Kiara

Voorstellen

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Mijn naam is Kiara en ik ben 23 jaar. 

Ik ben aan het overwegen om een bv te doen. Ben de voor en nadelen aan het afwegen. Vind het eigenlijk erg spannend.

Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer met al het gegoogle. Ik heb binnenkort een 1e consult bij bergmankliniek en ben erg nieuwschierig. Ik weet alleen niet zo goed waar ik allemaal op moet letten. Dus tips zijn welkom! :) Ik hoop via dit forum wat informatie op te pikken. 

Ik zat trouwens te denken aan monobloc hydrogel. Dit bestaat vooral uit water en andere dingen die niet schadelijk zijn geloof ik? Ik heb idee dat deze veel minder worden gebruikt. Heeft dat een reden?

@Kiara

Hoi en welkom! :) 

Spannend dat je een bv aan het overwegen bent! Ik heb deze periode ook gehad en was er al snel over uit dat ik het ging doen. Puur om de pc die mij gaat opereren en vertrouw. En mijn wensen die haalbaar zijn! Lees lekker rond zou ik zeggen.

Of zoek even op Bergman Clinics bovenin de zoekbalk. Dan krijg je een hoop verslagen van meiden die er ook al zijn geweest of nog moeten. Staan vast ook goede tips tussen! 

Succes :) 

Groetjes

Guest B00bies

Hey!

Wat goed dat je je aan het oriënteren bent. Ik ben zelf ook 23 jaar en heb vandaag mijn consult bij dr. Nio gehad en heb gekozen voor de monobloc hydrogel. De monobloc heeft een siliconen envelop met daarin een gelvormige substantie bestaande uit water en een suikeroplossing. De envelop is van harde siliconen en daardoor ongevaarlijk (voor zover bekend is). De vulling van het implantaat bestaat uit lichaams eigen stoffen en stoffen die je normaliter via voeding binnen krijgt en kunnen gewoon door het lichaam opgenomen worden indien er sprake is van doorzweten (bleeding) of scheuren van de prothese. 

Het grootste nadeel van de monobloc hydrogel is de kans op rimpelvorming bij een dunne huid of onvoldoende borstweefsel. Dual plane plaatsing is hiervoor meestal de oplossing. Daarnaast zouden deze protheses eerder lekken/scheuren , maar over dit laatste zijn de meningen nogal verdeeld. Je hebt overigens wel 10 jaar garantie op de prothese bij lekken/scheuren. Ook is de projectie van de mh minder en is deze maar in een beperkt aantal cc verkrijgbaar. Het methyleenblauw, de blauwe kleurstof in de prothese, gaat niet goed samen met sommige antidepressiva en pijnstillers (en dat is nog vrij zachtjes uitgedrukt, dus daar moet je goed op letten). 

De voordelen zijn dat de kans op kapselvorming 5x zo klein is, dat er geen kans op gelbleeding is (wat zou kunnen leiden tot autoimmuunziekte), ook het scheuren van de envelop leidt daar de inhoud niet tot gezondheidsrisico's, bovendien merk je het gelijk als de envelop lekt/scheurt. Bij een klein lek zwelt je borst op en bij een scheur loopt die leeg. Dus je wordt gelijk gealarmeerd. Je hebt 10 jaar garantie op de prothese dus die krijg je vergoed binnen die termijn. De prothesewissel zelf waarschijnlijk niet, maar dat is een relatief kleine ingreep van ongeveer 15 min en is niet zo duur. Je hebt een kleiner litteken dan bij siliconen, omdat de prothese kan worden dubbel gevouwen bij het plaatsen. Tenslotte kan bij plaatsing voor de borstspier de prothese onder lokale verdoving worden geplaatst (indien de pc daarmee akkoord gaat). 

Bij bergman kliniek plaatsen ze toch geen monobloc hydrogel of vergis ik mij? 

Dus er zijn zowel voor- als nadelen. Succes met je keuze! 

Xx

@B00bies bedankt! Ik ben vandaag bij bergman clinics geweest en ze plaatsen inderdaad geen monobloc.

Ik had een consult met DE Blecourt. Hij had het over implantaten van Natrelle. Hij vertelde dat 200 cc het mooist en nog meest natuurlijk eruit zal zien. Natuurlijk is ook wat ik wilde. Ik ben slank en heb nu AA dus het wordt dan dual plane geplaatst.

Wat is jullie ervaring met hoe snel jullie weer zijn gaan werken? Hij had het over 2 weken niet werken, dat leek me erg kort. Zeker omdat ik in de kinderopvang werk. 

He meis, 

Weet je dan ook welk profiel Dr. de Blecourt heeft aangeraden.

Deze arts is goed, maar staat er wel om bekend dat hij geen fan is van grote ( re) borsten, ik weet niet wat je zelf voor ogen hebt, maar ik denk dat het wijs is, en wat wij eigenlijk altijd aanraden hier, om ook een consult ergens anders te plannen, en als je toch de Monobloc in gedachten hebt zou ik je Dr. Nio aanraden, die zit in OLVG west in Amsterdam, hier heb je wel een verwijskaart nodig, aangezien dit een ziekenhuis is.

Na 2 weken weer gaan werken, is bij sommige werkzaamheden  mogelijk, bijvoorbeeld kantoor, maar als je dus in de kinderopvang zit, en je veel kindjes moet tillen, dan is dat echt niet aan te raden, omdat je niet te zwaar mag tillen.

xx

Guest B00bies

Hey! 

Ik sluit mij volledig aan bij @Desert-Rose. Ik ben zelf ook bij dr. Nio in het OLVG geweest en ik kan het je zeker aanraden. Hij plaatst zowel monobloc hydrogel als siliconen dus hij kan je ook beter bij je keuze helpen :) Een bergman clinical zal je dat sowieso nooit aanraden, omdat zij dat zelf niet plaatsen. 

Maar de keuze is natuurlijk geheel aan jou. Succes meis! 

xx

@Desert-Rose @B00bies

Ik had ook specifiek kinderopvang aangegeven en toch was volgens hem 2 weken genoeg. Is profiel rond etc? Ronde protheses namelijk. Ik las dat monobloc iets minder natuurlijk voelt dan Natrelle en een iets grotere lekkans heeft. Ik wil echt voor natuurlijk gaan en dus ook geen hele grote borsten. Dus wat dat betreft vind ik het juist fijn dat hij voor natuurlijk gaat vaak. Ik heb het idee dat dr nio vaak met mensen werkt die zo groot mogelijk willen. Zijn er arten/klinieken in de provincie utrecht of enigsinds in de buurt (geen zeeland etc) die jullie aanraden?

Ik ben bang dat als ik naar veel verschillende ga dat ik dan niet meer weet wat ik moet kiezen haha..

Je hebt verschillende profielen in ronde protheses, en de cc die jij opnoemt daarin zijn er 2, een Low en een Extra Full, en het lig aan het profiel hoe groot je borsten dus uiteindelijk gaan worden.

Dat is wat vaak gedacht wordt, dat Nio alleen maar voor grote borsten gaat, maar dat is dus helemaal niet waar.

Als jij dus bijvoorbeeld aangeeft, ik heb nu AA en ik wil een bescheiden C , dan krijg je een bescheiden C.

En anders zou je ook naar  Dr. van Selms kunnen, die werkt ook in het OLVG, en is ook heel erg goed.misschien dat jij je bij hem meer op je gemak gaat voelen.

En het ligt er dus ook aan of je voor de Monobloc wilt gaan of voor siliconen, want er werken er niet veel met Monobloc, Dr . van Selms en Nio wel.

Utrecht zit het Diakonessenhuis daar zit Dr. Luijendijk en  Dr. Bruekers ( deze laatste heeft hier ook een eigen topic op het forum)

Anders eventueel ook nog Dr van der Weij in Boerhaave A'dam

En teveel consulten is verwarrend, maar 1 extra is echt soms heel verhelderend, en je zit natuurlijk nergens aan vast, het is allemaal vrijblijvend.

xx

@Desert-Rose

Ik heb eigenlijk geen idee wat voor "vulling" ik wil. Monobloc of Natrelle etc etc. Zolang het maar veilig is en er natuurlijk uit ziet. Dat zijn beide volgens mij. Hij vertelde dat het waarschijnlijk een kleine B wordt, omdat je anders de prothese gaat zien als je meer doet.

Ik had eigenlijk wel een goed gevoel over hem, maar een extra consult ergens anders is geen slecht idee. Ik ga eens googlen op jou voorstellen, bedankt!

Guest B00bies

Hey, 

Als je er geen goed gevoel bij hebt dan kan je misschien beter naar een ander gaan. Maar dat hij alleen groot plaatst is niet helemaal waar. Hij durft meer te plaatsen dus voor de meiden die dat graag willen is dat fijn.

Ik heb gewoon aangegeven op welke cupmaat ik wil uitkomen en daarvoor heeft hij mij een paar verschillende maten laten passen. 260 cc en 320 cc en ik vond zelf de grootste het mooist en met die kom ik ook zeer waarschijnlijk uit op de maat die ik wil of net iets groter. Ik heb ook aangegeven dat ik geen "ballen" wil maar een natuurlijk uitziende boezem. "Ballen" kan dus niet eens met monobloc hydrogel gaf hij aan. Dat klopt idd ook wel omdat de gel meebeweegt met je borsten, de gel zakt dus bijv naar beneden als je staat.

Een vriendin van mij heeft monobloc hydrogel en ik vond ze juist heel natuurlijk aanvoelen..

Ze zouden idd wel eerder kunnen scheuren dan siliconen protheses, maarja dat kan met een siliconen prothese ook gebeuren maar dan heb je wel een groter probleem.. Dus als je voor veilig gaat, zoals ik in je laatste reactie lees, zou ik voor monobloc hydrogel kiezen.. want ook al scheurt de siliconen prothese niet de siliconen zweten er wel doorheen.

Maarja als jij je hier goed bij voelt wie ben ik dan om te zeggen dat je ook naar een andere pc moet gaan. Maar denk er iig even over na. Het is immers geen broodje bij de bakker dat je koopt :)

Idd dr. Selms in het OLVG leek mij ook een hele goede arts. Zelf heb ik alleen naar artsen gekeken die monobloc hydrogel plaatsen. Dus daarmee kan ik je verder niet helpen. 

Succes!

xx

Guest B00bies

@Linda37 heeft monobloc hydrogel laten plaatsen door dr. Nio en heeft ook niet zoveel cc gekozen. Misschien is zij een mooi voorbeeld voor jou. 

Ik wil je overigens niet volledig overhalen tot monobloc hydrogel, maar ben er zelf gewoon erg enthousiast over, omdat ik het een mooi alternatief vindt. 

xx

@B00bies Hij gaf aan dat ALS natrelle lekt, het niet schadelijk is en geen grote gevolgen heeft. Klopt dit niet? 

Ik las wel dat je bij monobloc minder kans hebt op inkapseling, wat natuurlijk ook een voordeel is!

Guest B00bies

Alle implantaten zweten. Een extra zweet laagje helpt daar niet tegen. De siliconen vulling zweet er dus door de envelop heen en komt in je lichaam terecht. Er zijn veel vrouwen die hier geen last van krijgen. Maar er zijn vrouwen die hier wel op reageren en hierdoor lichamelijke klachten/een autoimmuunziekte krijgen. Vrouwen met allergieën (zoals ik) of reumatische klachten hebben, vallen onder de risico categorie en hierop een extra grote kans. 

De MH zweet ook maar die vulling is niet schadelijk en kan door je lichaam gewoon worden afgebroken.

Maar zeker als ze lekken of scheuren komen er grotere hoeveelheden siliconen vrij. Ook als het cohesieve implantaten zijn komen de siliconen toch in je lichaam. Er is een onderzoek geweest door onder andere dr. Kappel en (ik geloof) een neuroloog waaruit is gebleken dat de siliconen zelfs in de ruggengraat en in de hersenen terecht komen. Dr. Kappel heeft ook andere onderzoeken gedaan waaruit het gevaar van siliconen blijkt. Je kan verschillende onderzoeken hierover (ook die van andere onderzoekers) gewoon op internet vinden.

Je hoeft er dus niet ziek van te worden die kans is zelfs klein, maar het kan wel en een autoimmuunziekte is geen pretje..

In zorg.nu is op 8 november een aflevering geweest over het gevaar van siliconen. Het is wel een vrij eenzijdige documentaire omdat ze alleen maar kijken naar het kleine percentage waarbij het mis is gegaan, maar het is wel een reëel risico dat je loopt. En ook uit die documentaire blijkt dat chirurgen nog steeds bij consulten het gevaar van siliconen onderkennen/ontkennen. Zoals dus ook bij jou is gebeurd.. 

Dus ja ook natrelle heeft ditzelfde risico. 

Dus denk er goed overna zou ik zeggen. Zoals je op dit forum ziet zijn er veel vrouwen bij wie het wel goed gaat, maar dit geldt helaas niet voor iedereen..

Dus wat stof tot nadenken denk ik zo..

Dus zoals ik al eerder zei ik wil je niet overhalen om MH te nemen, maar ik vind het wel kwalijk als je verkeerd voorgelicht wordt en dus niet een eerlijke kans krijgt om een weloverwogen keuze te maken. 

Voor een eerlijke voorlichting kan je denk ik beter voor een 2nd opinion naar een arts gaan die beide soorten protheses plaatst, die heeft er immers geen of minder financieel belang bij.

xx