Ga naar inhoud

Goed nieuws voor dames zonder borstgroei


Gast Lisaliza

Aanbevolen berichten

Voor 2017 wordt de dekking van de basisverzekering voor chirurgie uitgebreid met drie behandelingen, waaronder plastische chirurgie. Eindelijk net zulke billen als Kim Kardashian of lippen als Angelina Jolie? Helaas, dit soort cosmetische behandelingen worden nu en ook in 2017 niet vergoed. In dit artikel lichten wij toe om welke behandelingen het dan wel gaat.

BORSTPROTHESEN VOOR VROUWEN ZONDER BORSTGROEI
Voor vrouwen zonder borstgroei wordt het plaatsten van borstprothesen in 2017 vergoed uit de basisverzekering. Het kan hierbij gaan om één of beide borsten. Deze vergoeding geldt ook voor transvrouwen als er na hormoontherapie geen borstgroei is ontwikkeld. Heeft u van nature borstgroei maar wilt u uw borsten laten vergroten? De kosten hiervoor worden niet vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och vind ik dit heel zuur. Er zijn zat vrouwen, net zo als ik, die doodongelukkig waren met de hoeveelheid borsten die ze hadden.  Een kleine 75 a in mijn geval. Noem ik ook niet per direct veel borst groei maar daar zal de zorgverzekering wel anders over nadenken.

Daarbij.. transgenders krijgen het dus ook vergoed? Sorry maar ook dat vind ik persoonlijk heel krom..

Tuurlijk moeten ze ergens een lijn trekken aangezien sommige vrouwen een borstvergroting om een heel andere reden laten doen, maar zuur is dit wel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Chasingmydreams:

Och vind ik dit heel zuur. Er zijn zat vrouwen, net zo als ik, die doodongelukkig waren met de hoeveelheid borsten die ze hadden.  Een kleine 75 a in mijn geval. Noem ik ook niet per direct veel borst groei maar daar zal de zorgverzekering wel anders over nadenken.

Daarbij.. transgenders krijgen het dus ook vergoed? Sorry maar ook dat vind ik persoonlijk heel krom..

Tuurlijk moeten ze ergens een lijn trekken aangezien sommige vrouwen een borstvergroting om een heel andere reden laten doen, maar zuur is dit wel!!

Ben het helemaal met je eens!! Grrr...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik denk dat de nieuwe regeling een wassen neus is. Immers met geen borstgroei wordt ook werkelijk geen borstgroei bedoeld. Zowel voor een transvrouw als een niet-transvrouw is dit denk ik heel triest. Immers hier heeft bijna niemand wat aan.

Wat er krom is aan het feit dat ook transvrouwen onder de zelfde regeling vallen ontgaat me even. Een transvrouw is toch ook gewoon een vrouw; alleen dan met de verkeerde basisuitrusting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Op 18-2-2017 om 16:32 zei Zuster89:

Ik zit nog af te wachten of de verzekering het vergoed..zoek hier maar eens op vergoeding en vergoed in de zoekbalk. Zijn al meerdere berichten over geplaatst

 

Bij welke verzekering zit je? En wat zijn de voorwaarden wat je moet doen om het vergoed te krijgen?

ik moest een echo maken als bewijs en ik was benieuwd of dit bij elke verzekering moet of dat ze zelf mogen uitkiezen wat ze willen :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Benieuwdmens echo moet sowieso om borstklierweefsel-dikte vast te stellen (onder de 1cm) en geen borstplooi. Heb CZ en moet voor vrijdag wat terug horen. Aanvraag is 9-2 gedaan door mijn pc en mogen ze 10 werkdagen over doen om te beoordelen.

 

Lees dat bij sommige nog een verklaring nodig is waarom de ingreep medisch gezien plaats zou moeten vinden. Of dat het afgekeurd word in eerste instantie op woordkeuze hypoplasie en nogmaals ingediend met woord aplasie en toen wel goedgekeurd. Met andere woorden; verzekeringen pappen op moment nog maar wat aan omdat het vrij nieuw is. Pc zei zelfs dat soms de echo niet eens wordt opgevraagd en soms er een hele verklaring voor nodig is. Links valt bij mij onder de 1cm en rechts net niet dus vindt iig dat de helft van de ingreep vergoed moet worden..doen immers bij borstamputatie ook vaker 1 vergoeden als dit nodig is. Maarja..verzekeringen zijn uiteraard goed in dingen aandragen waarom ze niet zouden vergoeden dus ben benieuwd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Zuster89:

@Benieuwdmens echo moet sowieso om borstklierweefsel-dikte vast te stellen (onder de 1cm) en geen borstplooi. Heb CZ en moet voor vrijdag wat terug horen. Aanvraag is 9-2 gedaan door mijn pc en mogen ze 10 werkdagen over doen om te beoordelen.

 

Lees dat bij sommige nog een verklaring nodig is waarom de ingreep medisch gezien plaats zou moeten vinden. Of dat het afgekeurd word in eerste instantie op woordkeuze hypoplasie en nogmaals ingediend met woord aplasie en toen wel goedgekeurd. Met andere woorden; verzekeringen pappen op moment nog maar wat aan omdat het vrij nieuw is. Pc zei zelfs dat soms de echo niet eens wordt opgevraagd en soms er een hele verklaring voor nodig is. Links valt bij mij onder de 1cm en rechts net niet dus vindt iig dat de helft van de ingreep vergoed moet worden..doen immers bij borstamputatie ook vaker 1 vergoeden als dit nodig is. Maarja..verzekeringen zijn uiteraard goed in dingen aandragen waarom ze niet zouden vergoeden dus ben benieuwd 

Ah oke je hoort het dus bijna! Ben benieuwd. Bij mij vielen links en rechts allebei onder de 1cm klier en ik kreeg binnen 3 dagen bericht terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.