Ga naar inhoud

Wat is projectie eigenlijk?


Gast Mom4

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

ik lees hier regelmatig iets over projectie. Wat is dat eigenlijk?

moeilijk inschatten op welke cupmaat ik uit zal komen. Ik heb nu 75a en ik krijg natrelle protheses 295cc anatomisch dual plane. Over twee weken ben ik al aan de beurt en ik krijg het er wel een beetje benauwd van, maar jee wat een mooie resultaten zie ik hier voorbij komen!

afgelopen week ben ik een tweede keer gaan passen en ben wel zeker van het aantal cc's. 

Iemand die me kan vertellen wat projectie is?

:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18 juli 2016 om 15:57 zei lovelife:

Dat is de diepte van de prothese ;)

Xx Lovelife 

Owwwwkeee!

dat hebben ze me niet verteld. Is dat belangrijk voor de uiteindelijke maat? Het gaat dus niet alleen over het aantal cc's...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja!! Het zijn mentor protheses!!

295cc anatomisch, dual plane!

ik wil niet ongeveer op een C cup uitkomen, lijkt me zoooooo mooi!

nu dus 75A :-)

alvast dank je, best boobie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aantal cc is nooit bepalend voor de maat.. tenminste, niet alléén het aantal cc.
De breedte en de projectie (dus het volume naar voren van de ribben tot aan de tepel) is bepalend voor de uiteindelijke maat.

Elk merk prothesen, heeft zowel in de ronde variant als in de anatomische variant, Low, medium, high en extra high profile.
Stel je hebt 3 bakjes. 1 bakje is 5x5 cm, het 2e bakje is 10x10 cm en het derde bakje is 15x15 cm
Doe in elk bakje evenveel water, evenveel cc. In welk bakje staat dan het water het hoogst?

In het smalle bakje idd.. En dat is dus de extra high profile, als je het wilt vergelijken met een prothese ;) 

Bij een ronde prothese is vaak met gelijk aantal cc en profile, de projectie iets minder, dan bij een anatomisch implantaat (dus alleen vergelijken als aantal cc en profile gelijk zijn) omdat het ronde implantaat overal gelijk gevuld is en het anatomische bovenin minder en onderin meer. Het dikste punt van de prothese zit altijd ter hoogte van de tepel.

Weet je toevallig welke CPG (het nummer van de prothese) je krijgt? Of het profile? Dat zoekt net iets makkelijker in de catalogus om de maat een beetje te bedenken :)
Tag of citeer me maar als je meer weet :) Dan krijg ik er een bericht van

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20 juli 2016 om 14:49 zei best_boobie:

Het aantal cc is nooit bepalend voor de maat.. tenminste, niet alléén het aantal cc.
De breedte en de projectie (dus het volume naar voren van de ribben tot aan de tepel) is bepalend voor de uiteindelijke maat.

Elk merk prothesen, heeft zowel in de ronde variant als in de anatomische variant, Low, medium, high en extra high profile.
Stel je hebt 3 bakjes. 1 bakje is 5x5 cm, het 2e bakje is 10x10 cm en het derde bakje is 15x15 cm
Doe in elk bakje evenveel water, evenveel cc. In welk bakje staat dan het water het hoogst?

In het smalle bakje idd.. En dat is dus de extra high profile, als je het wilt vergelijken met een prothese ;) 

Bij een ronde prothese is vaak met gelijk aantal cc en profile, de projectie iets minder, dan bij een anatomisch implantaat (dus alleen vergelijken als aantal cc en profile gelijk zijn) omdat het ronde implantaat overal gelijk gevuld is en het anatomische bovenin minder en onderin meer. Het dikste punt van de prothese zit altijd ter hoogte van de tepel.

Weet je toevallig welke CPG (het nummer van de prothese) je krijgt? Of het profile? Dat zoekt net iets makkelijker in de catalogus om de maat een beetje te bedenken :)
Tag of citeer me maar als je meer weet :) Dan krijg ik er een bericht van

xxx BB

Best Boobie, super! Wat een goede uitleg, zit je in het onderwijs? ;-))

ik begrijp dat  het om een Medium Moderate Plus projection gaat van een mentor prothese...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha nope, zit niet in het onderwijs :P 

Nou, het gaat hier dan om de CPG 322. Dat is een medium height (dus gemiddeld hoge prothese: afstand borstplooi richting sleutelbeen van de prothese) moderate plus projection (volume naar voren )
De 295 cc is 11,5 cm breed en 10,8 cm hoog. De projectie is 4,9 cm
Vanaf een 75A kom je hiermee uit op een 75D, dat er uit gaat zien als een mooie C.
Je zou eens naar de foto's van _ikketje kunnen kijken (zoek maar ff in de zoekbalk). Zij had ook een 75A vooraf en kreeg ook 4,9 cm projectie.. Zij heeft wel ronde implantaten, dus de bolling aan de bovenkant is misschien ietsje anders.

xxx
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22 juli 2016 om 16:35 zei best_boobie:

haha nope, zit niet in het onderwijs :P 

Nou, het gaat hier dan om de CPG 322. Dat is een medium height (dus gemiddeld hoge prothese: afstand borstplooi richting sleutelbeen van de prothese) moderate plus projection (volume naar voren )
De 295 cc is 11,5 cm breed en 10,8 cm hoog. De projectie is 4,9 cm
Vanaf een 75A kom je hiermee uit op een 75D, dat er uit gaat zien als een mooie C.
Je zou eens naar de foto's van _ikketje kunnen kijken (zoek maar ff in de zoekbalk). Zij had ook een 75A vooraf en kreeg ook 4,9 cm projectie.. Zij heeft wel ronde implantaten, dus de bolling aan de bovenkant is misschien ietsje anders.

xxx
 

Thanks! Ik heb ze gezien en oef ik ben eigenlijk de hele tijd bang dat het te groot gaat worden! Ik weet ook dat je eraan went, want tijdens borstvoeding had ik ook een D-cup, maar voelde niet zo!

aangezien jij zoveel weet van maten: heb je ook een idee welke maat carefix Anna ik kan bestellen voor na de operatie? Ik twijfel heel erg tussen een m en een l. Veel mensen zeggen dat je een maat groter moet bestellen, maar toch twijfel ik... Jij een idee? :-) 

nog maar eventjes, ik heb een mail gekregen dat ik 3 aug om 11.45 onder het mes mag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi allemaal! 

Ik ben nieuw hier, maar lees al een aantal maanden mee. Ook ik liep vast op wat projectie in houd en wat mijn maat zou gaan worden. 

Ik krijg waarschijnlijk 385 CC natrelle inspira, breedte 12,5, projectie 5,1. Ik zit nu tussen een 70A en 70B in. 

Heeft iemand enig idee op wat voor maat ik dan ongeveer zal uitkomen? Ben bang dat ik het te klein zal vinden... Ik ben 1.70 en weeg 60 kilo.

Hoop dat iemand mij iets kan vertellen.  @best_boobie kun jij me misschien wijzer maken? Jij lijkt hier iedereen mee te kunnen helpen :-)

Hoor het graag!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Arual:

Hoi allemaal! 

Ik ben nieuw hier, maar lees al een aantal maanden mee. Ook ik liep vast op wat projectie in houd en wat mijn maat zou gaan worden. 

Ik krijg waarschijnlijk 385 CC natrelle inspira, breedte 12,5, projectie 5,1. Ik zit nu tussen een 70A en 70B in. 

Heeft iemand enig idee op wat voor maat ik dan ongeveer zal uitkomen? Ben bang dat ik het te klein zal vinden... Ik ben 1.70 en weeg 60 kilo.

Hoop dat iemand mij iets kan vertellen.  @best_boobie kun jij me misschien wijzer maken? Jij lijkt hier iedereen mee te kunnen helpen :-)

Hoor het graag!  

Hoi hoi

Ik neem aan dat je mijn verhaaltje hierboven ergens gelezen hebt over wat projectie inhoudt? Dus dat snap je nu? Anders moet je me ff zeggen wat je niet snapt (liefst idd ook ff taggen, anders zou ik dit topic zomaar weer overslaan de volgende keer haha)

Qua maat, dan gaat het over de uiteindelijke cupmaat, na 3 maanden po (sommigen hebben bij 6 weken po al de 'eind-cupmaat' hoor, maar ik ga liefst uit van 3 maanden omdat veel meiden nog een groeispurt krijgen tussen 8 en 10 weken po).
Als je nu tussen 70A en 70B in zit, dan denk ik dat je uit gaat komen op 70E/F. Niet schrikken van de maat, want het gaat er zeker niet uitzien als een E/F. Eerder als een volle C, aardige D :)

Sportbh maten vallen anders is mijn ervaring, dus helaas kan ik daar geen advies in geven

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei best_boobie:

Hoi hoi

Ik neem aan dat je mijn verhaaltje hierboven ergens gelezen hebt over wat projectie inhoudt? Dus dat snap je nu? Anders moet je me ff zeggen wat je niet snapt (liefst idd ook ff taggen, anders zou ik dit topic zomaar weer overslaan de volgende keer haha)

Qua maat, dan gaat het over de uiteindelijke cupmaat, na 3 maanden po (sommigen hebben bij 6 weken po al de 'eind-cupmaat' hoor, maar ik ga liefst uit van 3 maanden omdat veel meiden nog een groeispurt krijgen tussen 8 en 10 weken po).
Als je nu tussen 70A en 70B in zit, dan denk ik dat je uit gaat komen op 70E/F. Niet schrikken van de maat, want het gaat er zeker niet uitzien als een E/F. Eerder als een volle C, aardige D :)

Sportbh maten vallen anders is mijn ervaring, dus helaas kan ik daar geen advies in geven

xxx BB

Hi @best_boobie 

Dank voor je snelle antwoord! 

Je uitleg over de projectie begrijp ik inmiddels, klinkt heel logisch eigenlijk.  

Blij te horen dat ik waarschijnlijk op die maat uit zal komen, dat zou perfect zijn. Ik had natuurlijk ook foto's meegenomen van wat ik wilde, maar de twijfel sloeg toe, toen ik hier alle maten las.  

Sportbh hoef ik gelukkig niet vooraf te kopen, die krijg ik achteraf aangemeten vanuit dekliniek.

Dankjewel voor je hulp!  Ik zal ook nog een voorsteltopic aan maken. 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.