Ga naar inhoud

Wilma : 1e operatie 22 mei 2017 : Na complicatie hersteloperatie 6 december 2017 : Dr. Mesters : Maxima Medisch Centrum


Aanbevolen berichten

Goedemorgen , Ik zal me voorstellen ...ik ben Wilma , 58 jaar en woon sinds 15 jaar samen met mijn vriend in Eindhoven .( ik kom uit Utrecht )

Ik heb 2 keer een borstvergroting gehad eerste keer 36 jaar geleden en de tweede keer in 1998 .

Ik heb al heel lang last van pijn in mijn borsten , je hoeft er alleen maar naar te wijzen zowat . En het is hard .

Zal wel vervangen moeten worden . 

Ben naar de huisarts geweest en ben doorgestuurd naar de plastisch chirurg ; althans ik heb een verwijzing en moet de afspraak nog maken .

Ik hoop dat ik hier wat antwoorden en ervaringen kan vinden .

Ik denk dat er een hoop jongere mensen hier zijn ; maar hoop ook wat ouderen of gewoon iemand die ook deze ervaring heeft . 

Dus ik ben op zoek naar '' lotgenoten ""  .

En ook naar ervaringen met plastisch chirurgen in Eindhoven .

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 262
  • Created
  • Laatste Reactie

@Wilma

He meis, en welkom.

Dat is al een behoorlijke tijd dat je protheses erin zitten, en naar alle waarschijnlijkheid, zoals ik het lees komt het harde en pijnlijke door overmatige kapselvorming, zijn je borsten ook veranderd van vorm? Weet je toevallig of de protheses nog wel heel zijn? 

Overmatige kapselvorming heb je in 4 gradaties,zogenaamde bakers, en baker III en IV zorgen voor pijn, hardheid en vervorming.

Heel vaak word dan ook de operatie vergoed, en betaal je zelf alleen de protheses, en de aanvraag voor vergoeding word gedaan door de pc.

Ik weet niet of je voorkeur uitgaat naar een ziekenhuis of kliniek maar er zijn er natuurlijk een aantal in Eindhoven of Veldhoven.

Zo heb je natuurlijk het Catharina ziekenhuis,  Dr. van Rappard, deze werkt ook in de Velthuis Kliniek Eindhoven.

Dan MMC, Dr. van Tits, deze werkt ook in de Velthuis Kliniek Eindhoven.

En als laatste heb je dan Kliniek Veldhoven o.a. Dr. Koeijers.

Als je de zoekbalk rechts boven gebruikt, kom je deze namen van artsen ook tegen.

Verder als je reistijd niet een heel groot probleem vind kun je naar Dr. Nio in OLVG Amsterdam ( deze arts staat hier goed bekend ) zoek wel op OLVG of SLAZ want de zoekbalk accepteert geen 3 letters.

Daar zit tevens ook Dr. van Selms, ook een goede pc.

Dus het beste is om even goed rond te kijken,topics te lezen, en hopelijk kun je dan op deze manier een keuze maken bij welke pc je zou willen.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Desert Rose voor je uitgebreide reactie !

De dokter zei inderdaad ook kapselvorming .  De eerste keer had ik siliconen , en had toen ook veel kapselvorming . De tweede keer is er zoutwateroplossing in gegaan . Dat zou minder of geen kapselvorming geven ?

Iig  ik weet niet of ze nog heel zijn .

En niet echt veranderd van vorm denk ik ..

Bedankt ook voor de mogelijkheden qua PC .

Bij Maxima zag ik een stuk of 5 artsen staan oa   Esther Mesters.

Bij dr . Rappard in Catharina heb ik minder goede ervaring met ooglidcorrectie .Wat nou natuurlijk niet hoef te zijn met borstvergroting . Het is trouwens wel een erg aardige lieve man .

Maar ja ik ga liever gezien de ervaring naar andere arts denk ik toch .  En Maxima Einhoven is fijner vindt ik .

Weet ook niet of ik dit keer percee voor een vrouwelijke arts moet kiezen of niet .

Nou iig heel erg bedankt !

Ik ga er even tussenuit , zit teveel op computer te zoeken en lezen ;-)

Groetjes , Wilma 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Overmatige kapselvorming ligt heel vaak aan de envelop, en soms in combinatie met de vulling ,vroeger werd er heel vaak gewerkt met een gladde prothese en deze geeft eigenlijk altijd meer kans op kapselvorming, heb je toendertijd ook de borsten vrij snel na de operatie moeten masseren? Want dit moet altijd bij gladde protheses, en die worden eigenlijk aan de dag van vandaag bijna niet meer gebruikt, het zijn nu eigenlijk altijd de ruwe protheses.

Ok, ja dan valt Dr. van Rappard af, als je met een andere ingreep minder goede ervaring hebt, kan ik me voorstellen dat je een wissel liever niet door hem laat doen, ondanks dat het een lieve arts is, en hij misschien wel zijn vak goed verstaat bij een borstoperatie.

Of je kiest voor een vrouwelijke pc is echt iets persoonlijks, het is maar net waar jij je prettig bij voelt, er zijn een aantal topics over Dr. Mesters, maar die zijn niet echt recent.

Lees gewoon eens op je gemak de topics over zowel Dr. Mesters als Dr. van Tits.

Zo kun je je iets meer voorbereiden, want het is niet zomaar een beslissing die je eventjes snel maakt.

Snap ik hoor meid, lekker even iets anders gaan doen.

xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi , ik ben er weer ....Toendertijd moest ik met de siliconenprothes toen ik kapselvorming had steeds masseren , na dat de arts ze eerst doorkneep ; heel pijnlijk was dat .

Na de tweede operatie had ik dus zoutwateroplossing en hoefde ik dat niet meer te doen zei hij .

Maarja ik heb nog steeds geen keus kunnen maken voor een pc .

Ik zal nog even verder lezen hier .

Fijne dag !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Oh dat lijkt me heel erg pijnlijk,vroeger werd dat inderdaad wel gedaan, dat ze dus op zo'n manier het kapsel kapot maakte,maar over het algemeen was dat eerder slecht dan goed,omdat de aanmaak van kapsel vorming gewoon weer doorgaat.

Dan heb je waarschijnlijk de laatste keer zoutwater gehad met een ruwe buitenkant,maar denk door de jaren heen dat er zoveel slijtage en overmatig kapselvorming is ontstaan, wat nu klachten geeft,want er word toch wel aangeraden om ongeveer tussen de 10 en 15 jaar te wisselen.

Meis, je hoeft natuurlijk ook niet op stel en sprong een keuze te maken,je kunt ook bij een aantal pc's een consult plannen, zo krijg je verschillende adviezen, en kun je wellicht een makkelijkere keuze maken, en kijken bij wie jij je het meeste op je gemak voelt, want dat is natuurlijk ook heel belangrijk.

Gewoon inderdaad even rustig rondkijken en oriënteren, dat is de beste voorbereiding.

Dank je wel, jij ook een fijne dag meis.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Goedemorgen , 

Het is even geleden , het zat allemaal ff tegen , maar ik heb eindelijk een afspraak gemaakt bij een plastisch chirurg !

Dr. Mesters in mmc Veldhoven .28 nov.  

Ik wilde eigenlijk in Eindhoven , maar daar zit alleen dr Wilmink.

Ik twijfelde tussen dr. Tits en Dr. Mesters .

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Fijn dat je nu toch een afspraak hebt gemaakt, beide artsen heb ik al wel een aantal keer voorbij zien komen hier op het forum, zou je eens via de zoekbalk kunnen kijken naar ervaringen.

En ik denk dat je qua keuze voor een pc echt op je gevoel af moet gaan.

succes meis, het duurt nog heel even maar ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Desert-Rose !

Ik ben ook benieuwd !

Ik ga weer ff lezen hier morgen via zoekbalk .

Ben ook benieuwd wat de mogelijkheden zijn , en wat het gaat kosten .

Vroeger kreeg ik de operatie via medische urgentie vergoed !

Maar dat zal wel niet meer zo zijn . Hoewel dit geen eerste borstoperatie is . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Wilma:

Dankjewel Desert-Rose !

Ik ben ook benieuwd !

Ik ga weer ff lezen hier morgen via zoekbalk .

Ben ook benieuwd wat de mogelijkheden zijn , en wat het gaat kosten .

Vroeger kreeg ik de operatie via medische urgentie vergoed !

Maar dat zal wel niet meer zo zijn . Hoewel dit geen eerste borstoperatie is . 

Als het overmatige kapselvorming baker 3 of 4 is, dan word eigenlijk bijna altijd de operatie vergoed, dit moet worden aangevraagd door je pc, en de protheses moet je eigenlijk altijd zelf betalen, en dan ligt het aan het merk hoe duur deze zijn, maar ligt ong tussen de 1000 en 1500 euro

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Desert-Rose:

Als het overmatige kapselvorming baker 3 of 4 is, dan word eigenlijk bijna altijd de operatie vergoed, dit moet worden aangevraagd door je pc, en de protheses moet je eigenlijk altijd zelf betalen, en dan ligt het aan het merk hoe duur deze zijn, maar ligt ong tussen de 1000 en 1500 euro

xx

 

Dankjewel voor deze informatie  ! :-) xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi hoi ...Afgelopen dinsdag heb ik een MRI-scan gehad ,...ivm met de wisseling van de protheses .

 

Morgen heb ik weer een afspraak bij de plastisch chirurg (dr. Mesters in Maxima )

Ik ben best gespannen eigenlijk al; een paar weken .

Aangezien ik bij de vorige operatie 2 verschillende inhoud van de protheses had . Moet ik morgen nog wel zeggen tegen haar , was ik vorige keer vergeten . 

Ik had een verschil in de borsten , wel minimaal maar toch .

Misschien is dat nu niet nodig  aangezien ik wat ouder ben .  Of juist wel ?

Dr. Mesters is voorstander van siliconen omdat dat mooier is en die de beste kwaliteit zijn .

Ik twijfel daar juist over , ik heb nu dus zoutwateroplossing omdat ik bij de eerste operatie siliconen had en gelijk al veel kapselvorming had . en dan die verhalen allemaal over siliconen .

Dr. Mesters zei ja dat was laatst op tv maar dat is een beetje overtrokken . Ze hebben de beste siliconen zei ze .

 

Al bij al dus ik heb twijfels over de hoeveelheid en siliconen of toch weer zoutwateroplossing  ?

Ik ben ook overgevoelig , ik kan zo over iets wat niet goed is of niet  gaat zo mee zitten , dat kan maanden lang zou duren .

 

De dochter van mijn vriend heeft ook borstvergroting gehad en ze zegt met levenslange garantie ???

 

Bij deze dus mijn update ....morgen om kwart voor 12 bij Dr. Mesters .....zijn hier ook vrouwen die door haar geopereerd zijn ? 

 

Groetjes , Wilma 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

 

Ja je moet even al je vragen op gaan schrijven,anders vergeet je ze toch weer tijdens een consult, omdat het natuurlijk weer hartstikke spannend is.

 

Wat je pc zegt over dat het op tv echt overtrokken werd wat er dus allemaal gezegd werd over siliconen, is helemaal waar, maar daar gaat het niet om, het gaat erom waar jij je goed bij moet voelen,en ik denk ook dat je niet aan je eigen gevoel voorbij moet lopen.

 

Anders is bijv de Monobloc Hydrogel een optie voor jou, die heeft net zoals de zoutwater wel een siliconen envelop maar de vulling is anders.zitten wel wat andere haken en ogen aan,je mag sommige medicijnen niet gebruiken,er is kans dat ze sneller scheuren,en sneller plooivorming geven, daarbij werken er maar een aantal pc's met de protheses.

 

Levenslange garantie is eigenlijk alleen maar op scheuren van de protheses, en dan is het bij de meeste fabrikanten ook nog maar 10 jaar.

 

Ik zou gewoon morgen echt alles op tafel leggen,en laat haar maar antwoorden.

 

Via de zoekbalk kun je kijken naar deze pc, maar weet dat er een aantal meiden door haar zijn geholpen.

 

succes morgen meis,

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Desert-Rose !

 

Ik heb mijn vragen opgeschreven inderdaad .

Ja het is en blijft spannend ,...waar doe ik goed aan ...wat is het beste ?

Ik gooi alles op tafel zoals je zegt ...

 

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen .

 

Nou nogmaals bedankt !

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Wilma:

Dankjewel Desert-Rose !

 

Ik heb mijn vragen opgeschreven inderdaad .

Ja het is en blijft spannend ,...waar doe ik goed aan ...wat is het beste ?

Ik gooi alles op tafel zoals je zegt ...

 

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen .

 

Nou nogmaals bedankt !

 

 

 

 

Heel graag gedaan hoor meis,  ben ook benieuwd wat er uit de MRI is gekomen.

 

Ja gewoon alle voor en tegen van verschillende protheses vragen,etc , zodat er geen onduidelijkheden meer zijn,  maar ook wel jouw voorkeur aangeven en je niet iets aan laten praten waar je niet volledig achter staat.

 

Dan daarna ga je thuis op je gemak alles nog eens overdenken,want je hoeft niet meteen een beslissing te nemen, of het moet voor jou zo duidelijk zijn, dan kan dat uiteraard wel.

 

Hou me maar op de hoogte meid

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2017 om 15:46 zei Desert-Rose:

 

Heel graag gedaan hoor meis,  ben ook benieuwd wat er uit de MRI is gekomen.

 

Ja gewoon alle voor en tegen van verschillende protheses vragen,etc , zodat er geen onduidelijkheden meer zijn,  maar ook wel jouw voorkeur aangeven en je niet iets aan laten praten waar je niet volledig achter staat.

 

Dan daarna ga je thuis op je gemak alles nog eens overdenken,want je hoeft niet meteen een beslissing te nemen, of het moet voor jou zo duidelijk zijn, dan kan dat uiteraard wel.

 

Hou me maar op de hoogte meid

 

xx

Hoi hoi , De MRI scan was goed . Geen scheurtjes in de protheses.

Ik heb al mijn vragen gesteld , ze gaf ook uitgebreid antwoord .

In grote lijnen kwam het er op neer dat er 3 soorten protheses zijn ...de Siliconen , de Monoblock hyrogel en nog één .

Toen ik zei dat mijn eerste protheses  siliconen waren en vrij gauw kapselvorming kreeg , zei ze okee dan valt die al af . Dan moeten we dat niet weer gaan opzoeken .

 

Dan waren er nog 2 over ..die monoblock hydrogel en die andere . Daar ben ik even de naam van kwijt .

Ik zat er met griep en hoestonderdrukkers , dus was niet erg helder , watten in mijn hoofd zeg maar haha, gelukkig mijn vriend was er bij .

Ik had natuurlijk twijfels welke dan ... en ze zei ze kan ze er ook uit halen en dan 6 maanden wachten ;dan is het ook beter te overzien denk ik wat er uiteindelijk qua hoeveelheid in moet ? ....ik zei neee ik ga niet zolang zonder lopen , lijkt me echt niet fijn .

 

iig kwam er uiteindelijk dat de monoblock hydrogel de beste optie is , ik geloof dat die andere tijdens operatie gevuld werden , en die monoblock niet .  Kan dat kloppen ?

 

Nou ze ging het aanvragen bij de verzekering . Aangezien ik graad 4 kapselvorming heb , zal het er uithalen gewoon vergoed worden .

De assistente die de prijs voor ons ging nakijken (is 500 euro duurder dan de siliconen trouwens ) ..zei laatst had ze iemand van 62 jaar geloof ik ie alles vergoed kreeg !

 

Nou daar zal ik maar niet van uit gaan .

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wilma

 

Oh maar dat is zeker goed nieuws dat de protheses nog heel zijn en er verder geen andere rare dingen zijn aangetroffen, is in ieder geval toch weer een geruststelling.

 

Het klopt dat de Monobloc duurder is dan siliconen of zoutwater protheses,en deze laatste kunnen dus inderdaad tijdens de operatie gevuld worden. En precies, je moet dan het risico van siliconen niet gaan nemen, het hoeft niet altijd zo te zijn, maar net wat je pc zegt , waarom zou je het op gaan zoeken, dan kun je beter op safe gaan spelen en kiezen voor de Monobloc Hydrogel.

 

Eruit halen en dan 6 maanden zonder lijkt me ook in jouw geval niet nodig, dit word eigenlijk alleen gedaan als er ontstekingen zitten,en alles eerst tot rust moet komen, dus ik zou ook zeker gelijk andere protheses laten plaatsen.

 

De operatie word eigenlijk altijd vergoed, bij Baker III en IV kapselvorming, en of je de protheses zelf moet betalen is afwachten, maar meestal is dit wel het geval, zo niet is dat zeker mooi meegenomen toch?

 

Nu kijken hoe snel de verzekering met uitsluitsel komt, en dan is het alleen nog een datum prikken, en ben je daarna van de pijn af meid.

 

xx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Desert-Rose:

@Wilma

 

Oh maar dat is zeker goed nieuws dat de protheses nog heel zijn en er verder geen andere rare dingen zijn aangetroffen, is in ieder geval toch weer een geruststelling.

 

Het klopt dat de Monobloc duurder is dan siliconen of zoutwater protheses,en deze laatste kunnen dus inderdaad tijdens de operatie gevuld worden. En precies, je moet dan het risico van siliconen niet gaan nemen, het hoeft niet altijd zo te zijn, maar net wat je pc zegt , waarom zou je het op gaan zoeken, dan kun je beter op safe gaan spelen en kiezen voor de Monobloc Hydrogel.

 

Eruit halen en dan 6 maanden zonder lijkt me ook in jouw geval niet nodig, dit word eigenlijk alleen gedaan als er ontstekingen zitten,en alles eerst tot rust moet komen, dus ik zou ook zeker gelijk andere protheses laten plaatsen.

 

De operatie word eigenlijk altijd vergoed, bij Baker III en IV kapselvorming, en of je de protheses zelf moet betalen is afwachten, maar meestal is dit wel het geval, zo niet is dat zeker mooi meegenomen toch?

 

Nu kijken hoe snel de verzekering met uitsluitsel komt, en dan is het alleen nog een datum prikken, en ben je daarna van de pijn af meid.

 

xx

 

 

 

 

Dankjewel Desert -Rose

Zit er in de monoblock geen zoutwater ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Wilma:

Dankjewel Desert -Rose

Zit er in de monoblock geen zoutwater ?

 

He meis,

 

Ja er zit wel zout watervulling in, maar aangevuld met CMC,dit is Carboxy MethylCellulose,een biologisch afbreekbaar bind/verdikkingsmiddel.

Dat heeft als voordeel dat je het dus niet hoort "klotsen" wat soms wel kan gebeuren met alleen zoutwater, ook zorgt dat verdikkingsmiddel ( de cellulose) ervoor dat als er een klein scheurtje in de prothese komt, dat je dat direct ziet doordat de borst licht gaat  opzwellen, je krijgt dan dus als het ware een waarschuwing dat er iets niet goed is met de prothese, ,terwijl bij alleen zoutwater deze dus gelijk leeg kan lopen.

 

Zoek anders maar eens op Monobloc Hydrogel op het internet, daar kun je behoorlijk wat informatie vinden.

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Desert-Rose:

 

He meis,

 

Ja er zit wel zout watervulling in, maar aangevuld met CMC,dit is Carboxy MethylCellulose,een biologisch afbreekbaar bind/verdikkingsmiddel.

Dat heeft als voordeel dat je het dus niet hoort "klotsen" wat soms wel kan gebeuren met alleen zoutwater, ook zorgt dat verdikkingsmiddel ( de cellulose) ervoor dat als er een klein scheurtje in de prothese komt, dat je dat direct ziet doordat de borst licht gaat  opzwellen, je krijgt dan dus als het ware een waarschuwing dat er iets niet goed is met de prothese, ,terwijl bij alleen zoutwater deze dus gelijk leeg kan lopen.

 

Zoek anders maar eens op Monobloc Hydrogel op het internet, daar kun je behoorlijk wat informatie vinden.

 

xx

 

Okee  thx voor deze uitleg .

Ik ga op internet verder kijken , maar deze uitleg van jou heb ik al heel veel aan !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.