Ga naar inhoud

Fieleke : 12 januari 2017 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Fieleke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben 42 jaar, getrouwd, 3 kinderen en heb begin dit jaar een gastric bypass ondergaan. Deze heb ik zelf bekostigd omdat ik niet voor vergoeding in aanmerking kwam. Ik was 6 kilo te licht en te gezond.

Voor deze ingreep ben ik naar Belgie geweest alwaar ik door Dr. Dillemans geholpen ben. Nu ben ik al een paar kilo onder mijn streefgewicht en is het tijd op de boel " af te maken". Mijn borsten zijn nooit stevig geweest maar nu na drie kinderen en bijna 40 kilo gewichtsverlies zijn het prototype theezakken. Ook mijn buik is slap al heb ik niet echt een schort.

Ik ben vrijdag op consult geweest bij Boerhaave in Amsterdam. De arts stelde voor om ook de rug aan te pakken om zo het ideale resultaat te kunnen bereiken. Daar had ik van te voren niet over nagedacht dus dat moet ik even laten bezinken. De borsten dienen wat gelift te worden en ik heb wat protheses gepast. Ik kwam ( voorlopig) uit op 295cc rond, op de borstspier. Nu kunnen beide gebieden niet tegelijkertijd gedaan worden omdat voor het ruggedeelte ik toch echt op mijn dan niet nieuwe borsten moet worden gekeerd wat niet goed is maar belangrijker nog, er zou teveel wondgebied zijn en dat is niet verstandig. Beter is om het in twee operaties te doen...

 

veel op over na te denken dus. Ik kan ook eerst borsten en buik doen en later de rugkant. Of eerst borsten en daarna buik en rug tegelijkertijd.

 

Ik kreeg absoluut ruimte genoeg om vragen te stellen maar in de auto schoten er al gelijk twee belangrijke te binnen. Ik denk dat het dus verstandig is nog eens terug te gaan al heb ik al wel een voorlopige datum voor de borsten gepland staan. Toch neig ik ernaar om ook bij andere klinieken te gaan vragen echter, bij Velthuis kon ik niet terecht omdat ik dus een gastric bypass heb. Dat was een te groot risico. Vreemd want Dr Bakker met wie ik een gesprek had in het Boerhaave, heeft ook geopereerd bij Velthuis.

Ik hoop hier wat houvast te vinden en vergelijkingsmateriaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fieleke

He meis, 

Zowieso is het altijd verstandig om verschillende consulten aan te vragen, zo krijg je misschien toch weer een ander advies.

Het feit dat Dr. Bakker ook in Velthuis werkt, maar ze daar deze operatie niet doen na een gastric bypass, is omdat iedere kliniek er verschillende  procedures op na houden bij zogezegd "risicovolle "operaties, wellicht kun j eens navraag doen in de  Bergman kliniek , en daarbij kun je natuurlijk ook eens in een ziekenhuis informeren,zo heb je dan info vanuit zowel kliniek en ziekenhuis.

Mocht je toch in Boerhaave blijven, dan denk ik zelf dat er vooral aan ligt, hoeveel huidoverschot je aan de rugkant hebt,is dat niet zoveel dat je je er nu aan ergert of er last van hebt, bijv smet plekken, dan zou ik persoonlijk eerst kiezen voor borst en buik, en dan na bijvoorbeeld een half jaar of een jaar eens kijken hoe alles er uit ziet, want voor hetzelfde geld, zeg je dan, die rug is helemaal niet nodig. 

Juist ook omdat je er zelf niet eens aan gedacht hebt om ook de rugkant aan te laten pakken, en ik uit je verhaal begrijp dat je meer ontevreden bent met borst en buik.

Maar het is zeker iets om heel goed over na te denken.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Vanmiddag op consult geweest bij dr. vd Weij. Hij stelde dat ik het bij buik en borsten moet laten want hij verwacht niet dat ik ontevreden ga zijn over mijn rug. Het wordt dus een mommy make-over met 300cc anatomische implantaten voor de spier geplaatst icm een benellilift. Op 12 januari 2017 mag ik mij melden. Zo spannend nu gelijk! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo Dames van het goede leven! Excuses voor de radiostilte zolang maar ik moet eerlijk toegeven dat het me niet meegevallen is. Echter, gister zijn de drains verwijderd uit mijn onderbuik en dat geeft zoveel meer bewegingsvrijheid!

Even een verslagje van mijn veldslag vorige week.

 

Ik was dus zoals al eerder vermeld eigenljik helemaal niet zenuwachtig. Prettig natuurlijk. Bij aankomst bij Boerhaave werd ik vrijwel direct opgehaald door een verpleegkundige. Zij bracht me naar het bed waar ik voor de operatie zou " verblijven". Ik moest het beroemde operatiehemd aan, mutsje op, slofjes aan en twee paracetamollen innemen. Kort daarna kwam de "slaapmeester". Prettige vent, hij gaf me ondanks mijn betrekkelijke rust toch een kalmeringstabletje en die hakte er meteen in. Wat korte vraagjes en ik ben meteen al in slaap gevallen. Daarna kwam van der Weij. Hij heeft het hele oorlogsgebied bekeken en vol strepen getekend en daarna mocht ik mee naar de OK. Lopend. Al snel lag ik op de tafel, werd voorzien van infuus, plakkers en er werd prettig gebabbeld. Ik herinner me twee keer in een kapje geademd te hebben en daarna werd ik heel easy en relaxed wakker op de slaapzaal. Vrijwel geen pijn op dat moment. Vd Weij stond verslag te doen maar dat is compleet langs me heen gegaan. Herinner me dat ik in mijn BH keek maar dacht nog niet aan de beurt geweest te zijn omdat ik niets voelde. Daarna nog een paar uur liggen pitten tot ik klaarwakker was en een paar uur met mijn gezellige overbuurvrouw heb liggen kletsen. Zij had juist een borstverkleining ondergaan.

Volgende ochtend werden we allebei snel naar buiten gewerkt. Welliswaar heel vriendelijk maar het was duidelijk de bedoeling dat we snel snel snel weer huiswaarts gingen. Op dat moment trok ik dat door de verdoving nog wel maar eenmaal thuis heb ik een zware dag gehad. Ik voelde me heel zielig, alles deed me zeer, snel geirriteerd, gewoon naar.

Het is gewoon erg lastig om en je buik te ontzien en je armen niet te gebruiken als je uit bed moet komen of iets dergelijks. Naast de paracetamol had ik tramadol gebruikt maar dat was geen goed idee. Naast het feit dat ik er een soort van van ging trippen ben ik ook twee keer net niet flauwgevallen. Zondags weer mee gestopt dus wat dat was gewoon niet safe. Pijn is goed te doen nu al is mijn rechterborst af en toe schreeuwend pijnlijk.

Buik valt me eigenlijk alles mee. Meeste last heb ik gehad van de drains maar deze zijn er gisteren gelukkig uitgehaald. Ook de pleisters zijn eraf, ook heerlijk! Borsten zijn nu ook wat gelijker aan elkaar want die eerste foto is eigenlijk gewoon lelijk ahahaha. Vd Weij was erg tevreden over het genezingsproces, littekens zien er rustig uit en ik mag gaan smeren met de creme welke hij meegaf. Fase twee is in werking getreden dus! Vanmorgen alweer een beetje kunnen rommelen in huis al heb ik erg last van mijn rug van het krom lopen en krom liggen, maar toch fijn ook zelf ook weer wat te doen. @vrouwtje85 , ik zeg eerlijk, ik vind het erg pittig de hele santenkraam tegelijkertijd, en tot gister dacht ik ook dat ik het niet zou aanbevelen maar nu de drains wegzijn voel ik me echt gelijk een stuk beter is valt een weekje " afzien" ook wel weer mee.

0
  •  

 

12-01-17 : mommy make-over door vd Weij. Benellilift + 340 cc mentor anatomisch voor de spier + bwc + reven spieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fieleke, 

fijn dat het weer beter met je gaat! 

Ik kan me er alles bij voorstellen. Ik heb jaren geleden een buikwandcorrectie gehad en 4 dagen geleden ook een bv door Van der Weij en moet er niet denken dat ik het tegelijk zou hebben. 

Ik heb ook heel veel last van mijn rechterborst, alsof er constant messen in snijden. Het is best heftig allemaal he, we onderschatten het misschien wel een beetje en zijn het meest gefocust op het eind resultaat. 

Even doorbijten nog en straks genieten. Ik weet nog dat ik zoooooo blij was met die platte buik. 

Veel sterkte met je herstel! 

X

ps heb je foto's? Ik heb ook 300 cc anatomisch voor de spier. Ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

klinkt inderdaad heftig allemaal, maar wel fijn dat het nu beter met je gaat en je wat meer uit de voeten kan.

nog 4 weken aftellen voor mij, hou er sowieso rekening mee dat het best pittig zal zijn na de operatie, dan kan het alleen maar meevallen....(of niet :) )

 

ik ben ook wel benieuwd naar je foto's als je die hebt en wilt delen. 

Ben je tevreden met de grootte van je borsten nu? Of denk je toch had ik maar een maatje groter gewild? 

Zo stom, heb al 100x bedacht ik blijf bij mijn besluit en toch schieten af en toe de gedachte weer door mijn hoofd of ik niet toch voor de 180cc moet gaan :) 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

weer een paar dagen verder. De pijnlijke steken in mijn rechterborst nemen thank goddddd af! Het voelt nog zwaar maar heee, ze zijn ook zwaarder hahaaaaa! Littekens genezen voorspoedig. Het idee dat er een hele reep huid uit mijn borsten is gehaald bezorgd mijzelf wel de nodige weke knieën. Toch vind ik het niet naar om te zien nu. Ze zijn nog wel erg hard en wat een jeuk! Buikfoto vergeten te maken, komt morgen. Heb net mijn band en alles weer om en aan. Heb nog wel behoefte aan een uurtje of wat op bed overdag, ontiegelijk moe! Ik had bij mijn laatste ingelaste consult besloten een maatje groter te nemen. Dus in mijn geval was dat 340 cc ipv 300 cc. Meer had het zeker niet hoeven zijn van mij, minder was ook goed geweest vermoed ik. Het is goed zo. Het is nu nog gezwollen en ze zitten nog  onnatuurlijk, moet nog indalen en een natuurlijkere schwung krijgen. Komt goed zei vd Weij.   

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Fieleke:

Hallo dames,

 

weer een paar dagen verder. De pijnlijke steken in mijn rechterborst nemen thank goddddd af! Het voelt nog zwaar maar heee, ze zijn ook zwaarder hahaaaaa! Littekens genezen voorspoedig. Het idee dat er een hele reep huid uit mijn borsten is gehaald bezorgd mijzelf wel de nodige weke knieën. Toch vind ik het niet naar om te zien nu. Ze zijn nog wel erg hard en wat een jeuk! Buikfoto vergeten te maken, komt morgen. Heb net mijn band en alles weer om en aan. Heb nog wel behoefte aan een uurtje of wat op bed overdag, ontiegelijk moe! Ik had bij mijn laatste ingelaste consult besloten een maatje groter te nemen. Dus in mijn geval was dat 340 cc ipv 300 cc. Meer had het zeker niet hoeven zijn van mij, minder was ook goed geweest vermoed ik. Het is goed zo. Het is nu nog gezwollen en ze zitten nog  onnatuurlijk, moet nog indalen en een natuurlijkere schwung krijgen. Komt goed zei vd Weij.   

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Nou ik vind het er echt al heel mooi uitzien hoor. En als ik dat zo zie dan denk ik ook dat ik niet voor de 380 moet gaan hoor. Je hebt nu een perfect maatje naar mijn idee. 

De jeuk is opzich een goed teken, dat het geneest, maar tegelijkertijd is er niets zo erg als jeuk :) 

ben nog wel benieuwd naar de buikfoto.

 

en als het kan gewoon lekker even je rust pakken toch 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat de eerste dagen zo tegen zijn gevallen maaaaar wat een resultaat zeg, echt erg mooi geworden!! Wat zul jij trots zijn op je hele lijf! Lekker op tijd rust nemen als het kan, dan kan je lichaam goed herstellen, dat is nogal heftig veranderd haha.

Geruststellend voor degenen die nog moeten dat het na 2 weken eigenlijk wel weer te doen is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer een paar dagen verder. Rechtopstaan wil nog net niet helemaal lukken. Littekens genezen prima alleen middenvoor op mijn buik zit een hechting in de weg. Hopelijk lost deze nog op want het idee dat daar weer aan gerommeld moet worden vind ik naar. Heb nog maar weinig energie maar ik denk dat dat door de combinatie mommy make over en gastric bypass komt. Kan me zo voorstellen dat wanneer je geen bypass hebt, je net wat sneller weer fit bent. Borsten zijn nog altijd stevig maar niet keihard. Ik ben er erg blij mee, nog nooit zonder beha in kleding gedurfd en nu zou het gewoon kunnen. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Fieleke:

Ik ben weer een paar dagen verder. Rechtopstaan wil nog net niet helemaal lukken. Littekens genezen prima alleen middenvoor op mijn buik zit een hechting in de weg. Hopelijk lost deze nog op want het idee dat daar weer aan gerommeld moet worden vind ik naar. Heb nog maar weinig energie maar ik denk dat dat door de combinatie mommy make over en gastric bypass komt. Kan me zo voorstellen dat wanneer je geen bypass hebt, je net wat sneller weer fit bent. Borsten zijn nog altijd stevig maar niet keihard. Ik ben er erg blij mee, nog nooit zonder beha in kleding gedurfd en nu zou het gewoon kunnen. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Wauw wat een mooi resultaat zeg. 

Het is idd toch een hele ingreep, die energie komt vanzelf wel

weer. 

Lijkt me inderdaad heel fijn om gewoon weer stevige borsten te hebben. En straks gewoon weer de kleding te kunnen kopen die ik leuk vind :) 

heb jij ook een voor foto van je buik gemaakt? En wil je die delen? Ben wel echt benieuwd hoeveel strakker ik straks wordt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vrouwtje85 Helaas heb ik geen "voor foto " omdat ik geen echt noemenswaardig velschort had. Mijn hangvel zat hoger en alleen zichtbaar als ik gebukt stond en op mijn zij lag. 

Middenvoor zit nog een knoopje van een hechting. Laat ik vrijdag toch even verwijderen bij huisarts want begint te ontsteken. Verder geneest het keurig. Heb weinig vocht ontwikkeling al is het allemaal nog wel wat voller dan de eerste dagen. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Fieleke:

@Vrouwtje85 Helaas heb ik geen "voor foto " omdat ik geen echt noemenswaardig velschort had. Mijn hangvel zat hoger en alleen zichtbaar als ik gebukt stond en op mijn zij lag. 

Middenvoor zit nog een knoopje van een hechting. Laat ik vrijdag toch even verwijderen bij huisarts want begint te ontsteken. Verder geneest het keurig. Heb weinig vocht ontwikkeling al is het allemaal nog wel wat voller dan de eerste dagen. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Oh ja ik heb wel echt een blubberbuik :huh:. Mijn resultaat zal dan denk ik niet zo strak worden als het jouwe, maar de helft zal ik al heeeel blij mee zijn :).

is wel echt super mooi geworden bij jou zeg. 

 

Hoe voel je je nu verder? Kun je weer volledig rechtop lopen? 

Denk je dat ik na 4 weken weer aan het werk kan? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ben ik naar de Ikea geweest. Wist wat ik moest hebben dus we hebben niet lopen slenteren ofzo en ik heb niks getild maar toch was ik total loss aan het end. Ik kan nu wel zo goed als rechtop lopen ( gisteren 3 weken post op) maar zodra ik moe word trek ik toch weer krom ahahah. Zoals ik me nu voel zou ik zeker nog niet druk aan de slag kunnen! Gisteren trok ik uit gewoonte de achterklep van de auto dicht en dat voelde ik meteen in mijn rechterborst. Ook ben ik echt nog snel moe. Maar misschien verandert er veel de komende week. Feit is natuurlijk dat het een heel flinke ingreep is waarvan je lichaam ff op adem moet komen maar nu de wonden dicht zijn zal het herstel misschien sneller gaan. Keep you posted!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nou ik zie het wel strakjes, hoe strak ik straks ben :). Boerhaave belde me net om te vragen of alles nog door ging. Natuuuuurlijk gaat alles nog door.

 

oef na Ikea al total loss. Ik ben benieuwd hoe ik er dan straks aan toe ben na een dagje werken. Vermoeid ben ik sowieso al snel, heb een traag werkende schildklier. Verwacht dat ik vlak na de operatie ook veel zal slapen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hoi! Excuus, het is veel te lang geleden maar dat krijg je als alles goed gaat! Het is nu volgens mij bijna 9 weken geleden en behalve dat mijn conditie in die tijd totaal onderuit is gegaan, doe ik nu alles weer. Na de eerste 4 weken ging het herstel ineens heel snel. Borsten doen totaal geen zeer meer, zijn ook niet meer overgevoelig en beginnen zachter te worden en ietwat natuurlijke hang te krijgen. De gevoelloze plek op mijn buik wordt minder groot dus ook daar keert het gevoel langzaam weer terug. Alle wondjes zijn goed genezen op een heeeeel klein plekje op mijn buik na maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Met mijn borsten ben ik erg gelukkig. Met mijn nieuwe buik ook ( al heb ik een nu een erg kleine navel) al vind ik dat er bij mijn maagstreek toch nog wel wat los vel te zien is wanneer ik voorover buig. Dat trekt ook niet meer weg vrees ik dus dat is een klein minpuntje. Hoe is het met @vrouwtje85?? Ik ga zo je topic zoeken want ik heb ondanks mijn afwezigheid wel af en toe gedacht, hoe zou het met haar zijn gegaan?? Ik ken namelijk niemand in mijn omgeving die iets soortgelijks heeft ondergaan, laat staan bij dezelfde arts.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Fieleke:

Hoi! Excuus, het is veel te lang geleden maar dat krijg je als alles goed gaat! Het is nu volgens mij bijna 9 weken geleden en behalve dat mijn conditie in die tijd totaal onderuit is gegaan, doe ik nu alles weer. Na de eerste 4 weken ging het herstel ineens heel snel. Borsten doen totaal geen zeer meer, zijn ook niet meer overgevoelig en beginnen zachter te worden en ietwat natuurlijke hang te krijgen. De gevoelloze plek op mijn buik wordt minder groot dus ook daar keert het gevoel langzaam weer terug. Alle wondjes zijn goed genezen op een heeeeel klein plekje op mijn buik na maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Met mijn borsten ben ik erg gelukkig. Met mijn nieuwe buik ook ( al heb ik een nu een erg kleine navel) al vind ik dat er bij mijn maagstreek toch nog wel wat los vel te zien is wanneer ik voorover buig. Dat trekt ook niet meer weg vrees ik dus dat is een klein minpuntje. Hoe is het met @vrouwtje85?? Ik ga zo je topic zoeken want ik heb ondanks mijn afwezigheid wel af en toe gedacht, hoe zou het met haar zijn gegaan?? Ik ken namelijk niemand in mijn omgeving die iets soortgelijks heeft ondergaan, laat staan bij dezelfde arts.

 

 

Hey meid, 

 

wat fijn dat het zo goed met je gaat. 

 

Heb eigenlijk nog steeds geen verhaal geschreven in mijn topic, ben er nog niet echt aan toe gekomen :rolleyes:

Ik ben ook erg blij met mijn resultaten, moet wel zeggen dat ik mijn bovenbuik nog erg bol vind, soms twijfel ik of mijn spieren wel gereven zijn, dit ook omdat ik er eigenlijk helemaal geen pijn of iets van ervaren heb. Heb hierover een mail gestuurd, nog geen antwoord gehad, dus even afwachten nog. 

Mijn herstel liep eigenlijk heel goed, vorige week maandag was ik alweer een beetje aan het rommelen in huis, wat wasjes gedaan enzo, dinsdag had ik pijn in me zijnmet ademen en hoesten etc maar dacht eigenlijk dat dit spierpijn was aangezien ik dat ook in Mn benen had, dacht dat komt vast door Mn actieve dagje ervoor :) 

snachts werd ik wakker van de pijn en kon amper nog ademen, smorgens de dokter gebeld en na daar geweest te zijn mocht ik meteen door naar de ehbo, wat bleek, ik heb longembolie :( vorige week dus 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, was wel echt even een hele zware domper, het ging juist zo goed. Mn conditie was al slecht na de operatie maar, Mn lijf heeft nu wel echt even een extra klap gekregen, ben snel benauwd en buiten adem. Maar gelukkig heb ik nu nog 2 weken vrij, en dan hoop ik dat ik gewoon weer aan het werk kan. 

 

Heb jij ook zon trekkend gevoel gehad af en toe onder je borsten? Bij het litteken. Ben echt benieuwd hoelang dit duurt. Hoop dat dat over 2 weekjes als ik weer moet werken wel verdwenen is. 

 

Liefs 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.