Ga naar inhoud

Tot wanneer insmeren met bio-oil?


Aanbevolen berichten

Hey ladies,

Dinsdag ben ik 6 weken po. Dan hoef ik dus niet meer die sport bh en borstband te dragen! Ik heb tot nu toe elke dag gesmeerd met bio-oil tegen striae. Ik vroeg me af tot wanneer ik dit moet doen..? Tot wanneer hebben jullie gesmeerd met bio-oil (of soortgelijke voorkomende smeermiddeltjes)?

Xx Britt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sweetboobs16:

@tiubztony 

Ik ben ook van plan het te gaan gebruiken voor mijn bv. Op tijd ermee beginnen. Dus de opmerking dat het niet werkt slaat nergens op. 

Hoe kan je nou bewijzen dat het werkt?

Ik heb in mijn eerste zwangerschap zitten smeren als een malle..En meerdere vrouwen met mij.. en uiteindelijk toch striae gekregen. Ra ra hoe kan dat ;) je kan je huid er wel mee in smeren.. dan word je huid wat soepeler.. maar je voorkomt het er niet mee ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mackytje En dat het bij jou niet gewerkt heeft noem jij jouw bewijs gebaseerd op jou en een aantal zwangere vrouwen. Ja het is vaak genetisch bepaald! Maar heel veel vrouwen hebben wel wat aan het smeren en sommige niet! Zo is het nou eenmaal. Niet gelijk gaan zeggen dat het onzin is want veel meiden hier zijn het daarin met jou oneens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een soepelere huid zal minder snel striae krijgen. Als je voor de operatie en na de operatie je huid goed blijft verzorgen zal deze beter en mooier genezen. Of je striae er volledig mee kan voorkomen ligt inderdaad aan hoe genetisch bepaald het is. Als je wonden zijn genezen kan je de littekens voorzichtig gaan behandelen en masseren. Door de doorbloeding aan te zetten voorkom je dat het litteken gaat verklefen en geneest het mooier. @tiubztony @Sweetboobs16 @Mackytje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@debbiethisisme 

Precies! En daarom vind ik het onnodig om hier gelijk op te reageren zoals zij doet omdat zij toevallig er geen baat bij heeft bij een zwangerschap nota bene. Dat is ook nog eens heel wat anders dan een bv.

Op deze manier licht je nieuwe meiden slecht in. Dat wil ik voorkomen! Heb zat meiden gezien die er wel baat bij hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei debbiethisisme:

Een soepelere huid zal minder snel striae krijgen. Als je voor de operatie en na de operatie je huid goed blijft verzorgen zal deze beter en mooier genezen. Of je striae er volledig mee kan voorkomen ligt inderdaad aan hoe genetisch bepaald het is. Als je wonden zijn genezen kan je de littekens voorzichtig gaan behandelen en masseren. Door de doorbloeding aan te zetten voorkom je dat het litteken gaat verklefen en geneest het mooier. @tiubztony @Sweetboobs16 @Mackytje

Thnx! Zo is het. Dus die hele bio oil is niet iets waarmee je het voorkomt. Dus conclusie... je krijgt het of je krijgt het niet en tuurlijk doet het iets met je huid. Maar zeker niet de striae voorkomen. 

En @Sweetboobs16 ik baseer het idd op mijzelf en die andere vrouwen. Het is toch het levende bewijs?

En wat is er anders aan dan?

Bij allebei rekt je huid toch uit. 

 Hoe weet je nou of het door die olie komt of niet? Dus hoe weet je nou bij wie het wel heeft gewerkt?  

Niemand kan dat zeggen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Sweetboobs16:

@Mackytje Doe jij het lekker op jouw manier. Dan doe ik het op het mijne ;) Blijf toch bij mijn standpunt. Je krabbelt nu al terug nu werkt het volgens jou soms wel terwijl het eerst totale onzin was! 

Toedeloe.

Nee ik krabbel helemaal niet terug.. dat je huid  niet soepeler er van word heb ik nooit gezegd.. wat ik zei en wat ik nog steeds zeg is dat je striae niet voorkomt ;)

Maar maak je niet te druk hoor -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, laten we het gezellig houden hier, iedereen heeft recht op een eigen mening,en die mag hier ook uitgesproken worden.

 

Het klopt eigenlijk allemaal een beetje, striae kun je nooit helemaal voorkomen,ten eerste heeft het alles te maken met de soepelheid van de huid, en als je het eenmaal hebt, kun je het nooit helemaal weg krijgen, wel kun je het enigszins laten vervagen door een creme.

Striae is eigenlijk te vergelijken met littekens, door uitrekken/oprekken van de huid word min of meer onderhuids bindweefsel uit elkaar getrokken, en dit veroorzaakt dus de lijnen, en net zoals een litteken zijn deze in het begin rood/paars en zullen in de loop der tijd lichter worden.

Of het goed is om de littekens in te smeren is ook een onderwerp wat de laatste tijd omstreden is,en het gaat er om dat je litteken gehydrateerd blijft,en dan maakt het ook niet uit welk merk je gebruikt.

De 1 vind olie prettig en de ander een creme, dus dat is persoonlijk, en ja als je gaat kijken naar fabrikanten, die willen graag verkopen dus die zeggen uiteraard dat het helpt.

Wat over het algemeen wel beter werkt bij littekens zijn de middelen met siliconen erin, bijv Dermatix, Scarban, etc en daar heb je dan pleisters en gel in, dit is wel duurder, maar helpt voornamelijk als je dus "probleem littekens"hebt, maar dit zal ook bij de 1 iets beter werken dan bij de ander.

Dus antwoord op de vraag: hoe lang moet je doorgaan: gewoon net zoals je gewend bent, na het douchen insmeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Desert-Rose:

Dames, laten we het gezellig houden hier, iedereen heeft recht op een eigen mening,en die mag hier ook uitgesproken worden.

 

Het klopt eigenlijk allemaal een beetje, striae kun je nooit helemaal voorkomen,ten eerste heeft het alles te maken met de soepelheid van de huid, en als je het eenmaal hebt, kun je het nooit helemaal weg krijgen, wel kun je het enigszins laten vervagen door een creme.

Striae is eigenlijk te vergelijken met littekens, door uitrekken/oprekken van de huid word min of meer onderhuids bindweefsel uit elkaar getrokken, en dit veroorzaakt dus de lijnen, en net zoals een litteken zijn deze in het begin rood/paars en zullen in de loop der tijd lichter worden.

Of het goed is om de littekens in te smeren is ook een onderwerp wat de laatste tijd omstreden is,en het gaat er om dat je litteken gehydrateerd blijft,en dan maakt het ook niet uit welk merk je gebruikt.

De 1 vind olie prettig en de ander een creme, dus dat is persoonlijk, en ja als je gaat kijken naar fabrikanten, die willen graag verkopen dus die zeggen uiteraard dat het helpt.

Wat over het algemeen wel beter werkt bij littekens zijn de middelen met siliconen erin, bijv Dermatix, Scarban, etc en daar heb je dan pleisters en gel in, dit is wel duurder, maar helpt voornamelijk als je dus "probleem littekens"hebt, maar dit zal ook bij de 1 iets beter werken dan bij de ander.

Dus antwoord op de vraag: hoe lang moet je doorgaan: gewoon net zoals je gewend bent, na het douchen insmeren.

 

 

Bedankt voor de duidelijke uitleg :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Desert-Rose:

Dames, laten we het gezellig houden hier, iedereen heeft recht op een eigen mening,en die mag hier ook uitgesproken worden.

 

Het klopt eigenlijk allemaal een beetje, striae kun je nooit helemaal voorkomen,ten eerste heeft het alles te maken met de soepelheid van de huid, en als je het eenmaal hebt, kun je het nooit helemaal weg krijgen, wel kun je het enigszins laten vervagen door een creme.

Striae is eigenlijk te vergelijken met littekens, door uitrekken/oprekken van de huid word min of meer onderhuids bindweefsel uit elkaar getrokken, en dit veroorzaakt dus de lijnen, en net zoals een litteken zijn deze in het begin rood/paars en zullen in de loop der tijd lichter worden.

Of het goed is om de littekens in te smeren is ook een onderwerp wat de laatste tijd omstreden is,en het gaat er om dat je litteken gehydrateerd blijft,en dan maakt het ook niet uit welk merk je gebruikt.

De 1 vind olie prettig en de ander een creme, dus dat is persoonlijk, en ja als je gaat kijken naar fabrikanten, die willen graag verkopen dus die zeggen uiteraard dat het helpt.

Wat over het algemeen wel beter werkt bij littekens zijn de middelen met siliconen erin, bijv Dermatix, Scarban, etc en daar heb je dan pleisters en gel in, dit is wel duurder, maar helpt voornamelijk als je dus "probleem littekens"hebt, maar dit zal ook bij de 1 iets beter werken dan bij de ander.

Dus antwoord op de vraag: hoe lang moet je doorgaan: gewoon net zoals je gewend bent, na het douchen insmeren.

 

 

Ik ben het met je eens Desert-rose, maar ik vind wel, dat de manier waarop @Mackytje reageert, niet geheel op zijn plaats is. Als jij iets vindt, Mackytje, dan mag je dat best zeggen, maar wel op een manier waarop je niet meteen alle andere dingen die gezegd worden onderuit schopt. Dat is niet altijd even gemakkelijk, maar als je zulke reacties krijgt, is het misschien toch beter om even te kijken naar hoe jouw reactie overkomt op anderen.. En dan misschien daaruit je conclusies te trekken.

BB
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei best_boobie:

Ik ben het met je eens Desert-rose, maar ik vind wel, dat de manier waarop @Mackytje reageert, niet geheel op zijn plaats is. Als jij iets vindt, Mackytje, dan mag je dat best zeggen, maar wel op een manier waarop je niet meteen alle andere dingen die gezegd worden onderuit schopt. Dat is niet altijd even gemakkelijk, maar als je zulke reacties krijgt, is het misschien toch beter om even te kijken naar hoe jouw reactie overkomt op anderen.. En dan misschien daaruit je conclusies te trekken.

BB
 

Dat was niet mijn bedoeling of mijn intensie. 

Ik vind juist dat ik gewoon netjes ben gebleven integenstelling van iemand anders.

Maar het is ook maar net de manier waarop je het leest denk ik. Ook van mij kant misschien. En ik vind niet dat ik alles onderuit schop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Mackytje:

Dat was niet mijn bedoeling of mijn intensie. 

Ik vind juist dat ik gewoon netjes ben gebleven integenstelling van iemand anders.

Maar het is ook maar net de manier waarop je het leest denk ik. Ook van mij kant misschien. En ik vind niet dat ik alles onderuit schop. 

Toch wil ik je vriendelijk verzoeken het netjes te houden op het forum :)
Ik heb het hele topic gelezen, zo neutraal mogelijk, en ik vond jouw manier van doen het meest vervelend overkomen. Vandaar dat ik jou erop aanspreek.

Neem het ter harte.

BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei best_boobie:

Toch wil ik je vriendelijk verzoeken het netjes te houden op het forum :)
Ik heb het hele topic gelezen, zo neutraal mogelijk, en ik vond jouw manier van doen het meest vervelend overkomen. Vandaar dat ik jou erop aanspreek.

Neem het ter harte.

BB

Oke nouja prima.  

Vind het alleen raar. 

Wat ik al zei... het is maar net hoe je het leest. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei tiubztony:

Hey ladies,

Dinsdag ben ik 6 weken po. Dan hoef ik dus niet meer die sport bh en borstband te dragen! Ik heb tot nu toe elke dag gesmeerd met bio-oil tegen striae. Ik vroeg me af tot wanneer ik dit moet doen..? Tot wanneer hebben jullie gesmeerd met bio-oil (of soortgelijke voorkomende smeermiddeltjes)?

Xx Britt

Goeie vraag! Ik ben nog geen 6 weken PO. Maar ik denk zelf dat ik in ieder geval blijf smeren tot het niet meer rose is... (3 tot 6 maanden?) heb zelf een zalfje met cacao boter, voor de genezing van littekens . Kom er even niet op. Je huid lekker soepel houden kan zeker. Geen kwaad.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.