Lindsay12345 Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Hoi dames, Dinsdag ben ik 2 weken po. Heb me twee weken lang heel rustig gehouden en vrijwel amper bewogen ( op af en toe wandelen na). Voel me goed, geen pijn meer alleen wilt mijn rechter arm niet mee werken. Dit klinkt heel raar maar ik krijg mijn bovenarm niet omhoog. Links gaat alles prima. Hou me netjes aan de regels : niet meer tillen dan 1,5 kg en geen armen boven m'n schouders. Maar is het normaal dat ik heel m'n boven arm niet opgetild krijg? Ook niet als ik bijvoorbeeld m'n glas wil pakken of simpel voor me uit wil leggen.. Maak me best zorgen. Mijn borsten zien er super uit. Rechts nog wat gezwollen maar dat heeft tijd nodig. Liefs
Jits Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Je kan eens proberen te pendelen. Linksom, rechtsom, kleine rondjes, grote rondjes.. Pictures visible for members only. Become a member now.
Lindsay12345 Posted July 3, 2016 Author Posted July 3, 2016 @Jits klinkt het bekend voor je?? Bedankt voor je bericht ga het zeker doen
Guest Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Oh lastig! Ik kan mijn rechter arm ook minder goed gebruiken, maar het gaat wel vlot. Het is ook waarschijnlijk omdat je rechtshandig bent.
Bruisend Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Kan het zijn dat je hem te weinig gebruikt? Want het is wel belangrijk dat je blijft bewegen. alleen wel binnen de beperken natuurlijk. Ik heb begrepen dat als je te weinig beweegt je last kan krijgen. Doe rustig aan en als je te veel zorgen maakt kan je altijd contact opnemen met je PC.
Jits Posted July 4, 2016 Posted July 4, 2016 Gelukkig niet zelf ervaring mee, maar als fysiotherapeute is dat een oefening die we vaak gebruiken bij vrouwen die bijv. een borstamputatie hebben gehad of bij mensen die schouderklachten hebben. Wat je ook kan doen: ga vlak voor een muur of deur staan en kruip met je hand omhoog over de muur tot waar het gaat en dan weer terug omlaag. Het mag geen pijn doen! Regelmatig herhalen. Of als je plat kan liggen in bed: je armen zijwaarts bewegen over het matras tot 90 graden (horizontaal als je zou staan, snap je?) Door dit liggend ipv staand te doen, haal je de zwaartekracht weg, wat het makkelijker zou moeten maken. Lukt het wel om je arm te buigen met een klein gewichtje (flesje water oid)? Die beweging om spierballen te kweken zegmaar
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.