Guusje78

Guusje78 : 17 november 2016 BV : 17 maart 2017 : herstel operatie : Dr. Damen : Wellness Kliniek

Recommended Posts

Paar uur en liters tranen later.. ;) heb ik steeds minder de hoop dat de wond gaat sluiten. Als er huid of levend weefsel onder zat wellicht wel maar er zit gewoon de prothese onder. Daar hecht de huid toch niet aan? Of zou het via de randen dicht moeten trekken? Pfff.. Heb er een hard hoofd in. :139:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Guusje78, meis, ik snap zo goed dat je het ff niet meer ziet zitten. Het is ook echt niet eerlijk, je hebt al zoveel ellende gehad.... dan had het nu wel een keertje goed mogen gaan. Maar ik ben altijd van mening dat je lichaam reageert op je geestelijke toestand, dus probeer er toch een beetje positief in te staan, want als je de moed laat zakken, dan gaat het lichamelijk ook niet goed met je. Jouw lichaam kan nu alle positieve energie goed gebruiken om het wondje te doen herstellen. Zorg dat je goed gezond eet en probeer positief te blijven (echt meis... ik weet dat dat nu echt hééél moeilijk is), dan komt het hopelijk allemaal goed. Negatieve energie helpt helaas niet. 

Ik wens je heel veel sterkte en als je ff lekker je ei kwijt wilt..... ik kan heel goed luisteren. Ik leef echt met je mee. 

Veel liefs, Jaydee  :54:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pffff @Guusje78 
Jeetje meid, kan me goed voorstellen dat je helemaal in zak en as zit hoor.. 
Heel eerlijk gezegd vind ik Visser wat kort door de bocht door te zeggen dat het vanzelf dicht zal gaan, zeker omdat je zelf ook wel het gevoel hebt dat de prothese zichtbaar is... 
Het vreemde is dat je verder geen tekenen van ontsteking hebt, toch? Geen roodheid, geen koorts/verhoging, geen extra warme huid? Niet mega veel vocht dat er uit komt...
Ik vind het een vreemde situatie zo.., maar dat vind je zelf ook eigenlijk he.. Gatsie..

Welke ab heb je nu gekregen en wie heeft die geadviseerd?

Hechten is idd geen optie, aangezien het van binnen naar buiten dicht moet groeien.. Het zou kunnen dat de ab gaat helpen. Stel dat er idd een bacterie zit, die door de ab opgeruimd wordt, dan kan de huid binnenin weer gaan groeien, en kan  de wond alsnog dichtgroeien van binnen naar buiten.. Het hoeft dus niet aan de prothese te hechten, maar het weefsel moet gezond genoeg zijn om dicht te kunnen groeien.. 

Ik kan me 1 situatie herinneren van lang geleden, waarbij ook iemand een zichtbare prothese had en deze er niet uit hoefde. Ook zij had weinig vochtverlies, en heeft het gered op een antibioticakuur. Dus er is wél nog hoop hoor.. 

Heb je de amoxicilline/clavulanzuur gekregen?

Had niet verwacht dat het wondje zo diep ging zijn.. Verdorie!! Dit is gewoon niet eerlijk hoor!! Je hebt pech genoeg gehad. 
Ik ga heel hard voor jou duimen, want die wond MOET DICHT

:53: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hé..

Ja die antibiotica heb ik gekregen. Meer preventief want ik lijk nu nog geen infectie te hebben. Ik wil er echter alles aan doen om te voorkomen dat ik die krijg dus had Visser gevraagd of niet iets kon slikken ter preventie. Toen schreef ze dit voor. Ze gaf aan dat nu een hechting erbij zetten niet verstandig is ivm het infectie gevaar en ze denkt dat als het goed schoon en droog blijft, het vanzelf weer dicht gaat. Ik moest er wel rekening mee houden dat dat heel lang kon duren. Er zou eerst een vliesje over komen en dan langzaam dichtgaan. Ik merk aan mezelf dat ik echt een beetje op ben. Letterlijk en figuurlijk. Het idee dat ik weer maanden zo intensief met die borst bezig ben en niet mijn normale leven kan oppakken, valt me echt zwaar. Nog langer niet sporten.. sauna, zwemmen met de kinderen en noem maar op.. en dan ook nog eens het risico hebben dat er alsnog een infectie in komt en hij er alsnog uit moet en ik een half jaar later wéér onder het mes moet. Ik weet het ff niet.. het wondje ziet er nu rustig uit dus hoop dat Visser gelijk heeft en het dichtgaat. In de tussentijd maar proberen, buiten het goed verzorgen, er niet teveel mee bezig te zijn. Dat zei Visser ook.. dat ik moet proberen om niet de komende maanden obsessief met die borst bezig te zijn. Ik ga mijn best doen.. -_-

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Guusje78,

Ik snap dat dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan, er niet mee bezig proberen te zijn. Maar ja... je hebt weinig keuze, meis. Is het misschien een idee om ook iets van echinaforce te nemen, om je weerstand goed op peil te houden? 

En misschien raar, maar kokosolie schijnt ook bacteriën te doden. Ik neem zelf ook iedere dag twee eetlepels kokosolie. Wel de biologische, degene die niet ontgeurd is, maar koudgeperst.

Je kunt het ook in plaats van boter op je brood smeren. Het is maar een ideetje, maar baat het niet, het zal ook zeker niet schaden, want kokosolie schijnt best gezond te zijn. Ik smeer ook iedere dag met een wattip wat kokosolie in mijn neus, om zo schadelijke bacteriën tegen te houden. Weinig moeite, en wie weet helpt het. Het is maar een tip. Ik haal mijn pot altijd gewoon bij de Aldi. Is van goede kwaliteit.

Je moet je registreren en/of aanmelden om de inhoud van dit bericht te kunnen bekijken.

Nou meis, heel veel sterkte en hou ons op de hoogte. Ik denk aan je. 

Veel liefs, Jaydee :38:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Jaydee:

@Guusje78,

Ik snap dat dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan, er niet mee bezig proberen te zijn. Maar ja... je hebt weinig keuze, meis. Is het misschien een idee om ook iets van echinaforce te nemen, om je weerstand goed op peil te houden? 

En misschien raar, maar kokosolie schijnt ook bacteriën te doden. Ik neem zelf ook iedere dag twee eetlepels kokosolie. Wel de biologische, degene die niet ontgeurd is, maar koudgeperst.

Je kunt het ook in plaats van boter op je brood smeren. Het is maar een ideetje, maar baat het niet, het zal ook zeker niet schaden, want kokosolie schijnt best gezond te zijn. Ik smeer ook iedere dag met een wattip wat kokosolie in mijn neus, om zo schadelijke bacteriën tegen te houden. Weinig moeite, en wie weet helpt het. Het is maar een tip. Ik haal mijn pot altijd gewoon bij de Aldi. Is van goede kwaliteit.

Je moet je registreren en/of aanmelden om de inhoud van dit bericht te kunnen bekijken.

Nou meis, heel veel sterkte en hou ons op de hoogte. Ik denk aan je. 

Veel liefs, Jaydee :38:

Wat lief! Bedankt voor de tip! Heb nog kokosolie in huis en gebruik het vooral met koken. Zal het voorlopig wat intensiever gebruiken, kan zeker geen kwaad! Thnx!!!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Guusje78:

Zie nu net trouwens dat er een stuk wit hechtdraad uitsteekt nu.. hmm. Gaat lekker zo  :139:

Kan dat niet de boosdoener zijn?  Ik roep ook maar wat hoor... heb er verder ook niet veel verstand van. Maar ik zou je zo graag willen helpen, meis. Als ik wensen kon vervullen, dan was jij de eerste wiens wens ik zou vervullen. Want dat verdien je gewoon na drie operaties. Maar we geven de moed nog niet op hè. Ik duim superhard voor je mee dat alles goed komt. :54:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jaydee:

Kan dat niet de boosdoener zijn?  Ik roep ook maar wat hoor... heb er verder ook niet veel verstand van. Maar ik zou je zo graag willen helpen, meis. Als ik wensen kon vervullen, dan was jij de eerste wiens wens ik zou vervullen. Want dat verdien je gewoon na drie operaties. Maar we geven de moed nog niet op hè. Ik duim superhard voor je mee dat alles goed komt. :54:

Zo lief van je.. nog heel ff en dan mag jij weer hè!? Ben je er al mee bezig of nog niet echt? Denk het wel zo langzaam toch? 

Ik weet het niet.. denk niet dat het de boosdoener is. Of misschien wel maar dan in ieder geval niet de oplossing als ie eruit zou zijn. Het gat lijkt groter nu hoewel het maar een beetje is. Iedere mm is er een teveel natuurlijk.  Maandag maar weer de kliniek bellen. Ik weet niet wat ik zou willen; nog ff afwachten of eruit.. wil zo in ieder geval geen weken of maanden rondlopen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey meid

Heb jij een pincet die je heel goed kunt ontsmetten? Als die draad eruit is he, en je die ab een paar dagen geslikt hebt, dan zou dat wel ervoor moeten zorgen (die combi) dat dat vliesje over je wond gaat ontstaan.. 
Ik denk dat die draad er mede voor zorgt dat je wond nu  niet dicht gaat.. Verder zal de ab wat meewerken, als het goed is, ook al is je huid niet ontstoken, kan de bacterie misschien toch aanwezig zijn.... (?) 
Als de draad niet loslaat, dan lekker laten zitten, niet te hard trekken, maar ik zou wel kijken of ie niet los wil laten.... 
Daarna weer Betadine erop en droog verbinden.

Godsamme meid.. wat een gedoe is het...
Vind het zo ontzettend sneu voor je!

Liefs, :53:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hé! Ik kan het gaan proberen. Straks al ff beetje aan proberen te trekken maar was vervelend en leek vast te zitten. Zal echt aan het draadje moeten trekken of niet? Ik kan er in mijn geval niet in want dan prik ik m'n ballon lek :lol:;). Ga naar bed en zal nog heel ff proberen te pieken. Laat morgen weten of het is gelukt! X en truste!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Guusje78:

Hé! Ik kan het gaan proberen. Straks al ff beetje aan proberen te trekken maar was vervelend en leek vast te zitten. Zal echt aan het draadje moeten trekken of niet? Ik kan er in mijn geval niet in want dan prik ik m'n ballon lek :lol:;). Ga naar bed en zal nog heel ff proberen te pieken. Laat morgen weten of het is gelukt! X en truste!

Niet echt IN je wond gaan pielen, dat is echt niet handig.. Maar als het draad uitsteekt, mag je eraan trekken.. Alleen niet te hard haha, vast is vast.. Dan is het het wel waard om over een paar daagjes nog eens te proberen, of om je huisarts te vragen het met een steriele tool weg te knippen... Maar dat zou ik dan weer eerst in overleg met Vissers doen...

Slaap lekker meid

x

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, het zit echt vast en is best pijnlijk als ik eraan trek. Daarbij moet ik mijn borst iets optillen naast het gat om erbij te kunnen en door de zwaartekracht en druk, heb ik het idee dat het gaatje is groter wordt. Er sijpelt dan ook meer vocht uit. Bah. Ben er al de hele dag weer bijna letterlijk misselijk van.. Maandag de kliniek weer bellen. Man, man.. hoop zo dat dit een nachtmerrie is en niet echt.. truste dames. Hopelijk slaap ik al. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Guusje78:

Nou, het zit echt vast en is best pijnlijk als ik eraan trek. Daarbij moet ik mijn borst iets optillen naast het gat om erbij te kunnen en door de zwaartekracht en druk, heb ik het idee dat het gaatje is groter wordt. Er sijpelt dan ook meer vocht uit. Bah. Ben er al de hele dag weer bijna letterlijk misselijk van.. Maandag de kliniek weer bellen. Man, man.. hoop zo dat dit een nachtmerrie is en niet echt.. truste dames. Hopelijk slaap ik al. 

oke, dan blijf er maar verder af... Kan me voorstellen dat je er misselijk van bent hoor.. 
Maandag bellen lijkt me geen slecht idee.. Weet je tenminste hoe Visser erover denkt. 

X truste!!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Guusje78:

Zo lief van je.. nog heel ff en dan mag jij weer hè!? Ben je er al mee bezig of nog niet echt? Denk het wel zo langzaam toch? 

Ik weet het niet.. denk niet dat het de boosdoener is. Of misschien wel maar dan in ieder geval niet de oplossing als ie eruit zou zijn. Het gat lijkt groter nu hoewel het maar een beetje is. Iedere mm is er een teveel natuurlijk.  Maandag maar weer de kliniek bellen. Ik weet niet wat ik zou willen; nog ff afwachten of eruit.. wil zo in ieder geval geen weken of maanden rondlopen.

Ja, ik ben 8 december aan de beurt. Ben in gedachten meer met jou bezig dan met mijn eigen operatie eigenlijk. Ik vind het zo sneu voor je....verdorie.... het is gewoon niet eerlijk dit hele gedoe. Is het niet handig dat je maandag niet alleen belt naar de kliniek, maar dat je ook even naar Vissers toegaat, zodat ze het in levende lijve kan zien wat er nou precies aan de hand is? Ik zou ook willen dat dit een nachtmerrie was en dat je morgenvroeg wakker wordt met een dichte wond en dat dan zou blijken dat je alles hebt gedroomd. Maar helaas.....:(. Sterkte, meis. :54:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden