Ga naar inhoud

8 weken PO en rechter borst niet ingedaald


Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op het forum en op 8/9 geopereerd door dokter Verdonck. 300cc high profile dual plane.  Nu bijna 8 weken PO is mijn rechter borst nog steeds hoger dan de linker. Ik zie de prothese rechts bovenaan zitten en mijn onderkant is niet gevuld genoeg, waardoor mijn eigen borst er over hangt. Heel raar zicht.... links is overigs perfect en was al met 4 weken op de juiste plaats. 

BH s vinden is een ramp. Ik heb 65F (kom van 65B). Mijn rechter borst zweeft gewoon 2 cm boven de beugel omdat ook mijn borst plooi verschilt met de linker. 

Kan de rechter borst nog indalen of is er mogelijks een probleem? De eerste 2 weken is rechts een klein beetje gezakt, maar toen is dit gestopt. De rechter borst hangt nog exact op dezelfde plaats als 2 weken na de operatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Zoals je het omschrijft dat je eigen borst over de prothese hangt lijkt het haast wel op een double bubble,dan ziet het er als het ware uit dat je 2 borsten boven elkaar hebt, 

Het kan zijn dat het alsnog wegtrekt, als de prothese misschien toch nog gaat indalen, wellicht met behulp van een borstband, maar omdat je zegt dat de borst sinds 2 weken po op dezelfde plaats blijft hangen, heb ik er een beetje een hard hoofd in of dat nog gaat helpen( maar ik ben maar een leek, en geen pc ) als het blijft dan kan dit alleen verholpen worden door je pc d.m.v. een correctie waarbij de prothese lager geplaatst moet gaan worden.

Een double bubble komt voor bij plaatsing achter de spier en dual plane.

Ik zou dit wel nu al gelijk aangeven bij Dr. Verdonck,en het liefste een afspraak maken of mailen met foto, zodat hij het zelf kan beoordelen.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord Desert-Rose . Ik heb eens gegoogeld op double Bobble, maar ik denk niet dat het dit is. Bij mij zie je de prothese onderin niet, enkel flappert er wat borst over heen. Ik heb een foto album aangemaakt. Kan je eens kijken of jij er wel een double Bobble in ziet? 

De borstband draag ik nog steeds, sinds 1 week laat ik hem af en toe een paar uurtjes af. 

ik heb woensdag een afspraak bij de PC, hopelijk weet ik dan meer.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

ja ik kijk net naar je foto's , en daar zie ik zowieso dat allebei de protheses nog heel erg hoog zitten, en dat de vorm van de borsten inderdaad heel erg verschillend is , maar heb je toevallig ook foto's van de zijkant genomen, want dan is het soms handiger om te zien.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook even de foto's van de zijkant toegevoegd. Op deze vind ik het minder duidelijk te zien. Het vooraanzicht is veel erger. 

Ik dacht dat links al ongeveer op zijn plaats zat, maar uit jouw reactie leid ik af dat deze ook nog moet zakken.... Vandaar misschien mijn BH probleem....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee op de foto's zijkant is het inderdaad niet te zien, daar zie ik alleen dan ze echt nog in moeten dalen.

Het kan zijn dat de pocket te klein of te hoog gemaakt, en dan kunnen de protheses nooit helemaal indalen,maar meestal word er dan toch gezegd, de 3 maanden afwachten,

Met overhangend weefsel spreek je dan toch een double bubble.

Ik zou voor nu de borstband inderdaad blijven dragen, de sport bh de schouder bandjes heel los doen, want zo komt er dan hopelijk iets meer ruimte aan de onderkant.

Ik ben ook heel benieuwd wat je pc gaat zeggen meis

Top ja daarom waarschuw ik, want alles is na zoeken op google 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha meid, zou ik eens mogen kijken? ik heb met een borst ook gehad die wat "Slomer" was, en met behulp van een sok onder de borstband bij die ene borst, is hij netjes naast de ander gezakt.

 

ook door dr. Verdonck geopereerd. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EllenW Zover ik kan zien is het helaas niet hetzelfde als bij mij, je kan bij mijn foto's kijken, dan zie je wat ik had. ik hoop dat Verdonck je ermee kan helpen, heb je hem al gecontacteerd? via App reageerd hij altijd heel snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎6‎-‎11‎-‎2016 om 20:26 zei EllenW:

Bedankt voor je antwoord Desert-Rose . Ik heb eens gegoogeld op double Bobble, maar ik denk niet dat het dit is. Bij mij zie je de prothese onderin niet, enkel flappert er wat borst over heen. Ik heb een foto album aangemaakt. Kan je eens kijken of jij er wel een double Bobble in ziet? 

De borstband draag ik nog steeds, sinds 1 week laat ik hem af en toe een paar uurtjes af. 

ik heb woensdag een afspraak bij de PC, hopelijk weet ik dan meer.

 

 

 

Hoi hoi

Ik heb je foto's gezien eerder deze week, en zoals ik het zie (net als Desert-Rose) lijkt het toch verdacht veel op een double bubble.. Double bubble bestaat er in meerdere vormen, maar het komt er praktisch gezien op neer, dat je twee borsten hebt, waar er 1 hoort te zitten... Je ziet je eigen borst hangen, maar daarboven zit nog een bolling, wat je kunt zien als de tweede borst. (oh zie dat Desert-Rose dit ook ongeveer zo zei hihi)
Ik denk dat Verdonck hier toch even een handje moet gaan helpen en moet zorgen dat de prothese wat lager geplaatst wordt. De pocket is mogelijk te klein geweest, waardoor de prothese niet kon zakken, of hij heeft de prothese gewoon wat hoog geplaatst..

Het gaat ook niet zo zeer om de naam die het 'beestje' krijgt, meer om wat er aan gedaan moet worden.. En ik denk, dat dat toch operatief zal moeten gebeuren.

Succes morgen bij je gesprek met Verdonck!!
Ben je geopereerd in de Wellnesskliniek of in Belgian Breast Clinic?

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag langs geweest. Mogelijks kapselvorming, maar kan ook nog goed komen. Ik ben namelijk vrij gespierd en misschien houdt rechts wat tegen... Nu afwachten tot januari, als ze dan niet gezakt is verwijdert hij het kapsel en zou het nog goed komen. 

Hopelijk zakt ze nog.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat hij denkt kapselvorming, maar ook ik vind dat heel vreemd na 8 weken, want het duurt al 6 weken eer het gewone kapsel is gevormd. 

Denk dan ook eerder dat de spier heel sterk is,dat kan dan ook zorgen dat het harder aanvoelt.

Dus maar weer even afwachten tot januari en hopen en duimen dat die prothese alsnog gaat zakken.

Heeft die nog iets gezegd over bh bandjes laag, band ? 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meid, wat vreemd.. ik heb inderdaad wel last van mijn spier, stug etc wat jij beschrijft, maar dat ziet er echt heel anders uit.. doet het zeer bij aanspanning? Ben benieuwd hoe het afloopt. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag een gewone BH dragen en de band uit laten. Hij zegt dat de band enkel is om de prothesen op de plaats te houden en niet om ze naar beneden te drukken. Maar s nachts draag ik wel nog mijn sport BH. Op zich was ik blij dat de band af mocht, ik heb hem 8 weken non stop gedragen. 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, klopt niet helemaal, de band is bedoeld om de protheses op hun plek te houden,te fixeren, dit is vooral bij anatomische, maar de band is ook bedoeld om protheses te helpen met zakken.

Maar snap wel dat je die band ook zat bent.

Oh fijn dat je een gewone bh aan mag, hoop dat het een beetje comfortabel zit, anders zou ik toch de sport bh dragen, of een bh zonder beugel

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei TessaDLCDP:

Ha meid, wat vreemd.. ik heb inderdaad wel last van mijn spier, stug etc wat jij beschrijft, maar dat ziet er echt heel anders uit.. doet het zeer bij aanspanning? Ben benieuwd hoe het afloopt. X

Ik heb van het begin al last van rechts. Die borst heeft altijd meer pijn gedaan. Ik heb er frequent steken in en ik kan niet verdragen als er in geknepen wordt. Links kan ik alles verdragen. Als ik sport met een goede sport BH voel ik weinig tot niks, als ik gewichten pak, dan schieten mijn borsten wel een beetje naar de buitenkant. Maar niet storend... 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.