Ga naar inhoud

Jacky : 15 september 2016 : Dr. ? : Catharine Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik ben jacqueline bijna 40 en moeder van een zoontje van 7. Ik heb 4 jaar geleden een borstverkleining ged aan waarin in van 75 g naar 75 d ben gegaan. Inmiddels zit ik alweer op 75 f en die wordt al weer te klein. Daarbij erg last van mastopathie. Vandaag wederom bij de huisarts geweest om te vragen wat te doen en wanneer het groeien nu eens stopt. Deze gaat contact op nemen met ziekenhuis om te bespreken wat nu. Ben erg benieuwd of er meerdere dames dit hormoon probleem hebben en wat er mee te doen. Ik wordt er namelijk beetje moederloos van om steeds te horen dat er niks aan te doen is. En om de paar jaar een borstverkleining te doen lijkt me ook geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jacky,

Welkom op het Forum. 

Waar de meeste hier op BF hopen dat ze groeien, zit jij echt met een serieus probleem :( Jeetje wat groeien je borsten snel zeg. Ik kan mij voorstellen dat je niet continu een bvk wil ondergaan en hoop echt dat het ziekenhuis je hierbij kan helpen. Eerlijk gezegd lees ik dit niet zo vaak maar er zijn wel dames met mastopathie dus wellicht kun je hier meer informatie uit halen en eventueel ervaringen delen (zie linkje) 

http://www.borstenforum.com/search/?type=all&q=Mastopatie

Succes en hoop dat ze snel een oplossing vinden voor je!

Groetjes 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum

Jeetje, dat is echt niet handig dat je borsten steeds weer de neiging hebben om bij te groeien..
Hopelijk kan je huisarts je hiervoor doorsturen, want dit is natuurlijk echt vervelend.

Ik zit te denken of het misschien iets met het groeihormoon te maken heeft, maar dat proces gebeurt in de hypofyse (in je hersenen) Geen idee of daar al eens naar gekeken is? Ik weet trouwens niet zeker of dit kan hoor, want voor hetzelfde geldt zou je dan ook in lengte moeten blijven groeien..

Hoop dat ze iets bij je kunnen vinden waar iets aan te doen is.. Heb er hier nog nooit over gelezen in de laatste 4,5 jaar in ieder geval..

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hallo dames vandaag weer in het ziekenhuis geweest en de knoop door gehakt. Mijn tweede borstverkleining. Ik ben in 2013 geopereerd en van een 75 f naar een kleine75 d gegaan. Nu 2016 op 75 g. Of het naar deze operatie stopt kan niemand me zeggen. Gebeurd schijnbaar ook zelden dat het vermogen zo snel weer toe neemt. Er is weinig over bekend over giganticomastie. Zijn er hier meer dames met dat probleem?  Groetjes jacky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een naam waar ik nog nooit van gehoord heb. Heb het ook even proberen te googlen, maar ook google kent het verder niet haha
Is het precies zo geschreven?

Verder is het natuurlijk wel fijn dat het benoemd kan worden, en je zo in aanmerking komt voor een tweede bvk..
Maar jeetje.. hopelijk is dit iets dat ook weer een halt toegeroepen kan worden.. Ik kan me zo voorstellen dat je niet voor je lol iedere paar jaar een bvk laat uitvoeren natuurlijk....

Hoe hebben ze de diagnose eigenlijk gesteld, als ik vragen mag?

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi bedankt voor je reactie. Wel op Google wel te vinden je kan het op 2 manieren schrijven volgens de chirurg. Als giganticomastie en giganticomastia.  Hoop dat ze in de toekomst een oplossing hebben. Nu geholpen bij een 2 de operatie maar hoop idd dat niet zo ver komt naar nr 3. Heeft voor mij een aantal jaar geduurd voordat ik een naam ervoor had  zodoende het ook geplaatst mocht iemand zich hierin herkennen. Tja hoe is de diagnose gesteld. ..eerlijk gezegd denk ik dat dit tot stand is gekomen naar verschillende onderzoeken en door dat het meten van de borsten en hieruit blijkt dat het enorm in grote toeneemt en in niet al te lang tijdsbestek.

 

Xx jacky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Fijn dat er een diagnose is gesteld en nu weet wat het is. Is het nu zo dat je dan na je verkleining aan de medicijnen zit om groei weer te voorkomen? Was mij namelijk nog effe onduidelijk waardoor dit veroorzaakt wordt op internet. Maar ben ook best geschrokken van sommige foto's bij andere vrouwen die dit extreem hebben...kanonnen zeg :wacko: 

Heel veel succes alvast straks bij je 2e operatie en hopelijk stopt het met groeien x

Ps: thanks for the update. Altijd interessant om te lezen en te weten :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey daar ben ik weer. Nee ik krijg geen midicatie het is gewoon hopen dat het stopt. Heb gevraagd of het geen mogelijkheid is om baarmoeder ed te verwijderen zodat het stopt met de hormonen maar dat is niet mogelijk omdat je toch bepaalde hormonen nodig hebt.  Chirurg had dit ook nooit eerder mee gemaakt dat na een verkleining al weer zo ging groeien. Nu snap je misschien ook dat ik hier op het forum over gevraagd heb omdat schijnbaar weinig voor komt. Nu eerst genieten van de vakantie en stoppen met roken. 

 

Xx jacky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dus afwachten want begrijp dus dat dit nog onderzoek nodig heeft alvorens men medicijnen kan aanbieden. We gaan er gewoon vanuit dat het positief afloopt met je boobs :) 

Hele fijne vakantie en succes met stoppen met roken!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Het zit er weer op. Ik had 15 september mijn tweede borstverkleining binnen 4 jaar in het catherina ziekenhuis.  Nu weer van een 75 g naar een c/d cup gegaan. Maar wat is het me dit x tegen gevallen pufff. De operatie zelf vind ik mooier gedaan tot nu toe en de wonden helen volgens mij beter dan de eerste x. Maar door mijn medicijnen allergie mag ik nauwelijks iets tegen pijn of misselijk heid en dat valt me tegen. Nu hopen dat het stopt met mijn giganticomastie. .Anders over 4 jaar misschien nog een x aan de beurt en eerlijk gezegd zie ik dat niet meer zo zitten. Hier nog meer dames die al vaker een borstverkleining hebben gedaan waarbij het zo tegen viel? Hoor graag jullie ervaring. 

Groetjes jacky

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Jacky:

Het zit er weer op. Ik had 15 september mijn tweede borstverkleining binnen 4 jaar in het catherina ziekenhuis.  Nu weer van een 75 g naar een c/d cup gegaan. Maar wat is het me dit x tegen gevallen pufff. De operatie zelf vind ik mooier gedaan tot nu toe en de wonden helen volgens mij beter dan de eerste x. Maar door mijn medicijnen allergie mag ik nauwelijks iets tegen pijn of misselijk heid en dat valt me tegen. Nu hopen dat het stopt met mijn giganticomastie. .Anders over 4 jaar misschien nog een x aan de beurt en eerlijk gezegd zie ik dat niet meer zo zitten. Hier nog meer dames die al vaker een borstverkleining hebben gedaan waarbij het zo tegen viel? Hoor graag jullie ervaring. 

Groetjes jacky

Hoi hoi

Fijn dat het achter de rug is meid, maar wat balen dat je er zoveel last van hebt en zo weinig medicatie kunt verdragen... :( 
Hopelijk neemt de pijn snel af en kun je je gaan richten op je herstel en genieten van je kleinere boobs. Klinkt wel goed dat je het idee hebt dat het mooier gedaan is dan de vorige keer!! Daar is toch vaak een hoop verschil in idd.

Mag ik vragen wie jouw pc is? Dan kunnen we je topictitel aanpassen en zo hebben anderen misschien ook nog iets aan jouw verhaal :)

Ik voeg ook even je twee topics samen, dan heb je alles makkelijk bij elkaar staan en blijft het voor jou en voor ons overzichtelijk :35: 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Oh je bent inmiddels geholpen en balen om te lezen dat je herstel pijnlijk verloopt :( Dat is wel effe pittig dan als je amper medicatie hiervoor krijgt. Hoop dat de pijn snel afneemt voor je en vol kunt genieten van het zicht :) Ja, ik hoop ook echt voor je dat je borsten niet weer gaan groeien maar dat is dus afwachten!!  

Zit me eigenlijk ook nu net te bedenken dat je in die 4 jaar aardig wat maten aan lingerie in huis heb gehad? Hopelijk heb je ze nog anders wordt het weer shoppen..toch ook wel leuk vooruitzicht ;) 

Fijn en gezond herstel en ik hoop voor je dat ze op deze Cup blijven stilstaan :) (Zo vreemd om te schrijven , terwijl ik zelf wel groter zou wensen :45: )

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.