Ga naar inhoud

Ontevreden na BV met tubulaire borsten bij dr Nio, 4 okt SO bij Dr. Timmenga, herstel operatie 10 januari 2017


Aanbevolen berichten

Helaas, of misschien maar gelukkig, kan ik weinig info vinden over dit onderwerp. Zijn er meiden die al eerder met dit bijltje gehakt hebben en misschien advies en tips hebben.

Ontevreden over je borstvergroting. Wie is aansprakelijk voor de kosten? En in welk geval moet de chirurg de kosten voor zijn rekening nemen? Hieronder mijn verhaal. Sommige van jullie kennen het misschien al. 

Ik heb een aanzienlijk grote verschil. Op advies van Dr. Nio heb ik 500 en 400 cc gekregen omdat ik al een grote verschil had. In mijn geval had/heb ik tubulaire borsten. Ik was al bang voor de operatie dat dit verschil in cc's te groot zou zijn maar Nio zei dat er maar een klein verschilletje zichtbaar zou blijven. Omdat ik zo twijfelde ben ik nog een keer extra op consult geweest en hij verzekerde mij dat dit goed zou komen. Helaas is dit niet zo gebleken. 

Tijdens mij laatste controle van 3 maanden had ik hem aangegeven dat ik het verschil te groot vond en ik niet tevreden was. Hij vond dat ik eigenlijk blij moest zijn met wat ik nu heb gezien mijn tubulaire voorsituatie. Toen zei hij dat hij ook voor 450 cc had kunnen kiezen en als ik dat wilde kosten wij dit nog eens 1500 euro. 

Ik was geschrokken en teleurgesteld en besloot erover na te denken en het proberen van mij af te zetten. Misschien lag het wel aan mij. De afgelopen maanden heb ik geprobeerd mij niet te veel mee bezig te houden en mijn borsten te accepteren. Maar mijn gevoel van ontevreden en onzekerheid over het grote verschil bleef rondspoken in mijn hoofd. Nu een half jaar verder zie ik juist meer negatieve verandering als positief.

Mijn tepels waren ook altijd al een probleem. Ik had met Nio afgesproken om na 9 maanden te kijken hoe mijn tepels zouden uitpakken als ze opgerekt waren door de protheses. Hij had wel al toegezegd dat via de verzekering een tepelhofcorrectie vergoed zou kunnen worden. Tijdens mijn controle van 3 maanden had ik gezegd dat ik mijn tepels zo wilde laten. Toen waren ze mooi uitgevloeid en plat. Maar inmiddels 3 maanden verder zijn ze dat niet meer en hebben ze hun bollig weer terug.

Het tubulaire van mijn borsten, vouwen onder mijn tepels, zijn ook weer terug gekomen. Nio had gezegd dat dit nog minder zou worden maar het lijkt nu juist wel meer geworden te zijn.

Hoe kan ik dit her beste aanpakken. Ik ben zo bang dat ik weer afgescheept word met het zelfde verhaal als 3 maanden terug.

Al jullie tips of adviezen zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey meid

Ik heb net eens even naar je foto's zitten kijken en idd.. het lijkt erop dat je situatie in het negatieve begint te veranderen...
Als ik dit zo zie he, dan denk ik dat je echt met Nio om de tafel moet gaan zitten en evt een voorstel moet doen.
Hij heeft aangegeven dat je tepels nog via de zorgverzekering vergoed kunnen worden, dus daar zal hij al de operatiekosten mee vergoed krijgen. Je zou kunnen zeggen dat je dan, aangezien het verschil toch groter is dan hij waarschijnlijk ook voorzien had, hoopt dat hij uit coulance (hij heeft 500 en 400 voorgesteld zowel in je eerste als tweede passessie)  dan de 450 wil plaatsen naast de 500.

Ik zou dan hooguit kunnen denken dat hij een 500 euro vraagt voor die prothese, dan doen jullie allebei water bij de wijn. Ik weet echter niet of dit is wat jij wilt he, maar dit is hoe ik het zou aanpakken.

Misschien zou ik het eerst proberen gratis te krijgen, inspelend op wat hij voorstelde en in combinatie met de operatie van de tepels, maar als hij daar niet mee akkoord kan gaan (hij zal waarschijnlijk ook afhankelijk zijn van het beleid van het olvg... ben ik bang) dan is het voorstel van het betalen van die ene prothese misschien een optie?

Ik heb dit echter ook nog nooit gezien, meegemaakt...... En bij Nio zie ik eigenlijk ook sowieso nooit dit soort problemen...

Een goed gesprek zou wel eens een uitkomst kunnen bieden. Geef aan dat je ook ziet dat het echt veel beter is dan in het begin, maar dat je verwacht had, nav wat hij jou vertelde in het gesprek voor je bv, dat het er beter uit zou zien en dat het verschil minder groot zou zijn. Gewoon rustig, schrijf alles op en lees desnoods voor. Geef aan dat dat makkelijker voor je is, aangezien je dan iets meer afstand kunt nemen tot wat je hem verteld en zo het verhaal tenminste kunt vertellen.

xxxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BB,

Had al gehoopt op een reactie van jou. Thanks!

Helaas pakt het allemaal niet zo positief uit. Zal je eerlijk zeggen dat ik eigenlijk best schrok vanmiddag, omdat ik al een tijdje geen foto's had gemaakt en de spiegel ook niet echt mijn beste vriend is. 

Sowiesoga ik morgen direct een afspraak maken met Nio dat is ook het beste wat ik kan doen. Maar was echt nieuwsgierig of er meiden zijn die dit al eens hebben ervaren. Ik heb al woorden als klachtencommissie en advocaat voorbij zien komen maar ik weet niet of ik gelijk zo zwaar moet gaan denken. Waar ik ergens heel bang voor ben. Ik bedoel ziekenhuis en klinieken hebben zichzelf uiteraard ook ingedekt. Dan is het zijn woord tegen het mijne, inschattingsfout of gewoon weg een ontevrede klant.

Klopt idd wat je zegt misschien is hij wat coulanter als hij ook een vergoeding krijg voor de tepelcorrectie. Ik wil best een nieuwe prothese betalen maar ik ga geen 1500 euro neerleggen. Wat ik mij ook afvraag is of 450 cc wel voldoende zou zijn om het verschil te verkleinen. De stand van mijn borst is ook zo veranderd en echt meer gaan hangen. Maar goed dat is voor latere zorg. 

Ik ga het allemaal voorleggen en kijken wat hij voorstelt. Hopen dat het deze keer wat positiver uitpakt. 

Bedankt voor het meedenken iig.

Xx Kattie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook niet vergeten dat je borsten bij de 3 maandelijkse controle er anders uitzagen dan nu bij 6 maanden. Ik mag er van uitgaan dat Nio ook wel het verschil ziet en oplossend gaat meedenken in deze situatie. Ik vermoed zelfs dat het nu een een heel ander gesprek gaat worden.

Ik sluit mij wel aan bij het advies van BB, zou het ook zo insteken en duidelijk zijn dat je het geld niet hebt voor een nieuwe operatie en dus hoopt dat het ziekenhuis en de verzekering een hersteloperatie kunnen opvangen. Je hoort snel genoeg of dit onmogelijk is en jij alsnog een gedeelte moet betalen. 

Have faith !! 

Xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid

Nou, klachtencommissie en advocaat is idd wel een beetje overtrokken nu haha.. Je hebt 1 gesprek gehad met je pc op een tijdstip dat er nog vanalles kon gebeuren, en eigenlijk is het maar goed dat je nog wat langer hebt moeten wachten, want je ziet dat er het een en ander veranderd is in die tussentijd.

Het is waar.. in een ziekenhuis heeft de pc net iets minder vrijheid, dat is ook wel logisch.. Het wordt betaald door de overheid, wat bij een privékliniek natuurlijk heel anders is, waardoor daar misschien soms meer mogelijk is...
Maar met verzekeringstechnische dingetjes erbij is er waarschijnlijk wat te regelen. 1500 euro is dan te veel. Bij 1 prothese denk ik eerder aan 500 euro.

Sja.. wat is genoeg he... dat is zoooooooooo lastig!
Verschil tussen 400 en 450 qua breedte is ook maar 0,3 cm... en tussen 450 en 500 is het verschil in breedte 0,2 cm.. Dus in totaal is tussen 400 en 500 maar een halve cm verschil, en is dit helemaal niet zo heel veel.. Dat dit deze uitwerking heeft gehad op jouw borsten, is natuurlijk heel vervelend.. al denk ik dat als je het reduceert met 0,3 cm, dus kiest voor de 450, dat je echt al een HELE goede stap in de richting zit..
Hoe is het van de zijkant gezien eigenlijk?
Steekt de ene borst meer uit dan de andere? Krijg je dat op de foto misschien?
In projectie zit er namelijk natuurlijk ook een verschil, dus je moet niet het ene probleem inleveren voor het andere... als je begrijpt wat ik bedoel :) 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei best_boobie:

Hey meid

Nou, klachtencommissie en advocaat is idd wel een beetje overtrokken nu haha.. Je hebt 1 gesprek gehad met je pc op een tijdstip dat er nog vanalles kon gebeuren, en eigenlijk is het maar goed dat je nog wat langer hebt moeten wachten, want je ziet dat er het een en ander veranderd is in die tussentijd.

Het is waar.. in een ziekenhuis heeft de pc net iets minder vrijheid, dat is ook wel logisch.. Het wordt betaald door de overheid, wat bij een privékliniek natuurlijk heel anders is, waardoor daar misschien soms meer mogelijk is...
Maar met verzekeringstechnische dingetjes erbij is er waarschijnlijk wat te regelen. 1500 euro is dan te veel. Bij 1 prothese denk ik eerder aan 500 euro.

Sja.. wat is genoeg he... dat is zoooooooooo lastig!
Verschil tussen 400 en 450 qua breedte is ook maar 0,3 cm... en tussen 450 en 500 is het verschil in breedte 0,2 cm.. Dus in totaal is tussen 400 en 500 maar een halve cm verschil, en is dit helemaal niet zo heel veel.. Dat dit deze uitwerking heeft gehad op jouw borsten, is natuurlijk heel vervelend.. al denk ik dat als je het reduceert met 0,3 cm, dus kiest voor de 450, dat je echt al een HELE goede stap in de richting zit..
Hoe is het van de zijkant gezien eigenlijk?
Steekt de ene borst meer uit dan de andere? Krijg je dat op de foto misschien?
In projectie zit er namelijk natuurlijk ook een verschil, dus je moet niet het ene probleem inleveren voor het andere... als je begrijpt wat ik bedoel :) 

xxx BB

Nee precies dat vond ik ook een beetje overtrokken allemaal om daar nu al aan te denken. Dus gaan gewoon met een open mind naar Nio en de situatie door hem laten beoordelen. 

Ik heb bij het PMC geweest en weet niet hoe ze omgaan met zulke situaties. 

Ja het klinkt zo weinig idd 0,3 cm maar ik voel gewoon als ik mijn handen op de zijkant van mijn borsten leg dat de ene echt groter is als de ander. En ook qua projectie is het duidelijk te zien. Naar mijn gevoel zou 0,3 nog echt te weinig zijn omdat mijn grotere borst uitsteekt aan de zijkant en de kleinere niet. Zal morgen proberen het op de foto te krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh  je bent bij PMC geweest, sorry, dat wist ik niet meer :P 
Nou.. wie weet is er iets te regelen dan.. anders evt een gesprek aangaan tzt, als je er met Nio niet uit mocht komen, met Wu. Hij is de directeur, dacht ik.. Maar goed, dat zou je kunnen overleggen met Nio ook, dat hij het overlegd met Wu.
You never know ;)

Maar eerst idd maar eens een goed gesprek met Nio :)

Als je foto's hebt, wil je me ff taggen? Ik zie niet altijd alles voorbij komen, als ik veel pb's heb.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kattie

Mag ik eerlijk zijn dat dr.Nio toch de beste pc is met het vergroten van tubulaire borsten.

Met je foto's met 5 maanden po zijn in mijn ogen je borsten perfect gezien je voor situatie.

Misschien brengt de tepelverkleining wel de uitkomst ik hoop dat je er met Dr.Nio uitkomt.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gister had ik eindelijk het gesprek met Nio maar zoals ik al verwachte ging het niet goed.

Nio was iets overdreven enthousiast om mij te zien, vond ik, hij wist gelijk dat er stront aan de kikker was. Ik vertelde dat ik geprobeerd heb om mijn borsten te accepteren te afgelopen maanden maar dat het niet gelukt is. Het grote verschil vind ik echt te veel en ook mijn tegels zijn niet mooi gebleven.

In eerste instantie wilde hij overal in mee gaan zei die en met de patiënt mee denken. Hij zei dat hij de klieren uit mijn tepelhof kon verwijderen zodat we wat platter werden of een gehele tepelhofcorrectie kon doen. Hij ging wat dingen tekenen. Toch kwam het er eigenlijk op neem dat hij het niet wilde doen en zei dat ik er spijt van jou krijgen. Gezien de grote littekens kon mijn tegels en dat platte tepels niet mooi zouden worden. Hij zei dat ik misschien beter met iemand kon gaan praten. Want volgens hem zou ga nog een operatie nog van alles mis zijn en zou het nooit worden wat ik wil. 

Een vergroting van mijn kleine borst zag hij eigenlijk het nut ook niet van in. Want ja het blijft plastische chirurgie en daar is geen garantie op te geven. Ook omdat is al een asymetrische voorsitiatie had. En hij weet eigenlijk gewoon niet hoe het uitpakt. 450 cc zou hij kunnen doen maar die zou ook te groot kunnen uitpakken of misschien nog te klein. En zou er 500 cc in moeten.

Dus het is eigenlijk allemaal natte vinger werk? Elke vrouw die een borstvergroting doet mag in de handjes klappen als haar borsten gelijk uitkomen. Dit is toch te bizar voor woorden?!? 

Maar goed eind van het verhaal zei hij dat ik beter naar de dokter kon gaan en met iemand moest gaan praten over dit probleem. Want schijnbaar zit mijn probleem tussen mijnu oren. Want hij vind mijn borsten prachtig en snapt eigenlijk niet waarom ik er nog iets aan wil laten doen. 

Hij ging toen wat formulieren invullen en en factuur uitschrijven. 1500 euro voor een wissel van 1 borst. Plus nog een ander formulier wat ik moest tekenen. Mijn vriend vroeg gelijk wat dat was en en hij zei dat het zo'n zelfde verklaring waar die ik voor de andere operatie had tekend. Vond het een beetje vreemd omdat ik nog helemaal niet zeker ben of ik het wel wil. Want ik ga echt geen 1500 betalen. 

Overrompeld en onbegrepen ben ik de deur uit gegaan bij Nio. Vond het een raar gesprek en hij praten zo om vragen heen of wilde daar niet op in gaan. 

Het meisje bij de receptie was super aardig en gehulpzaam en stelde voor om een SO te doen. Dit wordt ook aangeboden in het PMC wanneer een patiënt niet tevreden is. Ze vroeg ook gelijk over doe 1500 euro, want volgens haar was dit alleen de prijs van de protheses. Maar in mijn geval ging het om 1 prothese dus betaal ik nog 750 extra?! Omdat de arts een inschattingsfout heeft gemaakt moet ik voor de kosten opdraaien. Want hij kan er tenslotte niks aan doen want ja het blijft plastische chirurgie. 

Ik voel me zo belazerd, boos en verdrietig tegelijk. 

Zijn er meiden die ervaring hebben met dr Tamminga of Wu in het PMC. Ik wil graag een SO aanvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, dit is niet wat je gehoopt had, en ik vind het jammer dat hij eigenlijk nu alles op jouw bordje neerlegt en ook even benadrukt dat je maar met iemand moet gaan praten, omdat hij vind dat het tussen je oren zit,sorry ik heb hier geen woorden voor,en ik kan me zo goed voorstellen dat je je belazerd, boos en verdrietig voelt, en ik denk dat dit nog zachtjes is uitgedrukt.

Natuurlijk weten we allemaal dat je nooit de garantie hebt om de perfecte symmetrische borsten te krijgen, maar juist als je al vanuit een hele lastige en moeilijke voor situatie komt,zou een arts toch meer moeten begrijpen dat dit nu voor jou onacceptabel is,en je hier dus absoluut niet blij bent.

En of dit nu een inschattingsfout is geweest, of iets anders,het gaat erom dat jij je begrepen wilt voelen, maar 9 van de 10 artsen die geconfronteerd worden met mensen die niet tevreden zijn, die schieten gelijk de verdediging in, terwijl de "patient"eigenlijk niets anders wilt dan tot een redelijke gezamenlijke oplossing komen.

En daarbij komt natuurlijk ook dat hij had aangegeven dat een tepelcorrectie altijd nog gedaan kon worden, en aangezien je uitgaat van de expertise van een pc heb je dat toen niet gelijk laten doen tijdens de operatie, want als je van te voren had geweten dat de tepels weer boller zouden worden, dan had je die toch gelijk laten corrigeren.

Je weet zelf dat aan de ene kant er een verbetering is, maar als de tubulaire vorm terug gaat komen( wat Nio natuurlijk ook van te voren niet had kunnen voorzien)en er zit nu ook en behoorlijk groot verschil qua maat en vorm tussen de borsten, vind ik toch wel dat er meer meegedacht moet worden en niet gelijk met een berekening komen, want nu voel je je helemaal afgescheept,en niet begrepen, en dit is heel zuur.

Als het zou betekenen dat je misschien alleen de protheses zou moeten betalen ok, maar het gaat om meer dan dat, je krijgt nu een stigma opgeplakt "het zit tussen je oren"en dat komt zelfs nog harder aan dan dat hij had gezegd, ik kan of wil je niet helpen.

Dus inderdaad een SO en dan denk ik dat je beter gelijk kunt kiezen voor Dr .Wu, hij is de directeur, Timmenga zou ik niet doen,want die zal als het aankomt op een beslissing qua heroperatie en kosten toch moeten overleggen met Dr. Wu.

Dus ik denk dat je dan beter gelijk rechtstreeks naar hem kunt gaan.

Zet alles zo goed mogelijk op papier wat er besproken is,neem alle foto's mee van het hele herstel verloop, neem zeker je vriend mee, en kom je er dan niet uit, dan kun je altijd besluiten om een onafhankelijke SO elders te doen.

Maar ik denk voor nu inderdaad dat intern binnen de kliniek de beste oplossing is, en kijken of Dr. Wu met een passende oplossing wilt en kan gaan komen.

Leg alles rustig uit, ga geen uitspraken doen over klachtencommissie/rechtsbijstand etc,want daarmee gooi je misschien je eigen glazen in. Vertel duidelijk hoe wanhopig je bent hoe het er nu uitziet, en daarbij mag je best je emotie laten zien, je bent mens en je wilde met deze operatie bereiken dat je "mooie borsten zou krijgen,helemaal omdat je door tubulaire borsten al JAREN onzeker bent geweest en je je op een bepaalde manier altijd anders hebt gevoeld dan andere vrouwen, ongeacht of die kleine/grote/hangende borsten hebben/hadden.

Meis probeer toch een beetje te genieten van je weekend, even je gedachten proberen te verzetten, en dan maandag gelijk bellen voor een afspraak,en er niet mee wachten.

Lees ook dit stukje even door, hierin staat ook dat als je er met de arts niet uitkomt,het daarna moet bespreken met zijn leidinggevende, en vanaf daar verder.

https://www.parkmedischcentrum.nl/organisatie/klachtenregeling/

Hopelijk ga je er met Dr. Wu uitkomen.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid

Hm.. dit is echt niet waar je op hoopte, maar wel bang voor was he.... Shit zeg, echt flink balen, want ik had eigenlijk toch wel een beetje gehoopt dat Nio hier iets meer coulance zou tonen...

Ik zou zeker idd met Wu gaan praten, aangezien hij ook de directeur is (zoals Desert-Rose al zei) en hij kan jou misschien het beste helpen....

Het is idd zo, dat hij 1500 rekent voor 1 kant, maar dan rekent hij idd alle kosten.. Lijkt mij ook niet helemaal fair omdat hij diegene is die jou dit geadviseerd heeft, 400 en 500 te nemen.
Dit zou ik ook aangeven aan Wu, dat dit Nio zijn advies geweest is, dat jij nog terug geweest bent of contact gehad hebt met hem voor de operatie, of dit niet te groot was (het verschil) en dat hij toen aangaf dat dit waarschijnlijk het best mogelijke resultaat zou geven. Dat je tepels ook naderhand nog gecorrigeerd konden worden. Je hebt het toen ook allemaal in je topic beschreven, geloof ik, als ik het me goed herinner.

Anders neem je dat mee, dan heb je in de hand wat er toen gezegd hebt. Het bewijst wel niks, maar als je er een screenshot van maakt, waarin ook de datum van het verslag staat, dan kan Wu zien wat jij in jouw 'dagboek' geschreven hebt, destijds.

Ik hoop dat Wu iets voor je kan betekenen, want ik vind eigenlijk wel dat Nio hier iets meer voor je kan doen dan wat hij nu voorstelt..

Vreemd.. zo had ik hem niet ingeschat, aangezien hij anders altijd hoog in het vaandel heeft staan dat de klant tevreden is...

Blijf zakelijk bij Wu, laat je emoties niet de overhand nemen. Zo kan niemand jou zeggen dat je naar de psych moet ;) 
Hoop dat er iets uit gaat komen!

Liefs :53: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kattie,

Jeetje, lees effe bij..had ik toch niet zien aankomen van onze Nio :( Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt helemaal snap en een vreemd gesprek vind!! Begrijp ik nu dat Nio het liefst niet wil opereren bij je omdat hij geen zichtbare verandering inschat? Of dat hij nu wel een operatie aanbied maar dan met die belachelijke kosten en het risico dat je het voor niets doet? En hiernaast stuurt hij je nog effe door naar een psycholoog?? :huh: En wat heb je nu precies getekend dan? Vraag eens een kopie hiervan? 

Sluit mij bij de rest aan, dr Wu voor een SO en hoop echt dat het positief verloopt!

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey meiden,

Sorry dat ik zo laat pas reageer. Ik waardeer jullie reacties en het meedenken enorm. 

Ik heb het even een tijdje opzij gezet omdat ik wilde nadenken of ik een SO wil en bij wie. Met de assistente van het PMC heb ik gesproken omdat ik moeilijk vond om een arts te kiezen. Volgens haar is Dr. Wu een man van weinig woorden buiten het feit dat hij heel kundig is. Zij adviseerde mij om naar Dr. Timminga te gaan omdat je met hem beter kan praten.

Na het gesprek met Nio heb ik echt het gevoel of ik in een hoekje ben weg gezet en eigenlijk niet moet zeuren. Doe ik dat wel, dan moet ik maar naar de psycholoog of dergelijke gaan. Want het zit schijnbaar tussen mijn oren. De dingen die hij gezegd heeft tijden het gesprek blijven door mijn hoofd spoken. Ik voel me hier best boos over en vind het belachelijk hoe hij dit soort zaken afhandelt. Een van zijn uitspraken die ik echt raar vond was dat niemand helemaal gelijk is. Ik had ook scheve oren waardoor mijn bril niet recht stond en er zijn nog talloze voorbeelden te noemen uiteraard. Het bizarre vind ik dat hij deze vergelijking maakt over dingen waarmee je geboren word maar ik heb 4000 euro betaald voor ongelijke borsten! Dus mag ik mijn ontevredenheid uitspreken, schijnbaar niet.

En zo zijn er nog een aantal uitspraken van hem die ik echt onbegrijpelijk vind.

Maar goed wat ik nu het belangrikste vind is dat ik mijn verhaal kan doen bij een arts die luistert en meedenkt. Mijn gevoel is dan toch beter bij Dr Timminga ook al is Dr Wu misschien directeur dat staat even los van alles.

Heb een afspraak gepland om 4 oktober, duurt nog een poosje helaas omdat Dr Timminga alleen op dinsdag in het PMC werkt. Ik moet wel even een brief schrijven aan de directie secretaresse met de uitleg van mijn klacht.

Ik ga alles op papier zetten van het begin tot eind. En hoop zo dat serieus word genomen!

ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kattie

He meis, 

Het geeft niets dat je nu pas reageert, het is zo begrijpelijk dat je het allemaal even een beetje moest laten bezinken.

Inderdaad zulke uitspraken kun je niet maken als arts, en ik snap zo goed dat je hier boos om bent, wie zou dat niet zijn, denk dat bij mij het stoom uit me oren zou komen.

En nee het klopt dat niet iedereen symmetrisch is, maar als je een bv doet, ga er wel vanuit dat het ongeveer zo zal worden, en niet een heel groot verschil, denk dat dat nu belangrijk is, dat de tepels terug veranderen is waarschijnlijk iets wat Nio echt niet heeft kunnen voorzien.

Je komt bij een pc omdat je er vanuit gaat dat die je kan helpen om een mooiere vorm in je borsten te krijgen,dat gaat niet helemaal als voorzien ( inschattingsfout ?? ) maar denk dan netjes met de "patient "mee, en kom niet met lullige en kwetsende opmerkingen, zorg gewoon als arts dat jij het netjes gaat oplossen.

Als jij denkt dat je je beter voelt bij Dr. Timmenga dan moet je zeker een gesprek bij hem aangaan en niet bij Dr. Wu,en echt alles op tafel leggen, en er dan op vertrouwen dat hij goed kan luisteren, en je serieus neemt, want dat is nu zo belangrijk, een arts die zich in kan leven in hoe jij je voelt, en niet gelijk in de verdediging schiet, en al bij wijze van spreken klaar staat met een verwijzing naar een psycholoog.

Het duurt inderdaad nog even maar in die tijd kun jij wel alvast alle punten op papier zetten, zodat je dadelijk niets vergeet te vermelden.

Nu even uitzingen meid.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy,

Effe bijgelezen en moest ook effe landen bij me :P  

Ik begrijp je boosheid en dat je een klacht wil indienen helemaal hoor dus begrijp me niet verkeerd maar... Ik zat dus weer te broeien op deze situatie en bedacht dus het volgende weer;

Hij is steengoed in borsten maken/reconstrueren en heeft jouw borsten tot op heden al mooi gemaakt (als ik kijk waar je vandaan komt) op dat verschil en tepels na. Dus in mijn ogen zou hij dit moeten afmaken. Stel IK kwam hiermee ( met je huidige borsten) dan zou hij toch ook wat kunnen doen? Ik hoor zelden of nooit dat hij dames afwijst. 

Het gesprek is zwaar klote gegaan met de hoeveelheid lading aan emotie en gedrag en opmerkingen. Dit heeft jouw pijn gedaan en in hoeverre hij hiervan bewust is geweest, weet hij niet! Hij is hierop niet gewezen!! Baal ook dat je deze ervaring heb want ben dit ook echt niet gewend om te lezen van Dr.Nio en heb zelf de ervaring ook niet mbt communicatie.

Ik zou een mail hebben opgesteld met mijn verhaal/feiten/ervaring van het laatste gesprek en hem op zijn gedrag wijzen. Dat dit zeer pijnlijk is geweest en het gevoel heb gekregen dat je door hem bent afgewezen. Zou ook aangeven dat het vertrouwen er nog is en of hij niet nogmaals over zijn beslissing wil nadenken en enigzins wil kijken of er toch een mogelijke correctie mogelijk is zonder extra kosten. Ik denk maar zo, hij is eraan begonnen en zou logischerwijs dit ook moeten afmaken. Zijn vakbekwaamheid staat hoog en het zou fijner zijn als hij het werk afmaakt ipv iemand anders. Tevens heb je schriftelijk weer reactie van hem terug. Heb je ook wat op papier ;) 

Indien zijn reactie weer niet positief is kun je alsnog een klacht indienen maar dan weet je ook dat je herstel door een andere PC verricht gaat worden.

Misschien ben je deze fase al voorbij hoor, geen idee maar zou toch een opening creëren om tot een oplossing te komen en laat hem maar lezen hoe hij is overgekomen op jouw. Probeer je boosheid in toom te houden maar de feiten te laten spreken. Misschien bereik je hiermee wel dat hij je situatie wil herzien... 

:53:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BrownieG,

Bedankt voor je reactie en het meedenken.

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het vertrouwen in Nio eigenlijk kwijt ben. Het laatste gesprek heeft niet alleen boosheid naar boven gebracht maar ook ontzettend veel wantrouwen. Ik wil niet meer door hem geholpen worden en zal je uitleggen waarom. Het grote verschil wat ik heb zou hij kunnen oplossen zei hij. Maar hoeveel cc er nu het beste zou passen kon hij niet zeggen. 450 cc zou te groot kunnen worden of misschien wel te klein en moet er 500 cc in. Dat zegt mij eigenlijk al dat hij dus totaal geen inzicht heeft in welke prothesen het beste resultaat zou geven. Kijk waar ik nu ben, totaal verkeerde inschatting. 

Mijn tepels vind ik persoonlijk het minst erge aan de situatie hoe hij nu is. Ik wilde dit in het laatste gesprek met hem bespreken omdat we dit voor de operatie hadden afgesproken om hier naar te kijken rond de 9 maanden PO. Wat mij het meeste stoort is de bolling van mijn tepels maar hij had het over het klierweefsel wat hij kon verwijderen. Maar goed wat de nadelen daarvan zijn om dat weg te halen weet ik ook niet. Een algehele tepelhofcorrectie vind ik een te grote stap en wil eigenlijk geen littekens rond mijn tepels. 

Waar het gesprek eigenlijk op neer kwam was dat hij het niet zag zitten om nog iets aan mijn borsten te doen. Het probleem lag bij mij zelf en niet bij mijn borsten want hij vond ze prachtig. 

Ik snap wel dat je dit aandraagt als eventuele oplossing om het nog enigszins netjes op te lossen samen met Nio. Maar ik voel me niet serieus genomen door deze man. Helaas! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Als het vertrouwen helemaal weg is en de deur definitief gesloten is bij Nio, is dit nu de juiste stap idd! Alle feiten en je gevoel goed formuleren op papier! En al je foto's meesturen. Hoop dat je een positief gesprek krijgt en de correcties snel zullen volgen zodat je van je borsten kunt genieten. Succes met je gesprek en hou ons op de hoogte.:53:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Vandaag was het eindelijk zover, SO bij Dr Timminga. Ik wist niet wat ik kon verwachten van deze man want ik kende hem totaal niet maar ben echt op mijn gevoel afgegaan.

Dr Timminga is een geïnteresseerd man en vroeg niet alleen waarvoor ik kwam maar ook hoe ik in deze klinieken terecht was gekomen en welke klinieken ik verder nog was geweest. En wat mijn ervaringen daar waren. Het gesprek begin al prettig en hij luisterde naar mijn verhaal en ervaring. 

Hij was nieuwsgierig naar hoe het kwam dat ik nu bij hem was en heb hem verteld dat ik niet tevreden ben over mijn borsten na de vergroting en dat ik hier bij Dr. Nio niet op een lijn kom. Dr. Nio vind eigenlijk dat ik tevreden moet zijn met wat ik nu heb, gezien mijn voorsitiatie en dat ik mijn probleem misschien beter met mijn huisarts of dergelijke kan bespreken. Dr. Nio begrijpt net waarom ik nog iets aan mijn borsten wilde doen, ze zijn prachtig.

Dr. Timminga wilde het graag zien want dat zou wat makkelijker praten uiteraard. Hij zag direct dat er verschil zat in mijn borsten en dat mijn eneigen borsg voller was als de andere. Alhoewel hij aangaf in het gesprek dat hij een verschil van 100 cc niet erg groot vond voor asymetrische borsten. Hij zei dat 50 cc minimaal verschil gaf en nauwelijks zichtbaar is. Wanneer iemand grotere borsten wil. Maar ik wil niet groter, ik wil meer symmetrie. 

Hij zei dat het idd beter had geweest als in beide borsten 500 cc was gegaan. Dit zou het meeste symmetrie geven, misschien dat mijn, nu kleinste borst, iets voller zou worden maar het wel meer gelijkheid geven gezien mijn andere borst. Wat was ik blij om dit te horen!! Eindelijk iemand die ziet wat ik zie en erkenning krijgen. Ik kon wel een gat in de lucht springen!

Hij zei dat ze dit intern met de directie gaan overleggen en gaan kijken hoe ze deze prothese wissel kunnen gaan realiseren. Ik zou dan gebeld worden door Dr. Nio of door iemand van de directie. Ik vroep daarop direct wie de operatie zou gaan uitvoeren, want ik wil eigenlijk niet meer geopereerd worden door dr. Nio. Hij stelde mij gerust en zei dat hij de operatie ook zou kunnen doen mocht ik dat willen.

Over mijn tepels hebben we het ook gehad. Mijn tepels zouden alleen gecorrigeerd kunnen worden doormiddel van een gehele tepelhofcorrectie en dat betekent een anker litteken. Wat hij persoonlijk wel zonde zou vinden. Ik zei dat ik daar nog over na wilde denken en dat ik daar ook niet direct voor wilde kiezen. Misschien dat ik dat later nog eens overweeg. Maar mijn grootste ergernis is op dit moment het grote verschil.

Ik ben zo ontzettend blij dat ik toch door heb gezet en een SO heb aangevraagd. Dr. Timminga is echt een hele fijne arts om mee te praten. Ik ben onwijs benieuwd hoe het nu verder gaat. Maar ze gaan iig een oplossing zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kattie, fijn dat je je bij dr. Timmenga op je gemak voelt en dat je je door hem gehoord voelde. Ik ben heel benieuwd wat er tijdens het directieoverleg uit gaat komen. Hou ons maar op de hoogte. 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kattie He meis,

Fijn dat dit gesprek zo positief is gelopen en er naar een oplossing gezocht gaat worden.

Het is gewoon vreselijk belangrijk dat een arts naar je luistert en begrip voor de situatie heeft, en wat ik nu uit jouw verhaal begrijp, komt dat bij deze arts helemaal goed.

Ik denk dat er een voor en een tegen zit aan nu nog geen tepelcorrectie, als je het nu laat doen, dan heb je alles in 1 operatie en ben je gelijk helemaal klaar,kijk je het aan en het moet alsnog, hoe gebeurt het dan, plaatselijk of narcose? En je krijgt dan ook dat je van die ingreep weer moet herstellen. En natuurlijk krijg je extra littekens, maar die vervagen heel snel, zou me daar niet druk om maken.

Maar meis, eerst maar eens kijken wanneer je hier een terugkoppeling van gaat krijgen.

Hou ons maar weer op de hoogte

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-10-2016 om 21:18 zei Desert-Rose:

@Kattie He meis,

Fijn dat dit gesprek zo positief is gelopen en er naar een oplossing gezocht gaat worden.

Het is gewoon vreselijk belangrijk dat een arts naar je luistert en begrip voor de situatie heeft, en wat ik nu uit jouw verhaal begrijp, komt dat bij deze arts helemaal goed.

Ik denk dat er een voor en een tegen zit aan nu nog geen tepelcorrectie, als je het nu laat doen, dan heb je alles in 1 operatie en ben je gelijk helemaal klaar,kijk je het aan en het moet alsnog, hoe gebeurt het dan, plaatselijk of narcose? En je krijgt dan ook dat je van die ingreep weer moet herstellen. En natuurlijk krijg je extra littekens, maar die vervagen heel snel, zou me daar niet druk om maken.

Maar meis, eerst maar eens kijken wanneer je hier een terugkoppeling van gaat krijgen.

Hou ons maar weer op de hoogte

xx.

Bedankt voor je reactie Desort Rosé. Is idd ook super fijn om je verhaal te kunnen doen en medeleven te krijgen voor je probleem. 

Die tepelhofcorrectie vind ik echt een grote stap. Maak mij juist wel zorgen over de littekens omdat mijn littekens van de borstvergroting ook nog steeds zichtbaar. Maar die vallen weg onder mijn borsten dus dat vind ik niet erg. Ik vind het echt een grote ingreep en ben bang dat ik meer kapot maak dan dat het niet is zeg maar. Ik denk dat ik er erg veel spijt kan ga krijgen. 

Mijn tepels zijn ook niet mijn grootste probleem waar ik mee zit maar echt mijn borsten. Ik wil alleen niet een wissel en dan ben ik er klaar mee. 

Mijn borsten zullen nooit perfect worden en daar kan ik mee leven. 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Kattie:

Bedankt voor je reactie Desort Rosé. Is idd ook super fijn om je verhaal te kunnen doen en medeleven te krijgen voor je probleem. 

Die tepelhofcorrectie vind ik echt een grote stap. Maak mij juist wel zorgen over de littekens omdat mijn littekens van de borstvergroting ook nog steeds zichtbaar. Maar die vallen weg onder mijn borsten dus dat vind ik niet erg. Ik vind het echt een grote ingreep en ben bang dat ik meer kapot maak dan dat het niet is zeg maar. Ik denk dat ik er erg veel spijt kan ga krijgen. 

Mijn tepels zijn ook niet mijn grootste probleem waar ik mee zit maar echt mijn borsten. Ik wil alleen niet een wissel en dan ben ik er klaar mee. 

Mijn borsten zullen nooit perfect worden en daar kan ik mee leven. 

Xx

He meis, 

Ja als je er inderdaad zo tegenaan kijkt dan moet je het niet doen, want dan ga je er ongelukkig van worden, en helemaal als jouw littekens dan niet heel erg netjes genezen, dan kun je beter kiezen voor bijna perfecte borsten.

Eerst de wissel,en dan kun je verder met je leven.

Hoop dat je snel uitsluitsel krijgt, dan kun je je weer gaan voorbereiden en ergens naar uitkijken.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kreeg ik een telefoontje van het Park Medische Centrum. Mijn wissel word compleet vergoed door de kliniek en Dr. Timminga gaat de operatie uitvoeren!!! 

Ik ben zo ontzettend blij en opgelucht!

Super service van het PMC! Echt helemaal top!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.