Ga naar inhoud

BH86 : 12 augustus 2016 : Dr. Van Zele : Wellness Kliniek


Gast BH86

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben 29/06 op consult geweest en mag 12/08 reeds mijn bv

Ik was heel erg op mijn gemak bij de dokter, had er echt een goed gevoel bij en wilde meteen een afspraak.

Achteraf gezien ben ik niet zo erg lang binnen geweest. Je vindt hier erg veel informatie, wat bij mij dan weer heel wat vragen oproept.

Ik ben 1m68, 54kg en heb nu niets (2 kindjes borstvoeding gegeven en had voordien al amper een A) en zou voor 280cc gaan. Heb eventjes een prothese aangekregen, maar weet echt niet wat het zal geven.

Wat is het uiteindelijke verschil tussen dualplane en achter de spier? Ik krijg achter de spier...

Is er een groot verschil tussen 280 en 300? Ik begin al te twijfelen of 280 niet te weinig is, maar wil ook niet dat het te obvious is. Op de tafel was het verschil niet echt te zien, er liggen daar 2 siliconebollen die op het eerste zicht gelijk zijn. Geeft dat dan zo'n groot verschil in resultaat?

En ergens las ik dat er een verschil is in hardheid. Nog nooit van gehoord voordien. Ik begin een beetje te twijfelen of ik wel voldoende info heb gekregen. Of werken ze daar maar met 1 soort prothesen?

Groetjes

Een verwarde lotgenote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!
In de Wellnesskliniek werken ze alleen maar met Monobloc prothesen, dus vandaar dat je niet de keuze had uit meerdere merken.
Wat er in je borst past, is afhankelijk van de breedte van je eigen borst. Daar wordt op aangepast welke breedte prothese er in je borst kan passen. Het moet er namelijk wel 'in' ;) 
Tussen 280 cc en 300 cc zit echt maar minimaal verschil en dat ga je dus ook niet zien, dus maak je geen zorgen daar over :)

Hebben ze je wel verder voorgelicht? Of hoe ging dat gesprek.. Was het meer dat jij aangaf dat je prothesen wil en dat de arts zei: Dat kan! Laten we eens kijken wat er past...
Of is er ook voorlichting gegeven over wat je wel en niet mag na een bv, hoe lang je vrij moet nemen van je werk, wat je kunt verwachten qua pijn?

Uiteraard is dit bij iedereen anders, maar er moet natuurlijk wel een bepaalde vorm van voorlichting zijn, aangezien het een echte operatie is :)
Niet om je af te schrikken hoor!! Ik ben er alleen erg voorstander van dat mensen weten dat je je wel 6 weken aan bepaalde restricties moet houden, zodat ze niet hun eigen herstel in de weg zitten en daardoor later problemen krijgen, vandaar dat ik dit zeg en vraag.

Lees lekker wat verhalen hier. Je kunt ook ervaringen lezen over jouw pc, door in de zoekbalk zijn naam in te tikken, en langzamerhand went het forum dan wel :) 

Ik pas meteen je titel aan en verhuis je naar de operatieverslagen, dan sta je meteen goed. Kun je hier blijven updaten, ook straks na je operatie en zo staat alles overzichtelijk bij elkaar, zowel voor jou als voor ons.

xx BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste BH86, 

Bij twijfel ga altijd terug naar je pc. Je kan altijd een tweede consult aanvragen.

Zelf heb ik dit ook gedaan om 100% zeker te weten dat ik de goede keus gemaakt heb. Op mijn tweede consult ben ik van 450 cc dual plane naar 475 cc gegaan. Het verschil is niet veel groter zei mij pc, zo'n 5 millimeter.

Vandaag ben ik geopereerd dus nog even tot morgenochtend afwachten hoe ze er zonder verband uit gaan zien.

Nogmaal bij twijfel maak een nieuwe afspraak en stel zo veel mogelijk vragen en pas nogmaals een keertje, kan nooit kwaad. Doe waar je je goed bij voelt. 

Heel veel succes met het maken van je keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bh86! Ik ben van lengte en gewicht ongeveer hetzelfde als jij en had voor mijn bv 70a, bijna niks dus. Mijn pc raadde 280 aan, maar ik wou het echt wel natuurlijk houden en wou echt niet groter of een C dus heb ik beslist om voor 225 te gaan en kom nu uit op een 70c :) Het zijn mentor protheses, moderate + profile. Dit wist ik eigenlijk allemaal niet op voorhand, ik wou gewoon borsten :) Ik ben nu heel blij met het resultaat en ben morgen 3weken PO! 

Ik zal je toevoegen aan mijn album, dan kan je eens kijken naar de foto's.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

@best_boobie Ik heb vooral veel info gekregen over nazorg en rust. Het 'passen' ging erg snel achterafgezien.

@Charroos Proficiat! Zo spannend.

@Chabke bedankt, ben benieuwd. Ik heb wat gezocht op 280cc en 300cc en het resultaat is bij iedereen zo verschillend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd één van shock absorber aangeraden in de lingeriewinkel na 3dagen PO, maar vind die niet zo fantastisch. Dan ben ik maar op zalando naar goede stevige sportbh's beginnen zoeken en ben ik op een Nike performance Pro Hero gekomen. Die is super van steun, zet je borsten goed dicht bij elkaar en zit super :) De eerste 3 dagen mocht ik nog geen bh aandoen dus heb ik die achteraf gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BH86 ik heb hem bij de kliniek gekocht omdat ik niet wist wat ik moest nemen qua maat. En vandaag heb ik de heavy sport van de hema gekocht een stuk goedkoper en ook goedgekeurd door hun. Alleen zitten ze allemaal niet whaha :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BH86 wat leuk ook bij dr van zele? Lees je niet zo vaak hier op het forum. Ik ben zeer tevreden ook over de pc en de vriendelijkheid daar. En als je twijfelt over het aantal cc gewoon nog een keer terug gaan. 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12 juli 2016 om 00:28 zei Chabke:

Hey bh86! Ik ben van lengte en gewicht ongeveer hetzelfde als jij en had voor mijn bv 70a, bijna niks dus. Mijn pc raadde 280 aan, maar ik wou het echt wel natuurlijk houden en wou echt niet groter of een C dus heb ik beslist om voor 225 te gaan en kom nu uit op een 70c :) Het zijn mentor protheses, moderate + profile. Dit wist ik eigenlijk allemaal niet op voorhand, ik wou gewoon borsten :) Ik ben nu heel blij met het resultaat en ben morgen 3weken PO! 

Ik zal je toevoegen aan mijn album, dan kan je eens kijken naar de foto's.

 

Succes!

Hoi Chabke, zou je mij ook willen toevoegen aan je album? Ik ben ook aan het twijfelen. Advies is 305cc, maar vraag me af of dat niet te groot wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Anouk78:

@BH86 wat leuk ook bij dr van zele? Lees je niet zo vaak hier op het forum. Ik ben zeer tevreden ook over de pc en de vriendelijkheid daar. En als je twijfelt over het aantal cc gewoon nog een keer terug gaan. 

X

Hallo, ja hij komt hier nog niet zo vaak voor he. Maar nu is ie populair haha ;)  Het gaan over een verschil van 20cc, hij zei dat dat echt niet veel verschil is, 300cc is mn max. Ik twijfel vooral omdat ik bang ben dat het max zwaarder zal zijn om van te genezen. Omdat alles dan max uitgerekt is ofzo? Ik kan ook niet terug gaan omdat we op reis gaan en ik heb 2 kindjes en de week voor de bv is de onthaalmoeder nog op verlof :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo,

Vrijdag was het eindelijk zo ver. Om 5u opgestaan om zeker niet te laat te komen in Genk. Ik moest me om 9u aanmelden en zonder file is het 2u rijden. Om 12u zijn ze mij komen halen op de kamer en om 1u15 was ik terug. Na een uur mocht ik dan al naar huis. Alles is erg goed gegaan, de verpleegsters waren heel vriendelijk en de anesthesist maakte grapjes. Dokter Van Zele was voordien nog alles komen opmeten en aftekenen. Ik heb voor de 300cc gekozen.

Nu heb ik wat spierpijn, maar al bij al valt het reuze mee. De pijnstillers werken heel goed. Het slapen gaat moeilijk omdat ik normaalgezien op mijn buik slaap en mijn rug doet precies pijn van die borstband.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.