Ga naar inhoud

Joyce87 : 17 maart 2017 : Dr. Bronckaerts : St. Jozef ziekenhuis : Turnhout


Gast Joyce87

Aanbevolen berichten

Even een vraagje tussendoor. 

Mijn operatie is gepland op 17 maart. Dat wil dus zeggen dat ik de eerste week van mei terug moet gaan werken (6weken).

Nu heb ik van mijn ventje te horen gekregen dat wij waarschijnlijk een reis gewonnen hebben... Dat zou zijn van 6 tot 13 mei... Dus 7 weken na de operatie... Het is echt wel een zonvakantie en zou daar ook graag gaan zwemmen enzo... Ik heb maar schrik dat het dan nog niet volledig toe zou zijn ofzo... Of nog kleine open plekjes... 

Nu heb ik een mailtje gestuurd naar het ziekenhuis... Om zijn e-mail adres te vragen zodat ik het kan uitleggen en vragen wat hij het ervan denkt. Ik was aan het denken dat het mss niet zo slecht is om de operatie uit te stellen tot na die vakantie... Wat denken jullie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste Reactie
1 uur geleden zei Joyce87:

Even een vraagje tussendoor. 

Mijn operatie is gepland op 17 maart. Dat wil dus zeggen dat ik de eerste week van mei terug moet gaan werken (6weken).

Nu heb ik van mijn ventje te horen gekregen dat wij waarschijnlijk een reis gewonnen hebben... Dat zou zijn van 6 tot 13 mei... Dus 7 weken na de operatie... Het is echt wel een zonvakantie en zou daar ook graag gaan zwemmen enzo... Ik heb maar schrik dat het dan nog niet volledig toe zou zijn ofzo... Of nog kleine open plekjes... 

Nu heb ik een mailtje gestuurd naar het ziekenhuis... Om zijn e-mail adres te vragen zodat ik het kan uitleggen en vragen wat hij het ervan denkt. Ik was aan het denken dat het mss niet zo slecht is om de operatie uit te stellen tot na die vakantie... Wat denken jullie?

 

Het is natuurlijk moeilijk te voorspellen hoe je gaat genezen. Bij mij geneest de ene borst heel mooi terwijl de andere momenteel de hechtingen eruit wil werken. Als je op safe wil spelen zou ik je operatie opschuiven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben enkele weken geleden bij dr Bronckaers op consultatie geweest, afspraak voor borstverkleining ligt vast begin mei. Lang wachten he! Heeft hij bij jou iets gezegd over dat het tepelhof mee verkleind wordt? Ik begin daar nu pas aan te denken, toen totaal niet aan gedacht. 

Ik heb nu 65G en zou naar een D gaan.

Heb jij al ervaringen ivm dr Bronckaers gehoord?  Ik denk wel dat het een bekwame dr is, maar alle info is welkom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ben blij dat ik iemand tegen kom die ook bij hem gaat gaan. Ik heb enkele ervaringen gehoord van mensen die ik ken of via via... 

Ik dacht wel dat hij er iets van gezegd heeft maar ben niet zeker... Het ging allemaal zo snel in die consultatie... Haha je zal wel begrijpen wat ik bedoel denk ik. Het moest goed vooruit gaan maar ik heb er wel een goed gevoel bij! Zelf ga ik van een 75F naar een C.

Maar heb nog steeds geen reactie gekregen. Heb jij toevallig een mail adres van hem? En anders ga ik hem toch is moeten bellen tijdens mijn werkuren... Ik denk wel dat ik het ga verzetten tot na de reis voor de zekerheid... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nodig is dat je tepelhof verkleind wordt dan doen ze dat tegelijk met de borstverkleining. Je tepel gaan ze ook verzetten dus kan in een keer.Of je moet het niet nodig vinden het hoeft natuurlijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik eindelijk gebeld en mijn uitleg gedaan en de vraag of ik het best niet kan verzetten. Volgens hem is het zeker niet nodig om het te verzetten. Geen enkel probleem! Hij verzekerde mij dat zelfs al heb ik complicaties die opgelost gaan zijn tegen ik vertrek... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel even over mijn reactie hier, wil je namelijk niet bang maken. Maar garanderen kan hij het niet helemaal. Morgen is 7 weken geleden dat ik ben geopereerd maar ik zit nog wel met een open wond van 2 cm doorsnee. Op vakantie ja....maar zwemmen nee absoluut niet. Maar goed de complicatie is pas in de 4e week ontstaan. De andere borst zit dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Aanstaande vrijdag heb ik mijn operatie. Ik heb een goedkeuring van de cm (ik ben van België). Maar die 6 weken herstelling dat me te wachten staat. Is het de dokter die me een briefje schrijft dat ik 6 weken thuis zit? Of moet ik zo'n briefje van de cm meenemen van 'aangifte van arbeidsongeschiktheid'? Of nog iets anders? 

Ik weet dat het een beetje aan de late kant is maar begin zo zenuwachtig te worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zeker iets laten weten! Ik begin wel een portie gezonde zenuwen te krijgen. Ik heb nog wel een paar drukke dagen voor de boeg! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes vrijdag! Hopelijk valt het allemaal goed mee! 

Van het briefje weet ik ook niet, heeft dr Bronckaers toen niet van gezegd, en ik heb er ook nog niet aan gedacht. Ik denk dat hij een briefje schrijft, maar misschien toch het formuliertje "vertrouwelijk" (zo heette het vroeger toch) al meenemen en vragen voor de zekerheid.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Joyce87:

Ik ga zeker iets laten weten! Ik begin wel een portie gezonde zenuwen te krijgen. Ik heb nog wel een paar drukke dagen voor de boeg! 

Dat kan ik me voorstellen! Ik denk er nu al aan en ik heb nog geen datum. Mijn dossier is binnen bij de cm en ik wacht op antwoord. Dan terug afspraak bij pc. Hopelijk duurt het wachten niet te lang want eens de beslissing genomen wil je dat het vooruit gaat.

Vrijdag is het voor jou zover... je krijgt eindelijk je kleinere borsten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

 

Vrijdag zijn ze me tegen 2 uur komen halen in mijn kamer. Ze hebben mij ergens naartoe gebracht in mijn bed waar ik moest wachten. Ondertussen hebben ze mij een infuus gegeven. Even later kwam hij me halen en heeft hij mij afgetekend.  De operatie zou een uur en een kwartiertje duren. Even later nam hij me mee naar de operatiekamer. Toen ging het snel, op de operatietafel liggen, armen vastmaken, nog is zeggen welke maat ik wil. En dan kwam het maskertje. Ik weet nog dat alles wazig werd en ik nog iets wou zeggen. Even later werd ik wakker rond 5uur wakker... Ik had een verband rond mij en voelde direct verschil! In eerste instantie voelde ik mij heel goed! Ik was bij de laatste die wakker werd. De dokter is dan nog heel even bij me geweest. En dan was ik tegen 6 uur terug op mijn kamer. 

Toen begon ik misselijk te worden en draaierig. Ik had percies het gevoel dat ik gedronken had. Ik heb dan ook heel de avond moeten overgeven waardoor ik niets mocht eten of drinken. Ik zou pas iets krijgen als ik een uurtje niet had overgegeven. Ik vond dat ook niet zo heel erg want honger had ik niet echt. Dan ben ik maar gaan slapen. Ik werd om de 2 of 3 uurs wakker gemaakt voor mijn bloeddruk te meten. Zaterdag heb ik 'smorgens een half boterhammetje gegeten en voelde me direct een stuk beter. De rest van de dag heb ik ook niet zo heel veel gegeten. Echt pijn aan mijn borsten heb ik niet gevoeld maar onder mijn rechter borst zat een drainage die tegen mijn rib en een zenuw zat en dat deed wel pijn... Vandaag mochten de drainages eruit en is de windel doorgeknipt. Ik heb het allemaal niet zo heel goed bekeken... Maar ik heb er een heel goed gevoel bij. Omdat ik deze morgend toch een anderhalf pistolet opkon dacht ik dit te vieren met een ijsje en een hapje van een banaan. Maar dat is me niet goed bekomen en wou er terug uit. 

Toen de dokter me wou helpen met mijn bh toe te doen vond hij die wel heel strak zitten en heeft me gezegd dat ik gerust een 80c mocht gaan halen als deze pijn deed aan de band. Dat ga ik wel overwegen... Donderdag 30 maart mag ik terug op controle! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het nu allemaal achter de rug is! Het is precies allemaal goed meegevallen voor jou behalve het overgeven dan. Dat zal wellicht van de narcose geweest zijn. Enfin het genezen kan beginnen en het genieten van je nieuwe borsten. Fijn dat je ons zo'n uigebreid verslag schreef. Een enorme opsteker voor al diegene die het allemaal nog moeten ondergaan. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn linker borst is nog wel gezwollen! Heb ook niet zo lekker geslapen deze nacht... Deze namiddag komen ze het verzorgen dan kan ik is kijken mss... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn je verslagje te lezen! Hopelijk is de misselijkheid nu weg. En, heb je het resultaat al gezien?  Hoeveel heeft hij  weggenomen?  En welke cupmaat heb je nu? Ik ben binnen 7 weken aan de beurt, kan beginnen aftellen.  Maar als ik lees dat de operatie zelf goed meegevallen is, en de pijn nadien ook, ben ik weer wat gerustgesteld. 

Veel beterschap nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, gisteren heb ik de eerste keer zonder bh gekeken. Ik ben wel blij met het resultaat! Ze hebben van elke kant 400 gram weggehaald! De 75c die ik heb meegebracht in sportbh zit wel krap in omtrek maar alles past er wel in. Ik was aan het denken om een nieuwe te kopen in een 80c omdat de dokter dat ook had gezegd maar dat vind ik ook maar stom. Want na die 6 weken doe je hem toch niet aan. Dus voorlopig heb ik er een tussenstukje tussen zitten... Van papierwerk moet je wel zien dat je alles zelf vraagt en zelf aan denkt... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij ineens 6 weken voorgeschreven om thuis te blijven?  Tegen mij zei hij dat het zolang zou zijn, dan zal ik maar papier van CM meepakken ook. 

Heb jij extra vitamines genomen de weken voor de operatie? En moet je nog op je rug slapen? Dat gaat bij mij een probleem geven, krijg dan altijd erge rugpijn.

Zijn jouw tepels ook verkleind? Bij mij heeft hij hier niets van gezegd, ik ben het ook  vergeten te vragen maar dat zou toch ook wel mogen hoor. Ik heb alleen schrik dat hij teveel gewicht weghaalt, dat er niet veel meer overblijft. ;) 

Hoe vaak moeten de wonden verzorgd worden? En douchen waarschijnlijk pas na de controle?

Je ziet, ik zit nog met heel wat onnozele vragen... :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.