T.S. Posted July 5, 2016 Posted July 5, 2016 Hoi, Ik weet niet of ik hier juist ben, zo niet, laat maar weten waar ik moet zijn dan ;-) Ongeveer 9 jaar geleden heeft dit forum me geholpen en gesteund. Ik heb toen een Borstvergroting laten uitvoeren. Alles verloopt tot nu toe prima en ik ben heel tevreden! Vorig jaar ben ik dan eindelijk mama geworden van een geweldige dochter! Ik heb hierna 14 maanden borstvoeding gegeven (wat mijn grootste angst was zoveel jaren geleden, ik was bang dat het niet zou kunnen, bij deze bewezen dat het wel kan ;-) ) Ik was al van het begin van plan om na de borstvoeding een echo of mammo te laten nemen (voor de eerste keer) om te kijken of ik in orde ben (geen knobbeltjes enzo). Ik heb ooit gelezen en gehoord dat een Mammo niet kan of niet toegestaan is als je een borstvergroting hebt laten uitvoeren? Dat je een echo moet laten nemen? Heeft iemand hier ervaringen met borstvergroting en echo's? Zien ze er genoeg mee? Is het duidelijk genoeg om te weten of er iets 'mis' zou kunnen zijn? Borstkanker en kanker algemeen zit namelijk in mijn familie en ik wil het graag zeker weten dat ik niks aan de hand heb, of zo ja, dat we er op tijd bij kunnen zijn. Alvast heel erg bedankt! Groetjes
best_boobie Posted July 5, 2016 Posted July 5, 2016 Hoi hoi Welkom op dit forum. Waarschijnlijk heb je 9 jaar geleden op borstenforum.nl gezeten. Dit forum (.com) bestaat pas sinds 2009. Maakt verder niet uit, want .nl bestaat niet meer. Wij zijn nog het enige borstenforum hihi Wat fijn zeg, dat de borstvoeding gewoon gelukt is.. Er bestaat een kansje dat het niet lukt door een bv idd, maar helemaal zeker weten ze dit nooit, aangezien het ook niet hoeft te lukken als je geen vergroting gehad hebt. Om op je vraag te komen: mammografie kan gewoon, al zal er vaak wel aanvullend een echo gemaakt moeten worden. Zo is het tenminste bij mij gegaan. Ik heb sinds 4 jaar mijn prothesen en heb begin 2015 een mammo laten maken. Je moet het wel aangeven aan diegene die de mammo maakt, want ze moeten de belichting ietsje aanpassen en de platen worden iets minder hard aangedrukt op je borsten. Daarna kunnen ze met een echo (weet trouwens niet of ze dit echt altijd doen) evt verder kijken, waar de mammo niet zo duidelijk was. Een scan is meestal precieser, maar ook veel duurder, dus dit is iets dat je moet overleggen met je huisarts xx BB
T.S. Posted July 5, 2016 Author Posted July 5, 2016 Hoi BB, Haha ok ja dat zou kunnen dat ik op de .nl site zat het is ook zo lang geleden!!! Goed om te weten dat het met een mammo ook wel gaat dan. Want dan ga ik die stilaan inplannen Het is achter de spier geplaatst dus ik vond het al vreemd dat het 'niet zou lukken'. Bedankt voor de tips! En de borstvoeding, ik heb me goed geïnformeerd in het ziekenhuis hierover en ze gaven me aan dat zolang er niks aan de melkklieren zelf gedaan is, dat het geen probleem mocht zijn. Ze hebben me onderin de borst gesneden, niet rond de tepels gelukkig
Jaydee Posted July 5, 2016 Posted July 5, 2016 Hoi @T.S., Ik heb 21 jaar geleden protheses laten plaatsen, juist omdat mijn zus aan borstkanker was overleden en mijn huisarts aangaf dat door de protheses knobbels eerder opgespoord zouden kunnen worden bij zelfonderzoek, omdat je eigen borstinhoud meer naar voren komt en je de knobbels zo eerder voelt. Ook heb ik vanaf het overlijden van mijn zus ieder jaar een mammografie laten maken en dat ging prima hoor met de protheses. Ik gaf het wel altijd even extra aan voor de mammografie zelf, maar zowel mijn eigen borstinhoud als de protheses waren altijd prima te zien op de mammografie. Dus dat gaat prima! Succes met jouw mammografie. Xx Jaydee
T.S. Posted July 6, 2016 Author Posted July 6, 2016 13 uur geleden zei Jaydee: Hoi @T.S., Ik heb 21 jaar geleden protheses laten plaatsen, juist omdat mijn zus aan borstkanker was overleden en mijn huisarts aangaf dat door de protheses knobbels eerder opgespoord zouden kunnen worden bij zelfonderzoek, omdat je eigen borstinhoud meer naar voren komt en je de knobbels zo eerder voelt. Ook heb ik vanaf het overlijden van mijn zus ieder jaar een mammografie laten maken en dat ging prima hoor met de protheses. Ik gaf het wel altijd even extra aan voor de mammografie zelf, maar zowel mijn eigen borstinhoud als de protheses waren altijd prima te zien op de mammografie. Dus dat gaat prima! Succes met jouw mammografie. Xx Jaydee Hallo Jaydee, Wat erg om te lezen over je zus, gecondoleerd! Bedankt voor je berichtje. Ik zal het zeker laten uitvoeren die mammografie!
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.