Ga naar inhoud

Voorstellen: vervangen implantaat na 14 jaar?


NinaD

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik had me nog niet voorgesteld. Ik ben Nina, 46 jaar, en heb in april 2003 een BV gehad door dr. Van der Weij (320g, McGhan 410). Ik zit te overwegen of ik mijn implantaten wil laten vervangen. Vanwege veiligheid en ook omdat ik last heb van rimpeling. Dat had ik al snel, heb ze voor de spier. Rimpels zijn vooral aan de binnenkant zichtbaar.

Ik heb vorige week een consult gehad bij dr. Nio en hij adviseert wel weer voor de spier (doe aan vechtsport en door het stoten heb je kans dat ze onder de spier uit springen). Rimpeling kan hij niet uitsluiten, maar door iets grotere implantaten te nemen zal het waarschijnlijk iets minder worden. Op zich ben ik tevreden met mijn cupmaat (70D). Groter wil ik niet. Hij raadde de Motiva aan (anatomisch). Die voelden wel wat zachter dan de huidige.

Hij gaf ook aan dat vervangen in principe niet nodig is vanwege de veiligheid.

Ik ben hier om mee te lezen, maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met rimpeling. Hoe was dat na vervangen met een ander implantaat maar wel met zelfde plaatsing (op de spier)?

Als jullie vragen aan mij hebben, ga je gang! Heb ze immers al ruim 13 jaar :)

Groetjes,

Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Welkom op BF :) 

Klopt dat men pas gaat vervangen als er iets niet goed zit of voelt. Lees dat sommige ze zelfs langer dan jouw erin hebben. Maar lees ook topics dat ze vanwege ouderdom complicaties hebben en dan moeten wisselen.. Tja, wat is wijsheid? Ik kies er sowieso voor om te wisselen tussen 10-15 jaar en puur omdat ik complicaties wil voorkomen en toch ergens het gevoel heb dat ze slijten. Dus als ze zeggen dat ze levenslang mee kunnen... laat ik voor alsnog in het midden.

Heb zelf geen ervaring met rimpeling maar vraag me wel af of je sport ( minder vet) dit ook heeft beinvloed? Maar lees ook weer dat je dit al had van af het begin? Dunne huid daar? En Nio gaf als advies zachtere gel maar wel meer cc. Nou ga ik niet tegen het advies van Nio in hoor ..zou niet durven...maar ik dacht altijd dat een stevigere gel juist minder rimpels zou moeten geven. Ik tag @best_boobie even mee in je topic. Wellicht kan zij iets meer over de Motiva uitleggen ivm rimpels. 

Succes met je beslissing en als jij je nu erg stoort eraan, zou ik toch wisselen en kun je weer effe vooruit met de boobs ;) 

xx

topic wat misschien ook wel interresant is;

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum

Om even in te haken op wat @BrownieGzegt.. Ik snap dat je idd aangeeft dat de Motiva zachtere gel is, maar Motiva heeft ook gradaties in cohesiviteit.. Ik denk dat Nio dan de meest vaste gel wil zetten en dan een grotere prohtese, om juist een vollere borst te krijgen..

Weet je trouwens zeker @NinaD dat Nio het over anatomische implantaten had? Hij plaatst eigenlijk, van wat ik hier lees, nooit anatomische implantaten. Wel ronde die ook een beetje vallen als anatomische door de vulling van het implantaat...

Begrijpelijk dat je idd weer voor de spier zult krijgen.. met vechtsport lijkt me dat de beste keuze...

Je kunt rechtsboven de zoekbalk gebruiken om op trefwoorden te zoeken.. Zoek je verhalen over Nio, zoek dan op 'olvg' 'slaz' en op 'parkkliniek en park medisch centrum'. De zoekbalk weigert namelijk trefwoorden van 3 tekens of korter ;) 

Heel veel leesplezier hier!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook aan 2 x pw aan vechtsport. Ik ben ook bij Nio geweest en heb dit ook duidelijk aangegeven. Maar ze zijn toch dual plane geplaatst omdat je op m'n borst de ribben kon tellen. Vooralsnog floepen ze niet onder de spier uit :lol:. Dus die vlieger gaat niet altijd op ;) . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook 13 jaar geleden mc ghan 410fx  400cc anatomische achter de spier.nu borstverkleining met wissel rond 400cc voor de spier.Ook door dr Nio omdat hij hier als pc met de gouden handjes bekend staat. Hij zal wel weten waarom dat kan je alsnog vragen waarom hij dat verkiest.Weet wel dat grotere protheses vanaf 500 achter de spier gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.