Ga naar inhoud

LiaLa : 4 oktober 2016 : Dr. Bauland : Sanavisie


Gast LiaLa

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben 47 gehuwd en mama van al inmiddels 2 volwassen kinderen. Ik draag 70G en dan nog heb ik soms moeite de boel binnenboord te houden. Sinds kort is de kogel door de kerk en heb ik de eerste stap gezet voor een borstverkleining. Ik kon al snel terecht bij de kliniek van mijn keuze en wordt 20 september a.s geopereerd door Dr. Bauland. Ik vind het allemaal erg spannend maar dat klinkt vast wel bekend bij iedereen. Ik heb me aangemeld om zoveel mogelijk tips te kunnen lezen en misschien straks na mijn operatie ook andere weer tips te kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 179
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo allemaal,

Eerder al wat rond geneusd om ervaringen en verhalen van een ander te lezen. Dan vind ik het wel zo netjes om ook actief deel te nemen. En het is ook wel fijn om dit te delen met ervaring deskundigen :D Ik heb vanmiddag in het voorstelhoekje mijzelf al een beetje voorgesteld.  Krijg trouwens wel het idee dat er meer mensen hier een vergroting willen dan een verkleining. Maar goed iets meer achtergrond over mij. Ik ben dus 47 168 lang en weeg 65 kilo. Ik heb een man, 2 volwassen kinderen en werk 34 per week in een winkel. Ik was een jaar of 11 toen ze begonnen te groeien ik de eerste in de klas met een beha. In no time was het een D cup. Grote borsten zitten in de familie zowel moeder als zus is er mee belast. Ik schaamde me ervoor en liet mijn schouders maar naar voren hangen, dan viel het minder op. Nog voor mijn 20e had ik al nek en schouderklachten. De groeven van de bandjes staan diep in de schouders. Na de borstvoeding werd het 80E soms F. Mijn gewicht ging namelijk ook omhoog bijna 89 kilo heb ik ooit gewogen. Na het afvallen nog steeds een flinke cupmaat 70G  

Altijd al heb ik ze willen laten verkleinen de angst voor complicaties, horror scenario's je laat toch niet snijden in een gezond lijf hebben me altijd tegen gehouden. Maar de frustraties nemen toe samen met de nek en rugklachten en ik heb nu dan toch de stap gezet. Ik vind het erg spannend allemaal en kijk er erg naar uit. Maar zag net in de fotoalbum allemaal enge foto's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei LiaLa:

Hallo, ik ben 47 gehuwd en mama van al inmiddels 2 volwassen kinderen. Ik draag 70G en dan nog heb ik soms moeite de boel binnenboord te houden. Sinds kort is de kogel door de kerk en heb ik de eerste stap gezet voor een borstverkleining. Ik kon al snel terecht bij de kliniek van mijn keuze en wordt 20 september a.s geopereerd door Dr. Bauland. Ik vind het allemaal erg spannend maar dat klinkt vast wel bekend bij iedereen. Ik heb me aangemeld om zoveel mogelijk tips te kunnen lezen en misschien straks na mijn operatie ook andere weer tips te kunnen geven.

Hoi Liala,

Welkom op het forum! Wat spannend allemaal he, wordt je in een ziekenhuis geopereerd, of een kliniek? Ikzelf heb 19-04 een borstverkleining gehad, nu 12 weken po. Tijd is ontzettend snel gegaan! Ik kom van een 70 H ongeveer. Zit nu op 75 D, 70 E. Mocht je vragen hebben, altijd welkom.

Heel veel succes met alle voorbereidingen!

Groetjes Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Ik heb even je topics samengevoegd zodat je alles netjes bij elkaar hebt staan,je kunt verder in dit topic al je updates, eventuele vragen en als je het leuk vind na je operatie ook je verslag neerzetten.

En het klopt inderdaad wel dat er meer een bv krijgen dan een bvk, maar via de zoekbalk kun je toch wel redelijk wat informatie vinden over een bvk.

Heel veel zoek en lees plezier.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Eline. Ik ga je verhaal nog even opzoeken als ik meer tijd heb. Vannacht weer een aardig tijdje wakker gelegen. Niet alleen van een zere rug maar ook van de spanning. Ik kan de spiegel niet voorbij lopen of erin kijken en bedenken hoe het er straks uit komt te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net je verhaal gelezen Eline. Het dus wel herkenbaar dat twijfelstemmetje. Ook ik denk wat haal ik me op de hals wat als...ik las dus ook dat het niet allemaal van een leien dakje is gegaan bij je. Zou je het opnieuw laten doen als je het wist dat het zo lang duurt voor alles dicht zit en je weer terug moet voor nog ingreep?

Ik heb al wel wat tips verzameld. Mijn vriendin zit in de verpleging en raad me aan veel eiwitten te eten voor en na de operatie dat helpt voor het herstel. Daarnaast nog extra vitamine C1000 en Arnica Montana D6 tabletten.

Ik wordt trouwens geholpen in een kliniek op eigen verzoek daar een verwijzing voor gevraagd. Heb een goed gevoel bij Dr. Bauland. Hij vroeg wel hoe groot ze moeten worden. Spookt dat ook nog door mijn hoofd, hellupppp niet te klein maar ook niet te groot. Maar goed ik heb nog 2 maanden om daarover te denken. Ik ga maar eens bij shop spieken hoe groot uuhh klein zo'n behaatje er eigenlijk uitziet

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei LiaLa:

Net je verhaal gelezen Eline. Het dus wel herkenbaar dat twijfelstemmetje. Ook ik denk wat haal ik me op de hals wat als...ik las dus ook dat het niet allemaal van een leien dakje is gegaan bij je. Zou je het opnieuw laten doen als je het wist dat het zo lang duurt voor alles dicht zit en je weer terug moet voor nog ingreep?

Ik heb al wel wat tips verzameld. Mijn vriendin zit in de verpleging en raad me aan veel eiwitten te eten voor en na de operatie dat helpt voor het herstel. Daarnaast nog extra vitamine C1000 en Arnica Montana D6 tabletten.

Ik wordt trouwens geholpen in een kliniek op eigen verzoek daar een verwijzing voor gevraagd. Heb een goed gevoel bij Dr. Bauland. Hij vroeg wel hoe groot ze moeten worden. Spookt dat ook nog door mijn hoofd, hellupppp niet te klein maar ook niet te groot. Maar goed ik heb nog 2 maanden om daarover te denken. Ik ga maar eens bij shop spieken hoe groot uuhh klein zo'n behaatje er eigenlijk uitziet

Ik denk dat iedereen wel ergens die twijfel heeft, het is niet niks allemaal zo'n operatie. Ik zou het zeker opnieuw doen als ik dit van tevoren had geweten, de voordelen wegen veel zwaarder dan de nadelen. Het was gewoon dikke vette pech, ben uiteraard wel heel blij dat ze met de correctie nog het nodige kunnen verbeteren. Maar in bh vind ik het er echt fantastisch uit zien, ben heel erg tevreden met de vorm en de maat, en die littekens komt ook wel goed! Hoop uiteraard wel dat de correctie een beetje voorspoedig mag verlopen, dat heb ik wel verdiend vind ik zelf:P

Ja lastig he om jezelf voor te stellen met een kleinere maat! Vond dat ook erg moeilijk. Ik mocht een richting aangeven die ik op wilde, S, M of L, waarbij de M ongeveer een cup C zou zijn. Maar die kan aan de grote kant maar ook aan de kleine kant uitvallen. Ik vond dit toch te klein voor mezelf en bij mijn figuur. Dus gekozen voor de L.  Met bh is het nu heel verschillend, 70 E, soms 75 D en voorgevormd weer 70 F. De maat zegt me eigenlijk niet zoveel. het voelt nu zoveel beter allemaal, kleding staat veel mooier en heb veeeeeel minder vaak hoofdpijn!:):D

Spannend hoor, voor je het weet is het al zover!

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het allemaal wel over mij heen laten komen. Bij het eerste consult heb ik wel kunnen laten zien waar ik heen wil. :ph34r:er is zoveel losse huid dat als ik wat wegduw je zo kunt zien wat er overblijft. We wachten maar af welke cup dat dan is:D  

Bedacht me net wat ik straks allemaal even niet kan. Hoe was je straks je haren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei LiaLa:

Ik zal het allemaal wel over mij heen laten komen. Bij het eerste consult heb ik wel kunnen laten zien waar ik heen wil. :ph34r:er is zoveel losse huid dat als ik wat wegduw je zo kunt zien wat er overblijft. We wachten maar af welke cup dat dan is:D  

Bedacht me net wat ik straks allemaal even niet kan. Hoe was je straks je haren?

ja daarom, exact bepalen wat het straks wordt kan toch niet. Een chirurg gaat natuurlijk ook kijken wat een beetje bij je past. het blijft afwachten.

Mijn zusje heeft de eerste keren mijn haar gewassen, en een keer mijn moeder. Met 2 weken deed ik het voorzichtig zelf, hoofd wat scheef houden zodat ik mijn armen niet te lang te hoog hoefde te houden:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 weken da's nog te doen gelukkig. Er zijn hier genoeg mensen die me kunnen helpen. Ook aan die hulp zal ik even mij heen moeten laten komen. Ben nogal een bezig bijtje <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Sorry dames, lukte even niet om te reageren. Laptop was even in revisie de andere pc weigerde toegang vanwege adblocker. Ik ga ervan uit de de 4 oktober gewoon doorgaat. De 20 september was dr. Bauland niet aanwezig. Ik kon wel een week eerder maar dat komt op mijn werk niet goed uit. Dus dan toch maar later. Die 2 weken zijn natuurlijk nog wel te overzien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
5 uur geleden zei LiaLa:

Het grote aftellen is nu echt begonnen. Morgen over 4 weken is het zover!

 

 

Oh spannend ik ga morgen op consult voor bvk. Maar idd ik twijfel ook nog wel door de fotoos die ik gezien heb hier. Maar denk dan weer alles ziet er net na een operatie niet mooi uit .ooglidcorrectie ook niet maar naderhand is het wel mooi.Maar ja wist je maar hoe het eruit komt te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een operatie is een operatie... En littekens horen er nu eenmaal bij... Uiteindelijk zie normaal niemand die, enkel jij en je partner... In een bh oogt het allemaal mooier. En na enkele weken zien de meeste BVK er wel iets of wat normaal uit. Verschild ook van persoon tot persoon denk ik... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uiteindelijke littekens storen me niet. Ik verwacht dat het zelfs mooier wordt want nu zie je heel veel striae. Het zijn de verse net na de operatie foto's die me laten schrikken. Misschien maar goed want nu weet ik wat ik kan verwachten als de pleisters eraf komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Heb ik weer, een grote ontsteking in mijn lies<_< Ik heb nare huidaandoening die maanden rustig is geweest en nu 2 weken voor de grote dag op begint te spelen. Dr Bauland gaf al aan de er beter niet geopereerd kan worden als deze aandoening actief is. Mijn HA heeft vanochtend het mes erin gezet, hopelijk is alles weer rustig over 2 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afspraak is nog niet verzet. Ik hoop dat alles tegen die tijd weer dicht zit, we hebben natuurlijk nog 2 weken. Ik weet natuurlijk niet of er in de komende 2 weken wederom weer wat de kop opsteekt. Dat weet je nooit met deze huidziekte. Op het moment dat er actieve ontstekingen zijn gaat er meer energie in het herstel zitten en heb ik ook verhoogd risico's op infectie. Duimen dus maar dat het weer tot rust komt en alles door kan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.