Ga naar inhoud

Branderig gevoel door zakken protheses?


Zonne

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Ik ben Zonne, 32 jaar en wilde al heel lang grotere borsten ( had een kleine b Cup en ze waren vrij slap geworden door mijn zwangerschappen.  4 weken geleden heb ik een borstvergroting gehad. 425 cc dual Plane bij Mediconsult dr Janssen

Ik heb al wat gelezen de afgelopen weken op het forum en heb nu zelf een vraag: mijn protheses zijn hoog geplaatst en ik ging er vanuit dat ze wel zouden gaan zakken. Op de eerste controle na 2 weken po zaten ze nog opdezelfde hoogte, ik ging er dan ook vanuit dat ik een band zou krijgen. De verpleegkundige zei echter: de pc werkt niet met de band, ze gaan vanzelf zakken. Nou ze zitten nu nog steeds heel hoog en ik begin mij zorgen te maken, ze zijn nauwelijks gezakt, het ziet er niet uit van die langwerpige tieten. Ik ben zo bang dat ze niet meer gaan zakken. Tot hoelang kunnen ze eigenlijk zakken? Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee en zouden jullie tegen het advies van de pc in toch een band gaan dragen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Gr Zonne 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste Reactie

Hai Zonne,

Welkom op BF :)

Sowieso nooit tegen het advies van de PC ingaan want die is uiteindelijk verantwoordelijk voor het resultaat. Echter heb jij geen rechtstreeks contact gehad met hem maar met de verpleegkundige! Zou je adviseren om je PC rechtstreeks een mail te sturen met foto's van voor/zijaanzicht met al je vragen die betrekking hebben op je situatie. Geef ook duidelijk je onzekerheid hierin aan en vraag ook of een borstband in jouw situatie misschien toepasbaar is :) Een borstband draag je alleen op advies van de PC namelijk. 

Het dalen van de protheses is bij iedereen verschillend. Bij de een gaat het wat sneller dan de ander.  Alleen als jij het gevoel heb dat er "iets" niet klopt is jouw PC degene om dit te onderzoeken en vast te stellen. Dus maak gebruik van je NAZORG!! 

Groetjes 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BrownieG,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb een mail gestuurd met foto's naar de kliniek en kreeg net een mail terug dat ze het zouden doorsturen naar de arts.  Ik heb er idd bijgezet dat het me niet lekker zit. Ik hoop dat ik snel antwoord krijg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels bij mijn pc geweest afgelopen donderdag en heb nu een bh met band gekregen. Hij zei gelijk dat ie nog niet wilde opereren, ik zei,: nou dat wil ik ook liever niet, tenzij het niet anders kan.  Hij vroeg zich ook af waarom ik geen band had....uhh omdat uw verpleegkundige zei dat u daar niet mee werkt. Ik baal nu dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken. Dan had ik al eerder een band kunnen vragen...ik hoop maar dat t nog goed komt. Ik zie overigens dat ze in 1 week al wel wat zijn gezakt. Al zijn ze nog steeds heel langwerpig ipv rond. Is er iemand die mijn verhaal herkent of mij gerust kan stellen. Wordt er behoorlijk onzeker van

X Zonne 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai,

Wat een droeftoeter zeg van een verpleegkundige!! Daarom ben ik altijd voorstander van dat je PC er zelf naar kijkt bij controle. 

Je kapselproces duurt 6 weken maar het dalen van de protheses is bij iedereen verschillend. Sommige bijzondere situaties doen er echt een jaar over maar de meeste hebben de landing binnen 3 maanden wel gemaakt en daarna vormen de boobs zich verder naar zachtheid en vorm. Je huid/weefsel/zenuwen zijn nog steeds herstellende gedurende dat jaar en verder. 

Dat langwerpige zal veranderen zodra de protheses op hun plek zitten, je volume onderin zichtbaar wordt omdat je weefsel zich heeft verplaatst daardoor. Voor nu iedere week een foto van de zijkant en voorkant maken. Ook handig als jij je PC moet informeren en het proces wil laten zien. Voor nu in de gaten houden. Wanneer heb je weer controle? 

Xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BrownieG;

Ontzettend bedankt voor je reactie weer:)

Ja ik vond het ook een rare hoor de verpleegkundige.

Maar ook de pc stelde mij niet gerust; Het leek alsof het hem verrasste dat ik geen band had, alsof hij het zelf was vergeten.

Ik ben nu zo bang dat ze niet meer zakken, denk jij dat dat nog kan nu, na 6 weken?

Bedankt voor je reactie xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanaf nu iedere week een foto maken.

Ik heb al verschil gezien van vorige week tot nu! 

Ik zal zo een foto maken van hoe het er nu uitziet. 

Mijn volgende controle is over 3 mnd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, die dalen wel op hun plekkie. En je band zal hierin zeker helpen want het is een hulpmiddel naast je eigen lichaam die er ook aan werkt. Gaat nu wellicht wat sneller :) En als je zelf al verschil ziet binnen 1 week..gaat het de goeie kant op!!

Over 3 maanden gaan we ervan uit dat ze zijn gedaald ;) .. Hou ons op de hoogte xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh wat vervelend zo'n situatie dat je niet serieus genomen lijkt. Ik weet een beetje hoe het voelt, heel irritant. Voor hun dagelijkse kost maar voor jou eenmalig hopelijk. 

Gelukkig ben je nog niet zo ver en komt het vast allemaal wel goed, duurt wel even dat zakken geloof ik ja en nu met band wellicht sneller. 

Ik ben benieuwd dus blijf je volgen. Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lindasch,

Ja heel vervelend! Ze deden er nogal nonchalant over. En ik maar stressen :wacko: . Jij hebt ook niet zo'n goede ervaring gehad begrijp ik? 

Bedankt voor je reactie, ik hou  jullie op de hoogte^_^

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1 augustus 2016 om 09:58 zei Zonne:

Hoi Lindasch,

Ja heel vervelend! Ze deden er nogal nonchalant over. En ik maar stressen :wacko: . Jij hebt ook niet zo'n goede ervaring gehad begrijp ik? 

Bedankt voor je reactie, ik hou  jullie op de hoogte^_^

xxx

 

Stom. Kom nu met toeval je bericht tegen. Volgens mij geen melding van gehad. 

Dat nonchalante voel ik ook en dan durf je verder niet veel meer te vragen. Ik stalk ze nu met e-mails, dan durf ik meer :) en misschien denk ik het alleen maar maar krijg een gevoel alsof ze me irritant vinden als ik veel vraag. De antwoorden zijn vaak ook niet HEEEL duidelijk. Fijn dat we het forum hebben. En toch zelf meer durven vragen maar vanaf nu. 

Kun jij al wel weer alles nu? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O dat heb ik ook ja, ik mail ook liever dan dat ik bel. Waarschijnlijk denk je dat idd zelf dat ze je irritant vinden , eigenlijk moeten we daar ook gewoon schijt aan hebben maarja, ik laat me dan ook makkelijk afschepen. Daar heb ik dan achteraf weer spijt van. De laatste x dat ik kwam omdat ik ongerust was zeiden ze wel; als er iets is gelijk bellen hoor of als je vragen hebt, nou dat moet ik dan maar doen:)

Het forum is echt fijn ja! 

Ik kan nu alles weer ja, en ben blij dat de 6 weken bijna voorbij zijn. Gaat echt snel! Hoelang ben jij po?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik heb sinds vorige week een band omdat mijn prothesen niet zakten, zijn hoog geplaatst, ( bijna 6 weken po).  Nu voel ik sinds vandaag een soort branderig gevoel in mijn borsten, en soms alsof er luchtbellen in zitten, en een soort jeuk van binnen. En af en toe een steekje, niet heel pijnlijk. Nu dacht ik zelf dat dat misschien betekend dat ze aan het zakken zijn?Ze zitten dual plane, duwt het misschien tegen mijn spier?  Het is niet constant trouwens. Is iemand hiermee bekend? 

Liefs Zonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik heb even je topics samengevoegd, omdat het over hetzelfde ging :)
Anders wordt het hier zo een wildgroei aan topics, en we houden het graag overzichtelijk.

Over het branderige: dat zijn de zenuwen die weer prikkels door gaan geven, helaas beginnen ze met de sterkste prikkels ;) 
Luchtbellen, dat kan, maar kan ook vocht zijn. Dit gaat mettertijd wel afnemen.
Jeuk = genezing, dus laat maar lekker jeuken, als is het wel super irritant haha

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31 juli 2016 om 21:47 zei Zonne:

Dankjewel lieve Brownie! Jij stelt mij zeker gerust! Ik hou jou zeker op de hoogte van het verloop.  Ik upload zo ff foto's van hoe het er nu uitziet,! 

X Zonne

Zal je toevoegen in mn album :35: Is het nog gelukt met je foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei BrownieG:

Zal je toevoegen in mn album :35: Is het nog gelukt met je foto's?

Ja graag :-)

Ik ga de foto's erop zetten van week 5 en 6, Ik wil ze alleen niet voor iedereen zichtbaar hebben, dat kan ook toch?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BrownieG:

Hai,

Ja heb je foto's gezien en gereageerd :)  Je album staat op uitnodiging dus dat is goed gegaan :35: Mooie boobs maar moeten idd effe dalen hihi.. Gaat vast goedkomen!! 

X

Dankjewel! Ja ze hebben nog een weg af te leggen :-)

Ik heb ook even gekeken bij jou, erg mooie borsten heb jij!

Bedankt voor je reactie weer 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2 augustus 2016 om 18:04 zei Zonne:

Hoi hoi,

Ik heb sinds vorige week een band omdat mijn prothesen niet zakten, zijn hoog geplaatst, ( bijna 6 weken po).  Nu voel ik sinds vandaag een soort branderig gevoel in mijn borsten, en soms alsof er luchtbellen in zitten, en een soort jeuk van binnen. En af en toe een steekje, niet heel pijnlijk. Nu dacht ik zelf dat dat misschien betekend dat ze aan het zakken zijn?Ze zitten dual plane, duwt het misschien tegen mijn spier?  Het is niet constant trouwens. Is iemand hiermee bekend? 

Liefs Zonne

In ben nu bijna 3 weken en de pijntjes die jij omschrijft heb ik exact hetzelfde. Zeker na vandaag meer gelopen enorm brandend gevoel aan onderkant. En jeuk zal wel genezing zijn. Geloof hele normale gevoelens maar bij jou wellicht pas laat door die band. Ik had hem vanaf dag 1 vandaar. Onding. Zal nodig zijn en als ik m'n beha en band af doe te lang dan krijg ik enorm pijn boven in m'n rug tussen schouderbladen. Alsof ik MEGA borsten heb wat ook wel mee valt hahaha. Dus het is de ene of de andere pijn momenteel zeg maar :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.