Ga naar inhoud

Crossfit en bv


Gast Mikk95

Aanbevolen berichten

Ladies, 

vanaf aankomende dinsdag zitten de 6 weken erop en mag ik dus weer gaan sporten. Ik vroeg me af op er hier dames zijn die aan crossfit doen en wat hun ervaring is. Het is natuurlijk wel iets anders dan in de sportschool wat gewichtjes tillen. 

Na hoeveel weken zijn jullie bijvoorbeeld begonnen, heb je bepaalde oefeningen vermeden etc. 

Ik hoor het graag want kan niet wachten om weer te beginnen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoe heb je ze geplaatst? Ik heb dual plane en dat is wat zwaarder dan voor de spier. Ik mag pas na 3 maanden sporten. Ik was afgelopen dinsdag 3 maanden en kan ook pas sinds kort echt met gewichten weer omgaan. Pull up en push up gaat echt nog niet, alleen op mijn knieen. De protheses of de spier beweegt dan en dat voel ik echt heel goed. Geen pijn maar iritant. Met de eindcontrole ga ik vragen of dit geen kwaad kan (dit voelen de meeste trouwens hoor) en of het vanzelf minder wordt. Ook mag je pas na 3 maanden echt je borstspier weer gaan trainen maar wel opbouwen. Ik zou echt 3 maanden wachten als je dual plane hebt. Met voor de spier zou ik ook wel oppassen.. misschien kan je dan wel wat eerder beginnen. Maar echt opbouwen hoor, niet ineens vol gewicht gaan pakken. Ook met overhead squad of hang squad komt de druk op je boobs (blijkbaar haha) dat voelt echt niet prettig!! Maar dat zal je vanzelf voelen. Wel echt oppassen hoor, je wil niet dat ze gaan vervormen. Na 3 maanden zitten ze pas echt helemaal vast en goed ingekapselt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

ooh wat er lees jullie reacties nu pas! @Summer2 @Loeloe

ik ben na 7 weken begonnen. Ben toen heel rustig begonnen met gewichten. push press bijvoorbeeld maar met een 5kg schijf. Ik mocht na de 6 weken meteen sporten zei mijn arts, kon volgens hem geen enkel kwaad, ook niet het trainen van de borstspier. Moet wel zeggen dat ik alleen geen toes to bar kan omdat dat nog steeds pijnlijk is. Voor de rest lukt mij alles weer. hoe gaat het bij jullie? 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi @Mikk95, @Summer2, @Loeloe

 

Ik vroeg me af hoe het inmiddels met jullie gaat!
Ben erop aan het plannen om in April te worden geopereerd, maar vind het lastig in te schatten welk effect een BV nu echt heeft als het op sporten aankomt. Ik vind het heerlijk om te sporten (fitness/hardlopen/crossfit) en vraag me af; herstel je met dual plane echt weer 100%, kun je echt weer ALLES uiteindelijk? Push up en Pull up zijn een van mijn favo oefeningen. Zou het best erg vinden als ik dat niet meer zou kunnen... 

 

Voelen jullie je prothese nog steeds bewegen? Zie je dit dan ook heel erg? Of ziet dit er wel gewoon natuurlijk uit? Achteraf gezien; hebben jullie de juiste keus gemaakt om een BV te nemen met jullie actieve leven? Wat zijn voor/nadelen? 

Hoor het graag :) Liefs... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maan 

Het gaat heel goed met mij.

Goeie vragen stel je. 

Opdrukken gaat bij mij lastig ( lees niet).ik voel de proteses dan vind ik een vreemd gevoel. 

Planken gaat wel!

Ook krijg ik mn armen met gewichten niet helemaal boven mijn hoofd als ik lig. Als ik sta gaat dit gemakkelijker.

Verder kan ik eigenlijk alles.

Ik ben ontzettend blij met mn boobs. En heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Succes met je keuze.

Gr Loeloe

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maan

 

Hee Maan! 

 

Het gaat super goed mij! Spannend komt al snel dichtbij. 

Over je vragen met crossfit. Ik ben nu iets meer dan een halfjaar verder en ben na 6 weken weer voorzichtig begonnen met crossfit, echter kan ik nog steeds niet alles. Ik doe push ups op mijn knieën en voel de protheses dan verschuiven. Pullups was ook een van mijn favoriete dingen maar ook hier voel ik het bij. Voor mijn BV was ik dichtbij kipping pull ups, maar dit is nu heel ver weg, omdat ik hier nog last van heb. Sinds kort kan ik blijven hangen aan het rek en voorzichtig knee raises doen, terwijl ik voorheen T2B kon. 

ook vermijd ik de bench press, omdat je hier alleen maar je borst spier mee traint. Vind dit ook gene fijn gevoel omdat je ook hier, ze mee voelt verschuiven. 

behalve deze oefeningen kan ik alles wel! Zelf zie ik ze niet bewegen, maar mijn vriend doet met mij Crossfit en zegt dat je dit wel ziet bij bepaalde oefeningen. 

of ik er spijt van heb? Totaal niet!! Het is nog steeds de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt, en die paar oefeningen die ik dan niet goed kan neem ik maar voor lief.

Ik hoef ten slotte ook niet mee te doen aan de crossfit games :P

 

Veel succes met het maken van je keuze!!

 

X  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mikk95 & @Loeloe

Super bedankt voor jullie antwoorden. 
Allereerst goed om te horen dat het met jullie beide heel goed gaat en jullie het sporten lekker hebben kunnen oppakken. Dat geeft toch al weer een beter gevoel. 

Ook fijn dat jullie eerlijk aangeven wat bijvoorbeeld nog niet gaat. Kan me echt nog geen voorstelling maken hoe het zou voelen als je je protheses voelt bewegen. Ik zou het in principe niet erg vinden als je ze een beetje ziet bewegen, maar als het naar aanvoelt is het logisch dat je bepaalde oefeningen niet meer doet. 

Thanks!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi! @Maan @Mikk95 en @Loeloe

Ook ik ben een fanatieke krachtsporter. En ben ook erg benieuwd naar jullie sportavontuur.

Ik laat mijn protheses voor de spier zetten en hoop ook op een vlot herstel. Juist ivm sport heb ik oa ook de keuze gemaakt om ze voor de spier te plaatsen. (mits het kon natuurlijk)

Zijn jullie in die 6 weken al begonnen met been oefeningen met eigen gewicht oid? Of resistance bands?

Ik kan mij niet voorstellen dat ik 6 weken ga niksen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boob buddy

 

Hee! 

 

ik heb de eerste 3 weken niks gedaan, omdat ik gewoon gesloopt was van de operatie. Daarna ben ik idd mijn benen thuis gaan trainen met resistand bands. Kon echter niet alles want op mijn armen leunen deed nog teveel pijn (bijv. donkey kicks). 

ook ben ik veel gaan wandelen. Ik heb het in de zomer laten doen dus het was altijd wel mooi weer. 

Mijn plc zei tegen mij dat het niet uitmaakte of ze dual plane voor of achter de spier zitten qua sporten. Mijn moeder heeft ze ook voor de spier en die blijft er ook nog wel eens last van hebben met sporten. 

 

Heel veel succes!

 

X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Interessant dit topic!

Ik ben ook een fanatieke Crossfitter en wil hier zeker nog in groeien, misschien zelfs wel een keer een wedstrijd meepakken ooit.

Mede daarom wil ik ze ook voor de borstspier laten plaatsen. 

Met een goede, stevige sportbh zou je dan toch weinig tot geen last moeten hebben? Uiteraard in het begin wel, dat lijkt me vrij logisch, jij en je lijf moeten wennen aan de nieuwe situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@NoisyIk wilde ze ook eerst voor de borstspier vanwege het sporten, maar helaas kon dit niet met mijn huid en het gewicht van de implantaten.


Met implantaten voor de spier denk ik niet dat je veel last gaat hebben met sporten. Met dual plane of achter de borstspier zal je 12 weken moeten wachten met trainen van je bovenlichaam en vanaf daar rustig aan gaan opbouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Noisy:

Interessant dit topic!

Ik ben ook een fanatieke Crossfitter en wil hier zeker nog in groeien, misschien zelfs wel een keer een wedstrijd meepakken ooit.

Mede daarom wil ik ze ook voor de borstspier laten plaatsen. 

Met een goede, stevige sportbh zou je dan toch weinig tot geen last moeten hebben? Uiteraard in het begin wel, dat lijkt me vrij logisch, jij en je lijf moeten wennen aan de nieuwe situatie.

Indien je denkt aan wedstrijden zou ik zeker niet achter de spier of dual plane plaatsen. Ik heb ze zelf dual plane en ondervind toch best veel hinder in de Crossfit 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-2-2017 om 22:13 zei Boob buddy:

Hoi hoi! @Maan @Mikk95 en @Loeloe

Ook ik ben een fanatieke krachtsporter. En ben ook erg benieuwd naar jullie sportavontuur.

Ik laat mijn protheses voor de spier zetten en hoop ook op een vlot herstel. Juist ivm sport heb ik oa ook de keuze gemaakt om ze voor de spier te plaatsen. (mits het kon natuurlijk)

Zijn jullie in die 6 weken al begonnen met been oefeningen met eigen gewicht oid? Of resistance bands?

Ik kan mij niet voorstellen dat ik 6 weken ga niksen....

Ik kon het me ook niet voorstellen, ik heb een paard en ben elke dag actief bezig, wilde gaan racefietsen, etc. Maar eerlijk, de eerste maand kon ik werkelijk niks. Er is weinig van mijn plan terecht gekomen, pas na een week of drie kon ik weer wandelen.... nu fiets ik op een geleende normale fiets, omdat het stuur van mijn racefiets te plat staat. Rijden mag ik weet ik sinds mijn laatste controle pas drie maanden postoperatief weer. Ik zit nu op vijf weken en heb net voor het eerst weer met mijn paard gewandeld. Het herstel zal bij iedereeen anders gaan, maar rekenen niet op dat je na een week alweer fit en energiek bent.. ik deed dat wel en ben daarvan nogal teruggekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Ladies, help me out!

Hier ook een fanatieke crossfitter die een bv gaat doen. As dinsdag finale beslissing mbt cc’s en vooral voor of achter de spier. Met jullie ervaringen en kennis van nu; wat raden jullie mij dan aan? Ik ben zo benieuwd.

hartstikke bedankt vast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.