Ga naar inhoud

Lizzyj : 8 september 2016 : Dr. Moerman : OLVG-west


Aanbevolen berichten

Goedemorgen ,

mijn naam is lizzy. Ik tik dit bericht terwijl ik in de wachtkamer zit bij de huisarts. Ik wil graag een bvk. Ik ben 40 en moeder van een heerlijke dochter van drie. Vanaf het moment dat ik zwanger was zijn mijn borsten enorm toegenomen. Ik zit nu op 75F. Bij een lengte van 1.65. En ik heb er last van. Schouder en nek klachten. Ik slaap met een bh. Het zit in de weg. Rennen doet zeer. Kortom ik wil dat niet meer. Dus nu bij de huisarts. Ik ben heel benieuwd of het vergoed kan worden. En waar in Amsterdam (daar woon ik) het het beste kan laten doen. En eigenlijk nog veel meer vragen. Maar misschien moet ik ook even de tijd nemen deze site goed door te werken. Maar ik zou graag verhalen tips en adviezen horen!

Groeten lizzy!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Created
  • Laatste Reactie

Spannend en welkom! Kan mij voorstellen dat je er veel last van ondervindt!  Hier is meer dan genoeg informatie te vinden om je op weg te helpen :D 

Of het vergoed wordt durf ik niet te zeggen, volgens mij wel. ik weet wel dat er meer in de basis verzekering komt van 2017. 

In Amsterdam heb je het SLAZ ziekenhuis waar top pc's zitten die je kunnen helpen met een bvk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Lizzyj said:

Ok dank! Huisarts noemde ook al het slaz. Is tegenwoordig toch onderdeel van het Olvg? Nou enfin ik heb een verwijzing. Nu stap twee!

Ja! Klopt helemaal. Daar zit Nio en dat is een favoriet hier voor de borstvergrotingen. Maar volgens mij ook een topper voor bvk. En omdat het een ziekenhuis is vallen de kosten ook wel mee (mocht je het niet vergoed krijgen). 

Mijn advies is wel om meerdere pc's langs te gaan zodat je er een kan kiezen die het beste bij je past. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! Spannend allemaal he! Ik ben volgende week aan de beurt voor mijn BVK

Komt vast goed met de verwijzing, bij mij gaven ze aan dat de cupmaat boven de D moest zijn, dat je klachten hebt en de bmi moest onder de 30 zijn. Ik had aansluitend na het gesprek met de pc, een gesprek met de consulente die de aanvraag deed bij de zorgverzekeraar. Tijdens dat gesprek kreeg ik meteen akkoord van de zorgverzekeraar, ze hoefden ook geen foto's te zien of iets dergelijks. Een week later had ik hem schriftelijk in de bus:) Ging dus allemaal best wel snel! Bij welke zorgverzekeraar ben je verzekerd?

Heb je al een idee wanneer je ongeveer geholpen wilt worden? Heel veel succes met de voorbereidingen!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi eline33! dank je wel! Ik zit bij CZ. heb net gebeld met slaz en heb een gesprek met dr NIO eind juni. Best lang duurt dat nog, maar ik ga begin juni met vakantie dus het is op zich prima dat het daarna is. Geen idee hoe lang het daarna dan nog duurt. Ik zla ook nog eens kijken naar andere instellingen. Waar laat jij het doen? En mag ik vragen van en naar welke cupmaat je gaat? 

Volgende week al! Wat ontzettend spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lizzyj  dat duurt inderdaad nog eventjes! Ik heb in februari mijn consult gehad, en 8 weken later wordt ik geopereerd. Het had zelfs na 4 weken al gekund. Alleen adviseren ze om 6 weken voor ok te stoppen met roken, en 6 weken erna dus wilde dat eerst doen. En de chirurg had nog verlof opgenomen tussendoor omdat hij vader werd. Vond 8 weken prima, dan heb je wat tijd om je voor te bereiden, en op mijn werk dingen te regelen. Ook kwa hulp moest ik wel even plannen omdat ik alleen woon. Het komt nu wel heeel dichtbij ineens! Die tijd is echt omgevlogen, reed net langs de kliniek toen ik boodschappen ging doen, kreeg een lichte hartverzakking haha!

Ik wordt bij de Bergman Kliniek geopereerd, ben ook niet ergens anders wezen kijken. Dit is voor mij dicht bij huis en eerste consult voelde eigenlijk meteen goed. Ik was alleen maar gaan twijfelen als ik bij meerdere was geweest haha^_^

Ik zit nu op maat 65 I/ 70 H, en ben 1.62. Zou het liefst naar een volle D, kleine E cup gaan. Je kan alleen helaas niet een exacte maat aangeven van te voren, die garantie kunnen ze je niet geven. Meer richting welke maat je wilt. Als het goed is kun je mijn foto's wel zien, alleen moet je eerst een bepaald aantal berichten geplaatst hebben geloof ik. Welke maat zou jij graag op uit komen na ok? Ga je ook foto's plaatsen?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi eline33  Oh dat is best rap allemaal! Ik kan me voorstellen dat je zoooo zenuwachtig bent nu!! Heel goed dat je het doet! Wat zal dat een verlichting geven! Hoe heb je het geregeld qua hulp? En hoe lang neem je vrij? Ik heb nu 75f en ik zou eigenlijk wel een c max d cup willen. Hoop dat dat kan. Ik ben alleen vergeten te vragen vandaag wacht de wachttijd na het eerste consult is.bik belde nog met de Bergman kliniek en daar zijn de wachttijden aanzienlijk korter. Kon ik deze week al terecht voor eerste gesprek. Alleen die zitten niet in Amsterdam dus dat is niet echt een optie

ik heb nog geen foto's nee, zal dat zeker nog gaan doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lizzyj ja echt wel! ben zo vreselijk benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien!

Ik ben op mijn werk 6 weken uitgeplant, ik werk in de zorg dus veel zwaar tillen. Wil wel zodra ik me goed genoeg voel therapeutisch gaan werken, kan dan wel eerder bijvoorbeeld wat administratieve dingen gaan doen, medicatie delen, begeleid nog wat stagiaires dus dat kan dan ook gewoon doorgaan. Mijn leidinggevende was ontzettend begripvol en geeft me genoeg ruimte om straks aan te geven wat wel en niet kan. Is ook zo lastig te zeggen van te voren he.

Mijn beste vriendin haalt me de volgende dag op uit de kliniek, en blijft de 1e twee nachtjes logeren, daarna mijn moeder een paar dagen. Verder zijn er nog wel wat vriendinnen etc die regelmatig langskomen, boodschappen voor me doen. Mijn zusjes proberen ook bij te springen waar nodig.

Waar zou je nog meer op consult willen?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik was even weg maar ik ben er weer. Ik heb inmiddels mijn eerste gesprek in het OLVG gehad. De aanvraag is ingediend bij mijn zorgverzekeraar en meteen de dag er na kreeg ik bericht dat de aanvraag akkoord is. 23 mei weer een gesprek in OLVg en dan gaan we ook een datum prikken voor de operatie!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lizzyj:

Ik was even weg maar ik ben er weer. Ik heb inmiddels mijn eerste gesprek in het OLVG gehad. De aanvraag is ingediend bij mijn zorgverzekeraar en meteen de dag er na kreeg ik bericht dat de aanvraag akkoord is. 23 mei weer een gesprek in OLVg en dan gaan we ook een datum prikken voor de operatie!

 

Ow super! Was het een prettig gesprek? Spannend allemaal he:) Fijn dat je zo snel akkoord had van je zorgverzekeraar, dat verschilt nogal heb ik begrepen! Wat voor datum zou je graag geholpen willen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Dag allemaal. 

Mij had me een tijd geleden al voorgesteld. Nu heb ik een datum: 8 september gaat het gebeuren. Vind het opeens reuze spannend. Merk dat als ik een jurkje aan heb ik me opeens heel erg ga afvragen hoe het er straks uit gaat zien. En wat voor verlichting het gaat geven. Kortom ik heb er zin in. Zal nu ook weer wat actiever hier worden!

grtjs lizzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Oh spannend, het gaat nu echt gebeuren!

Ik pas even je titel wat aan zodat ie op de rest lijkt en voeg je voorsteltopic hier samen, zodat alles bij elkaar staat. Wel zo overzichtelijk voor jezelf en anderen.
Je kunt dit topic gewoon blijven updaten, als er nog iets in de titel aangepast moet worden, dan geef je maar een seintje :)

Heel veel aftelplezier!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Lizzyj:

Dag allemaal. 

Mij had me een tijd geleden al voorgesteld. Nu heb ik een datum: 8 september gaat het gebeuren. Vind het opeens reuze spannend. Merk dat als ik een jurkje aan heb ik me opeens heel erg ga afvragen hoe het er straks uit gaat zien. En wat voor verlichting het gaat geven. Kortom ik heb er zin in. Zal nu ook weer wat actiever hier worden!

grtjs lizzy

Ik kan geen spiegel of winkelruit voorbij lopen zonder mezelf te bekijken. Het rare is als ik dat zie denk ik helemaal niet dat ik hele grote borsten heb. Ik zie er zelfs beter dan ooit uit. Ben sinds de kerst bijna 12 kilo kwijt. En die reflectie is ook nog steeds wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lizzyj:

Ja liala. Spannend he! Jij de 20ste he?

Ja dan is jouw genezingsproces alweer een eind op weg. Je Dr Moerman heeft goed reviews zag ik https://www.zorgkaartnederland.nl/plastisch-chirurg?zoekterm=moerman

Heb je al hulp geregeld? Ik las dat jij een dochtertje van 3 heb, het duurt wel even voordat je haar weer kunt verzorgen.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vond haar ook een heel prettig persoon. Ze nam echt alle tijd en straalde ook veel rust uit. Echt fijn. Ja mijn dochter is nu drie en een half. Ze gaat de eerste dagen uit logeren. En daarna moet ik maar heel rustig aan doen. We wonen met zijn 2- en dus dat is nu wel even extra jammer. Maar ik heb ook lieve buren gelukkig. En mijn moeder en vriendinnen in de buurt. 

 

Wown 12 kilo dat is veel! Hoe is dat je gelukt? Kan me voorstellen dat je dan nog steeds met verbazing naar je spiegelbeeld kijkt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Lizzyj:

Ja ik vond haar ook een heel prettig persoon. Ze nam echt alle tijd en straalde ook veel rust uit. Echt fijn. Ja mijn dochter is nu drie en een half. Ze gaat de eerste dagen uit logeren. En daarna moet ik maar heel rustig aan doen. We wonen met zijn 2- en dus dat is nu wel even extra jammer. Maar ik heb ook lieve buren gelukkig. En mijn moeder en vriendinnen in de buurt. 

 

Wown 12 kilo dat is veel! Hoe is dat je gelukt? Kan me voorstellen dat je dan nog steeds met verbazing naar je spiegelbeeld kijkt! 

Komt vast goed jullie met z'n tweetjes. Er is vast wel familie en vrienden die je zullen helpen. Bij mij gaan ze nog opkijken wat er bij komt kijken om een gezin van 4 draaiend te houden :P Gelukkig zijn zij oud genoeg om te helpen. Met 23 en 20 mag ook wel he!  

Had ik eerst maat 42-44 nu heb ik zelfs maatje 38 (1 rokje maat 36 :lol::lol::lol:) Ik ben eigenlijk alleen bewuster gaan eten. We weten allemaal wel welke dingen je beter kunt laten staan. Daarnaast meer gaan sporten waaronder hardlopen. Ik heb dus wel nog veel los vel maar goed ik zit er dus wel een stuk beter in :D:DBehalve die borsten dan, ze hangen zo laag. Ik ben daar maar van 102 cm naar 98 cm gegaan. Ze kennen me haast niet meer terug, mijn nieuwe ik. Slanker, gestopt met roken en sportschool en dan nu die borstverkleining nog. Ik vroeg het mijn man al "wat denk je zit ik in een midlife crisis?" :lol::lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hier ben ik weer even. Gisteren een pre operatief gesprek gehad in het ziekenhuis. Alles gaat dus zoals het er naar uit ziet gewoon door. Donderdag 8 september dien ik me om tien uur te melden. Dan volgt de ingreep om een uur of twaalf. Toen ik daar gisteren zo zat werd ik opeens wel een beetje nerveus. Wat als ik niet meer bijkom, dat soort gedachtes. Dat hoort er denk ik wel een beetje bij. Ik sta er nog steeds helemaal achter en hoop dat het allemaal goed gaat en ook dat het herstel zonder al te veel complicaties verloopt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lizzyj

 

ik kom je verhaal mee volgen! Zelf mag ik 24 augustus op gesprek komen in Turnhout bij Dhr. bronckaerts. Bij jouw kort het echt goed op! Ben benieuwd hoe je alles ga ervaren! Mijn afspraak kort ook op. Ik zal blij zijn dat het gesprek erop zit want begin toch een beetje zorgen te maken. Stel dat ik niets terug trek. Ik heb gehoordb dat in Nederland de arts contact opneemt met de verzekering. Maar weet niet goed hoe dat in België is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi Lizzy!

Ik las je verhaal en zie veel overeenkomsten tussen ons! Ook woonachtig in Amsterdam, 1,65 lang en heb cupmaat 70F. Op 20 september heb ik een eerste afspraak in het OLVG bij dokter van Sels, heel spannend! Mijn grootste reden voor een BVK zijn de nek en schouderklachten en ik ben heel erg benieuwd of deze bij jou daadwerkelijk minder worden na je operatie. De datum komt al heel dichtbij!! Ben je erg zenuwachtig? 

Groetjes Sas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi sas! Ja ik begin wel wat zenuwachtig te worden! Het komt zo dicht bij nu. Ben ook zo benieuwd. Ook of de klachten minder worden. Maar dat moet haast wel. En  hoe snel het herstel gaat. Goed dat je op gesprek gaat! Olvg Oosterpark? Ik was na het eerste gesprek echt overtuigd. Gelukkig deed de verzekering ook niet moeilijk. Heb je al bedacht op welke maat je uit wil komen?

grtjs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg spannend! Gelukkig lees ik hier bijna alleen maar positieve verhalen, dat de pijn meeviel en dat het zo voorbij was. Ik ben alleen al zenuwachtig voor het gesprek van de 20e (locatie west van het olvg!), dus kan me niet voorstellen hoe hoe jij je nu voelt haha. Qua cupmaat zou ik het liefste op een c willen uitkomen, een d zou ik misschien mooier vinden maar zou dan weer bang zijn dat het toch net weer iets te groot is voor iemand met mijn lengte en lichaamsbouw! Jij gaat ook naar een c begreep ik?

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.