! Bij welke ben jij nog meer geweest als k vragen mag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei misagi:

Dank je :)

Nee nog niet maar ga ik nog wel even doen. Bedankt voor de tip! Bij welke ben jij nog meer geweest als k vragen mag? 

Ik had veel goede verhalen gehoord over Velthuis Kliniek en in het bijzonder bij dr Laura Moojen. Daar ben ik dus ook nog geweest, maar ik had geen klik met de arts en had een beter gevoel bij Kliniek Heyendael.

Naar prijsverschillen heb ik nooit gekeken, want op operaties zou ik nooit willen besparen.

Kijk gewoon nog wat rond naar ervaringen van anderen, succes;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4 december 2016 om 10:55 zei Joisie:

Hey meid,

Wat goed om te horen dat jij ook zo'n prettig gevoel hebt bij de kliniek. Fijn zeg, dat je tot nu toe een goed herstel hebt, lekker van genieten. En hoe onwerkelijk is het om borsten te hebben?;) Dankzij jullie positieve verhalen begin ik er telkens meer zin in te krijgen en minder vrees. Je leeft maar één keer!

Ik ga je volgen. Heel veel succes alvast met je controle en hou je taai. En als je foto's hebt of gaat uploaden, ben ik natuurlijk héél nieuwsgierig:)

Veel liefs

Hoihoi,

Ik word 23 dec door Frans geopereerd. Ik weet ook al jaren dat ik dit wil maar nu het nog maar zo kort is begin ik ook bang te worden voor complicaties etc... Denk dat we dat gewoon even moeten vergeten en vooral positief moeten blijven denken, het is natuurlijk voor een goed doel! Heel veel succes vast xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei savi:

Hoihoi,

Ik word 23 dec door Frans geopereerd. Ik weet ook al jaren dat ik dit wil maar nu het nog maar zo kort is begin ik ook bang te worden voor complicaties etc... Denk dat we dat gewoon even moeten vergeten en vooral positief moeten blijven denken, het is natuurlijk voor een goed doel! Heel veel succes vast xx

@savi wat spannend, jij dacht net als; "met borsten de kerst in";) Wat jij zegt, de complicaties maar even op de achtergrond schuiven. Als er complicaties komen, dan zie je dat vanuit daar wel weer.

Maar die spanning zal erbij horen. Op naar de boobs!:43: 

Jij ook alvast heel veel succes gewenst.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
Op 4-12-2016 om 10:55 zei Joisie:

Hey meid,

Wat goed om te horen dat jij ook zo'n prettig gevoel hebt bij de kliniek. Fijn zeg, dat je tot nu toe een goed herstel hebt, lekker van genieten. En hoe onwerkelijk is het om borsten te hebben?;) Dankzij jullie positieve verhalen begin ik er telkens meer zin in te krijgen en minder vrees. Je leeft maar één keer!

Ik ga je volgen. Heel veel succes alvast met je controle en hou je taai. En als je foto's hebt of gaat uploaden, ben ik natuurlijk héél nieuwsgierig:)

Veel liefs

Graag gedaan ;) ... nja, ik wil al sinds mijn 18e een borstvergroting en na jaren sparen is het nu na 9 jaar eindelijk zo ver. In die 9 jaar lees je behoorlijk veel informatie haha. Zelf ben ik verpleegkundige dus ook vanuit mijn beroep en heb vanuit daar wel kennis van auto-immuunziekten. Aangezien asia ook een auto-immuunziekte is, zijn sommige linkjes snel gelegd ;) ... uiteraard moet een ervaringsdeskundige mij maar aanvullen of corrigeren, want er moet natuurlijk wel juiste informatie worden verstrekt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.