Ga naar inhoud

Anni : 25 augustus 2016 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Bam!!

En opeens besef je dat het al augustus is.... 

Morgen  17.00u de 1e fysio afspraak.. en dan is het voor dat ik t weet 25 augustus...!!

ik krijg een bh van de kliniek, maar wil er zelf nog een zwarte bij liefst met voorsluiting. Lijkt mij het prettigst aantrekken. 

Welke raden jullie mij aan??

Morgen even vragen of het verstandig is te blijven hoela hoepen.. iemand van jullie een idee of dit kwaad kan ivm borstspier oprekken? Ben er pas sinds kort mee begonnen.. maar ik vind het  nu al verslavend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste Reactie

Jaa gaat gelukkig best snel, al moet ik nog iets langer wachten dan jij..

Hoe was de fysio afspraak? Goed te doen de oefeningen?

Ik begin met de bh van de kliniek, ga eerst even kijken hoe die bevalt. Na de operatie ga ik er denk ik nog wel een kopen (voorsluiting lijkt mij ook handig!), maar dan heb ik wat meer zicht op de maat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei InkC:

Jaa gaat gelukkig best snel, al moet ik nog iets langer wachten dan jij..

Hoe was de fysio afspraak? Goed te doen de oefeningen?

Ik begin met de bh van de kliniek, ga eerst even kijken hoe die bevalt. Na de operatie ga ik er denk ik nog wel een kopen (voorsluiting lijkt mij ook handig!), maar dan heb ik wat meer zicht op de maat.

Oefeningen zijn heel goed te doen. Moet in principe 2 weken  smaak te voren beginnen en dan 4 tot 6 x per dag doen. Mag nu ook al beginnen maar dan wel echt elke dag doen, ook de laatste dagen, dan wil het er nog wel eens bij inschieten zei ze. Hele aardige fysio mevrouw. Dag van de operatie is ze er ook zei ze.

Ook gelijk oefeningen voor na de operatie doorgenomen, dus alles is helder.

Nu aftellen tot 11 augustus, en dan beginnen met "trainen".

Ook heeft ze de do's en dont's doorgenomen en verteld hoe je dingen het makkelijkst kunt doen na de operatie. Al met al een erg fijn gesprek!

O ja, Hoepelen kon geen kwaad zei ze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Jaaaaaah vandaag mail ontvangen!

Moet me volgende week om 8.30u melden. 9.30 ben ik aan de beurt. Dus dat wordt vroeg vertrekken... uur of 7, wekkertje gaat dus heerlijk op tijd... 

Nu komt het wel heeeeeel dichtbij allemaal, maar vooralsnog ben ik nog niet zenuwachtig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk! In ieder geval mooi op tijd! :)

Ik had afgelopen donderdag de afspraak bij de fysio, de oefeningen zijn inderdaad goed te doen.

Ben wel blij dat er gelijk na de operatie iemand de oefeningen nog een keer met je doorneemt, dat lijkt me best spannend om ze dan uit te voeren.

Succes met aftellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Friday, August 19, 2016 om 22:12 zei InkC:

Wat leuk! In ieder geval mooi op tijd! :)

Ik had afgelopen donderdag de afspraak bij de fysio, de oefeningen zijn inderdaad goed te doen.

Ben wel blij dat er gelijk na de operatie iemand de oefeningen nog een keer met je doorneemt, dat lijkt me best spannend om ze dan uit te voeren.

Succes met aftellen!

Dank je wel.. komt nu wel erg dichtbij..

Na de operatie krijg je weer andere oefeningen hé.  Lijkt mij ook spannend. Vooral ook omdat je niet weet wat je te wachten staat. Hoe je uit de operatie komt qua pijn en zo... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Lotte90:

Hee meid,

Wat fijn dat je nu eindelijk je droom borsten krijgt! het is al bijna!! spannend zeg!

En wat fijn dat je zo vroeg moet i.vm. het niet mogen eten & drinken..

Ben heel benieuwd, alvast veel succes gewenst! x

Dat vind ik zelf ook wel fijn.. 7u vertrekken we die kant op.  Het is een uur rijden.. maar voor de zekerheid iets eerder weg.

Zal wel afzien worden qua niet eten en drinken, want ben niet groot maar lust wel aardig wat... hihi

Ach het is voor een goed doel denk ik dan maar... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa spannend! Het is nu zover! Ben heel benieuwd hoe het gaat.

Heel veel succes en sterkte met de hitte, lijkt me erg pittig. Zorg er in ieder geval voor dat je echt goed blijft drinken.

Over twee weekjes mag ik dus kijk uit naar de volgende verslagje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Lhien:

Je ligt nu waarschijnlijk op de tafel! 

Succes! En gefeliciteerd! 

Nu lekker genieten en rustig aan doen komende tijd! 

 

Xx Lien 

Ja ben onderweg naar huis.  Is me ontzettend meegevallen ( tot nu toe)

Heb alleen t gevoel alsof ik giga stuwing heb en m'n baby zo gaat huilen omdat ie hoger heeft. 

Groot blij met m'n twins!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei InkC:

Jaa spannend! Het is nu zover! Ben heel benieuwd hoe het gaat.

Heel veel succes en sterkte met de hitte, lijkt me erg pittig. Zorg er in ieder geval voor dat je echt goed blijft drinken.

Over twee weekjes mag ik dus kijk uit naar de volgende verslagje :)

Ik voel me tot nu toe best goed. 

Verpleegster daar zei al... je zit erbij alsof er niks gebeurd is. En dat gevoel had ik ook een beetje. Op stuwingsgevoel na dat. Nu met airco in auto richting huis... lekker flesje water vullen en zo veel mogelijk drinken.  En uiteraard m'n oefeningen om het uur doen. 

Verslag volgt nog. Maar wat wordt je in de watten gelegd daar!! Super!

2 weekjes zijn zo om.  Ik ga je in de gaten houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou lieve dames... ik ga proberen mijn verslagje hier te delen. 

Laat ik bij het begin beginnen.

Gister 24 aug, was het de bedoeling op tijd m'n mandje in te duiken... die poging is gelukt, en tegelijkertijd mislukt. Ik lag er op tijd in (wekkertje ging immers al om 6.30u) maar slapen lukte niet echt. Niet vanwege de zenuwen maar door de warmte... uiteindelijk toch in slaap gevallen, ik gok rond een uur of 00.30u.

Vanmorgen ging de wekker, snel eruit en de meiden wakker gemaakt. Die zouden om 7.00 naar vrienden toe gaan. Aangespoord kleding aan te trekken zodat ik nog even onder de douche kon springen. Gelukkig luisterden ze goed en waren ze binnen no time aangekleed. Broodje voor ze gesmeerd... (afzien voor mij, ik mocht tenslotte niks) en die hadden ze snel op. De auto in en dames afgezet. 

De rit richting Hilversum kon beginnen. Het was rustig op de weg dus we waren al om 8.00 op plaats van bestemming. Onderweg de pillen ingenomen die voorgeschreven waren. Naar de balie gewandeld, gemeld dat ik er was en ik werd begeleid naar de wachtruimte. Vriendlief kreeg een bakkie aangeboden en zat heerlijk aan de cappuccino. Ooooh wat rook die lekker, ik als koffie leut was op dat moment erg jaloers!

Binnen nog geen 5 minuten mocht ik meelopen om foto's te maken. 6 in totaal. En weer terug de wachtkamer in. 

Ik werd opgehaald en mocht meelopen richting verkoeverkamer. Vriendlief mocht niet mee, die zou gebeld worden zodra alles achter de rug was. Ik was erg rustig, verbaasd dat ik geen zenuwen had. 

Daar aangekomen, werd ik opgehaald door tamara, wat een super leuke en lieve meid!! We gingen een hokje in waar ik me mocht omkleden. Kimono jasje aan, muts op, slippertjes aan en mijn spullen konden in een kastje. Dit was omgedoopt tot mijn kastje. Dus wat ik er in zou stoppen, zou niks mee gebeuren. 

Ik kreeg een bed toegewezen en  daar heeft tamara mij beplakt met stickers en mijn infuus ingebracht, viel niet mee want m'n aders hadden er weinig zin in. Maar het is toch in 1x gelukt. Toen was het wachten geblazen. Ik was 9.30 pas aan de beurt en het was immers pas 9u. 

De anesthesist kwam even langs om de gang van zaken te bespreken. Alles werd duidelijk verteld. Vervolgens is Laura langsgekomen om alles af te tekenen. 

Nog geen 5 min later mocht ik meelopen richting OK. Ik was aan de beurt!!!! Nog steeds was ik erg rustig. Ik mocht gaan liggen op een heerlijk warm bedje met mijn armen gespreid. De anesthesist heeft eerst zware pijnstilling in m'n infuus gespoten en vervolgens het narcosemiddel. Voor mijn gevoel duurde het even voor ik sliep, maar dat zal wel meevallen. Ik was heerlijk aan 't kletsen met de anesthesist, en opeens was ik vertrokken.  

Volgens de anesthesist hebben de meeste het gevoel: huh.. ben ik nu al wakker. Bij mij was dit compleet contra.  Ik had t gevoel dat ik een eeuwigheid had liggen slapen. Het eerste tijdstip dat ik op de klok zag was 10.40u. Dat was maar een klein uurtje nadat ik ben ingedommeld maar zo voelde het absoluut niet!!

Wauw.. ik was wakker en moest even gluren onder de dekens.... jaaaaaah het was echt waar... daar waren ze.. wat was ik blij!! M'n twins was geboren!!!! O wat was ik blij!!!

Tamara kwam even langs en zag mij stralend op bed zitten... haar eerste vraag was: hoe gaat het, voel je je goed? Je zit erbij alsof er niks gebeurd is...!! Nou.. zo voelde ik me ook. Pijn... nee pijn had ik niet, alleen het gevoel als of ik elk moment borstvoeding moest gaan geven. Net of ik stuwing had. Meer niet. O wat viel me dit mee... 

Eindelijk.. ik mocht ook wat drinken, koffie jummie!!!! En een beschuitje. Binnen een poep en een scheet was het op en kreeg ik nog een bakkie!!  Laura kwam nog even kijken hoe ik me voelde en was ook blij verrast dat ik me zo goed voelde. 

Ik mocht me aankleden. Tamara hielp met m'n hempie en m'n broek deed ik zelf aan... toen mocht ik meelopen naar een stoel even verderop. Daar werden mijn stickers en infuus verwijderd.  Ik mocht naar huis!! Het was inmiddels 12.15 en mijn vriend zat al op mij te wachten... tenminste.... dat dachten we.

Bij de wachtkamer aangekomen, geen spoor van Vriendlief.... die was even naar het restaurantje naast de kliniek gewandeld om een broodje kroket te bestellen, maar toen hij gebeld werd kwam hij er meteen aan. 2 min later was hij er al! We hebben nog even bij dat restaurantje gezeten buiten, want hij moest z'n broodje nog opeten... ik nam lekker een glas koude ijsthee. 

Al gauw was alles op en zijn we in de auto gestapt richting geven huis. De rit is me giga meegevallen. Ik was niet misselijk, draaierig  niks! Maar nou moet ik ook zeggen dat hij super rustig gereden heeft en bij bochten of snelheidsdrempels vroeg of het goed ging... de lieverd. 

Thuis aangekomen ben ik lekker op de bank geploft met een glas water en hen ik lekker weg zitten doezelen.

Ik heb hem nu op pad gestuurd, brandnetelthee halen en de Kids!! Straks lekker soepje eten ( kan niet wachten) en dan hopen dat de pijn blijft meevallen. 

Al met al is het mij 100% meegevallen.  Nou moet ik er wel bij zeggen, ik had me op het ergste voorbereid, zodat het alleen maar  mee kón vallen. Dat is dus gelukt!

Lieve groetjes.... Anni

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Chasingmydreams:

@Anni

Gefeliciteerd met de tweeling!

Wat fijn dat het je zo goed is afgegaan! Hopelijk blijft het zo gaan!

Maar hoe goed het ook gaat, neem ook de rust die je nodig hebt! Ik wens je een voorspoedig herstel!!

Ja ik moet elk uur even een stukje lopen en oefeningen doen. Voor de rest hang ik heerlijk op de bank.. rustig aan te doen.

Dat het de eerste dag goed gaat wil niet zeggen dat t zo blijft gaan. Daar ben ik me wel van bewust. Dus ik doe heerlijk kalm aan!

 Dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.