Ga naar inhoud

Lizzyj : 8 september 2016 : Dr. Moerman : OLVG-west


Aanbevolen berichten

  • Reacties 104
  • Created
  • Laatste Reactie

He!! Ja gaat goed hoor! Ben nog  niet aan het werk. Merk dat ik toch best wel wat last heb van de narcose. De littekens trekken behoorlijk en er zijn wen paar plekjes open. Er zit nog brij veel vocht in de borsten en ze zijn ook nog vrij beurs dus dat zorgt toch voor druk op de boezem.  Allemaal niet heel erg maar t maakt wel dat ik echt erg moe ben nog steeds. Ik denk dat ik vanaf volgende week ga proberen thuis te werken. Ik heb wel weer zin om te beginnen want van dat thuis zitten word ik ook wen beetje simpel. 

Maar jig steeds enorme blij!!

en voor jou komt het nu echt wel heel dicht bij he! Ben je al eeg zenuwachtig??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt nog heftig allemaal:huh: Nog een paar weekjes en dan zal het vast een stuk minder gevoelig zijn. De kliniek waar ik geholpen wordt heeft het hierover manuele lymfdrainage misschien zit er bij jou in de buurt wel een therapeut.

Ik vind het allemaal wel erg spannend worden allemaal. Voelt soms nog erg dubbel. Al 30 jaar heb ik last van nek en schouder klachten, al die jaren vind ik mijn borsten te groot. Maar het is zo eng en telkens is daar dan het stemmetje van is het wel de juiste beslissing :unsure: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-9-2016 om 19:47 zei Lizzyj:

He!! Ja gaat goed hoor! Ben nog  niet aan het werk. Merk dat ik toch best wel wat last heb van de narcose. De littekens trekken behoorlijk en er zijn wen paar plekjes open. Er zit nog brij veel vocht in de borsten en ze zijn ook nog vrij beurs dus dat zorgt toch voor druk op de boezem.  Allemaal niet heel erg maar t maakt wel dat ik echt erg moe ben nog steeds. Ik denk dat ik vanaf volgende week ga proberen thuis te werken. Ik heb wel weer zin om te beginnen want van dat thuis zitten word ik ook wen beetje simpel. 

Maar jig steeds enorme blij!!

en voor jou komt het nu echt wel heel dicht bij he! Ben je al eeg zenuwachtig??

Hoi lizzyj 

wat balen dat je nog zo last hebt van de narcose en de littekens die trekken

heb jij ook open plekjes ik ook op het befaamde drielandenpunt :unsure: heb jij ze ook daar ik kreeg van de verpleegkundige de tip om 2 x pd te spoelen en te laten luchten. En jij ? Ik heb hetzelfde gevoel als jij in de boobs 

ik zou deze week weer starten maarre ik blijf nog even thuis ik durf het nog niet aan ook het auto rijden niet jij?

gr Linda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

@Linnie37

Ja ik heb ook een drielandenpunt wond! Bij mijn linkerborst. Rechts gaat goed. Merk echt als ik iets te veel doe dat dat wondje ook weer meer zeer doet. Ik verzorg het met van die vette gaasjes van het kruidvat. Het trekken van de borsten wordt langzaam wel minder. Ik zou deze week beginnen met een paar uurtjes per dag thuis werken maar dat lukte vandaag nog noet zo goed. Ga sowieso vanaf maandag weer naar mijn werk. Nog niet op de fiets maar gewoon met het openbaar vervoer. Dat lan dan onder werktijd. 

Heb ook wel weer zin om aan de slag te gaan. Van dat niks doen word ik toch een beetje simpel!

 

draag jij nog steeds een sportbh? Ik heb zin om weer een echte bh te dragen maar day kan voorlopig nog niet denk ik :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lizzyj hoi 

werkt het met vette gaas wordt het minder? Fijn dat de andere borst goed gaat 

ja ik draag braaf me sportbh ook nog wel snachts omdat er nog wat Wondvocht lekt, ik ben wel heel benieuwd hoe het straks is met een echte bh    Maar nu nog met open wondje is een sportbh heel fijn :unsure:

ik zou deze week starten op me werk maar durf nog geen auto te rijden ben als de dood dat het ineens allemaal uitscheurd :blush: ga proberen volgende week te beginnen met een aantal uurtjes 

o erg he thuis zitten en niets doen ik kan er ook niet zo goed tegen hahaha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind die vette gaasjes wel prettig. Zeker met verschonen. Ze. Mij en iig niet plakken. Ja voorlopig voor mij ook alleen de sportbh! Kreeg het advies sowieso de eerste 6 weken ook snachts. Het voelt ook prettig.

ben je nog steeds blij? Zien "ze" er al wat anders uit dan vlak na de operatie of valt het verschil mee? 

Ja ik ga ook een paar uurtjes hoor volgende week. Denk dat we er doodmoe van zullen zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je nog steeds zo blij bent! En stoer dat je volgende week alweer gaat werken :) Ik had 't geluk dat ik vakantie had en dus lekker lang niet zoveel hoefde, maar was inderdaad echt nog wel een tijdje heel snel moe! Ik ben in juli geopereerd en draag nog steeds de sportbh naar stage (in de zorg), lekker stevig :) Mochten de wondjes op het drielandenpunt niet echt goed dicht gaan, ik kreeg van de verpleegkundige in de kliniek de tip om er geen vette gaasjes op te doen, omdat de wondjes dan vochtig blijven en minder snel dicht gaan. Ik moest toen de goedkoopste inlegkruisjes halen waar zo min mogelijk plastic op zit, die knipte ik dan een beetje op maat en deed ik erop. Beetje gekke tip, maar het hielp wel goed bij mij! Ik moest inderdaad ook elke dag onder de douche de wondjes spoelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dank voor de tip! Als het te lang duurt ga ik dat ook even proberen. Ben alleen zo bang dat ik het dan opentrek. Hoe lang heb jij niet gewerkt dan? en hoe lang heb jij snachts met bh geslapen? Mijn pc raadde 6 weken aan maar ik geloof dat daar wel verschillend over gedacht wordt. Ik vind het nu iig wel een heel veilig idee:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook het advies gekregen de beha 6 weken dag en nacht te dragen. Heb zelfs gevraagd of je na een aantal weken s'nacht bijv een beha mag dragen die minder stevig is. Maar dat wordt niet aangeraden. Het neemt naturlijk zwelling weg, geeft de tegendruk voor support en bevorderd de nieuwe vorm

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Lizzyj:

Ok dank voor de tip! Als het te lang duurt ga ik dat ook even proberen. Ben alleen zo bang dat ik het dan opentrek. Hoe lang heb jij niet gewerkt dan? en hoe lang heb jij snachts met bh geslapen? Mijn pc raadde 6 weken aan maar ik geloof dat daar wel verschillend over gedacht wordt. Ik vind het nu iig wel een heel veilig idee:-)

Hey meid, hoe is het nu? ik kreeg ook het advies om vette gaasjes te gebruiken zolang het wondje open en vochtig was ivm vastplakken. En een open wond geneest beter in een vochtig milieu, klinkt gek maar echt waar. Moest wel na het spoelen een uurtje drogen aan de lucht en dan pas de vette gaasjes er op. Ik had de vette honinggaas van mesitran, die heeft een antibacteriële werking, werkte als een trein!

Ik heb de sport bh overdag wel 6 weken aangehad, ik denk dat ik hem na een week of 4 snachts uit had, voelde toen wel prettig!

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi 

wat een tips allemaal super 

soms ben ik zo aan het twijfelen of je het goed doet . De verpleegkundige zei ook 2x spoelen en aan de lucht drogen en dan met een steriel gaasje weer inpakken maar trok voor mijn gevoel ook het steeds weer open nu vette gaas gehaald bij de apotheek en dat even proberen 

ik vind ze er prachtig uit zien. Ze beginnen iets meer vorm te krijgen 

en hoe vind jij ze nu een aantal weken verder?

de sportbh is erg fijn ook snachts mocht van de verpleegkundige vorige week al snachts zonder maar dat voelt toch niet prettig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames! Dank voor alle tips! Hie gaat het met jou @Eline33? Kan je alles gewoon weer en ben je qua maat tevreden? 

 

@Linnie37 ja ik vind ze nog steeds mooi! Ik heb wel het idee dat ze nog wel een beetje meer hub uiteindelijke vorm moeten krijgen. Vooral aan de zijkanten heb ik

vokgens mij nig behoorlijk wat zwelling zitten. Heb jij dat ook? Geen idee wanneer dat weggaat. Daardoor trekt het ook nog. Maar gelukkig wel al stukken minder dan in het begin!

@LiaLa ja geen enkele last mee gehad van nek schouders of hoofd. Zo heerlijk en wat een opluchting!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb twee foto's geplaatst. Ben nu 4 weken po. Ben nog steeds erg blij met het resultaat. Herstel vind ik wel wat pittig. Borsten voelen branderig en strak aan. Zeker aan het einde van een dag. Hoop dat dat snel minder wordt. Zie een beetje tegen weer werken op maar hopelijk valt het mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Lizzyj:

Heb twee foto's geplaatst. Ben nu 4 weken po. Ben nog steeds erg blij met het resultaat. Herstel vind ik wel wat pittig. Borsten voelen branderig en strak aan. Zeker aan het einde van een dag. Hoop dat dat snel minder wordt. Zie een beetje tegen weer werken op maar hopelijk valt het mee!

Ziet er wel heel mooi uit. Heel rustig allemaal en steeds meer in vorm zie ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Dag dames. Hier ben ik eindelijk ook weer eens! Morgen 7 weken po. Werk inmiddels weer volledig. Was even offline omdat het me allemaal

toch niet meeviel weer aan het werk.  Sinds vorige week weer een stuk beter. Ik kan weer zonder bh slapen. En dat is lekker!!!!! Ik had de hele tijd jig een wondje onder mijn ene borst. Die begint nu eindelijk dicht te gaan. Dat heeft volgens mij alles te maken met het feit dat het nu lekker kan luchten snachts:-). Woensdag moet ik op controle. Ben erg benieuwd. Ben nog steeds zoooooo blij! Aan een beugelbh moet ik voorlopig nog biet denken dus hou het bij mijn sportbhs voorlopig:-) ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Ga even bijlezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Lizzyj:

Dag dames. Hier ben ik eindelijk ook weer eens! Morgen 7 weken po. Werk inmiddels weer volledig. Was even offline omdat het me allemaal

toch niet meeviel weer aan het werk.  Sinds vorige week weer een stuk beter. Ik kan weer zonder bh slapen. En dat is lekker!!!!! Ik had de hele tijd jig een wondje onder mijn ene borst. Die begint nu eindelijk dicht te gaan. Dat heeft volgens mij alles te maken met het feit dat het nu lekker kan luchten snachts:-). Woensdag moet ik op controle. Ben erg benieuwd. Ben nog steeds zoooooo blij! Aan een beugelbh moet ik voorlopig nog biet denken dus hou het bij mijn sportbhs voorlopig:-) ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Ga even bijlezen

Nog steeds gevoelig dan dat je nog niet aan de beugelbeha wil. Ik lucht 2 keer per dag half uurtje per keer. Moet er echt bij gaan liggen want zittend dan is het drup, drup van wondvocht. Vroeg het mezelf al af of het wel normaal was dat ik na ruim een week nog steeds zo lek ben. Ja, dus! Fijn joh, dat je zo blij bent. Hoe is het met je rug en schouders? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LiaLa ja met rug en schouders prima. Heb echt geen last meer gehad sinds de operatie. Ook geen hoofdpijn meer trouwens. Dus superfijn. Ja het is nog wel gevoelig. Eigenlijk draag ik het liefst zon sporttopje gewoon van de hema. Woensdag ga ik weer op controle dus ben benieuwd wat de pc ervan vindt!

@Linnie37 ja werken gaat weer ok. Sinds vorige week weer fulltime. Vind de eerste weken wel echt pittig om te werken. Snel moe enzo. En bij jou? Draag jij alweer gewone bh's eigenlkkk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.