Ga naar inhoud

B2016 : 21 november 2016 : Dr. Verdonck : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

Zojuist vriend om arnica en brandnetelthee gestuurd...

Dames die nog moeten: doe niet zoals ik en wacht niet af "of het bij jou wel zo gaat", haal het verdorie preventief in huis. Hele dag met  gespannen dikke blauwe plekkenbuik gezeten, had niet gemoeten, maarja, ik dacht slim te zijn...en nu vlug 5 bollekes arnica binnen en theetje opgezet, straks dan iets eten, en er wordt gekookt voor mij dus moet daar van profiteren en genieten niet?

@JESSICAD, bedankt voor het compliment :), en aan al de rest ook bedankt voor het medeleven, herkenning, herbeleving,... Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste Reactie

Dag 3: vannacht betrekkelijk goed geslapen, overmoedig geweest en geen pijnstiller gepakt (laatste rond 20h), maar toegegeven, rond 3h noodgedwongen toch nog eentje moeten nemen. Duidelijk niet het moment om vast te houden aan het no-pillen principe,  :blush:

Het slapen op m'n rug gaat me redelijk af want ik deed het voorheen ook, alleen kan ik nu niet met armen omhoog, maar das een kleine prijs vergeleken met buikslapers...

opgestaan en onmiddellijk arnica onder m'n tong, wil echt van dat gebroken ribbenkastgevoel af, heb ik precies meer last van dan boobies momenteel. 

De dag dan begonnen met brandnetelthee en een licht ontbijtje, de smaak ervan valt goe mee, beetje als groene thee met iets meer ijzersmaak, met beetje stevia echt goed te drinken. Byebye  waterkruikbuik

En voor diegene die het totale kostenplaatje aan het volgen zijn:

restsaldo Wellnesskliniek: 2.404€, arnicabollekes 4,60€ en 2x brandnetelthee 4,40€, pijnmedicatie ibuprofen en paracetamol en antibiotica 9,66€

Ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu met je? Ik ben zelf ook van het no-pillen principe maar als ik het zo lees is het wel heel belangrijk om tijdig pijnstilling te nemen. Zo fijn dat mensen hun belevingen hier delen.

Heb jij gekozen voor de Mentor prothese? Mijn datum staat 6 januari gepland bij Belgian Breast Clinic, ook door dr. Verdonck. Ik moet nog beslissen welk merk prothese maar de keuze voor 380cc staat iig al vast.

Hopelijk heb je snel minder last van je ribben en kun je echt optimaal gaan genieten van je nieuwe boobs!

Enne, trein 4 komt voor mij volgend jaar ook voorbij hoor ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 4:

vannacht goed geslapen! Uit bed en vlug naar de spiegel... Wat je verstaan moet onder vlug is; rechtkrabbelen uit bed, je arm alvast onder je boobs, want van horizontaal naar verticaal is nog steeds auwch, op de rand van het bed effe alle lucht uit je longen laten ontsnappen, deep Breath en dan met goeie pas naar badkamer.

intussen is al het blauw donkerbruin geworden, tot op m'n broekband (die niet spant eigenlijk), nu lijkt het of ik ben super bruin, en dan op de plaats van mn slipje spierwit. 

Maar... M'n buik staat vanmorgen minder gespannen, en dat is zo'n fijn gevoel. Ook 'n sleutelbeen kan ik opnieuw wat zien, dus het vocht is zeker wat minder vandaag, jihaaaa! Ik vrees wel, als al het vocht weg is, dat de borstwand niet hard genoeg meer gaat spannen om zinvol te zijn, spannen jullie dat verder aan? Of genieten jullie stilletjes van de mindere druk dan? -_-

verder moet ik steeds opnieuw lachen als m'n boobs boertjes laten, hoelang heeft dat bij jullie geduurd?

Ik sta momenteel op 4 pijnstillers per dag, 3 ibuprofen en 1 paracetamol voor het slapengaan.

We doen zo verder en hopelijk elke dag iets meer en beter!

Ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ladies,

Ik ben 1 week PO!!! 

We zijn hopelijk door het ergste heen gesparteld, en ja het gaat sneller dan verwacht. De binnenkant van m'n huis begint serieus te vervelen, mn lijst films en series op Netflix is serieus ingekort, en ik verlang om buiten te kunnen! Niet dat ik al tot veel in staat ben, voel het ècht nog wel hoor, snap niet hoe sommigen het aankunnen om al te gaan werken na een week, sjezus, denk ik dan, is dat wel zo verstandig? Ik zou het niet kunnen, noch willen, en ik doe m'n job super graag, dus daar ligt het niet aan ;)

okay, update over het vocht: langzaam, zeer langzaam, té langzaam trekt het weg, het putje onder je hals, waar je sleutelbenen samenkomen in het midden, zie je nog steeds niet en dat is voor mij mooie parameter. Maar in m'n buik is het goed aan het wegtrekken, ik hoop er binnen paar weken volledig vanaf te zijn, dat ik m'n gewone broeken terug aankan, nu is het wasmachientjes draaien met yoga broeken en t-shirts met wijde hals of knopjes. 

Update blauwe lenden: bijna al het blauw is gezakt tot op heuphoogte, niet langer tussen mijn ribben, wat een serieus verschil uitmaakt qua beurs gevoel, het opstaan vanuit de buikspieren doet nu bijna geen pijn meer, whoop whoop!

update horizontaal naar verticaal: yep, bemerk van mezelf dat ik veel minder grijp naar mijn boobies als ik rechtkom, ik voel het nog dat gewichtsverschil, maar het is niet langer het "bonk-bonk- auwch"gevoel van in het begin. Natuurlijk zitten ze nu nog stevig verpakt, en zal het opnieuw wennen zijn in een bh, maar het is niet langer alsof ik letterlijk plots 2 colablikken moet zeulen

update borrelen: heel zelden voel ik nog es een boertje vanuit bijn boobies, maar het viel me gisteren op dat dit nagenoeg verdwenen is.

update pijnstilling: ik neem nog steeds 3x ibuprofen, maar eigenlijk om de ontstekingsremmende eigenschappen, weet niet of het zonder zou gaan qua pijn, maar ik sta op zonder veel pijn, dus ik vermoed dat het met iets minder zou gaan ook... Maar heb nog voor 3 dagen ibu dus kzal dat gewoon uitnemen denk ik.

oja, en ik brand van nieuwsgierigheid om ze te zien!!! Serieus vragen bij knelverband (compressieverband) versus geen knelverband, kan iemand daar een antwoord op geven? Intussen spant het ook helemaal niet meer, enkel ter hoogte van de intussen opgerolde kanten, dat zijn fel knellende repen rondom geworden, want de plakkers blijven uiteraard liever aan je kleren plakken dan aan je vel :o

Enne, hoedje af voor de dames die durven foto's zetten, ik heb hier zoveel aan gehad en tegelijkertijd heb ik zelf het lef niet... Altijd angst dat er iemand mij zou herkennen, dat mijn foto's rond zouden gaan op het werk, enzovoort... Echt respect voor jullie, ik wou dat ik het lef had!

ciao

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dvm ja, als een mens afziet gaat er vandalen door je gedachten, zelfs nu heb ik dat nog, maar er komt een einde aan je "lijdensweg", anders zou er niemand een bv doen, ;)

volhouden en ook als het beter gaat, de instructies opvolgen, komt helmaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @B2016,

leuk om je verhalen te lezen, ik ben drie dagen na jou ook met 300cc verblijd. Had echter wegens astma al na twee dagen teveel benauwdheid door het strakke verband en de borstband, dus heb Verdonck gebeld en gelukkig stelde hij voor om het verband af te doen en een goede sportbh aan te meten. Dus, heb op mijn verjaardag mijn nieuwe boobies mogen uitpakken! Wat een verademing dat het verband eraf mocht! En ik vond ze ook al zo mooi! Terwijl ze op dat moment natuurlijk nog helemaal niet mooi kunnen zijn, hihi.

dus, mijn ervaring met het drukverband is slecht, had ook zoveel vocht en blauwe plekken, ben nu 6 dagen po en is al stukken beter.

en voor mij ook geen foto's om dezelfde reden. Heb wel veel jeuk en ben verstandig en blijf eraf... hihi.

liefs, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei LISA96:

Heee

Hadden jullie bij dokter verdonck ook het idee dat hij het consult snel wou 'afratelen'? 

Ik denk dat de meeste dat misschien zo over laten komen. Het is voor hun meer een formaliteit dan hoe het voor jou is. 

Zeggen ze ook over mijn pc (Hupkens) hij werkte het riedeltje even af. Maar toen ik met mijn vragenlijstje kwam ging hij er wel even voor zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LISA96mja, ik weet niet of ik het verhaal na duizenden vrouwen, ook nog even gepassioneerd zou vertellen. :huh:

ik heb natuurlijk de vragen die ik wou stellen kunnen vragen, en m'n antwoorden gekregen... Das makkelijk praten dan, kan me inbeelden dat je onzeker buitenstapt als dat omgekeerd is...

Ik zou je gewoon aanraden om nog een tweede consult te vragen, je vragen op een briefje meenemen, en duidelijk maken dat het de eerste keer te snel ging voor je, en het toch een zeer ingrijpende beslissing is. Zo weet hij dat je het meent, want vrees dat een groot percentage aan consulten "voor niks" zijn geweest. En hij heeft veel patiënten, dat telt ook mee, als je maar 5 vrouwen per week over de vloer krijgt, dan ga je uiteraard veel meer tijd kunnen besteden aan hen. 

Ik had een goed gesprek, en ben blij dat ik door hem geopereerd ben, maar als je je niet lekker voelt, dan helpt het misschien ook es bij een andere pc te gaan? Het is belangrijk dat je met goed gevoel operatiekamer binnengaat, ben ervan overtuigd dat dit een rol speelt in je genezingsproces ook... 

Hoop dat je eruit raakt Lisa96

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B2016 @Sonja1985

Jaa ik vond het ook een hele aardige man, maar is wat jullie zeggen hij krijgt zo veel vrouwen over de vloer. Ik had mijn vragen ook opgeschreven en die zijn ook beantwoord. Vindt het wel fijn dat iedereen zeer positief over hem is zeker kwa resultaat. Een vriendin van mij is ook door hem geopereerd, dus dat geeft ook weer geruststelling. Ik had mij ook goed ingelezen maar vond inderdaad alleen dat hij het wat afraffelde, maar het is wat je zegt na zoveel vrouwen ga je niet alles even gepassioneerd vertellen als dat je maar een paar vrouwen per week helpt. 

Het is trouwens 330cc geworden dual plane, nog 3 weken tot de operatie dus aftellen!! 

Bedankt voor jullie info..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen 2 weken po! 

De tweede week verliep redelijk goed eigenlijk; ik hou me aan de instructies, maar helaas begint dezelfde houding inderdaad een weerslag te krijgen op m'n rug. Te lang zitten en het begint te knagen als tandpijn, te lang liggen idem, te lang staan idem, en te lang bewegen zorgt voor steken in m'n boobs...

dus we passen ons aan... Ik wissel voortdurend de cyclus af: eerst opstaan, eten (zitten), daarna wat aan de kant doen, dan wat in de zetel, dan gaan wassen, dan wat lezen op iPad, dan eten maken, dan effe liggen, dan een wandeling maken van maximum 3 kwartier, dan filmke kijken of lezen... Enz... Huishouden in stukjes van 2kg, dus de was doen en 3 keer om een beetje lopen Haha, enfin, het lukt.

dag 8 reed ik voor het eerst terug met de auto: wat een pufwerk om hem in eerste versnelling te krijgen, wat je anders vanzelfsprekend doet, lijkt nu een klus. Intussen lukt dat al aardig zonder pijnscheuten :)

boodschappen doen: dag 12 om boodschappen gegaan, wat ik kon en mocht nemen deed ik, maar ik haat het te moeten vragen om dit of dat aan te reiken en in de kar te plaatsen. Ik had een vriend mee die heel gewillig deed wat ik vroeg, maar ik voelde mij een gendarme, grrrr, hate it! Maar de ijskast zit nokvol dus ik kan wel weer voor een eindje, das dan weer het voordeel.

En dames... Het verband is eraf!!! Jihaaaa!! Wat een bevrijding, eindelijk es goed wassen, want ik rook mezelf, een weeïge mix van tape en tja... Wat eigenlijk, ongewassen huid, niet echt zweetgeur, maar toch onfris! Dus dat heb ik er netjes met een washandje afgeschrobd... Want...

de draadjes zijn eruit! Enfin, geknipt, dus inwendig zal,het nog wel tijdje duren voor ze "helemaal weg" zijn. 

And last but not least: ik mocht m'n boobies zien... Ingehouden adem, spanning in mijn hele lijf, en dan de blik naar beneden, de blik in de spiegel, even niks kunnen zeggen en dan stilletjes "ooooh" 

"amai, wat een verschil" en eerlijk gezegd een "oef, die zien er al mooi uit zeg", zelfs met de striemen van de tape er nog in, en de duidelijke drukplekken waar het blauw niet weg kon.

moest ik het lef hebben om foto's te plaatsen, dan zou ik trots zijn!

want ze zijn niet echt meer super gezwollen, en ik heb geen bolling bovenaan zoals ik op sommige foto's zie, dus de borstband doet z'n werk! Nog een beetje pijnlijk aan borstbeen onderaan, net tussen je naden lijkt er nog wat vocht te zitten. 

En wat een mooi werk qua litteken, zó klein en bijna niet zichtbaar, complimenten aan de chef, die nieuwe methode lijkt inderdaad te werken! Ik verlang al om helemaal onder de douche te springen, maar moet nog paar dagen wachten tot de gaatjes dicht zijn, dat zal nu ook nog wel lukken ;)

gelukkig had ik 3 verschillende sportbh's gekocht, de grootste 80D, past nu perfect, denk als de zwelling helemaal weg is, dat de 75D beter zal zijn, valt af te wachten

ik vraag me wel af, als je boobs "laag" genoeg staan, hoelang je dan je band moet dragen? Weet iemand dit? Ik vraag het sowieso op controleafspraak, maar misschien kan iemand hier op antwoorden?

wat me wel opviel is dat m'n tepels "geschaafd" zijn en overgevoelig... Waarschijnlijk nog van de hardere tape die niet meer heel,strak zat op die plaats? 

Enfin, voorlopig volgt de revalidatie het draaiboek dus ik ben heel erg gelukkig!

ciao 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren zoiets vreemd meegemaakt;

Zit ik naar zo'n funny homevideo compilatie te kijken op Facebook, van mensen die allemaal hard tegen de vlakte gingen. Elke keer dat dit gebeurde voelde ik precies een golf door mijn boobs gaan...

Precies of mijn boobs dachten "Oh neen, dat moet pijn doen".

Hetzelfde gevoel als dat je iemand die je graag ziet, je kind bv, gekwetst ziet, dan heb je dat in je buik...

haha, ontzettend stom, maar wou het toch delen, moet niet altijd kommer en kwel zijn hè :lol::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LISA96, je zit goed bij hem, neem dat maar aan! In de Wellness krijg je een tape om je heen, voor ongeveer 14 dagen, dus je komt niet buiten met een bh... Ik had wel een borstband om, deze moet 8 weken gedragen worden... Weet eigenlijk niet hoe het zit als je borsten wèl mooi gezakt zijn, of je de band dan eerder af mag... Moet ik nog navragen... Ikzelf kocht verschillende maten sportbh's bij Hema, model heavy, die keuren ze goed, de grootste heb ik aan moeten doen, maar merkte nu vanmorgen dat ze van model aan hetveranderen zijn, ze "ontspannen" al wat meer en ook de zwelling neemt steeds af dus dan kan ik van omtrek alvast wat minderen denk ik. Ze kosten 20€ online, je hebt ze 2 dagen later en je kan ze inwisselen als ze niet passen, dus koop ze niet tever op voorhand, dat je nog kan inwisselen... Die zit echt wel lekker.

veel succes en als je vragen hebt, shoot! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B2016 Jaa ik lees zoveel positieve reacties over hem, dat voelt goed. Dan bestel ik er inderdaad gewoon een paar en breng ik ze terug welke niet passen. Hoeveel cc heb jij?

Ik krijg 330 cc ronde protheses en dual plane. Mij vertelde ze dat deze het extra hoge profiel hebben en inderdaad met de borstband gaan zakken. Ben al beetje bang dat ik ze te hoog vindt zitten. 

Thanks voor je info, en succes met je herstel! 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb exact hetzelfde @LISA96 

en bij mij zitten ze niet super hoog, vind ze nu na twee weken al erg mooi, heb me wel gehouden aan de tape, en de borstband... Ook al doet het soms pijn. Ik denk dat sommige meiden wel es zeuren hierin... Maar het zal een reden hebben denk ik dan.

Of ze naturel zullen ogen, hangt ook van je bouw enzo af, als je 330cc kiest en je bent een poppemieke met een omtrek van 65, ja dan is de kans groter dat ze er wat faker gaan uitzien... Maar daarom niet minder mooi, hangt ervan af wat je zelf ècht wil. Sommigen gaan opzettelijk over die grens en dat is ook ok. Ik wou me goed voelen naakt, in mijn bikini, in de bhwinkel, en eindelijk verlost van vullingen, en het is ietsje meer geworden als dit, net dat stukje boost en zelfvertrouwen méér, maar zonder dat mensen hun hoofd gaan draaien en gapen... Als je snapt wat ik bedoel ;)...ben ook geen 3x7 meer dus dat hoeft niet meer Haha 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.