Ga naar inhoud

Monobloc hydrogel 2016?


Wens2017

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Na het lezen van mogelijke risico's bij silliconen overweeg ik om voor de monobloc hydrogel implantaten te kiezen. Alleen merk ik dat alle info die hier over te vinden is wat verouderd is. Weet toevallig iemand welke pc's er in Nederland met de monobloc hydrogel werken? Een prijsindicatie zou ook welkom zijn, dan weet ik waar ik rekening mee kan houden. Uiteraard al uitgebreid gehoord maar daar kom ik niet heel veel verder mee. Zijn er verder ook dames die er ervaring mee hebben?

 

Alvast bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Wens2017 ik heb 4 juli van dit jaar  mijn borsten laten bv.

Met monobloc hydrodel en dan duale plean geplaatst bij de Arenborghoeven kliniek in Venlo 

Ik moet  nog even wat laatste foto's plaatsen op mijn forum. 

Kijk gerust even. 

Ik weet niet waar precies woont maar je kunt ook bij @flowaatje kijken misschien zij is in Noord Holland geweest. 

Succes groetjes shardy 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Wens2017 

Het profiel high en ik heb rond. Ik heb 400 cc duale plean geplaatst  (achter de spier)

Mijn BH maat is 70 E /F dat ligt aan het model BH 

Ik ben zelf 158 en weeg 56 kg , voor mijn BV had ik een lege B 

Ik heb er even een schema bijgevoegd. 

Bedankt voor je compliment,ben ook super bij met het resultaat :wub:

Fijne avond en groetjes 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar zit inderdaad verschil in , bij de silicone is het hoger. 

Maar als je toevallig gisteravond Nieuwsuur hebt gekeken ... 

Ik wel ben blij dat ik die niet heb en gelukkig monobloc hydrodel hebt !!!

Mijn man en ik hadden dit al vantevoren helemaal uitgezocht en hier bewust voor gekozen. 

Fijn weekend alvast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi Shardy,

Wat zijn ze mooi!!
Na 2 zwangerschappen en een cup DD gehad te hebben, heb ik nu een vrij lege cup c. 
Twee weken geleden voor een borstlift geweest, maar het mooiste is toch opvulling met protheses. Hij meende 200cc.

Afgelopen weekend stond iets in de krant over het ASIA syndroom en ook op tv, waardoor ik enorm aan het twijfelen ben. En ik voor mijn gevoel veel beter kan gaan voor Monobloc Hydrogel. Ik ga het vanavond met de PC bespreken (ik weet alleen niet of hij deze ook plaatst). Ik vind het alleen zo vreemd dat de meeste siliconen nemen en de chirurg ook niet uit zichzelf iets zegt over Hydrogel. 
Zijn er nog bijzonderheden waaraan je moet denken? Weet jij misschien hoe het komt dat je er zo weinig over hoort? Is rimelvorming een risico of heb jij ze 100% gevuld?
 

Ben jij overigens tevreden over dr Visser (zij was op tv dit weekend hierover), ik ben nu op gesprek geweest bij MOOI in Maastricht, maar zou ook naar haar kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Kleine muis

Ja ik heb Dr Vissen ook op tv gezien en ze komt elk week terug bij het programma ,

Ze willen toch laten zien wat cilecone nou precies doen in je lichaam. 

Ik was vorige week op controle en alles was perfect wel rimpeling aan de zijkant als ik voor over buk ,maar dat kom omdat ik bijna of geen borstweefsel / vestje heb. Ik had echt lege thee zakje , en ze had me dat vantevoren al verteld dat ik dat zou krijgen. 

Daarom heeft ze ze ook duale plean geplaatst en niet voor de borstspier anders had ik plooien aan de voorzijde en die waren wel zichtbaar en nu niet !!

Volgens mijn zijn ze altijd 100% gevuld ik heb 400 cc en draag nu bh maar 70 F 

Ik ben over de Arenborghoeven kliniek heel erg tevreden vanaf de eerste keer dat ik er kwam tot de laatste, fijn lieve mensen die als je belt je altijd te woord staan ook na je operatie  !!!

Dr Vissen vind ik een fijne art , ze is eerlijk en vertelde mijn precies hoe en wat .

Nu op mijn laatste controle zij ze , nu je niet meer terug hoef te komen. Maar als je in de toekomst vragen of twijfels hebt kan je altijd bij mijn langskomen en dat is kosteloos hoor. We kregen nog een stevige hand en ze zij goede terugreis , jullie hebben nog een stukje te gaan  hi hi .

Groetjes Shardy 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo, ik ben sinds vandaag ook lid geworden. Ook ik overweeg de Hydrogel Borstimplantaat maar dan bij reconstructie na borstkanker. 

Momenteel volg ik nog Chemo en in februari 2017 worden beide borsten verwijderd. Hierna kan de reconstructie beginnen. Heb inmiddels al een hele zoektocht achter de rug maar helaas zonder succes. Ziekenhuizen staan afwijzend ten opzichte van de monobloc Hydrogel. Deze schijnen sneller te scheuren en de inhoud wordt na verloop van tijd hard. Tenminste dat wordt gezegd. Is iemand bekend met nadelen op lange termijn en is bekend welke ziekenhuizen met Hydrogel werken?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kathelijne

Hai,

Welkom!! 

Je zit in een pitte tijd nu met je chemo en hoop dat je er snel vanaf bent want Tis niet niets!  Wel fijn vooruitzicht dat je met je reconstructie straks kunt beginnen :) Ik reageer effe hierop omdat je aangaf dat veel ziekenhuizen  afwijzend tegenover staan. Dacht juist dat ze positief hierover waren? Heb je zelf veel afwijzingen gehad dan? Mocht je er voor kiezen, dan lijkt mij dr Nio in het OLVG west ( ziekenhuis) te Amsterdam een optie. Hij doet ook reconstructie chirurgie aan borsten en werkt ook met de hydrogel.

Sterkte en hou vol met die chemo. 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/16/2016 at 8:25 AM, Kathelijne said:

Ik heb al bij 3 ziekenhuizen afwijzende reacties gehad zonder een goede motivatie. Is dit een kostenkwestie of maakt onbekend onbemind? Bedankt voor de tip. Ik ga navraag doen bij dr. Nio.

Geen idee. het wordt in heel nederland maar door een paar pc's gebruikt:

Dr. Nio (ook beste optie mijns inziens, na alle verhalen hier) olvg-west en door zijn ervaringen in reconstructieve chirurgie 

Dr. visser ,  arenborghoeve

Dr. Kappel

Dr. van onselen

Xx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Kathelijne:

Ik heb al bij 3 ziekenhuizen afwijzende reacties gehad zonder een goede motivatie. Is dit een kostenkwestie of maakt onbekend onbemind? Bedankt voor de tip. Ik ga navraag doen bij dr. Nio.

Ook geen idee eigenlijk! Het enige wat ik wel weet dat siliconen langer bestaan dan de hydrogel en wellicht meer onderzoek uit gekomen is toz van de hydrogel? Is ook m'n eigen mindset hoor wat ratelt.. Wellicht dat Nio er wat over kan zeggen ( hij zal wel positief zijn aangezien hij er mee werkt haha maar misschien heeft hij iets toe te voegen waarom andere ziekenhuizen er sceptisch over zijn)

Hou ons maar op de hoogte wat ie zegt! Ben wel benieuwd naar zijn visie.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.