Ga naar inhoud

shaanxo : 21 november 2016 : Dr. Bruekers : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

@shaanxo

He meis,

Heel veel succes morgen, neem een klein kussentje mee die je tussen de gordel kunt doen, zodat die niet op je borst drukt,stoel een beetje naar achteren en dan moet het goed komen, de pijnstilling zal ook nog niet uitgewerkt zijn als je naar huis gaat,dat scheelt.

Nog maar heel even en dan heb je een mooie nw voorgevel meis.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Sunday, November 20, 2016 om 19:30 zei Desert-Rose:

@shaanxo

He meis,

Heel veel succes morgen, neem een klein kussentje mee die je tussen de gordel kunt doen, zodat die niet op je borst drukt,stoel een beetje naar achteren en dan moet het goed komen, de pijnstilling zal ook nog niet uitgewerkt zijn als je naar huis gaat,dat scheelt.

Nog maar heel even en dan heb je een mooie nw voorgevel meis.

xx

Dankjewel, het heeft zeker geholpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij dan eindelijk mijn verslag.
vandaag is pas de eerste dag dat ik de behoefte heb om achter mijn laptop te zitten.

dag van de operatie
om 09:00 was in aanwezig bij de kliniek en het duurde niet lang voordat ik door iemand van de verpleging naar mijn kamer werd gebracht. Ik had een eigen kamer met bed, tv en badkamer waar ik heel blij mee was. Daarna werden er wat testen uitgevoerd door mijn bloeddruk en zuurstofgehalte in mijn bloed en kreeg ik meer informatie over hoe de dag zou verlopen.
Daarna kreeg ik in een andere kamer het infuus waar ik redelijk nerveus voor was. uiteindelijk viel het reuze mee en heb ik mij druk gemaakt om niets.
Hierna kwam mijn plastisch chirurg een mooie tekening maken op mijn voorgevel en daarna mocht ik mee naar boven naar de OK.
Daar waren wederom hele vriendelijke mensen met wie ik gezellig een praatje maakte voordat ik de narcose kreeg. Ik had ook nog nooit narcose gehad maar het ging gelukkig heel snel.
Toen ik wakker werd stond er dezelfde vrouw naast mij als die mij naar de OK had gebracht.
In het begin was ik een beetje duizelig maar na een paar seconde ging dat gelukkig weg, ik was eigenlijk ook al heel snel bij en ik was helemaal niet duf.
Daarna mocht ik terug naar beneden naar mijn eigen kamer waar ik nog een paar uur moest blijven.
Ik kon toen lekker wat eten en drinken en ik voelde mij toen eigenlijk prima.
Toen mocht ik beginnen aan de lange weg naar huis en toen begon mijn pijnstilling wel uit te werken.
Ik had last van flinke druk op mijn borst en mijn huid voelde ook strak gespannen aan.
De eerste nacht heb ik ook maar een paar uurtjes geslapen omdat ik ook al snel last kreeg van mijn rug omdat ik op een positie de hele nacht had gelegen, en normaal draai ik heel veel.
Dit is mijn verslag van de operatiedag en de andere verslagen zullen nog volgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hierbij nog een update na mijn operatie.

nacht/dag 1
De eerste nacht was voor mij zwaar omdat ik vooral veel pijn kreeg toen ik ging liggen.
Mijn moeder heeft toen wel nog mijn rug ondersteund maar toch deed het vrij veel pijn.
Uiteindelijke ben ik toch in slaap gevallen en werd ik om half 6 wakker.
Gek genoeg had ik meer pijn aan mijn rug, waarschijnlijk omdat ik normaal nooit op mijn rug slaap en ik heel veel draai. Toen mijn moeder geroepen om mij te helpen met opstaan, wat nog een hele klus was.
Vervolgens beneden snel wat gegeten zodat ik pijnstillers mocht slikken en daarna ben ik op de bank gaan liggen. In de middag heb ik nog even op de bank kunnen slapen en voor de rest heb ik die dag niets gedaan. Ik had de eerste dag wel veel last van stijfheid en voor mijn gevoel leek het net alsof ik tennisballen onder mijn armen had hangen, een heel apart gevoel.
Wat ik verder ook heel apart vond was dat ik zelfs pijn had toen ik de huls van een lippenbalsem dicht wilde maken. Je gebruikt toch vaker je borstspieren dan ik had verwacht.

dag 2
Op de tweede dag werd ik gelukkig pas rond half 8 wakker waardoor ik wat meer slaap had gekregen.
Wederom hielp mijn moeder wel nog met het opstaan, ik was zelf ook bang om uit mijn bed te vallen.
Ik had wel nog veel druk op mijn borst, maar mijn eigen spieren stonden ook heel strak volgens de arts en als gevolg daarvan voelde ik dus vrij veel pijn. Ook tussen mijn borsten in had ik een vervelende soort brandende pijn.

dag 3
Op de derde dag werd ik zelfs pas rond half 9 wakker. Deze dag heeft mijn moeder mij weer geholpen met opstaan.  Deze dag voelde ik mij gelukkig al iets beter en leefde ik niet van pijnstiller naar pijnstiller.

dag 4
Op de vierde dag werd ik weer rond half 9 wakker en ik ben ik zelf langzaam en voorzichtig opgestaan. Mijn moeder had alvast ontbijt in de keuken neergezet omdat ik nog veel last had met bekers/kommen optillen. Laat staan dat ik de behoefte had om onze zware koelkast deur open te maken.
Deze dag durfde ik ook het eindelijk aan om te douchen, ik was de dagen voorheen te stijf en het idee om mijn sportbh eventjes uit te moeten doen sprak mij ook nog niet aan. De voorgaande dagen heb ik mij gewoon gewassen aan de wasbak met een washandje.
Mijn moeder heeft mij geholpen met mijn pyjama uitdoen en voornamelijk mijn broek en sokken uitdoen kon ik echt nog niet zelf. En ik kan natuurlijk de douchekop niet zo hoog vasthouden of shampoo in mijn haren doen. Het douchen heeft mij die dag wel echt goed gedaan en daarna voelde ik mij een stuk beter.

dag 5 
Op de vijfde dag heb ik zelfs kunnen slapen tot 10 uur.
De rest van de dag was goed verlopen en in de avond is zelf nog even een vriendin op bezoek geweest.
Ik merkte wel nog dat ik nog steeds vrij moe was en ik heb iedere dag nog een uurtje op de bank geslapen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op ‎19‎-‎12‎-‎2016 om 11:32 zei dvm:

Hoe gaat het met jou ondertussen? :)

Sorry voor mijn late reactie hihi.
Met mij gaat het op dit moment gelukkig heel goed en ik ben heel blij met het eindresultaat.
Ik heb nu een 70C en het past goed bij mijn figuur, verder heb ik bijna geen last meer van mijn borsten. Alleen merk ik soms wat ik wat last krijg als ik een lange drukke dag heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.