Ga naar inhoud

double bubble ???


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben Yazzzmin en nog niet zo goed thuis is de forumregels.

Ik ga zo een topic openen bij "complicaties", maar omdat ik hier een voorsteltopic zie leek het me beter me even voor te stellen.

Ik ben een vrouw van 46 jaar en heb 7 jaar geleden een BV laten uitvoeren. Daar ben ik nooit helemaal tevreden over geweest, en later helemaal niet meer. Eind vorig jaar heb ik een prothesewissel ondergaan en nu is het NOG slechter. Heel kwaad ben ik erom, maar ook verdrietig....

Het ziet er niet naar uit dat de chirurg die ik heb dit goed voor me op gaat lossen, hij heeft het nu over een tepelverkleining enzo en dat lijkt me zooo niet correct om dan maar aan mijn huid te prutsen.

Anyway... mijn verhaal dus bij complicaties... ik hoop door jullie ervaringen wijzer te worden.

200CC Silimed, gedeeltelijk onder de spier

Kliniek wil ik niet vermelden, eerst maar zien of het wel opgelost wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

Ik wil hier mijn verhaal met jullie delen en hopelijk vind ik een richting door jullie reacties, want nu zit ik even helemaal vast.

7 jaar geleden heb ik een BV laten uitvoeren. Ik was 39, en door 2 zwangerschappen, het lang zogen van 2 prachtige kids en het wisselen in gewicht tijdens en na zw. schappen was er van mijn mooie kleine B-cupje nog slechts leeg vel over :-)

Ik wilde geen grote borsten, maar slechts mijn lege vel weer opgevuld. Vanuit veiligheidsoverwegingen heb ik cohesieve gekozen, vanwege de gewenste vorm anatomisch gevormde. De chirurg was ook voorzichtig want plaatste ze onder de spier, volgens haar zeggen omdat minder kapselvorming dan voorkomt. Ik heb het aangenomen, maar dacht zelf dat een dergelijke prothese voor OP de spier bedoeld was, maar hey... zij was de expert toch?

Ze plaatste 175cc Silimed cohesief anatomisch.

De kliniek, chirurg heb ik niet na uitgebreid onderzoek gekozen, maar op voorspraak van een vriendin die in de business zat en haar als aller-beste kon aanbevelen.

Na de BV was een borst echt heel prachtig geworden, precies wat ik wilde! De andere was niet zo tof, bleef te hoog zitten ofzo en ik bleef met een "randje eronder zitten. Na dit met haar doorgesproken te hebben vertelde ze me dat ze hem wel lager kon inzetten, maar dat mijn tepels dan ongelijk zouden komen te zitten en dat dit echt het beste was. Weet je.. call me stupid, maar ik geloofde dat.

Dit werd natuurlijk erger en erger en op gegeven moment was mijn huid over de prothese heengezakt en hing er een "zakje" lege huid onder. Knoop doorgehakt en teruggegaan aangezien ik dacht dat dat niet de bedoeling kon zijn.

Afijn, de zo goede chirurg was niet meer langer aan de bewuste kliniek verbonden maar inmiddels hadden ze een andere geweldige meneer. Na een gesprek had ik veel vertrouwen in hem. Het leek of hij precies wist wat ik wilde. De reparatie wilde hij wel uitvoeren voor de luttele som van 1000 euro :mellow: . De ene repareren was dus een mogelijkheid, maar het risico was wel dat beide borsten niet meer gelijk zouden zijn daarna. Aangezien ik achteraf gezien niet zo heel blij was met cohesief en achter de spier besloten om een wissel te laten uitvoeren. De opdracht: op de spier, zachte prothesen en zo min mogelijk vulling, juist genoeg om mijn huid op te spannen. Omdat er ook nieuwe prothesen bij kwamen kijken, kwam er wel nog eens 1500 euro bij, maar ja dan was het ook opgelost.

Zo geschiedde eind vorig jaar, wat was ik blij. Er kwam 200cc zacht rond Silimed in en in eerste instantie leek het goed, met het vocht er nog in.

Maar ja, helaas... met het wegtrekken van de zwelling zakte mijn huid er gewoon weer overheen, niet alleen de ene, maar ook de andere :139:

Ook jammer........ ze zitten toch nog onder de spier, of gedeeltelijk in ieder geval. Kon volgens hem niet anders want de pocket was er al.

Teruggeweest... voor mijn gevoel had hij er niet genoeg CC ingestopt anders had ik dat probleem niet gehad en ja... ik had gezegd zo min mogelijk, maar wilde echt geen hangers hoor.

Volgens hem gaan het de siliconen nog allemaal zakken en vult het aan de onderkant van de borst wel weer op en anders zou hij de huid rond de tepel willen weghalen zodat mijn borsten toch mooi om de prothese komt te zitten.

Het is nu bijna een half jaar verder en er is niets goed opgevuld en ik heb ook nog nooit een voor en na foto gezien waarbij het vel er al overheen hangt.

En nu zit ik dus, eind deze maand heb ik een afspraak en eigenlijk wil ik niet in m'n huid laten snijden, eigenlijk wil ik gewoon andere.

Maar hij heeft weer gezegd dat groter voor mij eigenlijk niet het probleem oplost omdat ze dan enkel breder worden. Nu wil ik niet eigenwijs zijn hoor, ik neem aan dat hij het echt wel goed weet, maar hoe kunnen anderen dan 300cc kwijt? je hebt toch die super high profile dingen?

Nou ja, graag hoor ik wat jullie zouden doen?

En oh ja, ik wil graag foto's plaatsen maar weet niet hoe? andere foto's wil ik graag zien, maar zit password op, wie maakt me wegwijs?

Yazzzmin (wat lucht het schrijven alleen al op he)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhaal :o

Ik vind die adviezen van die artsen ook zo krom als een hoepel. Ik vind het lastig om je advies te geven, maar heb je wel eens gedacht om naar een hele andere kliniek te stappen voor hun mening? Gewoon als soort van second opinion? Niet omdat je je huidige arts niet goed vind, maar soms kan een mening van een andere arts veel duidelijk maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen heb je de complicatie 'double bubble' (krijg je meestal met plaatsing achter de spier) .

Als ik 't juist heb zit je prothese nu split pocket geplaatst wat een DB niet oplost (volgens mij volledig op de spier ook niet hoor als er enkel 'vel' overbleef) .

Heb je een relatief kleine omtrek omdat je niet groter wil (75cm max.) ?

Dan is een grotere prothese om te vullen ook niet de oplossing voor jou , zelf geen met hoog profiel want je zal altijd op een grotere cup uitkomen .

Ben geen chirurg maar heb al eens gelezen dat bij deze complicatie de borstplooi losgemaakt wordt van de spier zodat de prothese lager kan indalen (wat je wellicht met die 'reperatie' bedoelt neem ik aan) .

Volgens mij is er een borstlift nodig , dat lees je toch meer bij vrouwen die een zwangerschap achter de rug hebben (in combinatie met gewichtsverlies bij jou) en er 'lege zakjes' overblijven ...

Ben het eens met Chantal : een second opinion kan nooit kwaad , je kan er enkel wijzer van worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey... ja een second opinion kan zeker geen kwaad en ga ik ook doen nadat ik op controle ben geweest en hoor wat er gaat gebeuren.

Overigens was volgens beide PC's geen borstlift nodig, dan kon gewoon met siliconen opgevulde worden. Ik ben niet erg smal, heb nu 75B en ik heb wel smallere meiden gezien die er 300+ in wilden.

Ik voor mezelf wilde gewoon geen grote borsten, dus wat nodig was, maar niet meer.

Nu ik wat foto's heb gezien van vrouwen met 300cc erin, vind ik het resultaat echt niet te groot.

Ik zal een foto plaatsen morgen ofzo, dan kun je zien wat ik bedoel.

Mijn "goede" borst was eerst door de anatomische prothese mooi opgevuld aan de onderkant en nu dus niet meer! de huid zakt er ietwat overheen. Nu zal het best wel dat zometeen de zachte siliconen meer gaan hangen en dus de onderkant van de borst opvullen, maar hoe lang duurt dan dan?

Ik zie inderdaad vlak na de operatie de protheses (en de vulling ) hoog zitten ja, op latere foto's is het mooi gezakt naar de onderkant van de borst, waardoor de natuurlijke "hang" te zien is.

Enne.. B-cupje mooi die van jou zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook 300CC gekregen. Aan het begin vond ik het huge en nu betrap ik me er op dat ik ze soms gewoon klein vind. Het wend zo ontzettend snel :)

Ik ga je topic volgen, want ben eigenlijk wel benieuwd hoe je verhaal zich verder ontwikkelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oehoe Chantal, bij jou is het ook byzonder goed geslaagd en ik vind ze echt niet klein!

Gelijk vanaf dag 1 mooi, vaak zie je dat eerst het volume aan de bovenkant van de borst zit en de tepel eerst naar beneden wijst.

Anyway, ik ben zeker niet zo smal als jij bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel :D

Ik ben inderdaad vrij smal, vandaar dat ik dus uitgekomen ben op een 70D, als je wat breder bent zul je gemakkelijk op een C cup uitkomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yazzmin,

Wat B-Cupje schrijft zou ik zo gezegd kunnen hebben... ;)

Als ik jou was zou ik echt naar een andere pc gaan en daar naar de mogelijkheden vragen!

Mss al hier gevraagd aan onze PC-online??

Succes,blijf je volgen!!

gr Emma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het indalen duurt een 6-tal weken waarvan de eerste 3 dan het 'snelst' .

Gaat echter - zeer langzaam en slechts een ietsie pietsie - door tot een maand of 3 , dan zie je ong. het eindrezultaat .

Dan krijg je nu geen cohesieve maar 'semi-cohesieve' - dus zachtere - vulling of hoe zit dat dan ?

en de projectie : hoog of laag ? zou denken 'laag' omdat je eerder een anatomische had ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het al ruim langer dan drie maanden geleden en de boel is nog niet leuk gezakt helaas.

Eerlijk gezegd zag het met de zwelling net na de operatie er prachtig uit allemaal, wat was ik blij!

Vandaar dat ik denk dat er te weinig cc in gegaan is, beoordelingsfout dus. Maar misschien is het ook lastig toegeven.

Nu zit er high profile in, 200 cc

De anatomische was niet meer nodig aldus de pc, want de zacht ronde worden vanzelf anatomisch. Kun je ook zien als je ze met je vingers vasthoudt aan een puntje. Door het plaatsen van ronde is het risico op draaien gelijk minder. Sja... leek logisch....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook logisch ja , dat effect is er overduidelijk bij mij .

Is wel een feit dat 200cc ong. uitkomt op één cupmaat maar natuurlijk is iedereen anders gebouwd dus héél algemeen op te nemen .

Verdekke , raar geval hoor :blink:

Is er gesproken over de borstplooi te verlagen zodat de protheses wat lager kunnen indalen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag er idd goed uit in't algemeen maar je kan toch al zien dat die rechterborst er onderuit komt of is dat het litteken ?

Ben wel alles aan 't overdenken geweest en een prothese wordt steeds achter je eigen borstweefsel geplaatst , of dat nu op of onder de spier is .

Dus is het de prothese die te ver ingedaald is en niet je vel dat erover hangt .

Of ben ik nu toch flink in de war ? Iemand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi B-cupje. Je ziet inderdaad al dat "de ellende" niet helemaal opgelost was, maar het was een heel end weg!

Na het verdwijnen van de zwelling zoals gezegd, was het niet verbeterd (het oorspronkelijke probleem)

En het is echt vel hoor, het verschil tussen prothese en vel voel je wel.

Jah shit kan nu geen foto maken, maar ik zal gauw de zijkant er eens opzetten, dan zie je precies wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp wat je bedoelt hoor .

Als 't vel is dan is je borst idd niet genoeg opgevuld zoals je zelf zegt .

En toch denk ik nog steeds dat ze een lift hadden moeten doen maar goed , je kreeg van meerdere chirurgen te horen dat het niet hoefde en ik ben geen chirurg dus ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je elke keer reageert B-cupje.

Qua borstlift, ik had zo'n beetje dezelfde borsten als jij, alleen wat "leger". Doordat mijn tepel nog gewoon naar voren wees, was een borstlift niet nodig.

En 200cc is natuurlijk niet zoveel, maar volgens de pc genoeg.

anyway ik ga zeker voor een second opinion.

Alleen balen he, als ik het bij iemand anders laat opknappen gaat het weer een "gewone" bv kosten.

De 3e al....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal, even een updeet.

Via het .nl forum heb ik van de pc een beoordeling van mijn foto's ontvangen. Het kwam erop neer dat een groter volume met plaatsing voor de borstspier een oplossing zou kunnen zijn.

Gister heb ik mijn pc gesproken en alle mogelijkheden besproken. Namelijk, het verwijderen van wat huid, waardoor de duid mooi op de implantaten aansluit.

Het plaatsen van grotere implantaten of andere vorm (anatomisch) en het plaatsen voor de spier.

Voor de spier is voor volgens de pc geen optie, grotere implantaten wel (eventueel anatomisch).

Ik mag zelf kiezen en heb (bijna) gekozen voor toch de huidcorrectie omdat ik heel tevreden ben over de maat. (Ben slechts 157 cm, dus wil echt geen grote borsten)

Ik ben vooral heel blij dat hij het probleem erkende en wilde oplossen!

Na mijn hersteloperatie plaats ik foto's!

Yazzzmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt ja!

Wat zoveel verschil maakt is dat iemand toegeeft dat het resultaat niet goed is.

Vaak denk je na initiele ontkenning dat het mogelijk aan jezelf ligt.

Want het was al de 2e keer!

Ik werd al gewaarschuwd: pas op dat het geen verslaving wordt! Huh?

Grtz

Yazzzmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis wel een soort van lift ja.

Helaas had dit ook wel succesvol na de 1e BV geweest.

De wissel heeft dus niet het beoogde resultaat gegeven en zelf was hij ook verrast, dus neem aan dat ie ook verwachtte dat het wel mooi zou zijn.

Of zou ik opeens binnen een half jaar hangerborsten hebben gekregen? kan ook nog!

Door andere onderwerpen heb ik gezien dat ik pseudo ptosis had, wasda? Nou.... je hebt hangborsten graad 1, 2 en 3 en wat ik had... pseudo hangborsten. Leeg vel, maar tepels nog op z'n plaats. Zou door een vergroting toch op te lossen moeten zijn.

Volgens de pc van borstenforum .nl was het probleem de plaatsing achter de spier.

Het was iig heel fijn om meningen van anderen en van een deskundige te hebben gehad. Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Jammer dat je de kliniek niet wilrt melden...zijn veel mensen die een bv moeten doen en het is altijd handig om dat soort dingen te weten

sterkte met alles!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.