Ga naar inhoud

Antigone0801 : 14 oktober 2016 : Dr. Peters : AZ Jan Portaels : Vilvoorde


Aanbevolen berichten

Hallo dames!

Mijn naam is Isabelle en ik ben 35 jaar.

12 jaar geleden liet ik mijn borsten reeds vergroten bij Dr Vandeputte in Oudenaarde.
Ik kreeg toen anatomische protheses van het merk Nagor, 240cc rechts en 220cc links.

Een jaar geleden kreeg ik echter kapselvorming in de rechterborst en daardoor heb ik ervoor gekozen om deze te laten verwijderen én nieuwe protheses te laten steken.

Ik ging hier eerst voor bij Dr Verdonck, maar meneer belde zélf de operatie af.
Ben zeer ontevreden over zijn manier van handelen.

Nu ben ik bij Dr Peters te rade gegaan en hij stelde voor om mij op 14 oktober te opereren.
Het worden Mentor protheses, 375cc rechts en 350cc links, dual plane.

Ik ben super ongeduldig en ook wel wat bang, want ik reageer steeds vrij slecht op narcose :(

Zo, dit was mijn korte voorstelling!

Grtjs,

Isabelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Mijn datum komt nu echt wel héél dichtbij, ben super zenuwachtig!

Mijn vorige bv dateert van 2004 en toen kreeg ik 220 en 240cc voor de spier.
Nu krijg ik 375 en 350cc dual plane.

Zijn hier nog dames die hun protheses dual plane kregen?
Hoe was de pijn?
Voor de spier deed namelijk totààl geen pijn, dus ik vrees dat dat nu wel tegen zal vallen...

Welk merk sportbeha raden jullie aan?

Pfff, ik ben vooral bang van de narcose, daar reageer ik steeds zo slecht op.
 

Stressssss!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Ik heb even je topics samengevoegd, zo heb je alles bij elkaar staan,en ik heb je topic verplaatst naar operatieverslagen borstprothese wissel.

De pijn met dual plane is voor iedereen anders, maar ga ervan uit dat het de eerste 3 tot 5 dagen toch wel behoorlijk pijn kan doen, en dat je het idee hebt dat er een vrachtwagen geparkeerd staat op je borst, maar de pijn is goed op te vangen met de juiste pijnstilling.

Qua  sport bh is bijv de Triumph Tri Action workout een goede keuze, maar ook de Hema heavy unpadded sportbh.

Vele dragen hier ook de Carefix Anna , maar zelf vond ik die persoonlijk te weinig steun geven.

Koop kort voor de operatie 2 maten van bh, dan kun je degene die niet past altijd nog terug brengen/sturen.

Geef goed aan bij de anesthesist dat je slecht reageert op narcose,en dan kunnen ze er rekening mee houden.

Meid, probeer je niet al te druk te maken,het beste is om het maar een beetje over je heen te laten komen ( makkelijk gezegd, weet ik ) maar heel vaak valt het achteraf zo mee.

Nu even goed al je voorbereidingen treffen,en dan nog even aftellen.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kheb zeeeeee! :1big_boobs:

Ik lig nog in het ziekenhuis, pas wakker, maar voel me zo goed dat ik alvast mijn verslagje schrijf. 

Om 6u45 moest ik in het AZ Jan Portaels zijn. Veel stress dus ik had een xanax genomen. Alles ging vrij snel en mocht al om 7u15 naar de kamer. Spijtig genoeg kreeg ik op dat moment een angstaanval. Dit werd zeer goed opgevangen door de verpleegster. Voetjes omhoog en rustig ademen. Infuusje werd gestoken en om 8u kwam Dr Peters aantekeningen maken op mijn borsten. Een paar minuutjes later kwamen ze mij halen. Toen had ik echt heel veel stress. Ik daverde echt als een blaadje. Ook in het OK niet moeten wachten. Anesthesist was super lief en hield mijn handje vast terwijl ik insliep :131:

Het volgende was dat ik mijn oogjes open deed en te horen kreeg dat het gedaan was :43:                                    Ik was super bang voor misselijkheid en hyperventilatie bij het ontwaken omdat ik daar heel gevoelig voor ben en dit bij vorige ingrepen heb gehad, maar ditmaal niks! Ik was vrij snel goed wakker. Het enige was kou! Niet van buiten, maar van binnenuit. Blijkbaar kwam dit door de narcose. Ik kreeg een warm dekentje dat warme lucht verspreidde en nog extra dekens. Shaken is nu helemaal gedaan.                Borsten zijn uiteraard gezwollen en de snijwonden prikken wat, maar verder ok. Wil naar huis!!! 

Zo, dit was mijn verslag :)

@Kvrx @Kersje85

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd meis, en fijn dat je je nu al zo goed voelt,

Super dat ze je zo goed opvingen toen je een angstaanval kreeg, zolang ze maar op de hoogte zijn,kunnen ze daar gelijk op in spelen.

Nu dadelijk lekker naar huis, je bedje in, goed op tijd je pijnstilling nemen,en ik wens je een goed herstel.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie dames voor de steun! 

Ben zooooo opgelucht!

Ik voeg nog een foto bij zonder verband ;)

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kvrx Ik begrijp nu zoooo goed wat je bedoelde met die spierpijn. Jeetje!:o Vooral het rechtstaan nadat ik heb gelegen is pijnlijk. Eens ik even rondstap gaat het alweer.

Ook "klutst" mijn linkerborst wat, maar blijkbaar is dat wondvocht en absoluut normaal. 

@AJJT Jij bent nu de volgende bij Dr Peters. Ben je er klaar voor? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaauuuuuwwww!!! Wat een pijn vannacht! Zolang ik stil lig, niets aan de hand, maar als ik wat wou bewegen... :blink: Het voelt net of er een tientonner over mijn borstkas is gereden. En dan ook de vraag waar ik niet aan heb gedacht : "hoe kom ik in hemelsnaam dit bed alleen uit?!" Gelukkig heb ik sterke buikspieren :D

@Kvrx @Lisje93 : slapen jullie ook op jullie rug? Ik ben geen rugslaper en snakte er zooo naar om op mijn zij te liggen maar dat ik gewoon onmogelijk! Betert de pijn s nachts?? 

@AJJT Nog even en het is aan jou! Morgen dacht ik he? Komt helemaal goed. Beloofd!

Dat benauwde gevoel waarover ik zoveel las op dit forum heb ik -gelukkig- helemaal niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Antigone0801:

Aaauuuuuwwww!!! Wat een pijn vannacht! Zolang ik stil lig, niets aan de hand, maar als ik wat wou bewegen... :blink: Het voelt net of er een tientonner over mijn borstkas is gereden. En dan ook de vraag waar ik niet aan heb gedacht : "hoe kom ik in hemelsnaam dit bed alleen uit?!" Gelukkig heb ik sterke buikspieren :D

@Kvrx @Lisje93 : slapen jullie ook op jullie rug? Ik ben geen rugslaper en snakte er zooo naar om op mijn zij te liggen maar dat ik gewoon onmogelijk! Betert de pijn s nachts?? 

@AJJT Nog even en het is aan jou! Morgen dacht ik he? Komt helemaal goed. Beloofd!

Dat benauwde gevoel waarover ik zoveel las op dit forum heb ik -gelukkig- helemaal niet!

Goedemorgen!! 

Don't worry, die tientonner word al snel een pandabeer haha. 

Ik ben een zij- en af en toe buikslaper dus het is echt ff wennen de eerste nacht. Gewoon zorgen dat je niet plat ligt, maar een beetje schuin (tussen plat en rechtop in). Lekker veel kussentjes zodat je lekker ligt en evt. Nog kussentjes naast je tegen het omrollen. De pijn beter echt. Op een gegeven moment slaap je heerlijk door. Als je te plat ligt,gewoon iemand vragen om je overeind te helpen. Succes!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Goedenavond

gefeliciteerd met de mooie borsten, ze zien echt prachtig uit:136:. Ik heb ook heel erg last van hyperventilatie aanvallen. Er gaat bijna geen week voorbij zonder een of twee aanval te krijgen.nu moet ik mijn prothese wisselen omdat die lek is, maar ik durf het niet ivm de angst aanval.ik ga meteen hyperventileren alleen als ik aan de operatie denk..:(  hoe ging jij eigenlijk mee om? Toen jij voelde alsof een tientonner over jouw borstkas was gereden, ging je toen ook hyperventileren?:blush: Want ik las op de forum dat bijna iedereen een zwaar gevoel op de borst heeft en tenminste bij mij zal ik gaan hyperventileren, maar was dat ook bij jou gebeurd?

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@suzy vervelend he die paniekaanvallen? Ik had er vroeger bijna dagelijks. Nu heb ik ze amper nog, behalve in stress situaties en zo.

Ik was erg bang voor de operatie enerzijds omdat ik al ervaring had met hyperventilerend wakker worden uit narcose en anderzijds omdat ik als de dood was voor dat benauwend gevoel waar ik zo vaak over las. Ik zag me al dagelijks naar adem snakken en hyperventileren.

Wel, @suzy, ik kan je echt geruststellen.

Ook ik moest de operatie ondergaan wegens een lekkende prothese rechts en kapselvorming hierdoor. Op de dag van de operatie zelf kreeg ik een paniekaanval voor de ingreep, maar de verpleegkundige ving dit zeer professioneel en rustig op waardoor het vrij snel weer over ging ondanks mijn angst. Ik ben zeer angstig onder narcose gegaan, maar zeer rustig wakker geworden. Echt top! Nu, ik had overal gezegd en geschreven dat ik enorme angst had en dat ik zo vatbaar ben voor hyperventilatie. Ik zou dus kunnen denken dat ze hiermee rekening hebben gehouden en ik wil je dus ook echt aanraden om dit overal te melden en te noteren, zodat ze dit heel zeker weten. 

Wat dat benauwde gevoel betreft: ik heb het niet gehad. Niet 1 keer. De eerste nacht had ik het gevoel dat een tientonner over mij heen was gereden, maar niet dat ik benauwd was, wel qua pijn. Echte pijn heb ik overigens enkel de eerste nacht en dag gehad.

Ik zou je aanraden om niet te wachten met de operatie, dat is niet goed voor je. Schaam je niet over het feit dat je zo hyperventileert en zeg en meld dit heel duidelijk. Ze houden er echt rekening mee. Desnoods neem je een klein kalmeringsmiddel in. Ik naam een xanax in de ochtend van de operatie en dat mocht.

Weet tenslotte dat je zeker niet alleen bent in dit geval. Als je wil babbelen ofzo, ik ben er voor je!

@Kersje85

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Isabelle,

Dat is echt heel lief van jou :wub::wub: ik ben echt blij dat ik eindelijk iemand heb gevonden die ook een rot gevoel he meegemaakt, dan begrijp wij elkaar veel beter. ik heb tijdens mijn vechtscheiding ook elke dag last van hyperventilatie :angry: Maar vertel eens Isabelle, hoe ben je van die paniekaanval afgekomen? Ik heb echt van alles geprobeerd, maar het wordt alleen met de dag erger. Nu durf ik niet eens in het midden van een restaurant te zitten, ik moet namelijk naast een raam of bij de deur zitten :blush:. Als jij een tip voor mij hebt, dan hoor ik het heel graag!

Weet je Isabelle, ik zit nu 3 maanden lang mijn afspraak met de pc uit te stellen, maar door jouw reactie heb ik nu een beetje vertrouwen dat het goed komt. Bedankt voor de tip om aan iedereen te vertellen over mijn hyperventilatie. Ik heb van mijn huisarts ook xanax gekregen, omdat ik de laatste tijd heel veel last heb van hyperventilatie.Toen ik er een genomen had, was ik helemaal weg :139: 3 dagen lang liep ik en praat ik als een dronken persoon en wilde toen alleen maar slapen :rolleyes: Wel heb ik een andere soort medicijn van mijn huisarts gekregen, maar ik durf die niet te proberen hihihih.

 

xxxxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.