Ga naar inhoud

Joyce87 : 17 maart 2017 : Dr. Bronckaerts : St. Jozef ziekenhuis : Turnhout


Gast Joyce87

Aanbevolen berichten

Hey allemaal, 

ik ben Joyce, 29 jaar, van de kempen en heb 2 kids van 2,5 en 5 jaar! 

Vanaf ik borsten heb, had ik al meer als een ander. Vooral tijdens mijn uitgaansleven ben ik flink bekeken en ongegeneerd aangesproken en uitgelachen geweest.  Op mijn 17/18 jaar ben ik met mijn 80F/G naar mijn huisarts gegaan om mij te informeren... Die me toen aangeraden had om te wachten tot mijn borsten volgroeid waren. Met mijn lengte van 1,69 en 75kg(toen) kreeg ik ook de raad om eens 10 kg te vermageren! Je kan waarschijnlijk best verstaan hoe hard ik in mijn tenen was gebeten die dag! Het gewicht verliezen was toen bijna vanzelf gegaan om uiteindelijk een paar jaar later terug te keren met een mooi gewicht van 63 kg en een BH- maat van 75F/G. Het was natuurlijk een mooi resultaat en hoewel het voor mij duidelijk was dat ze niet uit zichzelf kleiner gingen worden raadde hij mij toch aan om te wachten tot na een kinderwens... Teleurgesteld kon ik weer naar huis vertrekken om toen het besluit te maken dat we voor kindjes gingen beginnen... Met wat ongeluk en wat schommelingen van het gewicht was het na 3 jaar proberen gelukt om zwanger te worden van ons eerste kindje. Een paar jaar later volgde nr 2. Ik moet jullie waarschijnlijk niet vertellen dat daarna het advies kwam om te wachten tot de kids wat groter waren....

Ondertussen zijn we meer als 10 jaar verder en ben ik enkele maanden geleden terug van een 68 kg afgevallen naar een 63kg. Qua BH-maat ben ik tijdens mijn zwangerschap tot een 80G/H gegaan om te eindigen bij een 75F. Nadat ik was afgevallen was ik er echt van overtuigd dat mijn BH eindelijk te groot was! Vol goede moed ging ik een nieuwe BH kopen om op dezelfde dag in de grond geboord te worden met de uitleg dat je eigenlijk beter voor een 70G zou gaan. 

Nu met alle respect maar dat is dus niet wat je wil horen als je 5kg afvalt. Ook al moet ik toegeven dat die maat beter zat als een 75E... Zo iets wil je gewoon niet. En dan moet je bij mijndistrict ook niet afkomen met de woorden: ' je Moet je niet zo op die letters baseren' want dat doe ik nu eenmaal wel!

En dan ben ik nog niet over de rug- nek- en schouderlast begonnen... Maar die zullen jullie al wel vaker gehoord hebben. 

Nu ben ik een aantal weken geleden naar mijn huisarts geweest (ondertussen een andere) en die heeft me doorverwezen naar Dhr. Bronckaerts in Turnhout. En dat op 25 augustus! Je kan je niet voorstellen hoe content ik ben! Of ja, waarschijnlijk wel! ;)

Groetjes Joyce! *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste Reactie

He meis,welkom.

Het lijkt me inderdaad niet meevallen dat je vroeger steeds zo aangesproken nagestaard etc  werd om je voorgevel, alsof je het zelf al niet moeilijk genoeg had daarmee.

Dat je vorige huisarts zei dat het beter was om te wachten met een bvk tot je eventueel kinderen zou krijgen, is natuurlijk waar, alhoewel je dat toen natuurlijk niet wilde horen.

Maar gelukkig ben je nu vele stappen verder en komt dan eindelijk die kans om er iets aan te laten doen.Heb je zelf al in gedachten op welke cup je ongeveer uit zou willen komen?

Kan me voorstellen dat je heel blij bent met de doorverwijzing en je consult komt nu dan wel heel dichtbij, super spannend, Schrijf al je vragen goed op,zodat je tijdens het consult niets vergeet.

Veel succes op je consult.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Desert-Rose

 

Leuk dat je reageert. Ik merk wel dat er meer vergrotingen zijn dan verkleiningen. Graag zou ik uitkomen op een 75C. Dat lijkt me mooi staan bij mijn figuur, hoewel het waarschijnlijk wel wennen zal zijn! Ik snap wel dat ze het altijd wilden uitstellen maar toch heb ik van elk jaar wachten echt spijt! 11 of 12 jaar wachten, zijn er echt wel 11 of 12 te veel! 

Ik ben er niet bang voor, vooral enthousiast! Maar toch een beetje schrik voor mijn jongens. Een vriendin en haar moeder zijn al bij die dokter geweest voor een borstverkleining en waren er heel content van! Ze vertelde mij dat ze een paar dagen moesten blijven in het ziekenhuis en dat ze de weken erna zeer weinig konden/mochten doen. Maar ik kan me goed voorstellen als ik terug thuis kom dat mijn jongens heel blij gaan zijn en mij een dikke knuffel willen geven. Ook de gedachte dat ik geen boterhammen kan smeren of drinken kan inschenken of mijn haar kan wassen of mezelf kan aankleden schrikt mij een beetje af. De operatie zelf helemaal niet! Die zie ik echt 100% zitten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Klopt de borstvergrotingen zijn hier in de meerderheid, maar er zijn echt wel een aantal dames die nog niet zolang geleden  een bvk hebben gehad, sommige in combinatie met een buikwandcorrectie, misschien dat het daarom iets lastiger is om de topics te vinden.

 @christineb   @Maria-karen @Jeanette misschien dat 1 van deze dames je eventueel nog tips kunnen geven.

Ik kan me wel voorstellen dat het lange wachten vreselijk moet zijn geweest, maar gelukkig gaat het binnenkort gebeuren.

En het zal zeker wennen zijn, helemaal ook omdat ze in het begin nog niet gelijk een mooie vorm hebben, en dit even tijd nodig zal hebben, maar eindelijk mooie lingerie uit kunnen zoeken, en geen lichamelijke klachten meer.

Het is echt niet zo dat je zelf geen boterham of een kop koffie/thee kan maken hoor, je kan en mag best wel wat dingen doen, maar je moet gewoon heel erg opletten hoe je ze doet, en dat je inderdaad geen zware dingen gaat tillen, niet te veel strekken, boven je macht etc.

En de eerste tijd zul je inderdaad hulp nodig hebben met haren wassen, douchen, maar als je zelf van te voren al de nodige voorzorgsmaatregelen neemt,dan moet het best gaan lukken.

Ook kun je als je niemand hebt om je haar te wassen dit altijd nog bij de kapper laten doen, en zo zijn er nog meer trucjes om de eerste tijd door te komen, want het is inderdaad een behoorlijke operatie, en je moet goed je rust nemen om je herstel zo spoedig mogelijk te laten verlopen.

Wel heel fijn dat je weet dat deze arts bekwaam is, hoop dat jij die ervaring ook gaat krijgen als je het consult hebt.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Joyce, wat spannend! Goed dat je het gaat doen! Ik zelf wordt 8 september geopereerd. heb een dochter van 3, 5. zie daar ook wel een beetje tegenop. Ze duikt graag en veel bovenop me dus dat moet ik goed in de gaten houden:-) Ik kan ook niet wachten tot het allemaal achter de rug is! dek dat het zo veel verlichting zal geven! Ben erg benieuwd hoe je eerste gesprek met de plastisch chirurg verloopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja amai, ik ben ook heel benieuwd!

Mag ik vragen welke maat je nu hebt en naar welke maat je ga gaan? Tof voor jouw, nog geen maand meer! Voor je het weet ben je aan de beurt! Waar en bij wie ga je gaan?

Ik denk voor mezelf dat ik echt meer last heb dan ik zelf denk... Snap je? Ik loop er al een hele tijd mee rond dat ik het bijna gewoon ben... Bij mijn eerste afspraak neem ik mijn ventje mee... Zodat hij ook hoort dat ik echt wel moet rusten en mij niet mag forceren. Ik denk dat dat ook best moeilijk ga zijn om mij rust te gunnen en iemand voor mij te laten zorgen en helpen. Hij is dan nog eens zelfstandige (krantenwinkel) dus kan niet zomaar thuis blijven of later beginnen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk mag je dat vragen. Ik heb 75F nu en ik wil eigenlijk naar een kleine C. Niet groter in ieder geval. En kleiner past waarschijnlijk niet goed bij mij lichaam. Ik ben zo blij dat het gebeurt. Ik denk al zo lang dit hoort niet bij mij. Dus ik snap je gevoelens goed hoor. 

Ik laat het doen in het Olvg door dr Moerman. Een vrouw. Heel prettig gesprek mee gehad. Denk dat ze heel goed weet wat ze doet!!!

ik ben benieuwd qua herstel. Ik doe geen lichamelijk werk dus ik denk dat ik met een week of twee wel weer kan beginnen.  Maar misschien ben ik iets te optimistisch?

Ik ben erg benieuwd hoe he gesprek zal gaan en wat de evt wachttijd daarna is!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Morgen is het zover! Eindelijk mag ik op gesprek! Ik ben echt benieuwd wat hij mij gaar vertellen en wanneer ik een datum heb... Stiekem hoop ik dat het begin oktober al zou kunnen. En ik ben curieus hoe lang hij me thuis zal houden want heb toch schrik voor open wondjes ofzo... 

Ik hou jullie alvast op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

Eindelijk heb ik mijn eerste bezoekje gehad vandaag en heb ik een datum. Nog wel veel geduld hebben, maar beter een goed gevulde agenda dan één zonder... Het geeft me toch een goed gevoel. In België is het sinds kort veranderd en is er een hele papierbundel bijgekomen blijkbaar. Ik moet nog wel langs de ziekenkas gaan om de goedkeuring maar hij vertelde mij dat er nog niemand is teruggekomen zonder, die hij doorstuurde. Ik moest er mij dus geen zorgen over maken. Ik vind het wel spijtig dat het nog zo lang wachten is. Stiekem hoopte ik dit jaar nog of in januari... 

Die dag mag ik voor 7 uur smorgens nog een lichte maaltijd eten. En om 12 uur moet ik mij aanmelden. Ik moet ook zelf een bh meebrengen. En niet zomaar 1, eentje van triumpf, hij heeft er een foto van meegegeven. Die en geen ander! Zei hij... :P Ik vermoed dat ik bij de laatste zal zijn voor die week dan (is op vrijdag)... Ik zou normaal zondag naar huis mogen gaan... 

Dit gaan zowat de langste maanden van mijn leven zijn. Maar aan de andere kan daartegen is mijn jongste zoon weeral een half jaar ouder...  En gaat hij mss hele dagen naar school. Wat wel beter is natuurlijk. 

 

Voila, en nu maar wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis, 

Ik heb even je topics samengevoegd, hier kun je nu verder al je updates in zetten, en heb je alles netjes bij elkaar staan en blijft het overzichtelijk.

En ja het duurt nog een tijdje, maar meis, deze paar maanden kunnen er ook nog wel bij toch ? en het is wel iets waar je nu rustig naar toe kunt leven, en het is dan ook inderdaad weer fijn dat je zoontje weer iets ouder is, en dat kan het net allemaal iets makkelijker maken.

Dit word lang aftellen, maar je krijgt er dadelijk wel mooie borsten voor terug, en kun je het eindelijk achter je laten.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou fijn voor je na al die jaren wachten en uitstellen. Ik ga ook voor een bvk 6 september consult.idd er is hier meer te vinden over borstvergroting maar dat wordt ook meer gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand welke maat van sport bh je mee moet nemen. Mijn arts zei een 75C maar was nu aan het denken als je pas geopereerd bent en alles is nog gezwollen, is het toch niet prettig om iets te dragen dat te klein is... En wie zegt dat het uiteindelijk echt een C is? Dat weten ze toch niet met zekerheid? Of zou ik voor de zekerheid een D nemen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joyce,

Voor mijn operatie gaf de arts aan te proberen er een D-cup van te maken. (Dit leek mijzelf nog wel aardig ambitieus aangezien ik vanaf een 75J kwam;)). Ik heb er toen voor gekozen om een 75D en een 80D mee te nemen. Ik had de triumph tri-action als sportbh en daar zit super veel rek in de band en zorgt er voor dat je veel marge hebt zowel kleiner als groter (ik heb toen ik ze kocht al even gepast hoe de band zat, kon er met mijn borsten natuurlijk niet in maar zo kon ik wel voelen dat zowel de 75 als de 80 al goed voelde). Ik heb uiteindelijk de 80D gedragen omdat mijn borsten toch nog ietsjes groter waren dan een D cup en erg gezwollen waren. Ook vond ik de 80 uiteindelijk lekkerder zitten gezien de zwelling en ze adviseerden mij om de kompressen niet met pleisters vast te plakken maar onder de bh band te klemmen, wat natuurlijk ook wat van de ruimte afsnoept. Nu ik weer gewone bh's draag, draag ik en 75E. 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, 

ik was aan het denken om wel een 75C mee te brengen maar eventueel ook een tussenstukje. Moest het dan gezwollen zijn spant het niet zo hard en dan heb ik er achteraf nog wat aan... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja! Een tussenstukje had ik inderdaad ook nog mee voor als de 75D qua cup toch beter zou passen. Maar heb hem uiteindelijk niet nodig gehad. Die sportbh van triumph zat trouwens heel erg goed! Ik had ze van ten voren gehaald bij livera en in het ziekenhuis waar ik geopereerd werd zat ook een livera dus als het allemaal niet gepast had, had ik ze daar alle twee kunnen ruilen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai 75J is niet niks. Was je na de operatie een beetje teleurgesteld dat je toch nog een 75E hebt ipv de voorziene D? 

Op dit moment maak ik me zorgen om het eindresultaat, stel dat je 2 lege zakjes over blijven. Gisteren was ik gaan shoppen en nog maar eens gemerkt dat niet alles zit zoals ik zou willen. Maar ondanks alles toch een leuk kleedje gekocht. Mijn ventje vond het ook mooi maar denkt dat het na de operatie te groot ga zijn... Nu het spant wel lekker aan mijn buik en poep dus denk dat het wel zal meevallen. 

Jij zal ook veel kleren hebben die je achteraf niet meer kan aandoen wegens te groot... Of valt dat mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was niet heel erg teleurgesteld dat het nog iets groter is dan voorzien. Natuurlijk een D was leuk geweest maar ik had er van ten voren zelf al rekening mee gehouden dat dit misschien niet zou lukken. De breedte van de borstaanzet kunnen ze namelijk niet veel aanpassen en als het een D zou zijn zou de borst dus niet veel uitsteken maar wel breed zijn waardoor ik borsten met een gekke verhouding zou krijgen. Dus ik denk dat de arts een goede beslissing gemaakt heeft :). Daarnaast is dit ook een enorm verschil en is het stukken lichter er is in totaal namelijk meer dan 2 kilo weggehaald. 

Veel van mijn kleding is nu echt te groot is, al vind ik sommige dingen oversized wel leuk. Het winkelen is nu wel echt stukken leuker aangezien ik nu weer gewoon in maat M pas, waar ik eerst al moeite had om een XL over mijn borsten dicht te krijgen. Ook krijg ik van veel mensen te horen dat het er uit ziet alsof ik veel ben afgevallen, dit komt denk ik ook vooral doordat ik nu passende kleding aan kan ipv shirts die veel te groot zijn rond de taille. Dus het doet wonderen voor je figuur;)

Bij de operatie wordt ook veel huid weggehaald dus ik denk niet dat je je zorgen moet maken over 2 lege zakjes die overblijven. Die van mij zijn nu juist heel stevig. Die onzekerheid heeft iedereen denk ik van ten voren. Ik moet zeggen dat ik toen mijn operatie nog ver in het voren was ik ook erg zenuwachtig was maar op het gegeven moment was ik op het punt dat ik vooral wilde dat het gebeurde zodat ik er niet meer tegen aan zat te hikken. En ik was die periode ook erg druk waardoor de tijd voorbij vloog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met de breedte van de borstaanzet? 

Heeft niet iedereen daar last van met grote maten? Ik heb eerder de cup voor denk ik. Hoe groter de cup, hoe breder de borst... Bij mij begint die echt onder de arm... Maar ga er vanuit dat dat bij iedereen is die zo'n maat heeft... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het klopt dat iedereen met een grote borst daar last van heeft maar in mijn geval was ie natuurlijk erg breed met een J-cup. Dus het ligt inderdaad aan de voorsituatie. Als de arts dan de bost verkleind en er borstweefsel weghaalt, wordt hij niet veel smaller maar wel minder diep. Als hij dan te veel borstweefsel weghaalt hou je een borst met een vreemde verhouding over, namelijk een brede borst die niet diep is (dus hij steekt dan vanaf de zijkant gezien niet veel uit maar van voor zien ze er dan wel breed uit). Dus daarom wilde mijn arts niet nog meer weghalen dan hij gedaan heeft omdat ik dan dat effect zou krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een fijn nieuws het is idd even wachten maar het geduld wordt beloont dat kan bijna niet anders 

 Ik heb zelf 2 meiden 3 en 7 ik ben straks ook benieuwd hoe dat gaat met op schoot springen etc. Ik wordt bij de Bergman clinic geopereerd en krijg daar een bh aangemeten. Lijkt me lastig om van te voren er 1 te kopen omdat je niet precies weet hoe ze worden 

veel succes toegewenst 

gr Linda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3 september 2016 om 11:46 zei D1990:

Ja het klopt dat iedereen met een grote borst daar last van heeft maar in mijn geval was ie natuurlijk erg breed met een J-cup. Dus het ligt inderdaad aan de voorsituatie. Als de arts dan de bost verkleind en er borstweefsel weghaalt, wordt hij niet veel smaller maar wel minder diep. Als hij dan te veel borstweefsel weghaalt hou je een borst met een vreemde verhouding over, namelijk een brede borst die niet diep is (dus hij steekt dan vanaf de zijkant gezien niet veel uit maar van voor zien ze er dan wel breed uit). Dus daarom wilde mijn arts niet nog meer weghalen dan hij gedaan heeft omdat ik dan dat effect zou krijgen. 

Ik snap wat je bedoeld denk ik. Ik kan 2 vingers onder mijn borst houden. Dat vind ik eigenlijk niet zo heel veel. Als ik andere borste hier zie op foto heb ik de indruk dat het bij de andere veel meer doorhangt als bij mij.

 

22 uur geleden zei Linnie37:

Wat een fijn nieuws het is idd even wachten maar het geduld wordt beloont dat kan bijna niet anders 

 Ik heb zelf 2 meiden 3 en 7 ik ben straks ook benieuwd hoe dat gaat met op schoot springen etc. Ik wordt bij de Bergman clinic geopereerd en krijg daar een bh aangemeten. Lijkt me lastig om van te voren er 1 te kopen omdat je niet precies weet hoe ze worden 

veel succes toegewenst 

gr Linda 

Ja ik ga pas een week voordien eentje halen hier in de buurt en een tussenstukje. Ik gok op een 75C dus hopelijk is hij niet te klein. Hij heeft zelf gezegd dat ik die maat mee moest brengen. Hij zal wel weten wat hij doet zeker. En moest het niet passen kan ik hem mss nog terug ruilen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geduld wordt wel op de proef gesteld hoor. Wat zul je uitkijken naar maart volgend jaar. Nu ik eenmaal de stap genomen heb wil ik het ook maar zo snel mogelijk achter de rug hebben. Het is dat collega's nog op vakantie zijn anders had ik deze week al geopereerd kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stiekem hoopte ik dat het dit jaar nog kon gebeuren. Maar ik kan in december niet thuis blijven van het werk want dan is het er heel druk... Dus in mijn achterhoofd dacht ik, het zal dan wel januari of februari worden... Maar uiteindelijk is het dus half maart. Ik heb het hier eerder al gezegd: liever een goed gevulde agenda van de dokter dan geen gevulde agenda... Eigenlijk hoop ik ook nog dat ze tussendoor bellen om te zeggen dat er een plaatsje is vrijgekomen... Maar er zullen wel andere mensen zijn die het meer nodig hebben om geopereerd te worden. Een beetje dagdromen mag wel he... :D

Het kan niet snel genoeg maart zijn! December gaat er al vlug zijn! Die ander 2,5 maand zal een beetje trager komen denk ik... 

Hier thuis wordt gezegd door mijn ventje dat de kans groot is dat we een reis winnen via zijn werk. Die reis gaat door ergens tussen februari en mei... Ik hoop zo hard dat we die winnen maar wel in februari... Want als het in maart of april is kan ik niets aan een zwembad gaan doen... 

Weet er trouwens iemand wanneer je terug mag gaan zwemmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is december ook heel druk op het werk. Mij lukt het gelukkig dus om dan weer terug te zijn. 

Zwemmen, ik mag pas na 6 weken sporten en ik neem aan dat alles dicht moet zijn. Anders loop je kans op ontstekingen. Met de zon moet je ook voorzichtig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.