Ga naar inhoud

mmmaaike : 9 januari 2017 : Dr. van Selms : Jan van Goyen Kliniek


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei mmmaaike:

@LiaLa Biodermal is ook heel goed om te gebruiken. Ik mocht ook kiezen voor bio oil van de arts maar had dit voor de operatie al gekocht in grote tube omdat ik mijn huid hier ook mee moest voorbereiden. Er zitten vooral aan de bovenkant van mijn tepels nog wel wat plooien. Als de plooien in een rok zeg maar. Hoop wel dat dat snel weg trekt. Ziet er best gek uit.

 

Weet niet of je weet wat ik bedoel maar sinds een paar dagen lijkt het alsof de vulling (borstweefsel) weer wat los onder de huid zit. Ze zijn ook al een stuk zachter geworden. Niet meer van die gespannen harde ballen. Maar dat bewegen voelt echt zo raar soms. Waarschijnlijk omdat alles nog erg gevoelig is.

 

Die plooien heb ik aan de onderkant van mijn rechterborst zitten dat komt door het J litteken. Daardoor heb ik wel een kleiner litteken. In het begin was het een stuk bobbeliger. Met is nu dus wel minder maar nog niet weg. Gelukkig zie je bij mij daar niets van omdat het aan de onderkant verborgen is. Klopt ook dat het steeds losser en soepeler wordt, striae wordt helaas ook weer meer zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 129
  • Created
  • Laatste Reactie

@LiaLa Ohhh dat van de striae is dan weer wat minder. We kijken nu natuurlijk ook super kritisch naar onze nieuwe aanwinsten. Een vriendin van mij gaat binnenkort op consult voor haar straie (welke plekken weet ik niet) maar er een techniek dat heet Plexr Soft Surgery. Ben benieuwd welk resultaat ze daar mee kan behalen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei mmmaaike:

@LiaLa Ohhh dat van de striae is dan weer wat minder. We kijken nu natuurlijk ook super kritisch naar onze nieuwe aanwinsten. Een vriendin van mij gaat binnenkort op consult voor haar straie (welke plekken weet ik niet) maar er een techniek dat heet Plexr Soft Surgery. Ben benieuwd welk resultaat ze daar mee kan behalen.  

 

Ik maak mijzelf er niet zo druk over, de meeste lijven zien in kleding mooier uit dan zonder. Het zijn de sporen van het zwaarder zijn geweest en zwangerschappen. Mijn man vind me nog steeds sexy :D en ik doe mijn best om mezelf te tonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei MissV:

Die plooitjes kunnen snel gaan heb ik gemerkt. Zaterdag zat er nog een, zondag was hij al veel minder. Ik denk dat dat zichzelf oplost eens je borsten meer hun eigenlijke vorm gaan aannemen.

 

Ik hoop het! Mooi dat het bij jou ook steeds mooier wordt. Ik ga zondag weer even een foto maken en zal die ook wel even toevoegen aan mijn album. Ben benieuwd hoe het dan eruit ziet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1 of andere manier heb ik nu meer last van mijn borsten dan vorige week. Voelt nu als een flinke spierpijn ook al zitten daar geen spieren. Ben ook ongesteld dus misschien dat dat mee speelt. Gisteren weer voor het eerst naar de sportschool gegaan. Gefietst op zo'n ligfiets, gewandeld heuveltje op en de crosstrainer (zonder armen) buikspieren voorzichtig geprobeerd en zodra ik druk voelde op de borst ben ik gestopt. Eigenlijk waren het alleen de legraises die oke voelde. Heb ook wat oefeningen voor benen gedaan op wat apparaten maar zodra ik mijn handen moest gebruiken om mij in de stoel te houden voelde dat niet heel fijn. Viel dus voor eerste keer nog best vies tegen. Ik ben ook aan het eind van de dag die sportbh zo verschrikkelijk zat. Hij drukt op mijn ribben en onderste littekens. Met slapen draag ik zo'n naadlose met klittenband van het ziekenhuis en dat is wel te doen. Ik heb vandaag maar even een andere bh aangedaan in de hoop dat het iets beter voelt aan het eind van de dag. Weer even 2 dagen rust pakken en dan ga ik het donderdag ochtend weer voorzichtig proberen in de sportschool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei mmmaaike:

Op 1 of andere manier heb ik nu meer last van mijn borsten dan vorige week. Voelt nu als een flinke spierpijn ook al zitten daar geen spieren. Ben ook ongesteld dus misschien dat dat mee speelt. Gisteren weer voor het eerst naar de sportschool gegaan. Gefietst op zo'n ligfiets, gewandeld heuveltje op en de crosstrainer (zonder armen) buikspieren voorzichtig geprobeerd en zodra ik druk voelde op de borst ben ik gestopt. Eigenlijk waren het alleen de legraises die oke voelde. Heb ook wat oefeningen voor benen gedaan op wat apparaten maar zodra ik mijn handen moest gebruiken om mij in de stoel te houden voelde dat niet heel fijn. Viel dus voor eerste keer nog best vies tegen. Ik ben ook aan het eind van de dag die sportbh zo verschrikkelijk zat. Hij drukt op mijn ribben en onderste littekens. Met slapen draag ik zo'n naadlose met klittenband van het ziekenhuis en dat is wel te doen. Ik heb vandaag maar even een andere bh aangedaan in de hoop dat het iets beter voelt aan het eind van de dag. Weer even 2 dagen rust pakken en dan ga ik het donderdag ochtend weer voorzichtig proberen in de sportschool.

Is bekend in de derde weel vaak wat meer pijn. Dat komt ook omdat je toch meer gaat doen met je armen. Ik ging zelf in week 4 voor het eerst naar de sportschool, ook alleen de benen maar voelde mezelf nog bagger. Daarna leverde ik alleen nog meer energie in omdat mijn wond weer openging. Uiteindelijk sport nu pas weer sinds half december. BH is ook lastig, je bent dat ding op een gegeven moment zo zat! Nog even geduld meis!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen werd ik wakker en wilde even voor het werk een douche pakken. Zie ik in mijn witte sportbh dat er wat wondvocht gelekt heeft vanuit de borstplooi. Zeg maar een vlek ter de grote van een euromunt. Ik met camera en zaklamp kijken maar zie verder niks aan de wond. Heel vreemd alles zit netjes dicht. Maar even goed in de gaten houden. Merk wel dat het best snel geneest. Al veel minder korstjes en lijnen worden al dunner. Ik raak ook steeds meer gewend aan de nieuwe boobies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vandaag een 2e wtf momentje. Vanmorgen beetje vocht in mijn witte bh waar ik mee slaap. Precies bij de plek van mijn tepel. Even gedouched en boel even goed gewassen met unicura zweep. Na het douche tepel drooggedept met tissue en toen vond ik het plekje waar wat vocht uit kwam. Precies op het 3 landenpunt onder mijn tepel. Ik heb er maar even gaasje op gedaan en naar de kapper gegaan. Na de kapper thuis ff maar checken hoe het er voor stond. Gaasje zat een beetje vast dus auw. Ik toch maar even goed bekijken dacht ik. Zie ik tot mijn verbazing een zwart draadje zitten. Dus ik zo eigenwijs als ik ben er aan trekken. Hoppa meteen bloeden natuurlijk en ja hoor een knoopje en een 2e draadje komt te voorschijn. Ik mijn vriend geroepen en samen de hechting eruit geknipt. Nu maar 2 steristrips erop geplakt en hopelijk gaat het snel weer dicht. Ben er denk ik net op tijd bij voordat het verder zou gaan ontsteken. Lichaam wilde natuurlijk die hechting eruit werken vandaar dat wondvocht vanmorgen. Maandag maar even de arts bellen. Die heeft hij 3 weken geleden dus kennelijk over het hoofd gezien. Ik had het zelf ook niet eerder gezien. Zat waarschijnlijk onder de korstjes verstopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei mmmaaike:

Nou vandaag een 2e wtf momentje. Vanmorgen beetje vocht in mijn witte bh waar ik mee slaap. Precies bij de plek van mijn tepel. Even gedouched en boel even goed gewassen met unicura zweep. Na het douche tepel drooggedept met tissue en toen vond ik het plekje waar wat vocht uit kwam. Precies op het 3 landenpunt onder mijn tepel. Ik heb er maar even gaasje op gedaan en naar de kapper gegaan. Na de kapper thuis ff maar checken hoe het er voor stond. Gaasje zat een beetje vast dus auw. Ik toch maar even goed bekijken dacht ik. Zie ik tot mijn verbazing een zwart draadje zitten. Dus ik zo eigenwijs als ik ben er aan trekken. Hoppa meteen bloeden natuurlijk en ja hoor een knoopje en een 2e draadje komt te voorschijn. Ik mijn vriend geroepen en samen de hechting eruit geknipt. Nu maar 2 steristrips erop geplakt en hopelijk gaat het snel weer dicht. Ben er denk ik net op tijd voordat het verder zou gaan ontsteken. Lichaam wilde natuurlijk die hechting eruit werken vandaar dat wondvocht vanmorgen. Maandag maar even de arts bellen. Die heeft hij 3 weken gelden dus kennelijk over het hoofd gezien. Ik had het zelf ook niet eerder gezien. Zat waarschijnlijk onder de korstjes verstopt. 

 

Hopelijk zit het snel weer dicht. Je kunt hier en daar nog wel meer hechtingen verwachten er is in meerdere huidlagen gehecht. Je kan ze inderdaad doorknippen, in het begin zitten ze soms nog wat vast maar op een geven moment komt hij wel los. Om het vastplakken van gaas te voorkomen kun je vette gaasjes gebruiken, op maat knippen en dubbelgevouwen op de wond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei mmmaaike:

@LiaLa Mag hopen van niet, trek dat mentaal zeer slecht. De rest is oplosbaar toch! Dit was echt zo'n dikke zwarte hechting. Die oplosbare zijn doorzichtig toch!?! 

 

Ik heb zelf doorzichtig gezien maar ook dikke witte draden. Zwarte draden heb ik zelf helemaal niet gezien. Probeer jezelf er niet te druk over maken dat houdt je herstel ook tegen. Ik weet nog dat ik ook constant voor de spiegel stond. En dan vandaag dacht ik ineens heb ik vanochtend wel gesmeerd met littekencrème.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, moet mezelf ook niet  zo gek maken. Helaas vanmorgen weer klein plekje waar wat wondvocht uit kwam :( Plek waar ik de hechting uit heb gehaald

is gelukkig alweer dicht. Ga zo even een nieuwe foto toevoegen aan mijn album. Vorm van de borsten wordt steeds mooier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn arts zei ook dat je knoopjes gewoon mag afknippen. Ik had ook doorzichtige en zwarte hechtingen. Vorige week nog een stukje geknipt dat onder een korstje verstopt zat. Mijn drielandenpunt onder mijn linker borst blijft lekken. Er zit inmiddels een klein gaatje, wat me immens frustreert... ik begrijp je bezorgdheid.

 

De vorm van je borsten is inderdaad mooi. Ze zijn ook vrij gelijk als ik het zo zie. Mooi! Hoe ervaar je de nieuwe vorm van je tepels? Bij mezelf vind ik het vreemd dat dat randje er niet meer zit... ik heb er ook nog maar weinig gevoel in. Onderaan mijn borsten zit aan beide kanten ook nog een doffe plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MissV Heb alleen bij mijn rechterborst aan de zijkant dat het nog niet helemaal mooi rond is. Daar zat eerst ook een soort deuk. Bij die borst heeft de arts iets meer weggehaald omdat ze iets ongelijk waren in grote. Misschien dat dat de reden is. Het lijkt nu of die nu juist iets kleiner is dan de andere. Maar 100% gelijk worden ze volgens mij nooit. Vindt de vorm tot nu toe al heel mooi. Heb nu al 2 weken geen oudere bh's gepast dus hoop dat deze ook nu nog steeds passen. Ze zijn wel iets geslonken door het vocht maar hangen juist weer iets meer.

 

Irritant dat je nog steeds een plekje hebt die blijft lekken. Hoop dat het niet erger wordt en snel dicht groeit. Doe jij er nu elke keer een gaasje tussen? Zou het goed droog houden. Ik ben nu nog 1 plek aan de onderkant die niet helemaal dicht is maar het gaat de goede kant op. Heb daar ook nog steeds een gaasje tussen tegen het schuren. Zal straks nog wat foto's toevoegen in mijn album. 

 

Heb nog geen gevoel in mijn tepels, maar heb het idee dat het nu terug begint te komen. Het gebied onder mijn tepels en de borstplooi is ook nog wat dof. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik inderdaad gaasjes, maar met de flaminal hydro, zo kleven ze niet (of toch minder) in de wonde. Ik gebruik dus opnieuw die sil. gel, maar in een dikkere laag. Ik heb het idee dat het zo toch iets beter is. Ik heb er echt op zitten studeren met spiegel, camera van fototoestel... ik zie een zwart puntje, een hechting denk ik. Vlak naast het gaatje zit ook een hechting... mijn arts zei al dat wanneer de hechtingen niet voldoende resorberen, de genezing trager verloopt. 

 

Mijn oude bh's passen me niet meer, door de prothesen denk ik, eigenlijk zitten ze gewoon niet lekker aan de zijkant... dat lijkt wat te knellen. Ik ga binnenkort uitverkoop/geef houden voor de vriendinnen denk ik. Dat wordt een hele investering om de voorraad weer aan te vullen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er vrijdag weer een hechting uitgeknipt. Dezelfde plek alleen andere borst. Denk dat hij te opervlakkig was om goed op te lossen ofzo. Ik heb nog precies zo'n zelfde zwarte puntje in mijn ene borstplooi bij het 3 landen punt. De rest geneesd snel en dat merk ik ook aan de jeuk <_< Maandag alweer 5 weken geleden. Doe thuis eigenlijk alles alweer. Kleine tillen en stofzuigen. 

 

Zuur dat je nog een flinke investering moet doen voor nieuwe bh's @MissV Even scoren met de uitverkoop! Je hebt er maar een paar nodig toch. Voorraad langzaam weer aanvullen. Misschien veranderd de vorm en maat ook nog wel iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-2-2017 om 13:45 zei mmmaaike:

Heb er vrijdag weer een hechting uitgeknipt. Dezelfde plek alleen andere borst. Denk dat hij te oppervlakkig was om goed op te lossen ofzo. Ik heb nog precies zo'n zelfde zwarte puntje in mijn ene borstplooi bij het 3 landen punt. De rest geneesd snel en dat merk ik ook aan de jeuk <_< Maandag alweer 5 weken geleden. Doe thuis eigenlijk alles alweer. Kleine tillen en stofzuigen. 

 

 

 

Nou dat zwarte puntje waar ik het vrijdag al over had is zondag dus opengeklapt. Precies in het midden van het 3 landenpunt in mijn borstplooi. Het ging steeds meer jeuken en irriteren. Bh zat gewoon echt niet meer lekker daardoor. Huid eromheen was helemaal rood geworden en heb dus het gele korstje eraf gehaald en ja hoor de pus kwam eruit en wat bloed. Even goed gespoeld met water. Vriend met flits wat foto's laten maken en daar zag ik een zwart puntje zitten. Omdat het zo ontstoken was durfde mijn vriend er niet aan te zitten. Ik dacht ga zo naar mijn ouders en vraag mijn vader wel even te kijken en anders morgen maar naar de huisarts bellen. Gelukkig weet ik dat mijn vader geen watje op dat gebied. Die haalt zelf als ie wat heeft ook altijd zelf de hechtingen eruit. Scheelt weer een bezoekje aan de huisarts. Dus die zei meteen ga maar op bed liggen dan kijk ik even. Hij heeft zo'n kromme naaldpincet en mini schaartje. Dus hij met een zaklamp erbij de hechting eruit gevist. Wederom weer een dikke zwarte hechting. Hij zei dat hij hem zonder het pincet hem echt niet had kunnen pakken. Gelukkig dat ik was! Eruit is maar eruit voordat het nog meer gaat ontsteken. Ik bedoel je littekens worden daar niet mooier van ook! Ik heb vanmiddag nu een telefonische afspraak met de PC. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Hoe kan je nou 3 hechtingen vergeten eruit te halen. Heb ze allemaal bewaard dus laat ze over 2 weken wel zien aan hem. Ben echt zo blij dat ik dagelijks goeie foto's maak en het goed in de gaten houdt. Vanmorgen zag het er al een stuk rustiger uit. Geen pus meer alleen wat bloed en wondvocht in het gaasje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Maaike wat naar! Ik weet niet juist hoe het nou juist zit met al die verschillende hechtingen, maar als er pus aan te pas komt is het foute boel. Gelukkig is je vader zo dapper geweest hem eruit te halen. Heb jij net als ik na de ingreep ontstekingsremmers moeten nemen? Misschien kan je die anders nu wel gebruiken... Initieel was ik geen fan, maar bij mij was het drielandenpunt ook gaan ontsteken en de Flaminal hydro heeft daar wel goed geholpen. Werkt ontsmettend en stopt het gaatje dicht zodat de wonde van binnenuit rustig kan helen... dus zonder het gat gewoon dicht te metselen en er alsnog vanalles onder kan woekeren. Goed dat je straks de arts te spreken krijgt. Succes alvast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei MissV:

Oh Maaike wat naar! Ik weet niet juist hoe het nou juist zit met al die verschillende hechtingen, maar als er pus aan te pas komt is het foute boel. Gelukkig is je vader zo dapper geweest hem eruit te halen. Heb jij net als ik na de ingreep ontstekingsremmers moeten nemen? Misschien kan je die anders nu wel gebruiken... Initieel was ik geen fan, maar bij mij was het drielandenpunt ook gaan ontsteken en de Flaminal hydro heeft daar wel goed geholpen. Werkt ontsmettend en stopt het gaatje dicht zodat de wonde van binnenuit rustig kan helen... dus zonder het gat gewoon dicht te metselen en er alsnog vanalles onder kan woekeren. Goed dat je straks de arts te spreken krijgt. Succes alvast! 

@MissV

Heb verder geen ontstekingsremmers gebruikt. Alleen pijnstillers. Gelukkig ben ik er elke keer op tijd bij. Ik vermoed dat het na 2 dagen weer wel dicht is. Maar ga vanavond nu maar even niet naar de sportschool :(  Ik heb 2 foto's toegevoegd aan mijn album. Dubbel foto van het drielandenpunt in de borstplooi. Links is van gistermiddag nog met hechting en rechts is van vanmorgen. Ook een foto van de 3 gevonden hechtingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat denk ik ook. Arts gesproken maar niet echt een duidelijk antwoord gekregen. Enige wat hij zei is dat ik het goed had opgelost door ze hechtingen eruit te halen. Moet over 2 weken op eindcontrole dus ga het dan nog eens vragen. Ik heb nog meer vragen. Heb net weer een nieuwe foto gemaakt van de boobies nu 5 weken na de operatie. Vorm is al erg mooi vind ik. Hoop dat ze niet nog meer gaan hangen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.