Ga naar inhoud

mmmaaike : 9 januari 2017 : Dr. van Selms : Jan van Goyen Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn naam is Maaike en 37 jaar oud. Eindelijk na jaren twijfelen een aantal afspraken gemaakt voor een 1e consult voor een borstlift. Wilde vanaf mijn 27e ongeveer al een borstverkleining maar had ook nog een kinderwens maar had daar geen haast mee. Inmiddels is mijn zoontje 1 jaar oud en ben zeer gelukkig met 1 kindje. Nu dus eindelijk tijd voor groot onderhoud. Vroeger had altijd wel ook last van overgewicht dus daar moest dan ook eerst iets aan veranderen voor een borstverkleining. Ik ben over de jaren heen flink op mijn eten gaan letten (levensstijl is geheel veranderd) en sinds 2 jaar zeer fanatiek met fitness bezig. Inmiddels ben ik van een 80F cup naar een 75E cup gegaan en zijn mijn borsten gelukkig niet nog meer gaan hangen maar ze wel slapper geworden. Met een vetpercentage van nu 24% mag ik nog blij zijn dat ik dit aan volume nog over heb. Ik zou dus verder nu niet meer kleiner willen omdat mijn borst ,rug en schouders door het fitness best wel breed zijn geworden. Vind mijn borsten nu nog steeds passen bij mijn lichaam. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een borstlift zonder het gebruik een prothese. Ik wil namelijk in maat absoluut niet groter en ben al blij met een mooie D cup. Eindelijk leuke voordelige BH's kopen en een normale sportbh aan kunnen klinkt als muziek in mijn oren. Het herstel zal dan ook sneller gaan hoop ik en met meer gewicht ben ik bang dat ze weer snel gaan hangen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Ik doe dus aan fitness en vindt bankdrukken ook erg leuk om te doen dus een prothese onder de borstspier zie ik al helemaal niet zitten.

Hoor graag jullie mening en ervaringen vooral van de dames die hetzelfde hebben ondergaan.

Groetjes, Maaike 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 129
  • Created
  • Laatste Reactie

Hai,

Welkom op BF :) 

Wat goed dat je wat aan je lijf heb gedaan en alsnog een mooie maat aan overgehouden hebt. Ze zijn dus slapper geworden maar lees dat ze alsnog prima bij je lijf passen. Wees blij dat je dan geen protheses nodig heb voor de grote onderhoud ;) Als het niet nodig is, zeker niet doen als je tevreden bent!! 

Een borstlift is in jouw geval wel een optie om de boel op te hijsen. Uiteraard moet je dan wel rekening houden met littekens en je hierover goed laten informeren bij je consults. 

Rechtsboven in de zoekbalk kun je operatieverslagen inlezen en wellicht een paar dames een pb sturen om hun album in te zien ( als ze prive staan)

Succes bij je afspraken en hou ons op de hoogte :) 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Maaike, ik ben gisteren geholpen. Ik heb lang in dubio gestaan voor de maat. Was bang dat het of te klein of te groot zo uitvallen. Uiteindelijk is het bij dus een lift geworden. Ik ben was een 70G / 75F en heb een 80C (Triumph schijnt klein uit te vallen) aangemeten gekregen. Ze moeten nog helemaal in vorm komen maar ik ben er nu al superblij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-10-2016 om 18:53 zei BrownieG:

Hai,

Welkom op BF :) 

Wat goed dat je wat aan je lijf heb gedaan en alsnog een mooie maat aan overgehouden hebt. Ze zijn dus slapper geworden maar lees dat ze alsnog prima bij je lijf passen. Wees blij dat je dan geen protheses nodig heb voor de grote onderhoud ;) Als het niet nodig is, zeker niet doen als je tevreden bent!! 

Een borstlift is in jouw geval wel een optie om de boel op te hijsen. Uiteraard moet je dan wel rekening houden met littekens en je hierover goed laten informeren bij je consults. 

Rechtsboven in de zoekbalk kun je operatieverslagen inlezen en wellicht een paar dames een pb sturen om hun album in te zien ( als ze prive staan)

Succes bij je afspraken en hou ons op de hoogte :) 

xx

Dankje voor je berichtje. Nu eindelijk weer tijd om te reageren. Ik was al wel gewend aan het idee dat deze lift de nodige littekens met zich mee zou brengen. Inmiddels 1e consult gehad en ben nu dus aan het twijfelen gebracht door de PC. Wil ik een mooi resultaat met mooie volle borsten dan adviseert de PC mij toch een kleine prothese te plaatsen. Dan heeft ook deze lift een langduriger resultaat en ben ik over 5 jaar niet weer ontevreden. De zwaartekracht en het ouder worden van de huid werken niet mijn voordeel zeg maar. Wel gaf hij aan het te kunnen liften met de sleutelgat methode en dat zou dus aanzienlijk minder littekens geven als een anker. Moet alles even laten bezinken en wacht nog even de adviezen af van wat andere artsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-10-2016 om 20:43 zei LiaLa:

Hallo Maaike, ik ben gisteren geholpen. Ik heb lang in dubio gestaan voor de maat. Was bang dat het of te klein of te groot zo uitvallen. Uiteindelijk is het bij dus een lift geworden. Ik ben was een 70G / 75F en heb een 80C (Triumph schijnt klein uit te vallen) aangemeten gekregen. Ze moeten nog helemaal in vorm komen maar ik ben er nu al superblij mee.

Hoe gaat het nu met je herstel? Weet je al wat meer welke maat het uiteindelijk is geworden. Ik begrijp dat het nog even kan duren voordat het borstweefsel goed is ingedaald. Niet geschrokken van de kleinere maat? Het zal voor jou aanzienlijk minder zijn geworden. We hadden ongeveer even veel over. Ik heb alleen nooit rugklachten gehad. Veel last van de bandjes die in mijn schouders snijden maar dat is al stukken minder. Zie mij verhaal hierboven over mijn 1e consult. PC gaf aan dat hij wat borstweefsel zou weg kunnen halen bij het plaatsen van een prothese zodat hij mij toch kan garanderen dat ik geen cupmaat groter uit zou komen. Dan zou ik meer stevigheid krijgen en minder borstweefsel over hebben wat dus weer kan gaan hangen. Klnkt heel logisch alleen dan wel plaatsing onder de borstspier wat ik dus eigenlijk niet zie zitten. (wat een keuzes zeg)

Keep you posted ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei mmmaaike:

Hoe gaat het nu met je herstel? Weet je al wat meer welke maat het uiteindelijk is geworden. Ik begrijp dat het nog even kan duren voordat het borstweefsel goed is ingedaald. Niet geschrokken van de kleinere maat? Het zal voor jou aanzienlijk minder zijn geworden. We hadden ongeveer even veel over. Ik heb alleen nooit rugklachten gehad. Veel last van de bandjes die in mijn schouders snijden maar dat is al stukken minder. Zie mij verhaal hierboven over mijn 1e consult. PC gaf aan dat hij wat borstweefsel zou weg kunnen halen bij het plaatsen van een prothese zodat hij mij toch kan garanderen dat ik geen cupmaat groter uit zou komen. Dan zou ik meer stevigheid krijgen en minder borstweefsel over hebben wat dus weer kan gaan hangen. Klnkt heel logisch alleen dan wel plaatsing onder de borstspier wat ik dus eigenlijk niet zie zitten. (wat een keuzes zeg)

Keep you posted ;)

Aan de ene kant valt het herstel helemaal niet tegen. Het doet geen pijn als ik mijn armen beweeg,de hechtingen zijn niet pijnlijk. De borsten zijn nog wel gezwollen maar zijn wel soepel. Kan zelfs al op mijn zij liggen. Wel heb ik geregeld pijn aan de boven en zijkant van de borsten. Doet me denken aan de stuwing. En pijn richting de oksel. Wel ben ik erg moe. Het kost veel energie. Werd vandaag al gebeld door de arbo, wanneer ik weer kan werken...pff moet er niet aan denken.  Qua maat is het nog even afwachten, de vorm veranderd nog. Ik weet niet of je mijn foto's al kunt zien maar ik heb het idee dat mijn volume verlegd is :lol: Je kunt daar ook zien dat ik het J litteken heb. Dit is beduidend kleiner dan het anker litteken. Wat ik begrepen heb is het alleen Dr Bauland die op deze manier werkt. 

Ik zou zelf geen prothese willen. Dan zou ik kiezen voor minder volume. Het is toch wat he....die borsten van ons;) Succes met het maken van je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ola, 

Lastige keuze idd en heel slim om andere PC's een bezoekje te brengen. Ben je tenminste breed geïnformeerd over de mogelijkheden en kun je hopelijk tot een beslissing komen. Succes de komende consulten en ben benieuwd of je toch voor protheses gaat kiezen.. 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2016 om 17:35 zei LiaLa:

Aan de ene kant valt het herstel helemaal niet tegen. Het doet geen pijn als ik mijn armen beweeg,de hechtingen zijn niet pijnlijk. De borsten zijn nog wel gezwollen maar zijn wel soepel. Kan zelfs al op mijn zij liggen. Wel heb ik geregeld pijn aan de boven en zijkant van de borsten. Doet me denken aan de stuwing. En pijn richting de oksel. Wel ben ik erg moe. Het kost veel energie. Werd vandaag al gebeld door de arbo, wanneer ik weer kan werken...pff moet er niet aan denken.  Qua maat is het nog even afwachten, de vorm veranderd nog. Ik weet niet of je mijn foto's al kunt zien maar ik heb het idee dat mijn volume verlegd is :lol: Je kunt daar ook zien dat ik het J litteken heb. Dit is beduidend kleiner dan het anker litteken. Wat ik begrepen heb is het alleen Dr Bauland die op deze manier werkt. 

Ik zou zelf geen prothese willen. Dan zou ik kiezen voor minder volume. Het is toch wat he....die borsten van ons;) Succes met het maken van je keuze.

Heb je resultaat bewonderd. Het ziet er nu al goed uit. Snap dat ze nog moeten gaan zakken en je nu nog moet afwachten hoe de littekens zullen worden. De vorm van het litteken is idd anders dan andere. Ben zeer benieuwd. Sterkte met het herstel. Rust uit, des de mooier het eindresultaat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer een consult gehad maar nog niet met de arts zelf. Heel vreemd maar goed. Kreeg het verhaal dat ik met een borstlift alleen van een 75E uit zou komen op een C cup en dus zou ik voor volle borsten minimaal 250cc nodig hebben maar zij vond 300cc eigenlijk nog het beste! Ik wil absoluut niet groter in cupmaat maar dat zou niet gebeuren. Ik vind dat moeilijk te geloven. Heb nu afspraak met een arts daar in november dus moet flink wachten op serieuze antwoorden.

Maandag consult nummer 3! Benieuwd naar zijn advies 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga voor een borstverkleining met lift en ook wissel van prothese. Prothese zelfde cc maar dan rond. maar ook omdat ik dat zelf mooier vind en het volgens de pc niet zo snel gaat hangen.succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei lovertje:

Ik ga voor een borstverkleining met lift en ook wissel van prothese. Prothese zelfde cc maar dan rond. maar ook omdat ik dat zelf mooier vind en het volgens de pc niet zo snel gaat hangen.succes

Dat is dus helemaal in flinke operatie. Prothese tussen de spier? Rond geeft ook meer volume bovenin natuurlijk. Jij hebt dus je PC al gekozen. Bij wie ben jij uitgekomen als ik vragen mag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij drs Nio ook via dit forum naar toe gegaan. Hij staat heel goed bekend eigenlijk voor vrouwen waar ergens anders een lift geadviseerd wordt kan hij vaak zo opvullen dat lift niet nodig is. Hij plaatst ook grotere protheses als andere artsen. Hij staat hier bekend als de pc met de gouden handjes. Hij werkt in amsterdam olvg en rotterdam parkkliniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kon mijn borsten ook liften maar ik wil ze ook kleiner ik heb een 80 G bij mijn 160 cm. En hier op het forum is veel te vinden en te lezen. En zag foto s van een lift met prothese die hij gedaan had en vond die super mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei lovertje:

Hij kon mijn borsten ook liften maar ik wil ze ook kleiner ik heb een 80 G bij mijn 160 cm. En hier op het forum is veel te vinden en te lezen. En zag foto s van een lift met prothese die hij gedaan had en vond die super mooi.

Misschien dr. Nio ook maar eens gaan zoeken hier. Een G cup is idd wel flink. Waar wil jij op uit komen? Bij wie had jij die fotos gezien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een 3e consult gehad. Deze arts past in mijn ogen wel het beste bij wat ik zelf in eerste instantie wilde. Zo bizar al die tegenstrijdige adviezen. Hier was het advies, een flinke lift met de anker methode. Tepel zou flink omhoog gaan. Afgetekend op een hangende arm wel 10 cm!! Ik zou als cupmaat een volle C cup overhouden. Het gebruik van een prothese werd afgeraden en als ik dat perse zou willen dan max. 175cc. Het zou de genezing en resultaat negatief beïnvloeden. Kon dan beter 2 jaar wachten want dan zou mijn borst weer wat slapper kunnen zijn geworden of ik zou dan nog ontrevreden moeten zijn over de cupmaat. Pffff... moet het even laten bezinken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei mmmaaike:

Vandaag een 3e consult gehad. Deze arts past in mijn ogen wel het beste bij wat ik zelf in eerste instantie wilde. Zo bizar al die tegenstrijdige adviezen. Hier was het advies, een flinke lift met de anker methode. Tepel zou flink omhoog gaan. Afgetekend op een hangende arm wel 10 cm!! Ik zou als cupmaat een volle C cup overhouden. Het gebruik van een prothese werd afgeraden en als ik dat perse zou willen dan max. 175cc. Het zou de genezing en resultaat negatief beïnvloeden. Kon dan beter 2 jaar wachten want dan zou mijn borst weer wat slapper kunnen zijn geworden of ik zou dan nog ontrevreden moeten zijn over de cupmaat. Pffff... moet het even laten bezinken 

Lekker nog een nachtje over slapen. Al klinkt dit inderdaad wel als de beste keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei mmmaaike:

Misschien dr. Nio ook maar eens gaan zoeken hier. Een G cup is idd wel flink. Waar wil jij op uit komen? Bij wie had jij die fotos gezien? 

Ik wil liefst 2 maten minder een volle d of e cup. Zag de foto bij borstlift cleopatra dacht ik. Ja is ook moeilijk ik ben ook paar keer op consult geweest.En er zijn zoveel mogelijkheden en iedere pc zegt weer wat anders. En het is ook wat jezelf wilt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had nog 2 consulten gepland maar heb deze geannuleerd. Ga op mijn gevoel af en heb een 2e consult gepland over 1 maand bij de arts van afgelopen maandag. Hij past het beste bij mijn verwachtingen. Ook denk ik dat hij deze waar kan maken. Probeer in de komende weken alle vragen die ik nog heb op een rijtje te zetten. Kreeg ook de tip om fotos mee te nemen van borsten die ik mooi vindt. Zo krijgt de arts ee beter idee wat mijn verwachtingen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Gisteren een 2e consult gehad bij Dr. van Selms bij de Jan van Goyen Kliniek in Amsterdam. Wederom een goed gesprek en kon al mijn vragen stellen. Voelde mij goed op mijn gemak en hij heeft nogmaals uitgelegd wat hij precies gaat doen. Het is nu wachten op definitieve operatiedatum. Vermoedelijk 2e week januari. Nog 2 maandjes wachten. Het wordt een borstlift met de ankermethode zonder prothese. Ik zou volgens hem een volle C cup overhouden. Hij heeft zelfs al de "before" foto's genomen. Ik vind het nog een enge gedachte onder het mes te gaan maar wen steeds meer aan het idee en weet zeker dat ik straks veel minder last zal hebben van mijn borsten met en zonder bh aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei mmmaaike:

Gisteren een 2e consult gehad bij Dr. van Selms bij de Jan van Goyen Kliniek in Amsterdam. Wederom een goed gesprek en kon al mijn vragen stellen. Voelde mij goed op mijn gemak en hij heeft nogmaals uitgelegd wat hij precies gaat doen. Het is nu wachten op definitieve operatiedatum. Vermoedelijk 2e week januari. Nog 2 maandjes wachten. Het wordt een borstlift met de ankermethode zonder prothese. Ik zou volgens hem een volle C cup overhouden. Hij heeft zelfs al de "before" foto's genomen. Ik vind het nog een enge gedachte onder het mes te gaan maar wen steeds meer aan het idee en weet zeker dat ik straks veel minder last zal hebben van mijn borsten met en zonder bh aan.

Oke nou idd nu nog effe aan het idee wennen is ook soort voorbereiding toch? Dr v Selms staat ook goed bekend maakt zeker ook mooi borsten. Nou  het herstel valt mij 100 procent mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend, die komende 2 maanden. Voor je het weet is het al zover. Helemaal met die feestdagen voor de deur. Ik ben zelf al weer 5 weken verder en alweer halve dagen aan het werk. Qua cupmaat is er bij mij niet eens zoveel veranderd. Maar is dan ook niet veel weefsel verwijderd. Maar het is het wel allemaal dubbel en dwars waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lovertje Heb net je foto's bekeken. Dr. Nio heeft zeer mooi werk geleverd van wat ik nu kan zien! Echt al zo'n mooie vorm al. Heb jij last gehad van vocht in je borsten. Ik vind zelf ook dat Dr. van Selms zeer mooie borsten maakt, mooie vorm, goed hoog maar heel natuurlijk. Ik wil dat de borsten echt bij mijn lichaam passen. Maar het is jou dus meegevallen? Ik zou minder last moeten hebben omdat er bij mij geen prothese geplaatst wordt. Heb het daar nogmaals over gehad en hij vond dat ik genoeg borstweefsel heb voor een mooie volle borst. Hij zei er komt door een prothese alleen maar nog meer druk op de hechtingen te staan. Kies voor veilig en als je toch groter wil doe het dan na 1 a 2 jaar, dan is alles volledig genezen en hoef ik alleen een sneetje aan de onderkant te maken. Hij kan dan ook meer CC plaatsen dan nu meteen. Hij zou nu max 175/180 cc kwijt kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Liala Ik denk ook wel dat het snel gaat die 2 mnd. Moet een maand van te voren mijn borsten ook gaan voorbereiden met een crème dus die ga ik maar vast bestellen. Ik verwacht nu 2 weken thuis te zijn en dan weer aan het werk te gaan. Ben secretaresse en werk 3 dagen op kantoor dus niet echt een zware baan. Is dat reëel of moet ik toch echt meer tijd rekenen voor herstel. Zie dat dat bij jou de littekens al lichter worden. Lees ik het goed dat je wat problemen hebt gehad met de hechtingen? Dr. van Selms zei dat ik na 1 week terug moet komen voor controle maar dat hij oplosbare hechtingen gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ja iedere arts heeft toch zijn eigen werkwijze. Nio doet ook bij borstvergrotingen en degene die lift moeten in een keer bij andere artsen lees ik ook wel dat ze daar 2 keer voor onder het mes moeten. Maar ik heb er echt geen pijn aan gehad valt me 100 procent mee. Ik moet me echt inhouden om niet van alles te willen gaan doen. Maar ik had ook al wel een prothese erin zitten dus ook al de ruimte hij had die ook kunnen laten zitten. Maar beter om dan te wisselen na 13 jaar en heb dan nu ronde ipv anatomische en ze waren allebei 400 cc. Maar gewoon ook omdat ik zelf protheseborst mooier vind.Vind borstvergroting borst ook mooier dan gewone borst. Maar dat is ieder persoonlijk maar Nio zegt weer dat als je meer borst of vet weefsel weghaalt en prothese plaatst niet zo snel  meer gaat hangen. Als je al je weefsel weg zou halen en alleen protheseborst gaat het nooit neer hangen maar dan zijn ze altijd hard.ja dat wil je ook niet natuurlijk.Maar denk zelf dat ze het mooiste blijven als je gewicht stabiel blijft.Door afvallen aankomen worden je borsten slapper zo ook na de meeste zwangerschappen en menopauzes.Nou succes met je keuze en wat je ook kiest het resultaat zal mooi zijn. Iedere pc diet zijn best om er iets moois van te maken.liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh heb wel wat vocht in borsten gehad had ook de drains mee naar huis paar dagen. Maar heb de laatste dagen geen wondvocht dat lekt. Maar heb wel steeds dat compressievest aan ik vind het lekker zitten.lekker stevig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.