Ga naar inhoud

Twijfel wel of niet doen


Aanbevolen berichten

Hoi Meiden.

Even een kort stukje voor geschiedenis. Toen ik 19 was heb ik mijn eerste bvk gehad. Nu ben ik 13 jaar verder en 2 kids rijker.

En nu heel erg aan het twijfelen of ik weer voor een bvk zal laten uitvoeren.

Toen ik 19 was ben ik van een F cup naar een kleine D gegaan en was zo blij.

Nu na twee zwangerschappen zitten mijn borsten weer op een F cup.

De operatie toen is mij echt super meegevallen, zelf na dat de wond na 2 weken open sprong.

Alleen kijk ik heel erg op tegen de narcose en niet echt de narcose zelf maar het ontwaken.

Zodra ik wakker aan het worden ben krijg ik echt een soort van paniekaanval en moet ik iemand om mij heen hebben.

De reden dat ik nu toch weer een bvk overweeg is omdat ik heel erg last heb van mijn rug en nek.

En hier ook meerdere malen voor naar de fysio ben geweest.

En als ik mijn voorgeschiedenis vertel vragen de artsen eigenlijk altijd waarom ik nu niet weer een bvk zou laten doen omdat die echt heel erg zou schelen voor mijn rug en nek.

Maar als ik dan een vriendin of familie of collega's vertel dat ik een bvk overweeg zeggen ze allemaal jij waarom zo groot zijn ze toch niet 

En daarom twijfel ik heel erg.

Ik heb een paar foto's gemaakt en ben benieuwd wat jullie vinden?

Wel of geen grote borsten en wel of niet opereren.

Ik weet wel dat de keus aan mij zelf is maar ben gewoon heel erg benieuwd naar jullie mening.

Dikke knuffel 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Maar dat is ook moeilijk voor een ander te zeggen de een wil ze juist groter en zou zeggen doe er een prothese in dan worden ze voller. Ik zelf vind dat je mooie borsten hebt tepels in het midden en niet te groot ze passen wel bij je lichaam. Maar ja ik vind grotere borsten met protheses persoonlijk het mooiste. Een ander zal misschien wel vinden dat ze groot zijn.Maar het gaat erom wat jij zelf vind .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...
  • 1 year later...

Jeetje dat is een tijdje geleden. 

Ik was alweer vergeten dat ik ooit een bericht hier had geplaatst in 2016.

ik dacht dat het alweer veel langer geleden was. 

Maar voor mij wel een bevestiging dat ik er toch al een tijdje mee zit. 

 

Maar even naar nu:

we zijn precies 2 jaar verder en ik twijfel nog steeds over een bvk.

De rugklachten en nekklachten blijven heel erg, en ik heb alweer veel afspraken en trajecten gehad bij de fysio en dokter. 

De twijfel blijft omdat ik echt op zie tegen de narcose. 

Maar weet de tijd na de operatie komt goed.

mijn partner neemt vrij en de kids zijn ook weer 2 jaar ouder. 

Maar toch twijfel ik omdat mensen blijven zeggen jij heb toch niet zulke grote borsten. 

Dan begin ik weer te  twijfelen en denk misschien zit ik wel voor schut bij de arts.

Nu was ik vorige week aan het werk en de nek en rugklachten waren weer vreselijk. 

(En na dat ik een zomer mij ellendig heb gevoeld in bikini met pijn en klachten.)

Een stukje bij mijn werk vandaan zit mijn huisarts en heeft tussen de middag in loop spreekuur.

En toen dacht ik en nu stap ik naar binnen.

ik stond 5 minuten later ook weer buiten met een verwijsbrief. 

Gelijk het ziekenhuis gebeld en dinsdag mag ik langs komen op spreekuur. 

Heb gister de verzekering gebeld en ik voldoe aan alle eissen dus die mevrouw verwacht geen problemen met de goedkeuring.

 

ik ben blij dat ik de stap heb gezet. 

Maar vindt het ook heel spannend. 

Straks vraagt de pc zich af wat ik daar kom doen.

nu maar afwachten tot dinsdag pffff 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Ensi ik kom je even een hart onder de riem steken. Ik vind jou supermoedig. Wat anderen ervan denken zou eigenlijk niet moeten meetellen. Het gaat erom wat jij voelt, denkt en wilt.

 

Ik had mijn BVK afgelopen december en ben er superblij mee. Ik had het jaren eerder moeten doen. Als jong meisje vond ik mijn borsten al te groot en ik heb uiteindelijk gewacht tot mijn 54ste. Ik liep ook de deur plat bij de fysio.Toen die opmerkte dat mijn klachten wel eens van mijn boezem konden komen, ben ik gelijk naar de PC gestapt en die gaf haar gelijk. En toen startte het spannendste traject ooit van mijn leven.

Maar nu heel blij. Nek-, schouder- en rugklachten weg. Zelfvertrouwen en zelfwaarde-gevoel de hoogte in.

Sommige mensen waaraan ik het vertelde voor de OP zeiden: "Oh, heb jij grote borsten dan? Dat was me niet opgevallen". (Ik doeg altijd wijde kleding). Anderen (vrienden en familie) zeiden; "Dat wou jij altijd al laten doen." Dat zorgde ook bij mij voor twijfel en dan uiteraard ook laten snijden in borsten die op zich gezond zijn.

Na de OP was er eigenlijk niemand die zei: "Hey, heb jij een BVK gehad?". Wel: "Ben jij afgevallen?". (Weg wijde kleding). En daar was ik natuurlijk heel blij mee.

Gewoon doen, meid. Voor jezelf! En het feit dat je huisarts een verwijsbrief heeft geschreven toont al aan dat de kans, dat de PC vraagt wat je daar komt doen, heel klein is.

Ik duim voor je en ga je volgen. :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ensi,

 

Die angst voor de narcose snap ik. Ik had dezelfde ervaring met wakker worden bij een vorige (heel andere) operatie. 

 

Ook krijg ik de opmerking ‘ waarom verkleinen, viel me niet eens op dat je grote borsten hebt’ of ‘ het past zo wel bij je’. Ik ben namelijk heel lang, 1,82. Mensen denken dan snel dat je ook heel sterk bent en dat je die zware last wel kunt dragen. Maar dat is natuurlijk voor ieder mens anders. Ik zie dames met hele grote boezem die nergens last van hebben. Je doet het voor jezelf...niet vergeten. Je bent nog piepjong, wil je nog 50 jaar nek- en rugpijn? 

 

Ik niet in ieder geval. Ik verdiep me nu in die narcose angst. Schijnbaar als je er relaxed in gaat dan kom je er ook relaxed uit. Ik ga je volgen... ben benieuwd naar je keuzes. Klopt het dat je foto’s niet meer zichtbaar zijn? Of komt dat door mijn mobiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi Hoi,

 

sorry voor mijn laten reactie. 

Was even wat mis gegaan met mijn wachtwoord maar ik ben er weer.

 

De eerste afspraak was bij een pc in het ziekenhuis. 

Vol zenuwen ging ik er heen.

Daar aangekomen stapte de pc de kamer in. En ken je dat gevoel dat je dan denkt oke laat maar dit gaat niks worden ik loop wel weer gelijk naar buiten. Zo’n raar gevoel.

Mijn gevoel bleek te kloppen.

Na dat ik mijn verhaal vertelde mocht ik mijn bh uit doen.

hij keek en zei onee hier ga ik niet aan beginnen.

je heb al een keer een verkleining gehad ik heb geen idee hoe alles loopt dus daar begin ik niet aan.

ook zijn je klieren naar beneden gezakt dus dan kan je alleen liften.

en je verzekering vergoed deze verkleining niet.

ik probeerde nog een poging te doen door aan te geven dat ik mijn verzekering al had ingelicht en ik aan alle eisen voldoe.

nee hoor dat zijn alleen maar praatjes om je blij te maken.

daarna ging hij aan zijn bureau zitten en toen ik ook plaats nam zei hij je bent klaar hoor je kan gaan. 

En daar ging ik op hangende pootjes en ontdaan.

Toen ik buiten stond heb ik mijn nicht gebeld en die zei dat ik gewoon ergens anders na moest vragen wat een andere pc er van vondt. 

Later belde mijn nicht mij terug dat ze goede verhalen heeft gehoord van een andere pc in kliniek alphen.

Gelijk die pc gebeld voor een afspraak en daar kon ik afgelopen maandag terecht. 

Na mijn ziekenhuis bezoek ben ik een dag later terug gegaan naar de huisarts voor een nieuwe verwijsbrief omdat tegenwoordig alle verwijsbriefen gericht zijn aan een bepaald ziekenhuis.

De huisarts vondt het maar raar en wilde mij geen nieuwe brief geven. 

Ze wilde eerst afwachten wat de brief zou zijn van de pc uit het ziekenhuis voor ze mij weer zou verwijzen. 

Gelukkig ging de huisarts op vakantie, en moest ik haar collega een week later bellen of er al een brief was uit het ziekenhuis en vanuit daar zou die huisarts bepalen of zij mij wel wilde doorverwijzen.

En daar stond ik voor de tweede keer buiten.

Na een week heb ik gebeld en gelukkig wilde ze mij toch een verwijsbrief geven.

En kon ik mijn nieuwe afspraak door laten gaan. 

Daar ben ik afgelopen maandag geweest.

Wat een lieve vrouw was dit. Er hing een hele andere zweer en deze pc luisterde heel goed.

Daarna ging ze kijken.

ze legde uit dat er veel pc zijn die het niet aandurven om een tweede borstverkleining te doen.

maar zij durft het wel aan.

ze gaat aan de onderkant weg halen en ze gaat de borst smaller maken.

dit zodat de spieren aan de zijkant niet meer zo trekken aan mijn nek.

Ze opereren alleen niet in de kliniek waar ik nu was. 

Gelukkig opereerd ze wel in het ziekenhuis hier in de buurt of in Rotterdam.

Ik heb aangegeven dat het mij niet uitmaakt welk ziekenhuis het wordt dus daar ging  ze naar kijken.

vandaag zou ze weer werken in het ziekenhuis en zou ze alles in werking zetten en naar de verzekering sturen.

ik hoop zo dat het een keer mee zit en die niet moeilijk gaan doen.

De pc verwacht mij dit jaar nog te opereren. 

Oh ik ben zo blij. En toch nog niet helemaal.

eerst de goedkeuring van de verzekering hebben. 

 

Doe ik het of niet?

ik heb heel je verhaal gelezen.

Zo goed dat je de stap heb durven nemen.

fijn dat je mij gaat volgen!!!

 

Depri-E

ja die narcose pffff kan mij er nu al druk om maken.

maar ga goed aangeven dat ik echt wakker wordt met paniekaanvallen en ik graag snel mijn partner of iemand van de verpleging aan bed wil hebben.

ik hoop dat mij partner mag en anders iemand van het ziekenhuis.

ik vindt het gevoel van steeds weg valken en niks.

 

Ik kan niet goed uit je verhaal halen of je ook een verkleining heb ondergaan?

Zo nee wil je het nog doen. 

Zo ja hoe was je ervaring? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi,

 

Hier weer een klein verslagje van mij.

Nog geen reactie gehad van de verzekering. 

Ik had ze wel vorige week gebeld en toen was er iets mis gegaan met de aanvraag. 

Gelijk de ass van de pc gebeld en die zou het gaan uitzoeken. 

En dag later werd ik gebeld voor een afspraak voor medische foto’s.

Ze vertelde dat dit was voor mijn dossier. 

Vanmorgen ben ik geweest bij de medische fotograaf, en heb ik ook nagevraagd of dit was voor de verzekering.

maar ook hij gaf aan dat het voor het dossier is, en het soms wordt gebruikt voor als de verzekering meer informatie willen.

maar het vaak wordt gebruikt voor de pc zelf. 

Morgen nog maar een keer de verzekering bellen of er nu wel een aanvraag is ingediend. 

De pc zou mij nog dit jaar helpen maar ben bang dat we dat niet meer gaan redden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd @Ensi met je goedkeuring! :43:

 

Als het de PC van je voorkeur is dan zou ik toch snel al een afspraak vastleggen.

Het zal er sneller zijn dan je denkt.

Een wachtlijst kan er natuurlijk ook op wijzen dat de PC goed is. :38:

Ondertussen kan je dan ook je geduld al oefenen.:62:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks!!!  Ben echt zo blij.

 

klopt deze Pc is echt heel erg goed. Vandaar ook de lange wachttijd. 

Ik kon voor nu nog geen datum prikken. 

De agenda voor volgend jaar was nog niet binnen. Ga over 2 weekjes weer bellen om te kijken of ze al iets meer weten.

En of ze al bij de planning van volgens jaar kunnen.

maar ze zeiden nu reken maar op maart april. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.