M.S

M.S : 20 februari 2017 : Dr. van der Weij : Boerhaave

Recommended Posts

Hoi ! Ik ben een vrouw van halverwege de 30 en moeder van 2 kinderen. Ik heb altijd erg geschommeld met mijn gewicht (tussen maat 36 en 44) en na 2 zwangerschappen, stoppen met roken en afvallen voel ik me niet meer zo thuis in mijn eigen velletje. Op dit moment weer eens op dieet, want zit weer tegen de maat 42 aan (ik ben er alleen voor komen te staan met mijn kinderen en stress maakt dat ik enorm afval of aan kom)..

Mijn borsten hangen. En met mijn huidige gewicht heb ik nog iets aan volume onderin het 'zakje' maar als ik weeg wat ik wil wegen en gewogen heb, is er nauwelijks iets van over. Al hoop ik genoeg over te houden om een borstlift te kunnen ondergaan zonder extra 'vulling'. Al zou ik het wel heroverwegen als het me word aanbevolen. Maar bij voorkeur hou ik het zo 'natuurlijk mogelijk'. Heb zoveel liever een paar kleine borsten waar ze horen dan grote die er bij hangen...

Maargoed, de zwangerschap van mij laatste moppie heeft er daarnaast voor gezorgd dat ik 'zakjes' (vel) over heb in mijn liezen. Zo kan ik geen 'normaal' ondergoed of bikinibroekje aan zonder dat er flapjes onder vandaan komen. Niet echt charmant. Dus draag ik nagenoeg alleen maar boxertjes.

Dus eigenlijk zou ik het liefst een mommy makeover ondergaan. Extra vel (en striae) van mijn buik weg en een borstlift zodat de boel weer zit waar het moet zitten. Eigenlijk wil ik de borstcorrectie al vreselijk lang...maar mijn (nu ex) man was niet van plan daar zoveel geld aan uit te geven. Wel ben ik een beetje huiverig. Ik ben alleenstaande moeder met 2 kinderen, waarvan 1 op de basisschool en 1 op het voortgezet onderwijs sinds aankomen schooljaar en die leunen nog best op mij (vooral de jongste). Mijn moeder kan wel wat bijspringen qua zorg en huishouden maar onmogelijk alles op zich nemen.  Dus dat is mijn eerste zorg... Ten tweede vind ik het natuurlijk ook wel erg spannend, onder het mes gaan...en hoe zal het daarna gaan. Is het niet bijzonder zwaar als je en je buik en je borsten tegelijk laat doen ?

Maar aan de andere kant, ik moet zelf de 6 weken voor herstel voor mijn rekening nemen (heb uren gespaard met overwerk) en vind het dan ook zonde om het in 2x te doen. Dan ben ik 12 weken kwijt en ben ik 2x zo afhankelijk van hulp. Ben erg benieuwd of er hier iemand is die een mommy makeover heeft ondergaan met borstlift en ook kinderen thuis heeft (al zijn natuurlijk alle ervaringen welkom, heel graag zelfs).

Ik heb in mijn omgeving 2 vrouwen die naar de Boerhaave kliniek zijn geweest naar Dr, van der weij. Eén met een borstvergroting en één met een borstlift, beiden met erg mooi resultaat. Mijn voorkeur gaat ook naar deze arts en kliniek. Verder vraag ik me af hoe lang er ongeveer/gemiddeld tussen het eerste consult zit en de operatie datum... Ik heb gehoord dat je voor je geopereerd word, je op je ideale gewicht moet zijn voor het mooiste resultaat. En denk dat ik daarom pas in oktober/november een afspraak wil maken (ik wil er graag 10 kilo af). Het liefst zou ik in januari/februari 2017 geopereerd willen worden.

Ik sta inmiddels best wel weer open voor een nieuwe relatie, maar ik ga dat nooit aandurven met mijn huidige lijf en zelfbeeld. Ik ben strontonzeker en ga daardoor alle kansen op nieuw geluk uit de weg.

P.s. kan iemand mij vertellen waarom ik het foto topic niet kan bekijken ? Ben erg benieuwd naar borstlift foto's .

Groetjes M.

Hoi m.s.! 

Wat een beslissingen he?!, maar goed dat stap 1 ( informatie zoeken) is gezet! 

Ik lees dat je naar dr van der weij wil gaan, ik zou je dan ook aanraden om idd gewoon op consult te gaan ( ik deed dat ook al vrij snel), dan weet je wat meer waar je aan toe bent. ( heb je genoeg eigen weefsel voor alleen een borstlift of moet er toch n kleine prothese in), ook zijn er hier idd aardig wat leden die idd n mommy make over hebben ondergaan, dus zij weten precies hoelang je hulp in huis nodig hebt, ik dacht dat Ingridk ( als ik het goed zeg!) een mommy make over heeft ondergaan. 

Ik had de 1e 1,5 week hulp in huis ( wc schoonmaken, douche schoonmaken, bed opmaken, koken, vuilniszak weggooien enz) en ik heb de hele zomervakantie m'n kinderen niet. ( ik mis ze verschrikkelijk, maar wat zijn 6 weken op n mensen.eben he?!)

maar overal is n oplossing voor meid!

heb je geen hulp in huis, huur je iemand in.. Er is vast wel een of andere thuiszorg organisatie die een paar uur (paar keer ?) per dag kan langskomen om te koken, schoon te maken. Of n particulier iemand die kraamzorg doet. 

Ga eerst op consult en kijk dan wat je verder kan plannen ( wanneer komt het uit qua kinderen, qua werk enz enz) 

succes met alle beslissingen 

• Upvote 1

Hoi Happymom,

Je hebt gelijk. Alles op zn tijd. Eerst informatie verzamelen, op consult gaan, in mijn geval er wat kilo's vanaf werken en komt tijd komt raad. Hoe lang duurde het voor je weer een beetje je eigen huishouden kon regelen ? En 6 weken je kinderen niet hebben, tjee. In tijden van herstel is het ook wel weer uitkomst. Zie je ze wel in die 6 weken of echt helemaal niet ? Heb je dat zo gepland vanwege je operatie ?

Sorry, hoop vragen he...

Dank je wel Ank, heb inmiddels al heel wat meer gelezen. Het valt me wel op dat er niet veel informatie te vinden is over de borstlift zonder protheses. Ik heb zelf (een slappe) 85 E en hoop genoeg eigen vulling te hebben (over te houden na gewichtsverlies) om het zonder af te kunnen. Ik vraag me af of een consult wel zin heeft voor ik mijn streefgewicht heb bereikt. Kan een pc er dan wel al wat over zeggen ? En stel dat ik wel heen ga en ik heb door het gewichtsverlies een tweede consult nodig, betaal je daar dan ook extra voor ? Vaak staat er, eerste consult gratis, vandaar.... 

Hoi m.s. 

Als je nu n slappe e cup hebt, heb je na het afvallen vast en zeker genoeg over voor n mooie borst! Ik had n slappe b ( of c?) cup en heb denk ik ( zit nog in m'n sportbh fase haha) weer gewoon hetzelfde. Ze zien er in n hemdje in ieder geval hetzelfde uit als vroeger toen ze van nature nog mooi waren!

bij van der weij/ Boerhaave kliniek is een 2e consult ook gratis, ik ben ook 2 x geweest en moest uiteindelijk bij de operatie niets extra's betalen.

succes!

• Upvote 1

Thanks Happymom ! Volgende maand mijn eerste consult, spannend.

• Upvote 1

Spannend! Zorg vantevoren dat je n goed vragenlijstje heb over wat je echt wil weten en stel die ook! Ik was bij m'n 1e consult een beetje overrompeld door de foto's, de metingen en gewoon het geit dat ik gewoon op consult was gegaan!!! Kortom: kortsluiting in m'n hoofd en naarmate de operatiedatum meer en meer op me afkwam ben ik nog even op consult geweest met n lijstje. ( ik voelde me echt de verslaggever van de schoolkrant maar goed..) 

veel succes!

Consult is 2 weken verplaatst omdat mijn oudste dochter thuis kwam met een uitnodiging voor een ouder-/informatie avond op haar nieuwe school, precies op die datum en die tijd. Dus heb de afspraak verzet. Dus nu niet half september maar eind september op consult.

Hi ms spannend allemaal! Ik heb vorige week donderdag borstverkleining laten doen. Ik heb een dochtertje van 3 1/2. Ik voed haar alleen op. In eerste instantie dacht ik als ze tm het weekend elders is dan kan ik haar vanaf maandag wel weer hier hebben. Maar daar ben ik van teruggekomen. Operatie is prima gegaan pijn valt mee maar ik ben echt dood en dood op. Denk door de narcose. Dus tm volgend weekend blijft ze nu uit logeren en dan weer hier. Ik heb verder veel hulp. Vriendinnen die langskomen en mijn haren wassen. Buren die helpen met vuilnis buigen zetten en bed verschonen. Andere buren die elke avond een bordje eten komen langs brengen. Zo red ik het tot nu toe prima. Dus ik zou je adviseren probeer iig de eerste week de kinderen onder te brengen. En praat met ze. Mijn dochter weet precies dat ze nu voorzichtiger met me moet doen dan normaal. 

Sterkte met je eerste gesprek! Groetjes liZ

• Upvote 1

Ja precies Happy, had gewoon nog iets meer voorbereidingstijd, geen probleem.

Lizzyj, wat heb jij het goed voor elkaar zeg met de mensen om je heen ! Goed om te horen ! Ik ben meestal hier degene die kookt voor de buren hahaha... Maar ben van plan om t.z.t. ook wat dingetjes in te vriezen. Mijn meiden gaan een weekje naar mijn ex-schoonouders (en gaan dan lekker een midweekje weg). Ik ga dat eerste weekje naar mijn moeder en daarna zien we wel weer.

Heb mijn operatie bewust gepland op de eerste maandag van een weekje schoolvakantie, zodat mijn ex-schoonouders geen rekening hoeven te houden met schooltijden, gymkleding, lunches, fruitdag, bso enzo...

Mijn meiden weten ook dat ik daarna hulp van hun nodig zal hebben en dat ze iets zelfstandiger moeten zijn en minder op me kunnen leunen dan anders. Met mijn oudste verwacht ik niet echt problemen (afgezien dat ze een giga sloddervos is), maar mijn jongste heeft er nogal moeite mee. Ze is overbezorgd en heeft al moeite opzich met groot worden, verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Dus tja...dat is afwachten. Maar na het weekje bij mijn moeder zal ik waarschijnlijk naar huis gaan en zal mijn moeder regelmatig hier inchecken.

Ik denk dat ik plan wat ik kan plannen en verder maar een beetje los moet laten. Ik heb mag van mijn werkgever niet de ziektewet in omdat het een cosmetische operatie is en niet medisch, dus heb 5 weken verlof opgespaard met overwerk en zal voor 1 week vakantie-uren opnemen. Ben echt van plan      om 6 weken thuis te blijven. Ik werk 27 uur per week op t kinderdagverblijf dus dat staat bijna gelijk aan topsport. Je staat de hele dag op je benen, je tilt en bukt...maakt schoon, legt op bed en verschoont, dat gaat aan 1 stuk door. En als ik er na 6 weken geen vertrouwen in heb dan ga ik niet aan de slag of ga het langzaamaan opnieuw opbouwen. Met kinderen werken kan je niet half doen...

Maareh...als ik eerlijk ben. Ik ben al zo lang zo druk en zo moe...dat ik er stiekem gewoon naar verlang om 6 weken te mogen slapen...hahhahaa...Natuurlijk ga ik geen 6 weken slapen, maar het idee dat dat zou kunnen...(als de kids op school zijn)...oww...wat heerlijk !

Ik hoop dat het je volgende week weer lukt met je meiske in huis. Gaat het wel lukken met naar school brengen enzo ? Mijn jongste moet ik ook nog brengen en halen en is lopend te ver. Moet wel fietsend. Dat ga ik ook niet doen de eerste weken. En weet nog niet hoe dat wel moet... Ik heb geen auto/rijbewijs.

liefs !

Oja, vergeet ik helemaal te vertellen dat mijn operatie datum is op 20 februari. En dat mijn pc heeft geadviseerd om een borstlift te combineren met een borstverkleining voor het mooist blijvende resultaat. Lijkt me heerlijk om wat minder te hebben (dan een hangende 80 E)...en weer kan sporten/paardrijden zonder een sport-bh met 2 strakke topjes eroverheen...(en nauwelijks nog kunnen ademhalen omdat alles zo straks zit)..

Hoi meis, 

Spannend nu een datum hebt, ik heb gelijk je titel aangepast en topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je gewoon verder al je updates, vragen en uiteraard na je operatie ook je verslag neerzetten.

Nog eventjes en dan kun je weer alles doen zonder last te hebben van je borsten.

xx