Ga naar inhoud

Sweetboobs16 : 18 november 2016 : Dr. Nio : OLVG-west


Aanbevolen berichten

  • Reacties 478
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi hoi, ik heb 2 werkgever. Op de sportschool waar ik werk, kon ik de ziektewet in wat ik juist niet verwacht had. Daar zat ik al te denken om onbetaald verlof op te nemen omdat ik natuurlijk  langer dan 3 weken m'n lessen niet zou kunnen geven. Ik word opgebeld door de bedrijfsarts om te kijken hoe op te pakken na de 6 weken. Heel netjes vond ik dat. 

 

Bij de andere baan waar ik 36 uur op kantoor werk heb ik 3 weken vakantie opgenomen. Was toch nu de periode en ik kon toevallig geopereerd worden voor de vakantie. Het is ook daar niet in mezelf opgekomen om om ziekteverlof te vragen en helaas kwam deze werkgever daar ook niet zelf mee. Ik durfde het later ook niet meer aan te kaarten omdat het toch om een cosmetische ingreep gaat. 

Maar ik vind dat je er veel slimmer dan ik aan doet om het te bespreken en te kijken wat er te regelen valt. Ik ben benieuwd naar de reactie. Zet hem op! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Lindasch:

Hoi hoi, ik heb 2 werkgever. Op de sportschool waar ik werk, kon ik de ziektewet in wat ik juist niet verwacht had. Daar zat ik al te denken om onbetaald verlof op te nemen omdat ik natuurlijk  langer dan 3 weken m'n lessen niet zou kunnen geven. Ik word opgebeld door de bedrijfsarts om te kijken hoe op te pakken na de 6 weken. Heel netjes vond ik dat. 

 

Bij de andere baan waar ik 36 uur op kantoor werk heb ik 3 weken vakantie opgenomen. Was toch nu de periode en ik kon toevallig geopereerd worden voor de vakantie. Het is ook daar niet in mezelf opgekomen om om ziekteverlof te vragen en helaas kwam deze werkgever daar ook niet zelf mee. Ik durfde het later ook niet meer aan te kaarten omdat het toch om een cosmetische ingreep gaat. 

Maar ik vind dat je er veel slimmer dan ik aan doet om het te bespreken en te kijken wat er te regelen valt. Ik ben benieuwd naar de reactie. Zet hem op! 

Hoi!

Netjes geregeld door de sportschool zeg! Beter kun je het niet geregeld hebben denk ik zo!

Ja vind het echt niet makkelijk om erover te beginnen omdat ik al zolang eruit heb gelegen en omdat ik het zelf gewoon moeilijk vind om mijn bazin te laten weten een borstvergroting te willen ondergaan.. Maar goed eerlijkheid is beter en bereik je het meeste mee dus ga het haar dan toch vertellen.

Kan al bijna niet meer wachten! Droom hier al zolang van en vind nu dat het echt tijd is geworden er wat aan te doen. De ergernissen worden met de jaren erger en ben er nu klaar mee. 

Ik moet alleen 6 weken thuis herstellen want heb zwaar lichamelijk werk. 

Bedankt voor je reactie meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gisteren ook met mijn werkgever besproken. Ik werk in de zorg. Wat ik niet verwacht had, maar kreeg volledig begrip. De situatie is bij natuurlijk wel iets anders, omdat de prothesewissel bij moet vanwege extreem kapselvorming en hardheid....maar toch. Ik krijg gelukkig ziekteverlof. Dus hoe dan ook zo eerlijk mogelijk bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Sweetboobs16:

Hoi!

Netjes geregeld door de sportschool zeg! Beter kun je het niet geregeld hebben denk ik zo!

Ja vind het echt niet makkelijk om erover te beginnen omdat ik al zolang eruit heb gelegen en omdat ik het zelf gewoon moeilijk vind om mijn bazin te laten weten een borstvergroting te willen ondergaan.. Maar goed eerlijkheid is beter en bereik je het meeste mee dus ga het haar dan toch vertellen.

Kan al bijna niet meer wachten! Droom hier al zolang van en vind nu dat het echt tijd is geworden er wat aan te doen. De ergernissen worden met de jaren erger en ben er nu klaar mee. 

Ik moet alleen 6 weken thuis herstellen want heb zwaar lichamelijk werk. 

Bedankt voor je reactie meis!

Ja ik kan me voorstellen dat je bazin er niet op zit te wachten dan nu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Lindasch:

Ja ik kan me voorstellen dat je bazin er niet op zit te wachten dan nu....

Nouja weet je wat het is..

Ik heb er zolang uitgelegen door iets waar ik totaal niks aan kon doen.

In plaats van 1 keer geopereerd te worden moest ik dus 3 keer geopereerd worden. Kortom een heel proces van vorig jaar september tot dit jaar eind mei. (Heb na de 1e operatie wel weer 2 weken gewerkt totdat ik merkte dat het niet goed zat) 

Ik weet niet hoe ze zal reageren als ik haar vertel hoe graag en hoelang ik dit al wil. Ik ben ook niet in vaste dienst. Heb nu 7 uur op contract. 

Al had ik al dat gedoe met die operaties niet gehad dan zou ik eind vorig jaar alles al in gang gezet hebben. 

En daarbij ze weet wat ze aan mij heeft. Werk er nu 7 jaar en ben in die tijd nog nooit langdurig ziek geweest of mijzelf überhaupt ziek gemeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sweetboobs16:

Nouja weet je wat het is..

Ik heb er zolang uitgelegen door iets waar ik totaal niks aan kon doen.

In plaats van 1 keer geopereerd te worden moest ik dus 3 keer geopereerd worden. Kortom een heel proces van vorig jaar september tot dit jaar eind mei. (Heb na de 1e operatie wel weer 2 weken gewerkt totdat ik merkte dat het niet goed zat) 

Ik weet niet hoe ze zal reageren als ik haar vertel hoe graag en hoelang ik dit al wil. Ik ben ook niet in vaste dienst. Heb nu 7 uur op contract. 

Al had ik al dat gedoe met die operaties niet gehad dan zou ik eind vorig jaar alles al in gang gezet hebben. 

En daarbij ze weet wat ze aan mij heeft. Werk er nu 7 jaar en ben in die tijd nog nooit langdurig ziek geweest of mijzelf überhaupt ziek gemeld.

Hopen dat ze enig begrip heeft dan voor de situatie. Balen dat je dit allemaal mee hebt moeten maken meid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel spannend mop. Wanneer ga je in gesprek met je baas? Misschien kan je wat minder aantal weken opperen? Ik heb ook zwaar lichamelijk werk en bij Heyendael gaven ze 3 weken aan.. Nou verschilt het natuurlijk per persoon maar misschien wel een optie. 

Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook vrij zwaar werk maar dr. Nio gaf bij mij aan dat ik met 2 weken al de "lichtere" taken zou kunnen uitvoeren en na 3 weken weer alles mag doen incl tillen.

Nu vinden zowel ik als mijn werkgever dat wel erg kort (helemaal omdat ik dual plane moet) dus hebben we afgesproken dat ik 4 weken niet kom werken en daarna nog zeker 2 tot 4 weken geen zware dingen zal tillen, just in case. 

Ik was ook erg bang voor het gesprek maar is uiteindelijk helemaal goed gekomen, maakte me echt zorgen om niks. Probeer niet van te voren al het slechtste te denken, bedenk voor jezelf wat het beste is voor jezelf en voor je werkgever en hoe jij ze tegemoet kan komen. En probeer jezelf zo positief mogelijk uit te laten komen in het gesprek. Komt vast goed! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Xxmelliexx:

Heel spannend mop. Wanneer ga je in gesprek met je baas? Misschien kan je wat minder aantal weken opperen? Ik heb ook zwaar lichamelijk werk en bij Heyendael gaven ze 3 weken aan.. Nou verschilt het natuurlijk per persoon maar misschien wel een optie. 

Xx 

Zeg dat! Ik denk na mijn consult dus begin september. Daar twijfel ik heel erg over vanwege de werkzaamheden die ik moet verrichten. Denk aan herhalende bewegingen van een stofzuiger of dweilen en mensen tillen als het nodig is. Heb altijd begrepen dat herhalende bewegingen not done zijn. Ja en je moet inderdaad kijken hoe je herstel verloopt.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Bayleef:

Ik heb ook vrij zwaar werk maar dr. Nio gaf bij mij aan dat ik met 2 weken al de "lichtere" taken zou kunnen uitvoeren en na 3 weken weer alles mag doen incl tillen.

Nu vinden zowel ik als mijn werkgever dat wel erg kort (helemaal omdat ik dual plane moet) dus hebben we afgesproken dat ik 4 weken niet kom werken en daarna nog zeker 2 tot 4 weken geen zware dingen zal tillen, just in case. 

Ik was ook erg bang voor het gesprek maar is uiteindelijk helemaal goed gekomen, maakte me echt zorgen om niks. Probeer niet van te voren al het slechtste te denken, bedenk voor jezelf wat het beste is voor jezelf en voor je werkgever en hoe jij ze tegemoet kan komen. En probeer jezelf zo positief mogelijk uit te laten komen in het gesprek. Komt vast goed! 

Lichtere taken. Tja daar vallen dweilen en stofzuigen en constant bukken denk niet onder na 2 weken al? 

Ja ik denk zelf ook dat het bij mij dual plane zal gaan worden. Dus moet gewoon afwachten hoe dat zou lopen. 

Dat is wel fijn! Ja ga ik ook proberen! Ik wil ze ook wel tegemoet komen door een paar weken onbetaald verlof te nemen hoor het is natuurlijk mijn eigen keuze dit. Hoop dat ik mij achteraf ook nergens druk om maak. We gaan het zien! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Sweetboobs16:

Lichtere taken. Tja daar vallen dweilen en stofzuigen en constant bukken denk niet onder na 2 weken al? 

Ja ik denk zelf ook dat het bij mij dual plane zal gaan worden. Dus moet gewoon afwachten hoe dat zou lopen. 

Dat is wel fijn! Ja ga ik ook proberen! Ik wil ze ook wel tegemoet komen door een paar weken onbetaald verlof te nemen hoor het is natuurlijk mijn eigen keuze dit. Hoop dat ik mij achteraf ook nergens druk om maak. We gaan het zien! 

Nee dweilen en stofzuigen mag pas na 6 weken doordat je de hele tijd herhalende bewegingen maakt. 

Ik heb het ook zo gebracht dat dit iets is waarvan ik weet dat ik dit moet doen voor mijzelf, maar dat ik niet wil dat zij er de dupe van worden met bijv. kosten. Dus dat ik ook onbetaald verlof zou opnemen. Dat kwam voor haar al heel positief over & nu hebben we af gesproken dat ik 2 weken vakantie opneem en me daarna 2 weken ziek meld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Bayleef:

Nee dweilen en stofzuigen mag pas na 6 weken doordat je de hele tijd herhalende bewegingen maakt. 

Ik heb het ook zo gebracht dat dit iets is waarvan ik weet dat ik dit moet doen voor mijzelf, maar dat ik niet wil dat zij er de dupe van worden met bijv. kosten. Dus dat ik ook onbetaald verlof zou opnemen. Dat kwam voor haar al heel positief over & nu hebben we af gesproken dat ik 2 weken vakantie opneem en me daarna 2 weken ziek meld.

Ja en dat zijn dus precies mijn dagelijkse werkzaamheden. En andere werkzaamheden zijn er niet voor mij dus vervangend werk is ook geen optie. Heb die 6 weken dan gewoon nodig. 

Ja en zo wil ik het ook gaan brengen. Lijkt mij het meest eerlijk voor beiden partijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Sweetboobs16:

Ja en dat zijn dus precies mijn dagelijkse werkzaamheden. En andere werkzaamheden zijn er niet voor mij dus vervangend werk is ook geen optie. Heb die 6 weken dan gewoon nodig. 

Ja en zo wil ik het ook gaan brengen. Lijkt mij het meest eerlijk voor beiden partijen.

Ja dan zou ik idd gewoon de volle 6 weken vrij nemen. 

Jij gaat ook na je consult het gesprek pas aan he? Heb ik ook gedaan, vond ik wel heel prettig dan kan je alles al veel duidelijker aangeven. Eventueel mogelijke operatie data voorleggen en kijken wat het beste uit komt voor je werkgever. 

Ik ga voor je duimen! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Bayleef:

Ja dan zou ik idd gewoon de volle 6 weken vrij nemen. 

Jij gaat ook na je consult het gesprek pas aan he? Heb ik ook gedaan, vond ik wel heel prettig dan kan je alles al veel duidelijker aangeven. Eventueel mogelijke operatie data voorleggen en kijken wat het beste uit komt voor je werkgever. 

Ik ga voor je duimen! X

Ja dat leek mij zelf al het meest handig omdat ik dan echt helemaal voorbereid ben inderdaad. 

Gaat hopelijk goed komen. Vind het wel spannend maar ik wil dit dus we gaan het gewoon doen! Komt hopelijk goed!

Word iniedergeval vervolgd.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sweetboobs16 ja dat klinkt inderdaad wel zwaar. Stofzuigen is stofzuigen dat kan je niet op een andere manier doen. Ik werk horeca maar ipv een dienblad pak ik straks alles met me handen dan loop ik wel wat extra.. Voor jou is aanpassen stuk moeilijk. Je hebt nog een tijdje tot je gesprek dus je kan je goed voorbereiden!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Xxmelliexx:

@Sweetboobs16 ja dat klinkt inderdaad wel zwaar. Stofzuigen is stofzuigen dat kan je niet op een andere manier doen. Ik werk horeca maar ipv een dienblad pak ik straks alles met me handen dan loop ik wel wat extra.. Voor jou is aanpassen stuk moeilijk. Je hebt nog een tijdje tot je gesprek dus je kan je goed voorbereiden!

X

Ja precies het is zoals het is kan niks anders doen om de werkzaamheden te verlichten. En ik wil mij dan ook graag aan die 6 weken houden om zo goed mogelijk te herstellen zonder complicaties die op kunnen treden. Dat is zo. Tijd zat om te bedenken hoe of wat ook al weet ik wel al een beetje hoe ik het wil brengen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Word helemaal gek van mezelf maar zeker ook van het wachten!:75:

Morgen 1 augustus dus dan lijkt het alweer ietsje dichterbij!

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee.. Even over nagedacht en erover uit gekomen dat ik wel eerder als na mijn consult een gesprek aan wou gaan met mijn bazin over wat ik van plan ben.

Heb ik weer. Ze zit nu in de ziektewet omdat ze overspannen is. :unsure:

Zit nu zo in de stress hoe ik dit dat allemaal wil gaan regelen als ik haar niet kan spreken. Wil het liefst in november het allemaal gaan doen pff..

Vandaag ook nagevraagd hoeveel vakantieuren ik nog heb. Heb voor dit jaar nog 5 weken. Dus als ik dat moet gebruiken voor mijn herstelperiode dan zou dat goed uitkomen.

Maar goed nu dit weer met mijn bazin. Lekker dan. 

Dus @Desert-Rose en @best_boobie nog weinig nieuws hier. Het is alleen weer wat ingewikkelder geworden. 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sweetboobs16

Jeetje meis, het zit je ook niet mee. Wet van Murphy

Heeft zij een vervanger/ster waar je het eventueel mee zou kunnen bespreken, en is het iemand die je ook kent, en vertrouwd?

En het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe ze er zelf aan toe is, maar zou het anders een optie zijn om alles in een mail te zetten naar je werkgeefster.

Ik snap dat je het natuurlijk liever persoonlijk doet,maar je zou kunnen kijken of dit een mogelijkheid is, en anders maar hopen dat ze terug is nadat je het consult hebt gehad, en dan bijv alleen een optie nemen op een operatiedatum.

Met je vakantie uren zou het inderdaad heel goed te doen moeten zijn, met 5 weken herstel moet je het gaan redden.

Nou meis, hou ons maar op de hoogte van alles.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Desert-Rose:

@Sweetboobs16

Jeetje meis, het zit je ook niet mee. Wet van Murphy

Heeft zij een vervanger/ster waar je het eventueel mee zou kunnen bespreken, en is het iemand die je ook kent, en vertrouwd?

En het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe ze er zelf aan toe is, maar zou het anders een optie zijn om alles in een mail te zetten naar je werkgeefster.

Ik snap dat je het natuurlijk liever persoonlijk doet,maar je zou kunnen kijken of dit een mogelijkheid is, en anders maar hopen dat ze terug is nadat je het consult hebt gehad, en dan bijv alleen een optie nemen op een operatiedatum.

Met je vakantie uren zou het inderdaad heel goed te doen moeten zijn, met 5 weken herstel moet je het gaan redden.

Nou meis, hou ons maar op de hoogte van alles.

xxx

Zij heeft geen vervangster. Wel is er iemand die haar werk overneemt zeg maar. Maar diegene die dat doet is iemand die nog maar een korte tijd bij ons werkt en dus ook totaal niet ken omdat ik nooit wat met haar te maken heb. Dusja liever niet. 

Ja ik zie haar nu niet dus kan ook geen gesprek aangaan persoonlijk inderdaad. Maarja het moet niet meer te lang gaan duren voordat ik het vertel.. 

Ja ik moet het nog maar even af gaan wachten denk ik, is niet anders. Wel even balen weer..

Ja zat te denken aan 4 weken vakantie en 2 weken onbetaald verlof misschien. Maarja voorlopig nog gissen wat goedgekeurd gaat worden.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, nee dan kun je het daar beter niet mee bespreken, als het iemand is die nog maar zo kort bij jullie werkt, heb je ook geen band mee dan.

ja kan me voorstellen dat je weer even een baal moment hebt, maar je hebt nog even de tijd tot aan je consult.

Dit is weer die overmacht he ? iets wat je totaal niet in de hand hebt, gggrrr

Inderdaad, maar weer even af gaan wachten, helaas

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Desert-Rose:

ok, nee dan kun je het daar beter niet mee bespreken, als het iemand is die nog maar zo kort bij jullie werkt, heb je ook geen band mee dan.

ja kan me voorstellen dat je weer even een baal moment hebt, maar je hebt nog even de tijd tot aan je consult.

Dit is weer die overmacht he ? iets wat je totaal niet in de hand hebt, gggrrr

Inderdaad, maar weer even af gaan wachten, helaas

xx

Nee inderdaad!

Overmacht.. Krijg er wat van de laatste tijd! :blink:

Haha!

Voor nu maar WEER even afwachten..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.