Ga naar inhoud

Zere arm spieren,rug en schouders.Verkeerde houding of logisch na BV?


Glory

Aanbevolen berichten

Hey meiden,

 

Ik ben nu exact 4 weken PO na mijn BV.Ik ging van kleine C naar (vermoedelijk) F cup dual plane,Dr.Nio.

Ik merk al enige tijd dat ik hoogstwaarschijnlijk geen goede houding heb,omdat ik erge pijn heb in schouders,rug en armspieren.

De vraag is;wat is een correcte,gezonde houding?

Mijn man merkte op dat ik sinds de ingreep voorovergebogen loop,met mijn schouders naar binnen.Als ik recht loop met de borsten vooruit en schouders naar achteren,dan spant alles zo erg op en ik moet hiervoor echt inspanning doen.Is dat normaal?

Of horen deze spierpijnen bij het herstel van de borstspieren/aanpassen van het gewicht?

Ik merk dat ik wel moet afwisselen tussen 2 sport bh's (1 Triumph op advies van Dr.Nio gekocht,en 1 Anna comfort active)

Verder overdag een uurtje af als het teveel begint te drukken.S nachts mag de bh volgens Nio helemaal af,maar dit is tot op heden maar 2x gelukt,ik moet meestal halverwege de nacht de bh weer aan of uit ;))

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lady,

Is een combinatie van beiden vrees ik! Je loopt nog erg voorzichtig met je tetten en dat is ook logisch want je moet er nog aan wennen. En naarmate je meer gaat doen ga je dit ook merken aan je spieren en borsten. En soms als je protheses aan het dalen zijn, merk je dit ook aan de onderkant van je ribben/borstplooi. En dit geeft weer een impuls om wat krommig te lopen...blehhh..niet leuk! Maar naarmate de tijd verstrijkt ga je er wat ontspannen bij lopen en voel je dit minder. Je man om een heerlijke massage vragen?? Geloof niet dat Nio dit doet :45: ... Zou wel leuk zijn als we daarvoor op "visite" mochten komen whahaha

Heb hetzelfde meegemaakt en dacht ook echt dat mijn protheses ahum zwaar zwaren maar is een proces waar ik doorheen moest en nu merk ik echt niet dat ze erin zitten..ben ermee geboren joh!! Zullen ongetwijfeld nog meer reacties volgen want hoor meedere dames hierover.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je @BrownieG mijn ventje doet iedere avond een goede massage,hij moet wel want de pijn is soms echt niet te harden.Ook zoonlief helpt mee ;) 

Toch is het echt wel een erge pijn,lijkt wel of ik met zwaargewichten heb gewerkt iedere dag!!

Wat kan je nog meer doen?Ik weet dat het allemaal met elkaar te maken heeft,maar hoelang duurt dat proces of wat kun je er verder aan doen?Zijn er meiden die een osteopaat opzoeken,en mag dat wel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij iedereen verloopt het herstel anders met de pijntjes dus kan er niet echt een klok op zetten. Denk dat het belangerijkste is dat je er zelf op let hoe jij je beweegt en slaapt? Misschien doe je ook teveel?? En anders aangeven aan je osteopaat/ fysio dat je een bv heb gehad en of zij hiermee aan de slag mogen? Tot die tijd lekker gebruik maken van je man en zoon ;) 

Succes ermee en hopelijk snel verbetering x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is vervelend maar hoort er wel een beetje bij. Echter denk ik dat het ook belangrijk is dat jij jezelf aanleert om je schouders meer naar achteren te doen en niet meer zoveel naar voren gebogen. Ik snap dat het niet lekker voelt en dat het inspannend is. Echter hoe langer je er mee wacht, hoe gewoner het wordt en hoe moeilijker het af te leren is.

Ik denk dat doordat je die houding in stand houd de klachten ook niet minder kunnen worden.

Maar herken het wel, de eerste weken liep ik ook echt voorover gebogen. Maar heb na 3 weken wel geprobeerd om weer zo snel mogelijk recht te lopen. Anders verslappen de spieren die het naar achteren trekken ook erg. En in het begin hoeft het echt niet continue. Zolang je het maar traint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.