Ga naar inhoud

Chasingmydreams : 10 augustus 2016 : Dr. Kortleve : Atrium Medisch Centrum : Heerlen


Aanbevolen berichten

Even een tussen update van mij..

Wat heb ik het zwaar! Als ik kon kiezen en garantie kreeg dat de pijn weg zou gaan met het eruit laten halen van de protheses zou ik het op dit moment direct doen!

Ik heb vannacht redelijk goed en lang geslapen zonder pijn. Zelfs met verliezen geen last van mijn pijnlijke linker. Ik dacht vanochtend yes.. zou het dan eindelijk wat beter gaan?.. maar nee. Ik stond op om naar de drains te gaan kijken en ze af te tekenen en wat een hel was het weer! Die brandende, stekende pijn in mijn linker borst... ik raak er echt moedeloos van.

Misschien ben ik ook wel te snel aangezien ik nu 4 dagen po ben maar jezus christus... dit is niet meer leuk!

Zo. Dat moest ik even kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste Reactie

@Chasingmydreams

Ik denk dat momenteel echt de ergste pijn word veroorzaakt door de drains, en dat het echt enorm zal schelen als die eruit zijn, hoeveel lopen ze nu?

Steken, en andere pijn is in het begin echt heel normaal,en zeker niet prettig,daarom is het enige wat je kunt doen,goed op tijd je pijnstilling, en geen enkele dosering overslaan, ook als je denkt nu gaat het redelijk, gewoon even die pijnstilling nemen.

Mocht het nu echt niet gaan, bel dan of je pc of de huisartsenpost of je voor een paar dagen iets zwaarders kunt krijgen van pijnstilling,en dan bijv tramadol of oxynorm.

En zolang je borst zelf of om de drain niet rood is, dan moet je er doorheen jammer genoeg, maar goede pijnstillers doen een hoop, want het is nergens voor nodig dat je zo'n pijn hebt, dus ik zou gewoon even vragen of ze een recept kunnen geven.

En meis, nu heb je het even zwaar, maar over een tijdje kijk je er op terug en weet je waar je het voor gedaan hebt.

Probeer vandaag anders even met iemand erbij een heel klein stukje buiten te gaan open, even een beetje afleiding, en frisse lucht, of even lekker in de tuin in de schaduw te zitten.

Het gaat echt beter worden, dat beloof ik je,maar eerst die drains eruit.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Chasingmydreams:

Even een tussen update van mij..

Wat heb ik het zwaar! Als ik kon kiezen en garantie kreeg dat de pijn weg zou gaan met het eruit laten halen van de protheses zou ik het op dit moment direct doen!

Ik heb vannacht redelijk goed en lang geslapen zonder pijn. Zelfs met verliezen geen last van mijn pijnlijke linker. Ik dacht vanochtend yes.. zou het dan eindelijk wat beter gaan?.. maar nee. Ik stond op om naar de drains te gaan kijken en ze af te tekenen en wat een hel was het weer! Die brandende, stekende pijn in mijn linker borst... ik raak er echt moedeloos van.

Misschien ben ik ook wel te snel aangezien ik nu 4 dagen po ben maar jezus christus... dit is niet meer leuk!

Zo. Dat moest ik even kwijt...

He meis,

Wat vervelend zeg dat je zo'n pijn hebt.... :(

Ik heb geen drains gehad maar de eerste paar dagen heb ik ook echt veel pijn gehad.

Blijf moed houden.  Het gaat echt vanzelf beter 

Misschien kun je je pc/kliniek nog vragen of hij een wat sterkere pijnstiller kan voorschrijven? Nee heb je....

Sterkte!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Desert-Rose:

@Chasingmydreams

Ik denk dat momenteel echt de ergste pijn word veroorzaakt door de drains, en dat het echt enorm zal schelen als die eruit zijn, hoeveel lopen ze nu?

Steken, en andere pijn is in het begin echt heel normaal,en zeker niet prettig,daarom is het enige wat je kunt doen,goed op tijd je pijnstilling, en geen enkele dosering overslaan, ook als je denkt nu gaat het redelijk, gewoon even die pijnstilling nemen.

Mocht het nu echt niet gaan, bel dan of je pc of de huisartsenpost of je voor een paar dagen iets zwaarders kunt krijgen van pijnstilling,en dan bijv tramadol of oxynorm.

En zolang je borst zelf of om de drain niet rood is, dan moet je er doorheen jammer genoeg, maar goede pijnstillers doen een hoop, want het is nergens voor nodig dat je zo'n pijn hebt, dus ik zou gewoon even vragen of ze een recept kunnen geven.

En meis, nu heb je het even zwaar, maar over een tijdje kijk je er op terug en weet je waar je het voor gedaan hebt.

Probeer vandaag anders even met iemand erbij een heel klein stukje buiten te gaan open, even een beetje afleiding, en frisse lucht, of even lekker in de tuin in de schaduw te zitten.

Het gaat echt beter worden, dat beloof ik je,maar eerst die drains eruit.

xx

 

 

Lopen doet me met momenten echt te veel pijn. Gelukkig niet constant maar soms zo'n vieze lelijke steek!

Ik zal kijken of mijn vriend straks eens onder de bh door naar de wond kan kijken want uitdoen is ook echt een no-go..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chasingmydreams

Ik begrijp dat lopen pijn doet, maar je moet wel proberen om iets te bewegen, anders krijg je dadelijk nog meer klachten,gewoon even naar de tuin en daar even gaan zitten dan echt iets bewegen.

En bel  je pc voor iets zwaardere pijnstilling meid,ook al moet je morgen voor controle, dan ben je wel voor vandaag en vannacht van de meeste pijn af.

Zou idd eens door je vriend laten kijken onder de bh, maar kan me ook voorstellen dat die bh dus op de drains drukt, en dat geeft ook pijn.

Dat de drains nu meer oranje gaan lekken is alleen maar goed, dat betekend dat het nu meer wondvocht is dan bloed, dus dat gaat de goede kant op, die 20 cc die zal er op zeker uit gaan, en de 40 is een twijfel, want over het algemeen word er een marge van 30 cc per 24 uur aangehouden.

xx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Chasingmydreams:

@Desert-Rose

Ik bedenk me nu net dat mijn pc vanaf 15 augustus vakantie heeft. Dat is morgen dus... hij kan er zelf dus sowieso niet naar kijken..

Ok, dan heb je kans dat er eerst word gekeken door een verpleegkundige en dat er wel een andere pc bijgeroepen word hoor, want een pc is degene die mag beslissen of de drains eruit mogen.

Ik zie net in de shout dat huisartsenpost niks met medicatie doet,jammer, maar je neemt dus nu 3 keer per dag diclofenac en 4 keer per dag paracetamol 1000 mg ?

Neem je dit gescheiden in, of combineer je deze? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Desert-Rose:

Ok, dan heb je kans dat er eerst word gekeken door een verpleegkundige en dat er wel een andere pc bijgeroepen word hoor, want een pc is degene die mag beslissen of de drains eruit mogen.

Ik zie net in de shout dat huisartsenpost niks met medicatie doet,jammer, maar je neemt dus nu 3 keer per dag diclofenac en 4 keer per dag paracetamol 1000 mg ?

Neem je dit gescheiden in, of combineer je deze? 

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo'n goed schema in elkaar heb gezet. Soms de diclo en paracetamol samen en soms apart. Heb ook nog de antibioticakuur. Ik had dus vanochtend om 7 uur pcm en diclo moeten innemen maar heb doorgeslagen tot 11 uur.. om 11 uur moest ik de antibioticakuur innemen.. ik heb het dus nu alle 3 tegelijk ingenomen maar weet niet wat nu handig is om te doen wat betreft het innemen van de rest.. nieuw schema? Anders moet ik al heel gauw weer wat innemen en dat lijkt me ook niet goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chasingmydreams

ja dat is inderdaad niet heel erg slim meiske, zo bouw je dus nooit een goede spiegel op in je bloed,en je moet ook echt je wekker zetten voor je pijnstilling, want ga je overslaan dan mis je dus een dosis.maar ok, het is gebeurt nu,dus even niks meer aan te doen.

ok, ik ga even nadenken over een schema voor je, maar wil even weten, de ab ,hoe vaak heb je die op een dag? en je hebt dus vanmorgen om 11 uur, diclo, para en ab genomen?

Maar heb je ook geen maagbeschermer?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chasingmydreams

Hoi meis!

Wij zijn precies evenveel dagen po en herken echt het brandende gevoel links, ik word er zelfs 's nachts wakker van. 

Ik nam de eerste dag enkel een pijnstiller als ik pijn had, maar na hier wat gelezen te hebben ben ik ook mooi een schema gaan opbouwen en dit doet me echt heel goed. Ik neem 3x brufen na elke maaltijd en dan om 10u-14u30-22u nog een dafalgan forte van 1g. (Snachts ook nog eentje als ik wakker word)

Heb je al een idee hoe het eruit ziet? Ik zag ze voor het eerst enkele uren na de operatie en was toen superblij, maar nu blijft er zoveel vocht rond zitten en maak ik me wel een beetje zorgen omdat ik het niet zie wegtrekken.

Ik had geen drains...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desert-Rose:

@Chasingmydreams

ja dat is inderdaad niet heel erg slim meiske, zo bouw je dus nooit een goede spiegel op in je bloed,en je moet ook echt je wekker zetten voor je pijnstilling, want ga je overslaan dan mis je dus een dosis.maar ok, het is gebeurt nu,dus even niks meer aan te doen.

ok, ik ga even nadenken over een schema voor je, maar wil even weten, de ab ,hoe vaak heb je die op een dag? en je hebt dus vanmorgen om 11 uur, diclo, para en ab genomen?

Maar heb je ook geen maagbeschermer?

 

Nee geen maagbeschermers gekregen. Ik geloof dat vandaag of morgen de laatste ab is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Vinora:

@Chasingmydreams

Hoi meis!

Wij zijn precies evenveel dagen po en herken echt het brandende gevoel links, ik word er zelfs 's nachts wakker van. 

Ik nam de eerste dag enkel een pijnstiller als ik pijn had, maar na hier wat gelezen te hebben ben ik ook mooi een schema gaan opbouwen en dit doet me echt heel goed. Ik neem 3x brufen na elke maaltijd en dan om 10u-14u30-22u nog een dafalgan forte van 1g. (Snachts ook nog eentje als ik wakker word)

Heb je al een idee hoe het eruit ziet? Ik zag ze voor het eerst enkele uren na de operatie en was toen superblij, maar nu blijft er zoveel vocht rond zitten en maak ik me wel een beetje zorgen omdat ik het niet zie wegtrekken.

Ik had geen drains...

Ik denk dat mijn schema ook niet goed is. Neem soms pcm en diclo samen en andere tijde weer niet omdat ik de een om de 6 en de ander om de 8 uur moet. Nu heb ik dus  anochtend wat overgeslagen en ben ik van de wap af..

 

Ik heb nog niet echt goed gekeken omdat t me pijn doet als ik me beweeg alleen op noodzakelijke momenten bij n controle trek k mn bh uit.

Minderen de steken bij jou ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desert-Rose:

@Chasingmydreams

ja dat is inderdaad niet heel erg slim meiske, zo bouw je dus nooit een goede spiegel op in je bloed,en je moet ook echt je wekker zetten voor je pijnstilling, want ga je overslaan dan mis je dus een dosis.maar ok, het is gebeurt nu,dus even niks meer aan te doen.

ok, ik ga even nadenken over een schema voor je, maar wil even weten, de ab ,hoe vaak heb je die op een dag? en je hebt dus vanmorgen om 11 uur, diclo, para en ab genomen?

Maar heb je ook geen maagbeschermer?

 

Sorry ik was niet volledig.

4x 2 x 500 mg pcm

3x diclo

3x antbiotica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-8-2016 om 12:06 zei Chasingmydreams:

Ooo echt waar?

Krijg je dan je wissel of?

En je hebt inderdaad gelijk, zomer 2017 denken ik niet meer aan deze ellendige dagen, maar heb ik voor het eerst mooie bikini's haha!

Nee, ik heb mijn wissel 13 mei gehad, maar mijn rechterborst heeft een complicatie, waardoor er een hersteloperatie moet volgen. Maar ik heb niet eerder tijd dan zomer 2017. Met jou gaat het nog niet zo lekker hè, las ik net. Echt meis, je zult zien dat het een stuk beter gaat als de drains eruit zijn.... dat scheelt echt een slok op een borrel. Heel veel beterschap gewenst.

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Chasingmydreams:

@Jaydee 

Hè wat vervelend zeg!! Heb je nu ook veel last van die complicatie? Ik hoop dat t meevalt!

Ik zit inderdaad niet zo lekker in mijn velletje, maar ik hoop dat zodra de drains eruit zien ik me beter voel.  Ik hou mijn linkerborst nog steeds vast als ik beweeg omdat hij, als ik m loslaat, gaat steken. 

 

Ik heb er erge last van als ik in de spiegel kijk :38:. En ik kan geen normale bh dragen, omdat de band/ beugel dan precies op mijn bult onder mijn borst zit en dat gaat pijn doen. Maar daar heb ik sinds kort ook iets op gevonden; ik trek nu eerst een hemdje aan en daaroverheen doe ik pas mijn bh. Niet de allercharmantste oplossing, maar met kleding aan zie je er niks van. Want om nou nog een heel jaar alleen maar sportbh's te moeten dragen zie ik ook niet zitten.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Dus dan maar zo. 

Nou meis, heel veel sterkte met die vervelende steken in je borst. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Jaydee:

Ik heb er erge last van als ik in de spiegel kijk :38:. En ik kan geen normale bh dragen, omdat de band/ beugel dan precies op mijn bult onder mijn borst zit en dat gaat pijn doen. Maar daar heb ik sinds kort ook iets op gevonden; ik trek nu eerst een hemdje aan en daaroverheen doe ik pas mijn bh. Niet de allercharmantste oplossing, maar met kleding aan zie je er niks van. Want om nou nog een heel jaar alleen maar sportbh's te moeten dragen zie ik ook niet zitten.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Dus dan maar zo. 

Nou meis, heel veel sterkte met die vervelende steken in je borst. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. 

Xx Jaydee 

Wat een creatieve oplossing! Het is natuurlijk niet het meer ideale maar als je je even kunt behelpen..

 

Geldt voor jou volgend jaar weer een zelfde herstel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Chasingmydreams:

Wat een creatieve oplossing! Het is natuurlijk niet het meer ideale maar als je je even kunt behelpen..

 

Geldt voor jou volgend jaar weer een zelfde herstel? 

Waarschijnlijk iets pijnlijker, omdat misschien mijn borstplooi ingesnoerd gaat worden en dan vast gehecht gaat worden aan mijn ribbenvlies en dat schijnt nogal een pijnlijk herstel te geven. Maar ik wil zowiezo eerst naar Nio voor een second opinion. Ik heb hem al foto's gestuurd en hij dacht juist dat dat insnoeren en vasthechten aan mijn ribbenvlies niet nodig zou zijn. Hij denkt namelijk dat mijn weerbarstige borstspier de boosdoener is en dat deze ingesneden moet worden om het euvel te verhelpen. Dus we gaan het nog wel zien, hoe en door wie het opgelost gaat worden. Ik heb nog bijna een jaar bedenktijd :38:. Komt uiteindelijk vast allemaal wel goed. 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 5 dagen po.

Vanochtend op controle geweest bij de verpleegkundige. De drains mochten er helaas nog niet uit. Ik heb nu andere flesjes gekregen waar geen vacuüm meer opzit. Als het goed is mogen ze er dan morgen uit, mits minder dan 20cc geproduceerd.

Die pijn in mijn linkerborst heb ik nogmaals aangehaald. Ze zei dat het misschien de prothese is die op een zenuw duwt of dat het vacuüm van de drain hier voor zorgt. Ik heb vanaf dag 1 altijd mijn linkerborst vastgehouden vanwege de pijn. Nu met de andere flesjes aan de drains zonder vacuüm heb ik direct minder last en durf ik mijn linkerborst wat meer los te laten.  Ik heb wel het idee dat ik vanalles voel bewegen in die borst.. zal wel iets zijn dat normaal is neem ik aan??

Mocht de pijn niet verbeteren in mijn linkerborst moet ik donderdag terug en zal er een arts naar kijken. Hoop dat dit niet nodig is. En eigenlijk gaat t nu toch wel al ietsje beter dan de eerste dagen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chasingmydreams he verdorrie nog die drains er niet uit, dat is aan de ene kant balen, en aan de andere kant beter dat toch het overtollig vocht op deze manier weg kan.

Zonder de vacuum zal inderdaad heel veel schelen,want vacuum geeft  natuurlijk ook een nagatieve druk en dat voel je behoorlijk.

En dat je van alles voelt bewegen is normaal hoor,is een combinatie van vocht, lucht en de prothese die je een beetje voelt, want die gaat zich heel langzaamaan ook inkapselen, dus geen zorgen maken, is een normaal proces,.

Heb je nu het idee dat de pijnstillers iets beter hun werk doen?

Nou meis, lekker rustig aan blijven doen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose

Van de AB ben ik nu af, dus zit nog op de diclo en pcm. Ik durf niet te zeggen dat de pijnstillers de pijn verzachten, ik heb eerder het idee dat dat vacuüm zuigen voor de pijn heeft gezorgd want ik kwam als een heel ander persoon het kamertje uit!

Ik voel zo nu en dan wel n blauw gevoel maar koelen helpt daar goed tegen. De pijnstilling blijf ik hoe dan ook voorlopig nog even nemen! Just to be sure!

Het doet me mentaal wel meteen goed dat de pijn in mijn linkerborst is afgenomen. Say halleluja! Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad dat de ergste pijn nu weg is sinds het vacuum eraf is, maar hoe dan ook, fijn dat het iets beter gaat, hopelijk blijft het nu in een stijgende lijn gaan.

Ja zou die pijnstillers echt nog even lekker door blijven slikken hoor meis.

Nu duimen dat de drains er morgen uit mogen.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.