Ga naar inhoud

when you are the unlucky one..


Veniez

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik volg dit forum al maaaaanden omdat ik veel vragen had over een bv. 

Nu ik echt een probleem heb waar ik geen antwoord op kon vinden kan ik alle hulp gebruiken..

Ik ben begin juli geopereerd, herstel ging prima, was erg tevreden..

Tot dat ik een paar dagen geleden (3 weken po) ziek werd en ineens pijn kreeg in mijn linkerborst. Ik mocht meteen terug komen naar de kliniek maar daar zagen ze niks vreemds.. de pijn die ik voelde kwam precies van de spieren en aanhechtingen dus ze dachten dat ik teveel had gedaan. Omdat ik ook koorts had moest ik het in de gaten houden en sowieso de dag erna terug bellen. 

Toen ik de dag erna opstond leek het net alsof mijn linkerborst lekte.. ik keek en mijn watje was helemaal doorweekt en het wondvocht stroomde uit mijn litteken. Ik was helemaal in paniek. Diezelfde middag moest ik terug en hebben ze mijn  prothese eruit gehaald omdat hij toch was ontstoken..Het is niet uit te leggen hoe dit voelt..je voelt je letterlijk 'leeg'. Nu moet ik dit drie maanden volhouden en dan doen ze de prothese erin. Ik ben zo bang voor hoe het dan gaat of voor het effect dat dit heeft op het uiteindelijke resultaat... 

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me tips kan geven of gerust kan stellen of wat dan ook..

dankje.. xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!

Oh meid, wat vreselijk!!
Het komt niet vaak voor, zoiets, maar je zult maar net de ongelukkige zijn :( 
De procedure die gevolgd is, is wel de normale procedure, prothese eruit voor 3 maanden idd.. Bij het kopje 'complicaties' kun je eens kijken, daar staan meerdere van dit soort verhalen.
Moet wel zeggen dat ze bij jou heel snel gehandeld hebben, zonder eerst met antibiotica te proberen het te verminderen, maar van de andere kant is dat weer goed, omdat de ontsteking zich zo niet verder kan verspreiden.

Geef het de tijd en neem rust om te herstellen.

Mag ik vragen waar en door wie je geopereerd bent? Je stelt daarmee de pc niet in een kwaad daglicht, vaak kan de pc hier namelijk niets aan doen.
Een staffylokok hebben we allemaal op onze huid, en hij is alleen schadelijk als die actief is op dat moment.. Bij jou kan dit ook de oorzaak zijn. Uiteraard hoeft dat niet, er kan altijd een andere oorzaak zijn.

Heel veel succes met herstellen, en sterkte de komende drie maanden!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. mijn pc zei al van de 250 protheses zou zoiets bij 1 kunnen gebeuren dus de kans was indd heel klein. En hij had me wel medicatie voorgeschreven nadat ik langs was geweest maar toen hij hoorde van het wondvocht wilde hij toch meteen dat ik kwam. Frans Straten van Kliniek heyendael.. ben blij dat het indd zo makkelijk en snel bij hem gaat ik had zijn mobiel nummer gekregen en kon dus ook zaterdagmorgen om 09:00 uur meteen bellen. Hij heeft een kweek afgenomen om te kijken om welke bacterie het gaat dus dan weten we dat ook weer..

maar bedankt ik ga eens verder kijken naar andere ervaringen!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring als jij, maar ik leef wel met je mee. Echt klote! Zo te horen is er wel adequaat gehandeld. Tegenwoordig kunnen pc's overal mooie borsten en zelfs reconstructies na verwijdering van zelfs hele borsten maken, dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken over het uiteindelijke resultaat. Wat niet wegneemt dat het nu, op dit moment, ontzettend rot voor je moet zijn. 

Lfs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Veniez:

Ja.. mijn pc zei al van de 250 protheses zou zoiets bij 1 kunnen gebeuren dus de kans was indd heel klein. En hij had me wel medicatie voorgeschreven nadat ik langs was geweest maar toen hij hoorde van het wondvocht wilde hij toch meteen dat ik kwam. Frans Straten van Kliniek heyendael.. ben blij dat het indd zo makkelijk en snel bij hem gaat ik had zijn mobiel nummer gekregen en kon dus ook zaterdagmorgen om 09:00 uur meteen bellen. Hij heeft een kweek afgenomen om te kijken om welke bacterie het gaat dus dan weten we dat ook weer..

maar bedankt ik ga eens verder kijken naar andere ervaringen!

xxx

Is ook zo, het komt gewoon niet vaak voor.. Het is dikke vette pech hebben als het je overkomt, maar daarmee help ik jou natuurlijk niet.. Misschien dat je idd wel iets hebt aan de ervaringsverhalen die hier op het forum te vinden zijn.

Oh bij Frans, idd goed gereageerd van hem, en fijn dat je zijn gsm nummer hebt zodat je meteen kon bellen!

(90% kans dat het een staffylokok is, maar goed, andere bacterie kan ook natuurlijk..)

Als je wilt, mag je ons wat op de hoogte houden. Dit soort verhalen zijn ook altijd goed om te lezen, en misschien is het voor jezelf ook wel fijn om dingen van je af te schrijven?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-7-2016 om 13:31 zei Susannah:

Ik heb geen ervaring als jij, maar ik leef wel met je mee. Echt klote! Zo te horen is er wel adequaat gehandeld. Tegenwoordig kunnen pc's overal mooie borsten en zelfs reconstructies na verwijdering van zelfs hele borsten maken, dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken over het uiteindelijke resultaat. Wat niet wegneemt dat het nu, op dit moment, ontzettend rot voor je moet zijn. 

Lfs 

Dankjewel! Ja laten we het hopen.. over een aantal maanden kan ik het laten weten!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

@Veniez Goedemorgen, het klinkt misschien gek maar ik vind het fijn dat ik eindelijk iemand gevonden heeft die hetzelfde heeft meegemaakt. Niet dat ii blij ben dat het jou ook overkomen is maar dat ik iemand heb die een beetje weet wat je nu doormaakt. Mijn verhaal kun je lezen in de link onderaan mijn bericht. Het is best zwaar he? Ik heb gister een prothese bh gekocht, eentje die ze normaal gebruiken voor vrouwen die kanker hebben gehad en waarbij hun borst afgezet is. Met deze bh aan kun je het "bijna" niet zien dat die borst "plat"(A cup) is. Ik kan hem nu nog niet echt aan omdat mijn wond nog open is maar zodra deze dicht is ga ik hem zeker dragen. Ook heb je best mooie zwemkleding waar je een prothese vakje in hebt zitten. Als je wilt kan ik wel een album aanmaken en mijn foto's daarin met je delen? Ik hoop dat je hier misschien een beetje steun aan hebt. Het gebeurt gelukkig bijna nooit maar helaas zijn wij de pechvogels. Gelukkig kunnen we elkaar een beetje steunen:) Hoe gaat het op dit moment met jouw wond/snee? liefs x

 

@Dhaney Goedemorgen, eigenlijk voor jou een klein beetje hetzelfde verhaal als hierboven :P hoe gaat het nu met jouw wond/snee? liefs x

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.