Ga naar inhoud

Schiettecatte: nieuwe techniek voor borstvergroting: French touch


daroe

Aanbevolen berichten

Op de website van Dr. Schiettecatte heb ik gelezen dat hij een borstvergroting doet, via de oksel dmv een kijkoperatie.

Hij noemt het een French Touch-operatie en geeft aan dat het een nieuwe techniek is in Nederland?

 Het is dus een borstvergroting zonder litteken in de borstplooi. 

Heeft iemand deze operatie inmiddels ondergaan bij Schiettecatte?

Ik weet dat dr Rogge endoscopisch borstvergroting doet in België, maar ik lees maar heel weinig over hem in deze forum.

Ik zat namelijk aan deze borstvergroting te denken omdat ik een donkere huid en littekens moeilijker weg gaan dan bij een blanke huid.

Ik ben dus heel nieuwsgierig naar deze techniek, dus heb mijn allereerste consult staan bij Schiettecatte op 22 november 2016.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei daroe:

Op de website van Dr. Schiettecatte heb ik gelezen dat hij een borstvergroting doet, via de oksel dmv een kijkoperatie.

 

 

Hij noemt het een French Touch-operatie en geeft aan dat het een nieuwe techniek is in Nederland?

 

 Het is dus een borstvergroting zonder litteken in de borstplooi. 

 

Heeft iemand deze operatie inmiddels ondergaan bij Schiettecatte?

 

 

Ik weet dat dr Rogge endoscopisch borstvergroting doet in België, maar ik lees maar heel weinig over hem in deze forum.

 

 

Ik zat namelijk aan deze borstvergroting te denken omdat ik een donkere huid en littekens moeilijker weg gaan dan bij een blanke huid.

Ik ben dus heel nieuwsgierig naar deze techniek, dus heb mijn allereerste consult staan bij Schiettecatte op 22 november 2016.

 

 

Ik kan je hier niet verder mee helpen,wat ik wel weet dat Dr.Nio deze methode ook toepast.

xx Ank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ank, ja klopt. Ik had tijdje terug Pippi gesproken en haar topic gevolgd. Maar ik vraag me af of zijn techniek endoscopisch is.

@Pipi Hoi Pipi, hoe gaat het nu met je borsten? Ik had je topic gevolgd en gelezen dat Nio de ene borst 1 cm te hoog had geplaatst en dat het dus niet meer gaat zakken? Je zei dat het kwam omdat je ongelijke borsten had. Vroeg je aan Nio of hij een fout had gemaakt of lag het aan je ongelijke borsten? Maar ja, dat wist hij toch al?

Ik twijfel om bij Nio via de oksel te doen gezien jouw geschiedenis bij hem. Weet je of Nio net als Dr Rogge en inmiddels Dr Schiettecatte endoscopie toepast. Ik kon dat niet lezen op zijn website.

Groetjes Daroe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Heb hier toendertijd ook naar geïnformeerd om ze onder de oksel te plaatsen maar leverde mij meer nadelen dan voordelen op;

- mbt je littekenweefsel, deze kan onder de oksel net zo goed als onder je borstplooi problemen opleveren als je een donkere huid hebt? Als je gevoelig bent daarvoor maakt het niet uit waar je een litteken krijgt. Heb je al hiervan last bij andere littekens?

- onder je oksel is trouwens veel immobieler bij genezen dan onder je borstplooi. Is een lastige plek om goed te drogen en te herstellen omdat ie wat verscholen zit.

- is geen optie als je grotere protheses gaat zetten omdat je als PC weinig zicht hebt en volgens mij met een wissel ook weer lastiger waardoor ze toch via de borstplooi eruit gaan ( effe navragen mbt je hoeveelheid CC bij je PC)

Heb ook een donkere huid en mijn littekens zijn egaal ( geen hobbels en bobbels erop) en je zit een licht streepje. Wordt ook lichtbruin nu en heb gelukkig geen last hiervan gehad. ( was ik ook een beetje huiverig voor) 

Weet niet zeker maar volgens mij heeft Nio ze wel goed geplaatst echter niet duidelijk geweest naar @Pipi dat ze in haar voorsituatie ook een beetje ongelijke borsten had en dit dus ook zichtbaar is gebleven na haar BV. Althans zo heb ik dit begrepen?? anders effe PB sturen naar haar want ze is niet zo vaak online.

Succes met met oriënteren nog xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG

Bedankt voor je info. Ik heb nog nooit n litteken van een operatie gehad, dus ik weet niet hoe t hersteld. Ik weet wel dat t lang duurt bij n donkere huid, zo heb ik weleens mezelf per ongeluk gesneden. Het ging wel uiteindelijk steeds meer vervagen.

Ik moet nog even denken wat ik ga doen, oksel of borstplooi.

Dus naast Schiettecatte, ga ik ook n consult bij Nio boeken. Geen idee hoeveel cc. Mijn borsten zijn leeg en wat slapper. Ik had 80C/75D als bh maat. Nu maximizer 80B. Ik wil liefst gewoon volle c cup, zoals vroeger.

Ik vind t ook heel lastig in te schatten wanneer je kiest voor ronde of anatomisch. Ik probeer n plaatje te vinden die ronde en anatomisch naast elkaar zet. Misschien heb jij een link op t forum waarbij ik duidelijk het verschil zie?

Kan ik een foto van je littekens zien @BrownieG?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 jr geleden een bv vergroting gehad via de oksel. 

Nu 9 dagen gelden een wissel via de borstplooi.

reden: ze zijn niet tot nauwelijks te verwijderen via de oksel, alleen te plaatsen dus  en wisselprothese zou te groot zijn om terug te gaan via de oksel. 

Dit kan een optie zijn voor 1 malig, en als je vrij kleine prothese neemt. 

 

Geoetjes x 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@daroe

Dat een litteken bij een donkere huid er langer over doet om te herstellen is niet helemaal juist want dit is niet standaard gegeven hoor. Het heeft meer te maken of je erfelijk belast bent hiermee. En het komt idd vaker voor bij een donkere huid dan bij een blanke huid. Maar dit wil niet zeggen dat iedere donkere huid er last van heeft.

Bespreek beide opties gewoon op de consults en maak daarna pas je keuze. Denk dat je dan beter bent geïnformeerd en de beslissing kan nemen. Ik zal je toevoegen aan mijn album :35: ..zal binnenkort een up-date van mn littekens plaatsen ;) 

Bedoel je zn afbeelding? Bij rond is de borst wat voller boven de tepel. 

xx

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@daroe nieuwe afbeelding van littekens 16 maanden po staan erop :35: En lees ook effe topic Dr Bruekers door..staat ook het een en ander over littekenherstel vermeld xx

oh en mijn operatieverslag ligt ergens onder het stof :45: ..kan hem zelfs niet eens vinden. Denk dat je meer informatie terugvind in mn album :P 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.