Ga naar inhoud

Pijn na 4 maanden


Aanbevolen berichten

Hi meiden! 

Ik ben niet heel actief hier en weet niet of ik deze vraag op de juiste plek stel... Maar ik heb een vraag aan jullie!

4 juni heb ik mijn borsten laten vergroten. Voor de spier mentor 425cc anatomisch. Ik ben er heel blij mee!! Maar heb de operatie aardig onderschat waardoor ik op het begin heel bang was dat het niet goed zat etc... Tegenwoordig geen angsten meer en ze zitten nog weleens in de weg met slapen maar doe verder alles! Nu was ik afgelopen zondag in de sauna en vond het liggen soms wat onprettig maar niet heel naar.. Maar ben naar hamam geweest en heb denk ik klein half uur op m'n buik gelegen op marmeren steen... Voelde op gegeven moment echt niet fijn meer.

verder gewoon weer m'n dingetjes gedaan maar merk dat m'n borsten de hele week wat zeuren en nu sinds gisteren ook erg branderig aanvoelen van binnen! Verder niet heel hard, Maar dus last.... Is dit normaal na 4 maanden? Of kan het door de sauna/ hammam komen en dat er iets niet goed zit van binnen?

hebben jullie nog wel eens last zomaar uit het niets? Ik ben dus al 4 maanden en de pijn is nu een weekje

alvast bedankt! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Het gebeurt wel vaker dat er nog pijn/steken gevoeld word na een aantal maanden, maar ik denk ook dat de Hamam er nu even geen goed aan heeft gedaan,je ligt natuurlijk op zo harde ondergrond dat je best kans hebt dat de zenuwen een extra prikkel hebben gekregen en nu dus de pijn geven.

Dit zou wel binnen een korte tijd minder moeten worden,zo niet dan zou ik gewoon even je pc raadplegen.

Als je verder geen verandering ziet aan de vorm van de borst, dan denk ik niet dat er verder "ernstigs" aan de hand is, maar ik ben natuurlijk geen pc.

Dus ik zou het nu nog heel even aankijken, desnoods je sport bh weer even dragen omdat die meestal bij pijn prettiger zit dan een beugel bh.

Hoop dat de pijn snel gaat zakken, en blijf je echt twijfelen of angstig, je pc bellen, daar is hij voor, en hoort bij de nazorg.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Gok hamam dat je borsten nu laten horen horen dat ze niet happy zijn. Heb dit ook ervaren maar al gelijk na 5 minuten toen ik werd gescrubd. Voelde ze ook goed zitten..jakkes.  Heb toen een opgerolde handdoek onder mn borsten geplaatst en dat ging goed! Geloof pas dat ik na 7/8 maanden zonder kon ( weet het niet precies meer ) Zou idd de sportbh weer aan doen totdat de rust is wedergekeerd in je boobs.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor jullie antwoorden!! Het voelt gewoon branderig in m'n borsten en maakt me bang... Hoop niet dat ik zenuwen heb beschadigd ofzo.... Ik heb de kliniek gebeld voor zekerheid en word straks teruggebeld...

het voelde een beetje ongemakkelijk op m'n buik maar dacht ach niet piepen, maar nu heb ik echt spijt! Ben een week verder en begin van de week was het nog niet zo erg, maar nu wel continu aanwezig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze hebben eindelijk teruggebeld... Ik heb inmiddels lichte koorts.. Maar is maar 38,2 en voel me gewoon niet echt lekker maar kan ook griep zijn.

de dokter denk dat m'n wond is gaan uitzetten door de hitte en dat ik dat door m'n hele borst voel... Moet bekennen dat m'n littekens en tepels ook wel wat gevoeliger zijn dan normaal... Als ik na het weekend nog last heb moet ik langskomen.

sauna is blijkbaar dus niet zo handig na 4 maanden? Dacht dat het wel zou kunnen...

maar nu ik m'n borsten steeds inspecteer.. Ik voel echt flinke bobbels en randen.. Zijn dat m'n borstklieren??hebben jullie dat ook? Voelt zo eng... Ribbelig en bobbelig.. Maar ze zien er echt top en rustig uit! Voelt alleen gek

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Suus81

Lichte koorts kan idd zijn dat je een griep te pakken hebt hoor, zou niet raar zijn zijn heel veel mensen ziek, , want heel vaak als het door iets in de borst komt, dan is de borst meestal rood.

Een wond is zeker dicht na 4 maanden, maar wel is het zo dat de volledige wondgenezing bijna een jaar kan duren,en het kan dus idd zijn dat er iets is gaan broeien door de warmte, maar beiderzijds tegelijk, dat is ook weer zo vreemd, heel vaak zie je dat wel aan de borst hoor,als er bijv een ontsteking zou zitten, dan merk je dat wel.

En normaal gesproken mag je na die tijd echt naar de sauna,alleen word er wel vaak infra rood afgeraden omdat dit soms nadelige invloed kan hebben op de protheses.

Het kan klierweefsel zijn,het kan ook iets met de protheses zijn, voel je het ook als je je borst weefsel tussen je vingers neemt, of voel je het alleen als je echt de borst indrukt.

Ook kan het soms met je cyclus te maken hebben , niet toevallig je periode pas gehad, of moet je die snel krijgen?

Meid hou wel je temp even heel goed in de gaten,en vertrouw je het niet, maandag gelijk bellen, en niet blijven zitten met een ongerust gevoel.

En als je langs gaat zou ik vragen of hij je door wilt sturen voor een MRI, want met verwijzing word het vergoed, dan kun je eventueel uitsluiten of er iets met de protheses aan de hand is.

xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Eerlijk gezegd nog nooit gehoord/gelezen dat je wond alsnog kan gaan uitzetten door de hitte na 4 maanden :17: (infra rood in een sauna wordt idd afgeraden ivm je littekenherstel maar sauna op zich zou toch goed mogelijk moeten zijn na zoveel maanden) Misschien zijn dit idd wel voortekenen van een griepje/menstruatiecyclus? En die gevoeligheid en branderigheid waren bij mij ook wel af en toe op bezoek, zelfs bij 7 maanden ..mja dan had ik teveel gedaan! Deed ik de sportbh een paar dagen aan en ging dit weg :106: Hoop dat het allemaal afneemt dit weekend.

Hou ons op de hoogte, xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx ladies!!

ik heb vannacht met sportbeha aan geslapen.. Voelde fijn..

ik ben idd niet in infrarood gegaan expres, maar wel in de hele hete sauna.. Voelde toen ook wat branderig aan binnenkant borst maar dacht omdat dat is, omdat m'n huid daar gewoon dunner is en dan gaat irriteren. Koorts is gelukkig weg! Die bobbels en randen voel ik met name als ik wrijf met 2 vingers langs binnenkant tussen m'n borsten.. Brrrr eng gevoel, maar voelt als klieren! Ik ben net wakker en ze voelen nog steeds geïrriteerd en branderig, maar ik geloof wel wat minder...hoop dat het idd m'n cyclus is... Ben 2 maanden geleden gestopt met pil maar vorige week wel ook weer mee begonnen.. Hoop zo dat dat het is!! Zou niet weten wat het anders kan zijn aangezien het beide borsten zijn die hetzelfde aanvoelen... Het voelt net alsof ik te lang op m'n buik lig zeg maar... Dat vervelende drukkende branderige gevoel .maar ga zo opstaan en douchen en dan hoop ik dat het minder is geworden dan gisteren! Wel fijn om te horen dat meer mensen nog wel eens last hebben en dat het gewoon het proces kan zijn (in combi met klieren en littekens misschien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het branderige gevoel, soms ook een beetje trekkend is normaal als je in de sauna bent, de wonden/protheses reageren toch op de warmte, omdat bloedvaten zich verwijden tijdens warmte,maar dit zou normaal gesproken heel snel af moeten nemen.

Ja de pil heeft enorm veel invloed, en het zou best kunnen dat het nu een combinatie is van sauna, klieren/hormonen, en toch  ook nog het genezings proces, want het gebeurt toch wel regelmatig dat er na maanden nog steken gevoeld kunnen worden.

Als de koorts weg is dan denk ik ( als leek) ook niet aan een ontsteking,daarbij zou je dan moeten zien dat de borsten rood zijn.

Hou alles gewoon even goed in de gaten, en ga je nu merken dat de pijn toch gaat veranderen, heftiger word, dan is een afspraak bij je pc echt gewenst.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties meiden! Heeft me gerustgesteld! M'n borsten voelen weer normaal en denk idd dat m'n pil er mee tw maken had en ik heb een beetje teveel gedaan de afgelopen tijd.. Heb rust genomen en m'n sportbeha gedragen en ze voelen weer normaal! Zitten nog steeds af en toe in de weg of zijn wat zwaar, maar geen Enge dingen haha! Thnxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Nou heel fijn dat je borsten weer normaal aanvoelen, soms denk je wel, ah ik ben al 4 maanden po, maar eigenlijk is het, pas 4 maanden, en moet je inderdaad toch sommige dingen nog steeds rustig aan doen, en goed naar je lichaam blijven luisteren.

Ook hormonen hebben natuurlijk een enorme impact op je borsten,maar kan me voorstellen dat als je ineens rare dingen voelt, dat je schrikt.

Het zware gevoel zal langzaamaan weg trekken,en de sport bh is met dit soort dingen echt nog heel vaak de oplossing,

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Suus81:

Bedankt voor jullie reacties meiden! Heeft me gerustgesteld! M'n borsten voelen weer normaal en denk idd dat m'n pil er mee tw maken had en ik heb een beetje teveel gedaan de afgelopen tijd.. Heb rust genomen en m'n sportbeha gedragen en ze voelen weer normaal! Zitten nog steeds af en toe in de weg of zijn wat zwaar, maar geen Enge dingen haha! Thnxxxx

Lang leve de sportbh :51: en lekker blijven aandoen als ze er "behoefte" aan hebben xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

ik heb nu ook last van pijnlijke borsten, en idd een sportbh geeft rust....

ook slaap in nog steeds ermee, durf nog niet zonder te slapen, soms begin ik de nacht zonder en dan doe ik hem toch weer aan....

het herstel blijft gewoon nog even, ook al denken we dat alles al achter de rug is......(ik nu 3 mnd po).

fijn dat er meerdere last hebben hiervan.... dan is het lig een normaal proces

gr P :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19 oktober 2016 om 20:13 zei ptries:

Hoi dames,

ik heb nu ook last van pijnlijke borsten, en idd een sportbh geeft rust....

ook slaap in nog steeds ermee, durf nog niet zonder te slapen, soms begin ik de nacht zonder en dan doe ik hem toch weer aan....

het herstel blijft gewoon nog even, ook al denken we dat alles al achter de rug is......(ik nu 3 mnd po).

fijn dat er meerdere last hebben hiervan.... dan is het lig een normaal proces

gr P :116:

Hi ptries,

die pijntjes maken ons best onzeker he ;-) iedereen deed altijd alsof het niks was en heel goed ging, maar ik heb nu nog steeds af en toe branderig en zeurderig gevoel van binnen hoor.. Soms zelfs wat opgezwollen gevoel, je voelt gewoon beurs vanbinnen! En ik heb echt een hoge pijngrens... Ik ben 4 juni geopereerd en erg benieuwd wanneer ik helemaal pijnvrij zal zijn! Succes met je herstel!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.