Ga naar inhoud

mmmaaike : 9 januari 2017 : Dr. van Selms : Jan van Goyen Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 129
  • Created
  • Laatste Reactie
7 uur geleden zei mmmaaike:

@Liala Ik denk ook wel dat het snel gaat die 2 mnd. Moet een maand van te voren mijn borsten ook gaan voorbereiden met een crème dus die ga ik maar vast bestellen. Ik verwacht nu 2 weken thuis te zijn en dan weer aan het werk te gaan. Ben secretaresse en werk 3 dagen op kantoor dus niet echt een zware baan. Is dat reëel of moet ik toch echt meer tijd rekenen voor herstel. Zie dat dat bij jou de littekens al lichter worden. Lees ik het goed dat je wat problemen hebt gehad met de hechtingen? Dr. van Selms zei dat ik na 1 week terug moet komen voor controle maar dat hij oplosbare hechtingen gebruikt.

2 weken is wel snel hoor. Ik merk wel dat het voor iedereen hier weer anders is. De een kan na 3 weken eindelijk een beetje op de zij liggen terwijl ik vanaf de 2e dag dat al kan. Qua beweging van de armen vond ik het ook reuze meevallen. Ik heb een staand en lopende baan, nu in de 5e week vind ik het vermoeiend ondanks dat het nog maar 5 uurtjes zijn. Dat valt wel weer tegen. 

Bij mij zijn ook oplosbare hechtingen gebruikt maar iedere wond geneest anders. Rechts lossen ze dan ook netjes op maar links dus niet. 

Een goede sportbeha is die van van Triumph de Tri-action. Deze valt wat klein uit. Qau omvang kan je natuurlijk al passen. In het begin heb je natuurlijk wel wat meer zwelling en wat meer cup nodig. Wat ook wel wat vaker wordt gebruikt zijn verlengstukjes (mocht je ze willen, stuur een pb dan stuur ik ze je op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip @lovertje Hoop een sportbh te kopen die ik daarna ook nog kan gebruiken. Zag bij de Hunkemoller een fijne hangen met softcups zonder beugels. Heb een 75 omvang en er werd 80 geadviseerd of idd werken met tussenstukjes dus mocht je deze niet meer nodig hebben dan hou ik mij zeker aanbevolen :) @LiaLa Ga ze maar net voor de operatie kopen zodat ik ze nog terug kan brengen als het niet past. 

Voor het herstel heb ik nu 2 weken hulp thuis dus als ik goed mijn rust pak hoop ik weer te werken na 2 weken maar het blijft altijd afwachten he! Het herstel is bij iedereen anders. Arts zei dat ik na 6wk weer mocht sporten maar kon misschien al wel met 4wk zelfs! Fingers Crosses

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei mmmaaike:

Bedankt voor de tip @lovertje Hoop een sportbh te kopen die ik daarna ook nog kan gebruiken. Zag bij de Hunkemoller een fijne hangen met softcups zonder beugels. Heb een 75 omvang en er werd 80 geadviseerd of idd werken met tussenstukjes dus mocht je deze niet meer nodig hebben dan hou ik mij zeker aanbevolen :) @LiaLa Ga ze maar net voor de operatie kopen zodat ik ze nog terug kan brengen als het niet past. 

Voor het herstel heb ik nu 2 weken hulp thuis dus als ik goed mijn rust pak hoop ik weer te werken na 2 weken maar het blijft altijd afwachten he! Het herstel is bij iedereen anders. Arts zei dat ik na 6wk weer mocht sporten maar kon misschien al wel met 4wk zelfs! Fingers Crosses

De tussenstukjes heb ik niet meer nodig. Ze passen op een beha met 2 haakjes welke op 2 cm afstand staan. Ik hoor het wel. Neem je hiervoor dan vrije dagen op? Ik heb 4 weken volledig ziekte verlof gehad en zit nu nog voor de helft in de ziektewet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het op mijn werk besproken (akward) en mag mij van mijn leidinggevende gewoon ziek melden gelukkig. Wel heb ik gezegd dat ik verwacht na 2 weken weer te kunnen werken. Als het niet gaat dan gaat het niet natuurlijk. Maar ik weet dat ik echt geen pieper ben en snel genees zeker als ik de eerste 2 weken echt mijn rust pak. Ik kan ook vanuit huis wat werken dus dat zou ook nog een optie zijn. Zal mijn adres wel even via pb sturen dan. Dank je alvast! @LiaLa 

Woensdag al een afspraak met de anesthesist. Neem aan dat het zo gebeurd is. Heb namelijk verder geen gezondheidsklachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei mmmaaike:

Heb het op mijn werk besproken (akward) en mag mij van mijn leidinggevende gewoon ziek melden gelukkig. Wel heb ik gezegd dat ik verwacht na 2 weken weer te kunnen werken. Als het niet gaat dan gaat het niet natuurlijk. Maar ik weet dat ik echt geen pieper ben en snel genees zeker als ik de eerste 2 weken echt mijn rust pak. Ik kan ook vanuit huis wat werken dus dat zou ook nog een optie zijn. Zal mijn adres wel even via pb sturen dan. Dank je alvast! @LiaLa 

Woensdag al een afspraak met de anesthesist. Neem aan dat het zo gebeurd is. Heb namelijk verder geen gezondheidsklachten. 

Da's fijn, dat je jezelf mag ziek melden. Mijn werkgever liep wel even te miepen maar uiteindelijk is het geen probleem geweest. Envelopje is al geschreven, ik gooi het morgen op de bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Ik heb nu een officiële operatiedatum dus dacht ik maak maar vast een operatieverslag aan. Op maandag 9 januari 2017 gaat het dan eindelijk na 10 jaar wikken en wegen gebeuren. Het wordt een borstlift zonder prothese door middel van de anker methode. Ik ben nu 37 jaar oud, 1,70 cm lang en weeg 67 kilo. Op dit moment draag ik een 75E cup en hoop straks stiekem op een kleine D cup uit te komen. Dr van Selms verwacht echter dat ik een volle C cup overhoud. Als ik de bh's nu bekijk in de winkels geloof ik niet dat ze daar straks in gaan passen. Misschien komt het door mijn eigen mindset omdat ik op mijn 20e al met een D cup liep. Daarna ben ik over de jaren heen flink zwaarder geworden en was ik op mijn max. ooit zelfs +25 kilo dan nu. Ik heb jaren met een 80F cup gelopen toen ik zo rond de 75/80 kg woog. Wilde toen al graag een borstverkleining ivm het hangen en de grote van mijn borsten. Ook had ik er last van met paardrijden. Toch wilde ik een zwangerschap afwachten omdat ik bang was dat ze dan toch weer groter zouden worden. 

Het gaat dus nu eindelijk gebeuren en blijft altijd toch een verrassing wat het gaat worden. Ik heb vertrouwen in de arts en weet zeker dat hij er iets moois van gaat maken. Ben blij dat hij een prothese zelf ook afraad. Ik heb ik liever een echte C cup dan een neppe D cup. Ga nu liever 1 x goed onder het mes en dat ik dan helemaal klaar ben voor de rest van mij leven. Mocht ik nu straks echt ontevreden zijn over het volume kan ik beter over een aantal jaar kiezen voor een prothese omdat ik dan qua projectie en volume meer kwijt zou kunnen dan nu meteen.

Vanmiddag een gesprek met de anesthesist. Ben benieuwd! Aftellen kan beginnen!

Ben benieuwd naar dames die in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei mmmaaike:

Hoi allemaal,

Ik heb nu een officiële operatiedatum dus dacht ik maak maar vast een operatieverslag aan. Op maandag 9 januari 2017 gaat het dan eindelijk na 10 jaar wikken en wegen gebeuren. Het wordt een borstlift zonder prothese door middel van de anker methode. Ik ben nu 37 jaar oud, 1,70 cm lang en weeg 67 kilo. Op dit moment draag ik een 75E cup en hoop straks stiekem op een kleine D cup uit te komen. Dr van Selms verwacht echter dat ik een volle C cup overhoud. Als ik de bh's nu bekijk in de winkels geloof ik niet dat ze daar straks in gaan passen. Misschien komt het door mijn eigen mindset omdat ik op mijn 20e al met een D cup liep. Daarna ben ik over de jaren heen flink zwaarder geworden en was ik op mijn max. ooit zelfs +25 kilo dan nu. Ik heb jaren met een 80F cup gelopen toen ik zo rond de 75/80 kg woog. Wilde toen al graag een borstverkleining ivm het hangen en de grote van mijn borsten. Ook had ik er last van met paardrijden. Toch wilde ik een zwangerschap afwachten omdat ik bang was dat ze dan toch weer groter zouden worden. 

Het gaat dus nu eindelijk gebeuren en blijft altijd toch een verrassing wat het gaat worden. Ik heb vertrouwen in de arts en weet zeker dat hij er iets moois van gaat maken. Ben blij dat hij een prothese zelf ook afraad. Ik heb ik liever een echte C cup dan een neppe D cup. Ga nu liever 1 x goed onder het mes en dat ik dan helemaal klaar ben voor de rest van mij leven. Mocht ik nu straks echt ontevreden zijn over het volume kan ik beter over een aantal jaar kiezen voor een prothese omdat ik dan qua projectie en volume meer kwijt zou kunnen dan nu meteen.

Vanmiddag een gesprek met de anesthesist. Ben benieuwd! Aftellen kan beginnen!

Ben benieuwd naar dames die in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten.

 

Hey! Spannend vooruitzicht maar ook fijn dat je eindelijk de stap hebt genomen. En hopelijk komt je uit op een mooie d cup. Ik wordt zelf 12 januari geopereerd ook een ligt maar wel met protheses, leuk om je te volgen en te kletsen! Groetjes huppetee

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mmmaaike

He meis, 

Ik heb even je topics samengevoegd, zo doen we dat bij iedereen die na een voorsteltopic een operatie datum heeft,zo heb je alles netjes bij elkaar staan en blijft het overzichtelijk omdat je nu ook maar 1 topic hoeft bij te houden.

Nu lekker af gaan tellen, want het lijkt ver weg, maar voor je het weet is het zover.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou fijn heb je iets om na toe te leven voor je het weet is het zover. Het is ook spannend omdat je niet weet hoe het er uit gaat zien. Oh daar heb ik ook vaak wakker van gelegen.Maar denk dat je naderhand echt blij bent met het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben bijna hetzelfde verhaal, alleen loop je 10 jaar voor op mij. Ik ben nu 47:D Heb zo'n beetje maten en gewichten voorbij zien komen.Mijn verslag heb je vast al gelezen. Laat je niet afschrikken door mijn complicatie. Ik heb gewoon dikke pech en zelfs als ik dit van te voren wist had ik het nog steeds gedaan.

Spannende tijd voor de boeg, maar volgend jaar heb jij eindelijk de borsten waarvan je altijd al hebt gedroomd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoe gaat het nu met het herstel @Liala ?

Ik ben bewust even weggebleven van het forum. Kan mezelf namelijk helemaal bang maken door verhalen te lezen waar het mis is gegaan of het resultaat niet is geworden zoals was gewenst. Ook hoorde ik van een collega dat het bij haar fout was gegaan en dat ze 1 tepel is verloren :( Begin nu dan ook echt wel zenuwachtig te worden. Nu nog 3 weken. Ben al begonnen met het voorbereiden van mijn borsten door ze dagelijks in te smeren met alhydran. Volgende week dagelijks 2 gram Vitamine C en dan moet ik er klaar voor zijn. Lichamelijk dan! :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei mmmaaike:

Hoe gaat het nu met het herstel @Liala ?

Ik ben bewust even weggebleven van het forum. Kan mezelf namelijk helemaal bang maken door verhalen te lezen waar het mis is gegaan of het resultaat niet is geworden zoals was gewenst. Ook hoorde ik van een collega dat het bij haar fout was gegaan en dat ze 1 tepel is verloren :( Begin nu dan ook echt wel zenuwachtig te worden. Nu nog 3 weken. Ben al begonnen met het voorbereiden van mijn borsten door ze dagelijks in te smeren met alhydran. Volgende week dagelijks 2 gram Vitamine C en dan moet ik er klaar voor zijn. Lichamelijk dan! :wacko:

Gaat goed Maaike, mijn wond zit weer helemaal dicht. Ik ziet het met de dag veranderen en denk zelfs dat een littekencorrectie niet eens nodig is. Ben ook weer een stuk fitter, zelfs het hardlopen alweer opgepakt. Weet je in je hoofd kan je van alles laten gebeuren maar het blijft altijd weer terug komen. Dat deed mij de knoop door hakken. Het herstel is zo veel sneller dan het jaren piekeren erover. De meeste gewezen zonder complicaties, jij vast ook!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LiaLa Ohh gelukkig dat het nu dicht is en je weer je leven weer volledig kan oppakken. Op naar de zomer! Fit en met mooie borsten ;) Hopelijk heb je inderdaad geen hersteloperatie nodig. 

Probeer ook zeker ook positief te denken. Het zijn vaak de verhalen waar het mis gaat die je leest online en niet de verhalen waar alles gaat zoals het hoort. Ik denk ook maar, ben gezond, leef gezond en ik rook niet en ben in goede handen volgens mij. Het scheelt ook dat ik weet dat mijn keizersnee ook snel is genezen (al was dat met krammetjes en niet met hechtigen) Aftellen nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei mmmaaike:

@LiaLa Ohh gelukkig dat het nu dicht is en je weer je leven weer volledig kan oppakken. Op naar de zomer! Fit en met mooie borsten ;) Hopelijk heb je inderdaad geen hersteloperatie nodig. 

Probeer ook zeker ook positief te denken. Het zijn vaak de verhalen waar het mis gaat die je leest online en niet de verhalen waar alles gaat zoals het hoort. Ik denk ook maar, ben gezond, leef gezond en ik rook niet en ben in goede handen volgens mij. Het scheelt ook dat ik weet dat mijn keizersnee ook snel is genezen (al was dat met krammetjes en niet met hechtigen) Aftellen nu!

Kijk een snelle genezer dat is toch mooi. Je hebt dat al mooi in je voordeel. Ik wist het al hoor, dat ik niet zo mooi genees. Pak straks lekker je rust, goed je vitamientjes tot je nemen en voor je het weet ben ook jij weer op de been.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Vandaag was de grote dag dan eindelijk daar. Had best goed geslapen en zenuwen vielen ook best mee. Moest om 10:00 daar zijn dus toch maar op tijd van huis. Maar goed ook want er was een omgeluk gebeurd op de A10. Mijn moeder bracht mij weg en is gebleven tot ik naar de OK ging. Was even wachten want werd pas om 11 gehaald. Dr. van Selms was wat uitgelopen. Huhh kennelijk was ik patient nummer 4! Vroeg van start gegaan dus. Werd door een verpleegkundige voorbereid kleding uit en alles netjes in een kluisje. Schort om, piepschuimslippers aan en een berg plakkers werden vast gemaakt. Mocht even gaan liggen op bed en mocht nog even met mijn telefoon rommelen. Bloeddruktest en infuus geprikt door haar. De anesthesist kwam even langs en vertelde dat mijn bloed gecontroleerd was en er niks gek was gevonden. Toen kwam Dr. van Selms en heeft alles met precisie en meetlint afgetekend met een permanent marker. Heel apart maar goed, blijft wel goed zitten! Toen weer even liggen en wachten totdat ik naar de OK mocht. De anesthesist kwam mij halen en lopend gingen we de OK binnen. Daar mocht ik gaan liggen met mijn beide armen wijd. Kreeg een plastic deken en daar boven een  gewone deken over mij heen en er werd een warme blazer onder aan gedaan. Heerlijk warm had ik het dus. Toen werd het tijd om te gaan slapen. Ik moest maar mooi gaan dromen. Het was toen 11:50! En toen was het ineens 14:45 en werd ik beetje wakker. Best wel vaag nog dus zakte iedere keer weer weg. Had nog wat tegen de pijn gekregen in mijn infuus. Dr. van Selms was even langs gekomen en zag al snel dat ie beter later even terug kon komen. Ik was echt nog niet goed bij de pinken. In de tussentijd had ik wel ff mogen gluren met een spiegel en hebben ze mij daarna een sportbh van de kliniek aan gedaan. 
Rond 4 uur voelde ik mij eindelijk goed wakker en helder van geest. Dr. van Selms kwam weer even langs en vroeg hoe het ging. Pijn viel mij reuze mee gelukkig en was blij wat ik tot nu toe gezien had. Hij zei ook zeer tevreden te zijn en dat alles goed was gegaan. Hij had links 155 gram weggehaald en rechts 190 gram ivm klein verschil in omvang (ook maar meteen gefixed) Hij had ook drains geplaatst maar die mochten er de volgende ochtend al uit. Ook vertelde hij dat er met geen mogelijkheid een prothese bij had gepast en dat het er nu helemaal esthetisch mooi uit zag. Je had echt nog genoeg borstweefsel over voor mooie volle borsten. Ik zei meteen ik denk dat het toch een D cup is geworden en hij zei dat denk ik ook. Daarna dacht ik zal even vragen of ze mijn telefoon willen pakken uit het kluisje. Kijk ik op mijn tafeltje. Ligt ie daar dus al de hele tijd! Wat attent! Ben nu af en aan wat misselijk van de medicatie maar heb al heerlijk een rol oreo's op en een heerlijk avond maal. Verpleging hier is echt super. Stuk voor stuk super vriendelijk en oprecht geïnteresseerd. De 2e keer na de wc voelde ik wat extra druk op mijn borsten en meteen zei de verpleegkundige ik ga wel even kijken en voelen of het goed is. Er was gelukkig niks mis en zag er rustig en zacht uit. Ze was ook meteen zo lief om even een foto te maken! Ik maar ook vriendlief zijn gelukkig al blij verrast met het resultaat. Ben echt zo blij dat het

achter de rug is en dat ik het gedaan heb. Nu tijd voor rusten en herstellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje @Desert-Rose

 

Ik ben echt zo eigenwijs dat ik al veel zelf wil doen ook. Heb zelfs al op mijn zij geslapen. Kan echt niet slapen op mijn rug.

 

Heb trouwens een prive album aangemaakt maar weet niet hoe ik leden toegang kan geven.

 

Super spannend @Huppetee

Hoop dat alles goed gaat en dat je niet al te zenuwachtig bent. Ik was weken voor de operatie nerveuzer dan op de dag zelf. Echt heel gek maar heb het maar over mij heen laten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe boobs!! Fijn dat het goed is verlopen en ook fijn dat je genoeg weefsel van jezelf hebt om mooi resultaat te krijgen. Heel veel beterschap!! 

 

Om leden toegang te geven ga je naar je album, klik op album bewerken, naar beneden scrollen en dan kan leden toevoegen die je album mogen zien. Zodra je namen gaat typen komen ze vanzelf naar boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.