Ga naar inhoud

Pijnlijke borsten


Aanbevolen berichten

Hi iedereen,

Het is ondertussen al 2j geleden dat ik een borstvergroting heb ondergaan en toch heb ik nog te vaak pijn aan mijn borsten, vooral na een zware inspanning of een nachtje op mijn zij liggen.

Ik kan ook nog altijd niet op mijn buik slapen of bij een lange rugmassage (op de buik liggen) doen mijn borsten ook veel pijn. Bepaalde oefeningen lukken me niet (zoals dippen) omdat dit teveel borstspierpijn veroorzaakt.

Naast regelmatige borstspierpijn voelen mijn borsten ook harder aan. Na een tijd versoepelen ze weer vanzelf maar na elke inspanning of "foute" ligging voelen ze weet pijnlijk aan.

Mijn plastische chirurg heeft vorige maand een oppervlakkige controle uitgevoerd en constateerde dat er niets ad hand is maar toch voel ik me niet helemaal gerust. Ze zei dat ik gewoon veel gevoeliger ben en dat ik "pech" heb dat mijn lichaam zo reageert.

Na mijn laatste sportsessie van gisteren voelen mijn borsten/borstspieren meer pijnlijk aan als anders en maak ik me toch wel zorgen.

Zijn hier nog vrouwen die hier last van hebben?

 

Groetjes,

Lin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai,

Welkom op BF :)

Ten eerste heb ik er geen last van of ervaring mee dus helaas kan ik je hiermee niet helpen. Wel wil hierop reageren want vind 2 jaar wel heel heftig als je nog zo lang last hebt hiervan. Nou kunnen een hoop na een bv niet meer prettig liggen op hun buik maar klinkt bij jouw zeer pijnlijk :( Je zou toch denken dat de protheses ergens op een spier drukken die pijnprikkels afstoten maar dan heb je het weer over harde borsten...weet bij mezelf dat als ik overactief bezig was hiervan last had maar dat waren de eerste maanden. Heb er nu geen last van! 

Misschien een SO bij een andere PC met je sympthomen? Zo erbij blijven lopen vind ik zo makkelijk gezegd als er geen duidelijke uitleg wordt gegeven van waar dit vandaan komt. 

Misschien dat @best_boobie dit vaker heeft gehoord?  Heb haar getagd voor je :)

Sterkte en wellicht volgen er nog reacties

Groetjes 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum.

Hm.. na 2 jaar nog zoveel last hebben van je borsten, is niet zoals het zou moeten zijn natuurlijk.. Balen dat jouw pc hier zo makkelijk mee om gaat..

Ik neem aan dat jouw prothesen onder de spier geplaatst zijn (of gedeeltelijk)? Het ligt dan maar net aan de manier van plaatsen vaak, hoe goed je daarna nog je borstspieren kunt trainen.. De vraag is echter of je deze nog persé noodzakelijk móet trainen?
Wat er namelijk vaak gebeurt bij het trainen van borstspieren, als prothesen onder de spier geplaatst zijn, is dat de prothese bij elke aanspanning van de spier, naar boven en opzij gedrukt wordt. Op zich moet dit geen probleem zijn, maar het kan wel invloed hebben op hoe lekker de prothese in zijn 'velletje' zit, zeg maar..
Ik zou er zelf dus in zo een geval eens over nadenken of ik het noodzakelijk vind, mijn borstspieren specifiek te trainen :) Het komt vaker voor dat meiden dit niet meer doen, ofwel op aanraden van de pc, ofwel omdat het niet goed voelt.

Op de buik liggen, vind ik zelf ook echt niet prettig en ik ben 4 jaar po.. Ik ben nooit een buikslaper geweest, dus heb er verder geen last van, maar gisteren bij de fysiotherapeut op de tafel, was het toch niet echt lekker.... Ik denk wel dat het sterk afhankelijk is van persoon tot persoon, hoe goed je op je buik kunt liggen erna.... Er zijn dames die dat wel kunnen, zover ik hier vaker lees :)

Op je zij, zou je gewoon moeten kunnen liggen.... Welke prothesen heb jij gekregen? Ik zit te denken aan de breedte van je prothese tov de breedte van je eigen borst... Als het implantaat breder is dan je eigen borst, dan kan dit soms een naar gevoel geven aan de buitenkant en zou je wat beperkt kunnen zijn in het op de zij liggen.. Pijn is echter een ander verhaal...

Mag ik vragen wie jouw pc is? of houd je dat liever voor je. Kan natuurlijk ook maar je mag het ook in pb vertellen...

Als je misschien de breedte van je eigen borst weet (van toen het opgemeten werd bij het consult?) en ook de info kunt opschrijven hier, die op het kaartje staat dat je mee kreeg na je operatie, waar de stickers van de implantaten op geplakt zitten, dan wil ik wel eens voor je kijken hoe breed je prothesen zijn. Misschien dat daar nog iets uit te halen is :) 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Lin88:

Hoi @BrownieG,

Het is inderdaad een vervelend probleem:( Alvast erg bedankt voor jouw steun en berichtje!

Groetjes

Helaas kan ik niets voor je doen maar zat ook weer effe te denken aan je harde borsten verhaal want dit heeft ook weer te maken met je vochtregulatie in je borst. Vind het gewoon bijzonder dat dit nog na 2 jaar speelt. Heeft je PC hier niets over gezegd eigenlijk? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Mijn prothesen zijn inderdaad onder de spieren geplaatst. Ik heb anatomische prothesen van Allergan en de breedte van de prothesen (11cm/prothese) is bewust afgestemd op de breedte van mijn oorspronkelijke borsten en heb het ook bescheiden gehouden (215cc).

Ik train mijn borstspieren niet hoor maar tijdens het trainen van andere spieroefeningen, waarbij je ook je borstspieren gebruikt, (bv. pompen, dippen) voel ik druk en pijn. Na cardio (bv. lopen) voelen mijn borsten altijd hard en gespannen aan. Zelfs een dikke knuffel krijgen/geven voelt lastig aan.

Mijn plastische chirurg (Dr. Anne Missotten) zei dat mijn lichaam gewoon meer gevoelig reageert en dat dit voor iedereen anders is.

Basically, "mooi" zijn doet pijn maar niemand rondom mij die ook een borstvergroting heeft, heeft hier last van. 

Erg bedankt voor de bezorgdheid :)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Lin88:

Hoi Brownie G,

een 2e opinie bij een andere pc vragen is inderdaad een goed idee! Alvast bedankt =)

Indien je een SO gaat ondernemen denk dan aan dr.Nio (OLVG west in Amsterdam) en hou ons op de hoogte als je wil :) Hij werkt ook in Privekliniek in Rotterdam ( Parkkliniek) en consult betaal je €50,- voor zover dat nog correct is. Wie weet wat hier uitkomt?

Succes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Hey

Ik ben 2j geleden ( denk ik ) ook geopereerd .

Nu heb ik da zelfde aan mijn linker borst.

Ben al tijdje niet gaan sporten . Maar heb toen wel.borstspieren gedaan enz . En geen last gehad

Een week geleden ben ik bij cardioloog geweest en die heeft erg hard tegen mijn prothese geduwd . En nu heb ik die pijn soms ook. Het is nog te doen bij mij ( kan goed tegen pijn) 

Heb nu mail gestuurd voor controle omdat ik me ook wat zorgen maak.

 

Ik denk dat het bij mij wss ook de bh het doet.

Ik draag nog de bhs van na de operatie en merk dat deze dus niet meer zo goed zitten . 

 

Als ik iets hoor van mijn pc zal ik.je iets laten weten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Missstars hoi hoi, effe duidelijkheid.. Is het nou ontstaan na het sporten of na je bezoek bij de cardioloog? Heeft die zo zitten drukken joh? Na je bezoek en waarschijnlijk niet goed zittende bh's zou het best daarvan nog gevoelig kunnen zijn ( gok ik) Hopen dat je pijn wat minder wordt de komende tijd. Sterkte en succes op je controle xx 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Missstars:

Ja joh die duwde echt heel hard . 

Na fitnesse had ik nooit pijn zodus ja spierpijn :) maar niet zoals gisteren .

Nu is het al minder hoor 

Maar de 31ste toch op controle dan heb ik ineens mijn jaarlijkse controle gehad he :)

 

 

Nou zat hem duidelijk wat in de weg dan :P Gelukkig is de pijn minder en nu op zoek naar een nieuwe sportbh ( genoeg sale nu) Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.