Ga naar inhoud

Scandic : 20 december 2016 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Gast Scandic

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Na lang meelezen maak ik dan maar eindelijk een topic aan! De operatiedatum staat namelijk vast!

Ik ben helaas nooit gezegend met grote borsten. Meer dan een 75A heb ik niet gekregen en dat heb ik altijd al jammer gevonden maar ik vond het ook weer niet zo erg dat ik er wat mee wilde doen. Na 15 kilo afvallen en mijn tweede zwangerschap was er van mijn kleine borsten echter helemaal niks meer over. En zeker omdat ik tijdens mijn zwangerschap wel vrij volle borsten heb gehad, vond ik het daarna echt onwijs jammer dat er niets van over gebleven is. 

Afgelopen zomer heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en een afspraak voor een consult gemaakt bij dr. Moojen-Zaal bij de Velthuis Kliniek in Hilversum. Daar heb ik een super fijn consult gehad. We hebben besproken wat mijn wensen zijn en natuurlijk gepast: Mentor Anatomisch 315cc gaat het worden! Zowel mijn man en ik vond het flink groot, maar de dokter gaf aan dat kleiner niet mooi zou worden ivm de breedte van mijn borst. Ook lees ik hier nu veel verhalen over beter ietsje groter dan te klein, dus mijn twijfel is weg.

Omdat ik rond de kerst wat makkelijker vrij kan krijgen hebben we dinsdag 20 december gekozen als operatiedatum. Na die tijd ben ik 19 dagen vrij en hopelijk kan ik dan weer starten met werken. Ik heb een kantoorbaan dus ik hoop dat het gaat lukken. Wat ik vooral heel spannend vind is dat ik mijn 1jarige een tijdje niet kan tillen. Gelukkig is mijn man in die tijd ook vrij. Hebben de dames met kinderen allemaal 6 weken gewacht met tillen? En hoe hebben jullie dat gedaan met de noodzakelijke luiers en slaapjes? Verder heb ik super veel aan jullie verhalen dus ga ik lekker verder lezen en kom ik straks gerust nog met heeeel veel vragen :)

Groepjes Scandic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Echt dat is de beste beslissing ever. Ga je meemaken. :lol: 

Wat betreft niet tillen van de kleine. Dat heb ik 4weken helemaal niet gedaan en daarna enkel het noodzakelijke zoals in en uit bed tillen en in en uit de box etc en dan altijd met m'n ellebogen in strak in m'n zij. Mijn jongste was toen 8mnd en aan de lichte kant. Heb hier geen hinder van ondervonden eigenlijk ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Ik ga ook proberen zo lang mogelijk niet te tillen maar ik vrees dat het wel lastig wordt. Het is zo'n gewenning. Ik heb ook echt een knuffelkont maar dat doen we dan maar even zonder te tillen. Mijn zoontje is juist iets zwaarder dan gemiddeld dus ik hoop dat ik er iets voor kan verzinnen. 

Jij bent inmiddels alweer bijna een jaar verder! Helemaal tevreden?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Scandic:

Bedankt voor je reactie! Ik ga ook proberen zo lang mogelijk niet te tillen maar ik vrees dat het wel lastig wordt. Het is zo'n gewenning. Ik heb ook echt een knuffelkont maar dat doen we dan maar even zonder te tillen. Mijn zoontje is juist iets zwaarder dan gemiddeld dus ik hoop dat ik er iets voor kan verzinnen. 

Jij bent inmiddels alweer bijna een jaar verder! Helemaal tevreden?

 

 

Ja joh, ik ben alweer bijna 10mnd PO. Super snel voorbij gevlogen en ik ben heel tevreden met het resultaat. Niet te groot maar cker ook niet te klein. In de kleding valt het niet heeel erg op dat ik wat heb laten doen maar ik bikini wel :D

Succes hoor straks. Gaat allemaal goedkomen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Karin1985:

Ja joh, ik ben alweer bijna 10mnd PO. Super snel voorbij gevlogen en ik ben heel tevreden met het resultaat. Niet te groot maar cker ook niet te klein. In de kleding valt het niet heeel erg op dat ik wat heb laten doen maar ik bikini wel :D

Succes hoor straks. Gaat allemaal goedkomen 

Ik heb even in je topic gekeken en het ziet er echt super goed uit! Mooi hoor!

en dank :) het duurt nog even maar ik heb er nu al zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Scandic 

leuk jou verhaal te lezen en dat jij ook naar laura gaat, ik word 1 dec door haar geopereerd! ik krijg 325 mentor hp, aan het aftellen en erg spannend! ik heb ook 2 kleinde kinderen van 3 en 17 maanden dan lijkt mijn ook het aller lastigst. ben zelf maar 1.58 dus uit haar bedje ofzo tillen of in de auto, gelukkig heb ik 3 1/2 vakantie en dan is het kerstvakantie dan werk ik de eerste week 10 uurtjes..mijn moeder komt iedere morgen om 7 uur naar mijn en mijn man pakt ook vakantie dus ze wisselen af..verwacht dat ik goede tips van de fysio ga krijgen..ben benieuwd wanneer  ik daar naar toe kan...

liefs fem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Scandic,

Spannend he, ik word 21 december door dr. Tits geopereerd in Eindhoven, hij is ook van Velthuis! De maat blijft altijd spannend, ik ben in juli een keer gaan passen en toen koos ik voor 300cc, vorige week ben ik nog een keer geweest en zijn we uitgekomen op 375cc. Het schijnt dat je er heel snel aan went inderdaad, maar als het goed voelt, voelt het goed! Leuk dat we een dag na elkaar geopereerd worden bij dezelfde kliniek! Ik ga je volgen, want rond kerst zitten we in hetzelfde schuitje!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei fem4kids:

hoi Scandic 

leuk jou verhaal te lezen en dat jij ook naar laura gaat, ik word 1 dec door haar geopereerd! ik krijg 325 mentor hp, aan het aftellen en erg spannend! ik heb ook 2 kleinde kinderen van 3 en 17 maanden dan lijkt mijn ook het aller lastigst. ben zelf maar 1.58 dus uit haar bedje ofzo tillen of in de auto, gelukkig heb ik 3 1/2 vakantie en dan is het kerstvakantie dan werk ik de eerste week 10 uurtjes..mijn moeder komt iedere morgen om 7 uur naar mijn en mijn man pakt ook vakantie dus ze wisselen af..verwacht dat ik goede tips van de fysio ga krijgen..ben benieuwd wanneer  ik daar naar toe kan...

liefs fem

 

3 uur geleden zei kimmie1991:

Hoi Scandic,

Spannend he, ik word 21 december door dr. Tits geopereerd in Eindhoven, hij is ook van Velthuis! De maat blijft altijd spannend, ik ben in juli een keer gaan passen en toen koos ik voor 300cc, vorige week ben ik nog een keer geweest en zijn we uitgekomen op 375cc. Het schijnt dat je er heel snel aan went inderdaad, maar als het goed voelt, voelt het goed! Leuk dat we een dag na elkaar geopereerd worden bij dezelfde kliniek! Ik ga je volgen, want rond kerst zitten we in hetzelfde schuitje!

Groetjes!

Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te horen dat jullie beide rond dezelfde dagen worden geopereerd. Ik ga jullie zeker volgen. 

Fem4kids: Ja wel spannend he met kinderen. Fijn dat je zo lang vrij kan zijn! En dat je hulp krijgt! Dat scheelt. Ik probeer ook maar zo veel mogelijk oppas te regelen of te kijken of er iemand bij me kan zijn. De eerste week hoeft dat gelukkig maar voor 2 dagen, daarna is mijn man ook 15 dagen vrij. Ik zit ook nog een beetje met na die tijd maar daar vind ik ook vast wel wat op. Ik ben toevallig net gebeld door de fysiek! Vrijdag 2 december heb ik daar een afspraak. Dan ben jij alweer geopereerd :) Spannend!

kimmie1991: Je gaat en dag na mij! Die maat is inderdaad wel spannend. Door de verhalen op het forum twijfelde ik nog even of ik nog groter moet passen, dus daar denk ik nog even over na. Er is nog tijd! Ik ga jou ook volgen, kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net email gehad met de fysio oefening! gelukkig hoef ik daarvoor niet op en neer..

nu soms al buikpijn van de spanning, maar fijn dat jou man ook lekker poos vrij heeft..ach lekker aan keuvelen met de kerst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Scandic Ik ben 22 september geopereerd door dr. Moojen-Zaal. Heb zelf ook 2 kleintjes, 1 en 3 jaar. Voor de eerste week had ik een constructie bedacht voor de kleinste dat ze zelf in bedje kon kruipen, luier verschonen deden we op iets laags waar ze zelf op kon klimmen en was van te voren druk in de weer geweest met leren traplopen en de auto in kruipen. Maar vanaf een week po tilde ik haar alleen voor het noodzakelijke. Nu is ze flink ziek en dan is het niet tillen echt superlastig, dat lukt bijna niet. Maar omdat ik totaal geen pijn heb vergeet ik ook weleens dat het eigenlijk nog niet mag. Dus ik zeg handigheidjes verzinnen voor de eerste weken! Spannend hoor, veel succes!

Liefs M

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Morgen is de dag alweer! Na het consult leek het nog zo ver weg, en nu ben ik bijna aan de beurt! Stiekem toch wel een beetje zenuwen en dan met name over de pijn na de operatie. Dat wisselt zo per persoon dus dat vind ik wel spannend. Iemand nog laatste tips en trucs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaa  nog 1 nachtje slapen meid..! Idd tijd is snel gegaan dat vond ik ook..hoelaat mag je morgen.

Kwa pijn daarna ja heel zwaar gevoel maar geen pijn in op de borsten wel heel erg onder de borst..en onder de oksels ik moest echt door iemand omhoog geduwd worden anders lukte het niet..nu heb ik vooral zere borsten of het verbrand is kan er niks hebben erop of er tegen echt super vervelend hoop dat het gauw weg trekt..mijn ribben voelen nog beurs aan..dus viel opzich dagen daarna erg mee hoor..ik was een week nog erg stijf zei de fysio..maar durfde niet zo goed me te bewegen..

neem een kussen mee in de auto voor de terug weg tussen de gordel

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei fem4kids:

Jaaaaa  nog 1 nachtje slapen meid..! Idd tijd is snel gegaan dat vond ik ook..hoelaat mag je morgen.

Kwa pijn daarna ja heel zwaar gevoel maar geen pijn in op de borsten wel heel erg onder de borst..en onder de oksels ik moest echt door iemand omhoog geduwd worden anders lukte het niet..nu heb ik vooral zere borsten of het verbrand is kan er niks hebben erop of er tegen echt super vervelend hoop dat het gauw weg trekt..mijn ribben voelen nog beurs aan..dus viel opzich dagen daarna erg mee hoor..ik was een week nog erg stijf zei de fysio..maar durfde niet zo goed me te bewegen..

neem een kussen mee in de auto voor de terug weg tussen de gordel

Xx

Goeie tip van dat kussen!! Fijn dat het je mee viel. Ik hoop dat het bij mij ook zo is. Heb je veel de oefeningen van de fysio gedaan vooraf? Ik moet zeggen dat ik niet altijd aan de 4/6x per dag kwam.. op m'n werk ging het echt niet.

morgen moet ik mij om 12:00u melden en dan ben ik om 13:00u aan de beurt. De ochtend nog in zenuwen dus.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg de fysio via mail dus had de oefeningen niet juist gedaan helaas..maar altijd beter dan niks zeg maar..en met die groene band geen idee wat ik daarmee moest haha..maar ik kwam na een week best nog stijf op controle..ik mocht gewoon lekker bewegen alleen de eerste week niet je armen boven je schouders doen..nu trekt af en toe linkse borst spier strak..

Nou morge lekker nog aan rommelen al gaat de tijd lang duren.komt goed succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa het zit er op! Lig nu heel fijn al weer even wakker dus kan wel kort wat schrijven.

ik was gister zo zenuwachtig! Het voelde echt als een hele grote stap maar ik heb het gedaan ;) 

om 12:45u mocht ik de operatiekamer in en om 13:45 was ik weer helemaal wakker. Gelukkig geen pijn maar wel een stuwing achtig gevoel in combinatie met spierpijn. Om 15:30 mochten ik weer lekker naar huis.

Voor het slapen gaan werd ik even heel naar van de pijn omdat ik redelijk plat was gaan liggen en geen idee had hoe ik weer omhoog moest komen. Maar verder gaat het wel oke. 

Wat wel heel fijn is, is dat je het ergens voor doet!! ondanks de ongemakken word ik daar heel blij van :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gefeliciteerd, heel raar he nu heb je ze eindelijk! omhoog komen is heel lastig ik liet mijn hoog duwen.

lekker iets hoger gaan liggen en evt kussen onder je knieën! dat ligt fijner.

fijn en goed herstel!

 

xxfem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.